picklessmulan
Jag tycker att denna film är klart bättre en förväntningarna. Ett Mycket bra foto, med härliga omgivningar och en fantastisk färgsättning. Även Manus är ju bra och filmen är spännande från början till slut. Det gör ju inte saken sämre att det faktiskt baseras på en sann historia och de dokumentär inslag som kommer i början och slutet av filmen är riktigt bra. Dock så kunde bättre skådespelare ha höjt filmen ytterligare ett snäpp. Svårt att välja mellan Trea och Fyra. Men det får nog dock allt bli en STARK 3
 soulie
denna gick över mina förväntningar men älskar hur dom spelat in filmen och skådespelarna höjer filmen ännu ett snäpp
 LaDecima
Jävla remakes.
 Brouhaha
Typiskt amerikaner. Man kan ju inte åka dit utan att en sådan här sak händer. Skådespelet är inte bra, men det är tillräckligt bra för den här filmen. Alla beter sig fullkomligt irrationellt, men det gör man väl kanske i sådana här situationer, så jag låter inte det dra ned betyget. ^^ Har förövrigt inte sett originalet heller, men det här är en härligt perverterad rulle som inte tråkar ut en.
 XelaLovesYa
början/slutet känns lite väl blair witch project ^^
 100tonvalspäck
Skaplig skräck. Bättre än originalet enligt mig. Snyggare, mer intressant, spännande och utan en leatherface som gnyr likt en 3-åring.
 Lesky
Uselt. Fullkomligt genomrutten produktion. Det finns inte ett uns trovärdighet i någon av händelserna i filmen. Må så vara att en viss del av konceptet är baserat på "a true story". Faktum är att karaktärerna beter sig som de vore efterblivna under hela filmen, endast för att farsen skall kunna fortsätta. Sen när springer någon fortare med motorsåg? Hela handlingen och dess omgivningar är verkligen standardmallen för en rutten, bedrövlig och förutsägbar "skräckfilm" Sällan har jag skådat sådant trams, det är med avsmak som jag sätter en etta, för så patetiskt kass som denna film, förtjänar den egentligen ett kryss i betyg.
 Gadwin
Så jävla bra.
 trashbag
Bra för att vara skräckfilm.
 Oskar16
Innan jag såg den här rullen hade hört rykten om att den skulle vara riktigt kass, men efter att ha sett den häromdagen blev jag positivt överraskad! Riktigt bra story och mycket bra skräckfilm i allmänhet också för den delen! Det enda som jag kan invända på är att den riktiga polisen gärna hade fått ha en roll i filmen förutom den skumma sheriffen. Annars riktigt bra! En fyra från mitt håll!
 Ghostface
Jag önskar jag kunde ogilla den här filmen mer än vad jag gör. Det är ingenting som överaskar eller förvånar en utan en än gång så går idiotiska och ologiska ungdomar sitt köttiga öde till mötes. Jag har sett originalet och är välbekant med myten runt filmen så jag kände dock till spelreglerna. Filmen i sig är trots allt ganska snygg och en hel del bisarra och ganska underhållande scener gör detta till en underhållande skitfilm. Alltså man får det man förväntar sig.
 Vitus
ganska onödig remake
 Hulk Hogan
Jag måste säga att jag minns originalet som ren skit. Hade inga höga förväntningar över denna. Särskilt inte som man gjort här, en nyinspelning. Brukar oftast gå snett. Men jag blev väldigt imponerad över resultatet. Det är otroligt svårt att åstadkomma något bra och vettigt från den här annars svåra genre. Men den har en kuslig och gastkramande stämning. Eftersom det hela kretsar kring en sann berättelse blir allt så mycket bättre. Hela mystiken kring vad som egentligen hände, och att man aldrig fick tag på den man som begick dem fruktansvärda morden.
 recencent96
Har inte sett originalet men jag tyckte att denna filmen var äcklig och lite småläskig vid några till fällen. Dock inte mer än en trea
 Cramped
Man kan ju ta på sig en bh om man ska synas på tv och allt, höhö. Minus på att filmskaparen tycker sig behöva använda sig av sånt... Över förväntan i övrigt.
 Macheath
Helt ok, men ganska överflödig.
 MtotheN
Som jag minns den var den rätt intetsägande och tjatig, så det får bli en tvåa tillsvidare.
 Soddy
Usch den här var så störig, korkade personer, kliché, inte direkt läskig. Man blir mest bara irriterad hur dum hela filmen är. Knappast en bra skräckfilm. Och nej det kretsar inte alls runt en sann berättelse som Hulk Hogan påstår, några få detaljer är inspirerade av riktiga händelser.
 Greigh
Finns ju ingenting kvar från originalet.
 Anvurang
Trots att den innehåller element från originalet finns inte den "korrekta känslan" där. I övrigt en helt ok, men onödig, remake.
 dudson
Helt okej slaffsig och gory och det tackar man ju för%)
 Kladdigt
Ganska tråkig, lite små läskig på sina ställen men ingen höjdare.
 rossithedoctor
Såg den här första gången när jag var i 14/15 årsåldern och hade sömnproblem i ett år efteråt. Minsta lilla ljud i radhuset på nätterna och jag trodde det var Leatherface. En bra och obehaglig skräckfilm. Gillar atmosfären i filmen! Landsbygden i Texas är Skrämmande. En stark trea faktiskt.
 blackcurrant
Lite orealistiskt att Leatherface hinner ikapp ungdomarna så fort. Får en stadig trea. Tycker Jessica Biel är helt fantastisk.
 answai
Originalet är en bra film, föga förvånande är inte detta det. Poänglös nyinspelning. Inte minst har den nerv som fanns i originalet försvunnit och ersatts av en yta utan mänskligt djupt.
