Betyg idag: 1 462 Besökare idag: 7 010

Berg
Så jävla bra musik!
 Caligula
Winona är paxad sen länge, bara så ni vet....
 Teddy boy
Så grymt bra musik!!!!!Ock så är han ju min idol...Jerry Lee Lewis alltså!!!!!!
 fegdyr
Har nog sett den här över 30 gånger genom åren.. Jerry Lee var länge min idol, och de flesta nyinspelningarna av musik som gjordes inför filmen var förbättringar av de gamla. Ta Wild one som exempel.. Det är bästa versionen av den låten som jag har hört. Dennis Quaid gör en verkligt underbar insats när han spelar över så passande.
 Finnsmurfen
Härlig film. Älskade denna som liten..har nog sett den ett tjugotal. Länge sen tyvärr, men kommer ihåg den som mycket bra!!
 paintertina
Bra film om JLL:s liv bra musik sen kan man ju ha synpunkter på JLL som person(knäpp)
 Lenkan
Bra filmatisering av hans liv
 Silferstierna
Killen verkar ju inte helt frisk. Bra film dock.
 chris_lambert_
härlig film med härlig musik och med en grym Dennis Quaid .. stort plus för Winona Ryder ..
 yidaki
Bra musik, men resten är dåligt. :-/
 kosmoskatten
Osympatisk huvudroll, musikalliknande scener, klent skådespeleri, ojämnt tempo med illa ihopsatta scener och ointressant story. Jämför med tex Ray och Walk the Line så är det här skrattretande.
 Fläskkäft
Skådisarna spelar över men jag tror det bidrar till att denna film funkar. Filmen har ett härligt tempo med asgrym musik från början till slut. Lättsam men med en del allvar.
 Ken1
bra skildring, inte så bra film, men det funkar ändå, värd att se, trots att jag får ge den e tvåa, pga att den e ju inte bra gjord..... alls....
 Stolt
Vet inte hur Jerry Lee är på riktigt men det känns som att Quaid spelar över och Ryder hakar gärna på. En OK film, inte mer.
 den_fonk
betyget 5/10 skulle varit bra här..
 mysan1985
bra i stort sett allt
 S_Griffon
Kass skådespelare, töntig parodi på kineser.
 Kurosawa
Behåller sitt sötsliskiga tonläge rakt igenom vilket väl iofs är lovvärt. För att skölja bort eftersmaken rekommenderar jag en flaska Jack Daniels och ett av Jerrys countryalbum från skarven 60/70-tal.
 jonbo
Det är bara inte min typ av film, och visst överspelar Dennis Quaid en aningens.
 Childs play
Jerry lee lewis"""The King Of Rock*N*Roll Dennis Quaid är sjukt lik Jerry Lee Lewis, Samma style..Denna film var absolut mer än förväntat..
 Kurganen
Det finns inga större fel i den här filmen. Bra musik och Quaid är både porträttlik och funkar hyfsat i det musikaliska mimandet. Riktigt bra film om en spännande person och tid.
 _blow
Många missar och kasst skådespeleri. Trots det en helt okey film.. Speciellt om man gillar Jerry Lee :)
 Rasmusmatte
Sorglig parodi på en stor artist. Jerry Lee var knappsta så töntig som han framställs i den här filmen!
 ladyvengeance
Jag tål inte Dennis Quaid och hans skådespeleri verkar lite väl krystat/utstuderat.
 Seiken
Tycker den var riktigt bra!
 ty_durden
Jag gillar denna men är aldeles för dåligt påläst på Jerry Lee Lewis för att kunna säga om filmen gjorde honom rättvist eller inte.
 Fritz_Klyka
En film om Jerry Lee Lewis gjord med humor och hjärta. Kalas!
 Bomaniac
En redig Hollywood-solskenshistoria! Riktigt klyschig. Allt verkar så lätt - bara att gå till Sun Records och provspela, sedan spelas låten i radio och blir en vrålhit veckan därpå. Man har valt att skildra Jerry Lee som en sorglös snubbe med ett VÄLDIGT stort ego. Dennis Quaid gestaltar The Killer riktigt charmigt. Stundtals påminner han om Kramer i Seinfeld med sitt kroppsspråk. Men jag gillar filmen!
 Lux Lisbon
Underhållande om Jerry Lee Lewis: hans djävulska sätt att spela piano, hans äktenskap med sin 13-åriga kusindotter Myra och hans extremt snygga inredningsdesign! En pastell karamell!
 Rasmusmatte
Jag gillar Jerry Lee Lewis och hans musik men denna film är en parodi på en stor musiker. Jag kan inte se filmen som seriös.
 karlmats
Se där vilken överraskning. En film som utspelar sig på ett årtionde jag ogillar om en artist som jag inte heller är speciellt förtjust i bäddar ju för katastrof, men det här var faktiskt riktigt bra. Winona bjuder på stor show och är förutom att vara snyggast i Hollywood också en riktigt bra skådis. Här spelar hon en 13-åring som blir uppraggad av en 157 år äldre kusin vid namn Jerry Lee Lewis som är så inåt helvete överspelad av Dennis Quaid att det blir väldigt underhållande i all cpighet. Åldersskillnaden är ju rätt komisk i sig också, bästa scenen i hela filmen är nog när Winona bränner nåt i ugnen och tårarna flöder till repliken "I don't know how to be a wife. I'm only 13 years old." På det har vi störtsköna birollsinsatser av Arec Barrwin som religiös knäppgök och Stephen Tobolowsky som pengakåt manager. Synd att den tappar en del sista tredjedelen, men 3an blir ändå stabil till denna humoristiska, sjuka tolkning (?) av en rockstjärnas liv.
