ziferN
Typisk Lasse Hallström film, fina miljöer med sköna skådisar. Man blir jäkligt sugen på choklad under vissa scener.
 Hannaa
Johnny depp är jävligt läcker.
 kosmoskatten
Något sötsliskig (!), men en tillbakahållen Depp är ett klart plus.
 Chris90
Härlig och annorlunda, kul blandning av skådisar
 moviejunkie
Vet inte vad man blir mest sugen på, chokladen eller Johnny...?
 JoshTee
Måste innerligt hålla med föregående talare.!
 Mrs.Hudson
Haha måste också hålla med moviejunkie :P
 myslampa
Såg om den och höjer nu betyget från 4a till 5a, den är ju verkligen helt underbar. Och håller med moviejunkie, tuff choice!
 larox
Helt underbar film, köp ett gäng mörk Belgisk choklad och njuuut! Det är verkligen en njutbar film, rakt igenom. Finns inget "men". Allt håller.
 Dreamink
Riktigt stabil och mysig film. Bra skådespelarinsatser, stämningsfull musik, gripande story och underbar choklad.
 bettykristina
Definitivt sevärd
 Tezsze
Underbara film med kultur, kärlek och super skådespelare, man dras med i historien. Det skadar ju inte att hela fimen handlar om choklad och att Depp gör en lysande insatts heller.
 MetalHeart
Ojoj vilken underbar film. Kan se den om och om igen. Jag hittar inget att klaga på i denna underbara historia.
 Ninonette
Sentimentalt dravel med stereotypa karaktärer. Det fina chocolateriet och alla scener där man framställer choklad höjer detta dock till en svag trea.
 Squalid
Depp i underbar Hallströmanda, vad kan jag annat säga än att det är superhärligt?
 kaj08
En småtrevlig film. Tyvärr lite för händelsefattig för att kunna bli en riktigt bra film, men helt klart sevärd. Trevliga miljöer och väldigt fina skådespelarinsatser. Trevligt med ett par svenskar i filmen, även om de tillhör de mindre bra spelade karaktärerna.
 Anaythea
Kanske lite mer inriktad till medelålders människor men annars ganska mysig.
 izaFACE
filmen är fin, depp gör den ÄNNU finare!
 Scriptures
Väldigt mysigt och fint, men man bör ha sin favoritchoklad nära till hands när man ser denna. :)
 anorak
Duglig film, väl genomförd även om den hela tiden balanserar på fjantighetens gräns.
 Sarakin76
Skikkelig gjennomtenkt film.
 Mikkala
En mysig film som man kan kura ihop sig och se när det är regn och rusk ute (:
 LauenKauen
Lyckas väl med att kombinera humor med en viss seriositet. Binoche gör verkligen bra ifrån sig och musikinslagen är stämningsfulla. Tyvärr saknar den det där lilla extra för att kvalificera över en 3a i mitt register.
 ellaine
Sådär, svag trea. Jag tycker den var lite fånig, men det är bra skådisar.
 bryngylf
Mysfilm
 Pillynilly
Ladda upp mer choklad än du kan äta på ett år - det kommer behövas - och dra hem dina bästa väninnor och se denna. Bra tjejfilm! :)
 jagedina1
Vackert filmad, välspelad och mycket bra. Skulle bli en 4:a men känslan "jag bara måste ha choklad" gjorde snäppet upp till 5:a solklart.
 tpb
Nej tack. Aldrig mer.
 xpndr
Tråkig
 köttfärs
Förväntade mig en tråkig romcom men möttes av så mycket mer.
 Qhunden
En av få filmer i genren som verkligen tilltar mig. Välgjord, mysig och rolig film. Konceptet "Chokladaffär" går ju hem direkt, slaska på några bra skådisar, perfekt dramaturgi, stämningsfull musik och snyggt foto så ere ju en given 4a iallafall.
 allexx
Sug från början till slut. Men helvete vad Johnny Depp är snygg
 hangthedj
Min absoluta favoritfilm. Fransk by, Lasse Hallström, choklad, Johnny Depp, flodmänniskor.. det kan inte bli bättre.
 MMeedendorp
Behöver jag säga mer än att Johnny Depp är dösnygg i denna?
 karlmats
Ganska skön stämning i denna historia om hur moralens väktare får ett litet välbehövligt uppvaknande. Casten sköter sig bra och det är som vanligt lite speciellt roligt att se Alfred Molina smyga runt och vara en jävel. Choklad som tema är ju inte så tokigt för de mentala smaklökarna heller. Räcker upp till en 3a.
 lillmånstret
hoppas att alla som ligger bakom filmen kunde dö bara
 spiel mit mir
Mysig film! Tycker dock att den är lite överskattad. Hallström har gjort bättre filmer än denna om ni frågar mig, men visst är den bra!
 Dutch
Gudars skymning vad tråkkig.
 LTT86
Den filmen var inte dålig, bara tråkig och helt inte min smak.
Ska sägas direkt att jag inte är så förtjust i den här genren men en stillsam film som liksom flyter på. Inget uppseendeväckande eller banbrytande men heller ingen kalkon. 2+
 annihilat0r
"Chocolat" är en smågullig och sockersöt film av Lasse. Det märks verkligen när det är Lasse som regisserar, det måste man ge honom. Lasses helt egna stil genererar känslan av att karaktärer och atmosfär är inlindade i bomull. Allt är så tryggt, så puttenuttigt. Det värsta som skulle kunna hända är ungefär att Johnny Depp råkar få en vattenfläck på tröjan. Gillar man att ha den typen av trygghet säkrad är Lasses filmer verkligen guld.
 Kaleid
sämsta skit jag sett på länge... den visionära entreprenören räddar de konservativa lantisarna
 Tatty
Ganska okej och bra film med Depp. Vackert med all choklad i filmen.
 hsimpson
Ett är kanske lite väl hårt, men det här var en ganska besvärande upplevelse. Alltid kul att se Depp, dock. Och varje gång jag ser Alfred Molina tänker jag på Kajan. Det är också ett litet plus.
 RustyFilm
Det här är väl inte Lasse Hallstöms bästa film. Men det är varmt, charmigt och tårdrypande, alltså precis som det brukar vara när Lasse H är inblandad. Bra foto och musik är det också
 picklessmulan
Riktigt bra film som balanserar på gränsen till mästerverk. Saknar dock lite i manuset för att nå ända fram. Filmen innehåller fantastiskt skådesspel.
 Sarakin76
Originell film med masse opplevelser og god sjokolade.
boooring
Inte min typ av film, men funkar att se på...
 Lasersword
En ovanlig film som får en att bli otroligt sugen på choklad och förvånad över att Peter Stormare inte spelar en rysk karaktär för en gångs skull. Den är mysig och meningsfull. Juliette Binoche, Lena Olin och Judi Dench är samtliga väldigt bra!
« Föregående   |   1 ... 13 14 15
Senaste kommentarer
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)