 Podpolkovnik
Förfärlig nyinspelning. Det ständiga "MTV-klippandet" tar udden av en bra story - och skådespelarinsatserna är minst sagt urusla.
 Xenox
Helt okej modern version av "Motorsågsmassakern".
 metalguy
Första filmen var klart bäst. Denna versionen hade mer prat och mindre gore än första filmen. Riktigt lam helt enkelt.
 Naaajn
En bra remake, gillar miljön och stämningen. En film som man kan se om och det gillas.
 KyLLo
Jag har inte sett originalet ännu, så jag kan inte jämföra med det. Men i jämförelse med moderna amerikanska skräckisar så tycker jag att den håller klass.
 chishio
Riktigt bra remake. Håller sig till originalets story och karaktärer, med en modern twist.
 Engravadlax
Bättre än originalet iaf.
 smillans
jäkligt obehaglig
 Solidus
Tidigare har jag hållit nyinspelningen av ”The Texas Chainsaw Massacre” vara bättre än sitt original, men efter sett om den måste erkänna att jag har ändrade åsikter kring båda filmerna. Båda verken har både plus och minus, så enkelt är det. Gällande versionen från 2003 börjar det lovande med kuslig atmosfär samt att själen från originalet känns närvarande. Tyvärr faller filmen med ett ordentligt magplask, då slutet blir en enformig jakt utan nerv. Dessutom är karaktärerna enbart snygga paket utan innehåll och deras öden misslyckas att fånga mitt engagemang. Godkänd nyinspelning av ett klassiskt original, men det hade kunnat bli så mycket bättre.
 ClintanTheKing
Efter tre filmer under all kritik efter originalet 1974 så var det äntligen dags för en film med klass igen. Utan att nå upp till originalet-klassen är detta en bra reboot och den är ingen ren-kopia likt Psycho med Vaughn ex. utan mer egen vilket lyfter den helt klart. Filmen ska jag säga, är värd att se endast pga Jessica Biel - vilken kropp! Jag håller denna som en stabil och spännande rysare med bra kvalitét på skådespelet. Bonusen: R. Lee Ermey som "sheriff" !
 ryderup
Snygg och intensiv Hollywood-version av originalet. En av de bästa skräckfilmerna från 2000-talet antar jag tillochmed.
 LacombeLucien
Ren skit, se originalet.
 Berniey
Har sett den några gånger och den är definitivt bättre än orginalet, men skådespelarna är inte så övertygande och den är nästan för snygg att titta på, men höjer sig en bit över godkänd nivå.
 raggardjavul
Något bättre än originalet. Tack vare större budget men bra.... Nja...
 tildiz6
Sexism, irritationsmoment och idioti. Sen anlände slutet och gjorde det hela ännu sämre. Bättre än uppföljarna i alla fall.
NÄ, vad besviken jag blev på denna. Men det är klart om man vill ha en film som består av 70% kolsvart mörker så se den. Filmen tappar spänning alldeles för många gånger genom att det bara är svart och skakig kamera.
 gurra-91
I jämförelse med originalet så är detta världens skämt. I och för sig bättre än Texas chainsaw massacre 2 men den här filmen kommer aldrig någonsin klå originalet!
 Kayzyn
Vet fortfarande inte vad det är riktigt förutom att R Lee Ermey säkrar trean.
 Tatty
Nja. Lite sjuk film så den var inge bra. Tråkig film till och med.
 Sarakin76
ikke så bra som jeg husket den. Men bra er den.
Den lyckas inte klå originalet på något sätt (möjligen med undantag av skådespelarnas insatser) men detta är ändå en väldigt bra och välgjord skräckis.
 Zingostar
Alldeles för lite leatherface. alldeles för mycket hysteriska ungdomar och rednecks som i princip skriker i varandras öron. Några effektiva scener gör att den får en trea trots allt. Jessica Biel är bra i huvudrollen. Ett bra och effektivt slut ger också en höjd betygskala. Skulle hellre rekommendera Texas Chainsaw Massacre 3D från 2013.
 Henkepedia
En hel trea till denna remake som jag hade höga förväntningar på men inte kom upp till. Får se om den
Snälla! Varför ser jag gång på gång såna här filmer, när jag vet att de är usla!!
 martin eden
Faktiskt en bra remake. Jag är inget jättefan av originalet och skulle behöva se den igen. Tycker att man gör ganska välavvägda förändringar manusmässigt och tillägget av karaktärer välkomnar jag. Fin atmosfär och bra foto. Sen vet jag inte om själva 70-talskänslan är särskilt närvarande, men men...tanken är väl att den ska vara tidlös och att det finns inavlade rednecks även denna dag på vischan i USA. Bra! 3.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)