ErWe
Jag vill egentligen sätta en 5a bara för underhållningsvärdet, men ibland måste man tydligen vara realistisk
 Diagoras
den bästa polis-serien som har gjorts i Sverige och på min svensk films skala får den därför en 3:a
 Silly Walker
Riktigt underhållande. Finns få filmer som erbjuder så ständig spänning.
 erik3
jag tycker att den här filmen är precis lika bra som bourne-serien (som för övrigt är kraftigt överskattad). Jacob Eklund överglänser dock Maaatt Daaamon
 bernt.eriksson
Rörig...
 Anna Sara
Jävligt B, med tanke på de tidigare Livräddarna, och Noll tolerans..
 Djason
Klart bättre än livvakterna men inte i närheten av noll tolerans, det som gör denna bra är att det är mer internationellt i filmen, mindre svenska töntiga kommentarer som man kan bli så trött på. Hyffsade actionscener är det med.
 ziferN
Rätt bra svensk film.
 jonatan_sjöö
Lite för mycket av allt.
 Ihsahn
Kompetent actionfilm med bra skådespeleri. Bättre än livvakterna, men kanske inte riktigt lika bra som noll tolerans.
 Beigeorm
Håller stilen och spänningen. Stark trea och ännu ett gott hantverk av Anders Nilsson.
 Paramis
Helt klart den sämsta av JF filmerna. GSI återtod den höga klass som dom andra filmerna höll.
 Muzzic-Maria
Jäkligt snygg action...! Men.. väldigt dåligt persongalleri.. Hade ingen som helst koll på vilka som jobbade på vilken sida...
 Claude Strife
Polizei Polizei!
 mageek
Kanske inte förkänar en fyra egentligen, men att en svensk actionfilm ska vara så här välgjord trodde jag aldrig
 Anden2010
Nej nej nej. Den här filmen var inte alls lika bra som de två första filmerna. Känns som om man vill göra action, men de funkar inte alltid i denna rulle. Många små brister i filmen. Men går att se.
 _Fia_
Den höll inte mitt intresse uppe alls. Går att se, inte mer.
 LaDecima
Trist.
 Angeliana
minns att jag inte orkade se klart den
 Jonathan89
Spännande och sevärd film!
 viktorism
Helt jävla värdelöst dålig b-film. Man fick den gratis med aftonbladet för nåt år sen. Jag förstår varför den var gratis, kan jag ju säga...
 FabianBom
toppen
 Deiwos
fyfan va Jakob Eklund e seg som skådis....
 Anden2010
Bra underhållning. Johan Falk-serien är mycket bra överlag!
 Korintkaka
Spännande hela vägen. Lite synd att det var så många otroligt lyckliga sammanträffanden som hindrar allt från att gå åt skogen så att det som var så snyggt uppbyggt blir väldigt orealistiskt. Ingen fan av Jakob Eklund, men i övrigt bra skådespeleri tycker jag.
 Galivan
Visste inte att mobiltelefoner var så coolt. Här finns allt: gps, radiokommunikation, sändare, mobiler, email... "Can I buy your phone? I have a SIM card.". En thriller i tiden.
 TheUnderdogJR
Bara bra rakt igenom. Stark trea.
 mammene
För mycket action och för lite historia, jag tycker den var svår att ta på allvar. Hur har en bra skådespelare som Nicholas Farell hamnat i den här smörjan?
 Mara Jade
Faktiskt inte så tokigt även om manuset var en aning bristfälligt och Jakob Eklund var sisådär i huvudrollen.
 andrew777
Inte lika bra som sina föregångare. Men helt okej!
 Kurosawafan
ordinär coppie som lider av lågbudget- men helt OK spänning
 Avtalet
Ok, filmen har en rätt intressant handling men istället för att försöka göra en trovärdig och realistisk iscensättning så har filmmakarna sneglat alldeles för mycket på amerikanernas actondramarturgi så filmen känns ju bara rätt löjlig.
 kaj08
Full fart i den här filmen också, den sista i trilogin. Inte riktigt lika bra som de två övriga. En medel-3a till den här filmen.
 halbermensch
Jag tycker den var mycket bra och intressant. Blev lite förvånad av den kraftiga vändningen men som jag anser bara höjde filmen, förnedringen och tragiken i andra hälften av filmen blev enormt stark. Sen är det tacksamt att se film som är så välspelad.
 xhalelife
Tycker verkligen inte om svenska kriminalfilmer, förstår inte varför jag ens har försökt så mycket som jag gjort.
 need_sleep
De bästa av de första tre Johan Falk-filmerna... Sedan kom de nya och förstörde alltihop
 XJR
Kan man bara sluta irritera sig på Eklunds syntetiska uttal, så är filmen faktiskt helt OK. Vill nog säga: den bästa i denna serie. Klar 3:a.
 Xenox
Ännu en mycket spännande Johan Falk-film. Helt klart en av de bästa svenska actionfilmerna.
 ClintanTheKing
Riktigt spännande och actionfylld film som håller bra internationell klass! Svår att jämföra med Noll Tolerans, men den är iaf bättre än Livvakterna. 4/5. Eklund är ju grymmare som Johan Falk här än i de nya filmerna (2009).
 dudson
Fan va kasst! helt ologisk&trist handling och Eklund som säger va fan i varje mening gör ingen glad.
 orbis
om man skall se denna filmen måste man varit arbetslös i minst 30 år för att inte tycka att man borde lagt tiden på något annat, skulle man ändå känna att man ödslat sin tid förstår jag det.
 emilstjernholm
Väldigt ojämn film som trots allt är ganska spännande. Alltför många svenskar i rollerna som diverse européer dock.
 RichardEk
Övertydlig och normativt enfaldig är denna tredje film i serien. 'Livvakterna' var riktigt bra och spännande men här spårar det sedan tidigare underliggande "enforcertemat" ur och blir en mästrande lektion i lag och ordning direkt riktad mot tittaren. Gäsp. Actionscenerna är på rutin, blodet pumpar ut ur kroppar på ett förutsägbart sätt och de engelska skådespelarna talar så där övertydligt som de gör när de är med i icke-engelsktalande produktioner. Gäsp.
En hyfsad svensk actionthriller, som är den tredje filmen om polisen Johan Falk spelad av Jakob Eklund. Välgjorda actionscener och hyfsad handling som är hyggligt intressant. 3+.
 AlbinWesley
Något bättre än Livvakterna, klart svagare än Noll tolerans.
Allt annat än bra.
Bra
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
 Murvel48
Det här var faktiskt den bästa av de tre första Johan Falk-filmerna. Fast man måste ju ha överseende med en del märkligheter och dumheter.
 karlmats
Ännu en svensk polisthriller som den här gången försöker differentiera sig genom att vara lite mer europeisk än vad man är van vid från den här genren. Skådespeleriet är väl lite sisådär på många håll men jag kände ändå första timmen att det här inte var så tokigt ändå. Idéen om ekonomisk brottslighet är ju intressant i grunden även om huvudantagonisten blir lite för mycket av en karikatyr på den ondskefulle bankdolmen. Sen ska det väl också sägas att filmen blir lite utdragen andra halvan och mycket blir lite för övertydligt för att det ska kännas som en helt välgjord film. Likt de två tidigare Falk-filmerna blir det en 2a, om än en hyfsat stark sådan.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
The Dirt (info) 09:29 25/3 (3)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)