Spöket
Skön. Ganska.
 Asmud
Svårt att bestämma betyget. En mycket stark trea får det bli. Väldigt nära en fyra.
 Fröken Bredwad
den var kulig :) svag trea
 Czechflash
Helt ok, men absolut inte någon av de bättre i genren från den tiden. Kunde varit roligare, men upplägget är bra.
 goeran
En mycket välgjord screwballkomedi. William Powell är lysande som vanligt.
 origC-J
Charmig komedi som åldrats relativt väl. Kunde gjort mer av den sociala satiren dock...
 Hangaround
Snuddar på mästerlig. Fenomenal uppvisning av skådespeleri och dialog som från en svunnen tid. Mycket, mycket lysande.
 Lucyinthesky
Tyckte filmen va väldigt underhållande! Roliga karaktärer.
 caffeineaddict
En av filmhistoriens roligaste och mest charmerande filmer, förmodligen den mest lyckade av alla screwball-komedier från den här tiden om man frågar mig.
 Semiramis
Jag är inte så imponerad. Mr Powell är bra som vanligt, men det är väl just inte så mycket mer än det.
 Skruttan
hysteriskt ;P
 NickCharles
En till storfilm från William Powells sida. Nominerad till sex Oscar men förlorade tyvär dessa, fick däremot ett stort erkännande och är idag än av den mest välkända och omtyckta filmen inom genren "Screwball-Comedy". Kanske var filmen mer intressant när den kom ut än vad den är idag, men budskapet med att taskiga levnadsförhållanden inte måste ha med kompetens att göra, känns lika aktuellt idag. William Powell är som vanligt klippt och skuren som butlern som förändrar allas liv. Lika så är Carole Lombard, som den vilsne tjejen som fastnar direkt för Powells charm. Väldigt fina miljöer och snygg regi av Gregory La Cava. Ett tips för er som köper filmen på dvd, kan jag rekomendera amerikanska utgåvan från "Key DVD". Den inkluderar även en verision i färg. Jag älskar det svart-vita fotot. Men just till inomhusmiljön i den här filmen passar den färgade verisionen in perfekt. Man kommer inte nämare 30-talet en såhär! Obs filmen får 4.5
 Mara Jade
En hysteriskt rolig film som inte för en sekund blir långtråkig att se på.
 Tonti
En del väldigt roliga skämt men som helhet inte riktigt så bra som jag hoppades. Men mycket sevärd och stark trea är det.
 goeran
En väldigt charmig och rolig screwballkomedi. William Powell och Carole Lombard är i isitt esse liksom den helt obetalbare Eugene Pallette.
 kennert
En charmig 30-talare.
 fridenpaden
Mycket härlig komedi. Vilken familj!
 Floop
Jag tyckte nog att majoriteten av Bullock-familjen var vidrigt påfrestande... Men Godfrey var så charmig att det räckte och blev över!
 Herr Arne
Massor av roliga och bitska repliker men grundstoryn är lövtunn.
 #54
Hyfsat charmig men irriterande stereotyp.
 ilBrutto
Näst intill outhärdlig, riktigt dålig faktiskt
 jep
Mest underhållande skildring jag sett av en disfunktionell familj. Lysande manus ändå fram till sista kvarten som sänker betyget från en femma.
 Andra våningen
Det finns två typer av screwballkomedier: de som från början till slut är öppet ickemoraliserande och som man från början vet hur de kommer att sluta, och de som moraliserar men försöker skymma detta med vändningar av olika slag som knappast konvergerar mot något definitivt, vilket gör att tittaren själv kan bestämma hur filmen slutade. Den här filmen följde det senare mönstret, om än inte på ett särskilt klipskt sätt.
 Astrojacob
Rapp och kvick crazykomedi men skämten känns tarvliga och fåniga även om jag garvade emellanåt. Känns som stöldmix av både "It happened one night" o "You can´t take it with you" men inte alls i samma klass. Skådespelet dock på topp och Powell har åtminstone både karaktär och moral bakom sina avsikter, så jag ger den en snäll Trea, inte mer.
 sunvalley
"If other people can have five children so can other people." Jag har lite svårt för grundhistorien, men filmen tar sig fram så charmerande och med så många skämt att jag inte bryr mig så mycket. Carole Lombard är fantastisk, på gränsen till outhärdligt irriterande.
 Mistlake
Helt okej komedi i screwball-genren, men inte riktigt tillräckligt tight för ett högre betyg. Jag känner som så ofta att mer hade kunnat göras av grundkonceptet.
 Tom Sawyer
Lysande Universalscrewball om en vimsig societetsfamiljs verklighetsfrånvända tillvaro i depressionens Amerika. Carole Lombard lyckas dessutom, i min mening, med det digra konststycket att inte bara matcha sin exmake William Powell, utan faktiskt överglänsa denne.
 mattarello
Jag brukar gilla screwballkomedier men den här föll mig inte alls i smaken. Tråkig och Carole Lombard kan inte charma mig här som hon gjorde i "Ingenting är heligt". Ingen höjdare om någon skulle fråga mig vad jag tycker.
 Bomkia
Powell är härlig som straight man till en helgalen rik familj. 4-
 AlbinWesley
Lysande älskvärd, rolig och full av finess. Himla bra allså.
En riktigt härlig Screwball-komedi som är kvick och smart i sin dialog. Skådespelet är på topp rakt igenom med William Powell, favoritskådis för mig, och Carole Lombard i de mest utmärkande rollerna. Gillar man Screwball-komedi-genren med all sin charm, högt tempo och galenskap så är detta en film man absolut inte får missa. Filmversionen i färg rekommenderas då den höjde filmupplevelsen lite extra. 6-faldigt Oscarsnominerad! 4+
 MaxMackan
Underbar, vass komedi. Kvick och charmig.
Så här rapp dialog är jag väldigt svag för. Fyran är kanske inte helt gjuten men charmen och dialogen gör att jag känner mig lite generös.
 Dele
Rapp och underhållande. Sista halvtimmen är inte lika stark vilket gör att jag nöjer mig med en stark betygstrea.
 Ms A
William Powell gör en aldrig besviken! :) En charmig, rolig och livlig pärla!
 Sarakin76
+3. Det merkes dessverre at filmen har 81 år på nakken. Men vel vert å se er den for de.
 haajen
Betyget är måhända åt det svagare hållet men detta är snyggt, välspelat och emellanåt riktigt kul.
Senaste kommentarer
De älskande (info) 12:42 19/4 (16)
Aquamarine (info) 12:02 19/4 (60)
Dreng (info) 11:54 19/4 (2)
Second Chances (info) 08:29 19/4 (1)
The Wave (info) 07:09 19/4 (132)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 05:58 19/4 (26)
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
A Quiet Place (info) 17:27 18/4 (60)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)