Sicken pajasrulle! JLL gestaltad som en efterbliven tecknad karaktär, en artonårig WR ska föreställa tretton, ett insprängt musikalinslag med sång och dans - allt detta i en taskigt berättad inledning på en lång historia. (5/15)
 Starlette
Funkar. Men känns inte så välgjord.
 Camilla 133
Bra musik.
Det måste vara få personer som inte har hört låten"Great balls of fire" av Jerry Lee Lewis. Detta är filmen om 50-talrockstjärnans uppgång och fall. Den är intressant och Dennis Quaid gör ett roligt porträtt av Jerry Lee Lewis men det lyckas inte riktigt leva upp till mina förväntningar. Det är Lewis röst men kul är att Dennis Quaid spelar piano. 2+
Väldigt bra, välgjord och värdig filmbiografi om "The Killer". Mycket bra musik och bra skådespeleri.
 RustyFilm
Hyfsad underhållning om man gillar 50-talet och dess musik, och det gör man ju. Filmen följer till 100% den mytbild som finns om Jerry Lee Lewis och det är väl bra att man slipper bli omskakad på den punkten. Skådespeleriet är ganska dåligt på flera håll (Winona Ryder undantaget). Dennis Quaids skulle göra sig bättre som Åsa-Nisse.
Jerry Lee Lewis "biografi". Musiken, färgerna, bilarna och hela atmosfären finns på plats. Och trots någon allvarlig del är det ändå en rätt renodlad komedi där det stundtals känns som en episod ur Grease.
Senaste kommentarer
Captain America: Civil War (info) 00:59 18/2 (103)
Ant-Man (info) 00:55 18/2 (154)
Black Panther (info) 00:50 18/2 (6)
Violent Cop (info) 00:40 18/2 (99)
On the Milky Road (info) 00:08 18/2 (4)
Body Double (info) 00:02 18/2 (67)
It Comes at Night (info) 00:01 18/2 (26)
Blade Runner 2049 (info) 23:59 17/2 (98)
Stilla dagar i Clichy (info) 23:59 17/2 (6)
Lion (info) 23:42 17/2 (51)
Snömannen (info) 23:34 17/2 (26)
Pumpkinhead: Ashes to Ashes (info) 23:34 17/2 (16)
Inconceivable (info) 23:29 17/2 (3)
Junior (info) 22:53 17/2 (286)
Kärlek på italienska (info) 22:53 17/2 (28)
Hämnd Utan Nåd (info) 22:43 17/2 (2)
All Is Lost (info) 22:34 17/2 (82)
Ett oanständigt förslag (info) 22:33 17/2 (72)
Tre dagar för Condor (info) 22:31 17/2 (96)
Alla presidentens män (info) 22:30 17/2 (165)
Det våras för världshistorien, del 1 (info) 22:30 17/2 (74)
Tootsie (info) 22:29 17/2 (166)
Farlig kärlek (info) 22:19 17/2 (1)
Fifty Shades Darker (info) 22:05 17/2 (27)
Cart (info) 22:02 17/2 (1)
The Shining (info) 21:57 17/2 (1073)
Seven Psychopaths (info) 21:33 17/2 (154)
The Stranger Inside (info) 21:30 17/2 (180)
It Stains the Sands Red (info) 21:25 17/2 (6)
The Shape of Water (info) 21:22 17/2 (20)
Kes – falken (info) 21:09 17/2 (80)
The Manchurian Candidate (info) 20:46 17/2 (268)
Impatto mortale  (info) 20:40 17/2 (4)
Farväl Europa (info) 20:38 17/2 (4)
Glassland (info) 20:31 17/2 (2)
Dorian Gray (info) 20:31 17/2 (107)
K2 - den största utmaningen (info) 20:19 17/2 (58)
Rädda Willy (info) 20:11 17/2 (279)
Mother! (info) 20:10 17/2 (35)
Pokémon the Movie: I Choose You! (info) 20:01 17/2 (1)
Dunkirk (info) 19:20 17/2 (107)
Brooklyn (info) 19:09 17/2 (49)
We Were Soldiers (info) 18:56 17/2 (378)
Black Mirror - Hated in the Nation (info) 18:47 17/2 (5)
An Act of War (info) 18:39 17/2 (2)
The Lost City of Z (info) 18:06 17/2 (28)
The Man from U.N.C.L.E. (info) 18:03 17/2 (99)
Irreplaceable You (info) 18:01 17/2 (1)
I Am Heath Ledger (info) 17:56 17/2 (11)
The Ritual (info) 17:53 17/2 (15)