PUNGent STENch
Hyffsad film med wrestlern Rowdy Roddy Piper.
 ahkoila
Woahahahaha!! Vilken fest!!
 Guyver
Vill se den..hade för mig att Steve Wang var regissören bakom denna film, jamenvisst var han det..
 amam
Snygga grodmasker tyckte jag. Annars så var det genomgående en B-produktion fast hyfsat underhållande om man gillar sånt. En stark tvåa.
 PontusDahlgren
Finns en grym filmbeskrivning i rappa kalja på denna film!!
 Rikström
För att se ut som en gammal porrulle från 70talet så har den rätt sköna B-skådiar som ser ut som en bunt läckra porrskådisar utelämnade i öknen i en rosa bil. Sen så är grodorna rätt snygga och roliga i överlag. Slutar med en stark tvåa.
 MrDoctor
groda i fez! Bo-Ya!
 Hargulaf
Rätt seg och ojämn kalkon som har några poänger insprängda här och där.
 jonas79
Svag tvåa. Den var inte särskilt bra, om jag inte hade haft bra sällskap så hade det blivit svårt att se färdigt filmen. Enda egentliga orsaken att se denna filmen är att kunna berätta för folk om den och se deras miner.
 Vitus
helt sjuk rulle egentligen. kunde ju blivit så bra men får en stark tvåa bara för att piper och sandahl bergman är just RODDY PIPER OCH SANDAHL BERGMAN!
 Krusty
Så dålig att jag inte ens orkade se klart den och jag har normal ett enormt tålamod med dåliga filmer! Det innebär alltså att detta är en sjuuukt kass film.
Vem kom på idén till den här? Fånigt är förnamnet med dessa grodor(!). Underhållning på mycket låg nivå
 karlmats
Det här var både sjukt, roligt och porrigt. Det är så befriande att hitta guldklimpar som denna när man plöjer igenom usla c-filmer. Självdistansen är tydlig, dialogen är stundtals underbart usel och Sandahl Bergman tillsammans med Cec Verrell är vad som i folkmun kallas ögongodis. På allt detta har vi Rowdy Roddy Piper i huvudrollen, en legend för alla oss som satt uppe och kollade på Hoa Hoa som kids, som ska åka runt och ligga med snygga tjejer åt statens räkning. Ofta känns postapokalypsen alldeles för långt borta. Tro det eller ej, men det bästa är inte ens omnämnt. Jag var livrädd att den lysande öppningen skulle förstöras när de anlände till Frogtown, grodmänniskor i fula kostymer kan väl ändå inte funka? Jodå, det kan det visst, både Bull och Commander Toty är underbara, framförallt för att de stundtals låter som en känd innebandymålis från Dalarna. Skratten är många och ljudliga och sexismen står som spön i backen. Trots att den är något svajig som alla rullar i den här genren är det ett givet dvd-köp. En stabil 3a som jag vill se om med en gång.
 Neuros
karlmats : Håller helt och hållet med.
 Film Guden
Halvdan sparsmakad action, med konstig sexistisk humor. Roddy Piper är däremot lätt att gilla. Kunde ha varigt en kultklassiker, men är lite för trist.
 Gröne_Orm
Undermålig retro med åttiotalsfrillor som inte riktigt klarar av att leverera. Skådespeleriet bra mycket bättre än filmer i samma skola men det räddar inte filmen. Svag tvåa.
 dudson
Charmig Utflippad rulle med grodan boll i varje hörn=) Lite seg ibland tyvär( Men betyget räddas ett snäpp upp tack vare Mr William Smith som alltid är sevärd som skurk med Rosslig whiskey röst%)
 craptastic
Har svårt för humorn som presenteras i denna film. Även om grodmaskerna är riktigt vassa så är filmen en rätt unken bit.
 menschenfeind
Mycket bättre än jag väntat mig, schysst 80-talsmatiné-PA. Dräkterna och effekterna är väldigt trevliga och får mig att hata dagens CGI ännu mer.
 jeremy_jones
En ganska otrolig film på alla sätt och vis. MMM-stämpel! (3/6)
 zonk
Postapokalyptisk pilsnerfilm
 JimCarrey
Sexig och smart. Riktig guldrulle! 2+
 Earthbind
Eat lead, froggies!
 papabobadiof
riktig pajasrulle! Men ja gillart. Grodkostymerna är väldans festliga.
 Raimo_1985
Snygga slabbiga kostymer, humor och underhållning ger denna en trea.
Inledningsvis en tuff och hård PA enligt mall 1A, men sedan övergår det hela till att bli lam matiné-action med en doft av The Muppet Show. På slutet lyfter det dock en aning igen. (6/15)
 MaxMackan
Underhållande skit.
 Robkiller
Postapokalyps som känns väldigt 80-tal... rätt så B men väldigt underhållande...
 Sture Stenhög
Härlig rulle från det härliga 80-talet. Det skruvade upplägget sätter goda förutsättningar från början, och de håller inte direkt igen från där. Huvudpersonerna är kul tillsammans, men det är när de kommer fram till Frogtown som det här verkligen blir underhållande. Bull är sannerligen en härlig filur. Skulle vara intressant med en genusanalys på det här annars, det finns ändå en del olika vinklar man kan ta sig an. Betyget landar på en hyfsat stark trea. Den svenska titeln får en fyra
Senaste kommentarer
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)