Testgubbar
Inte bra en bra film, en bra bokadaption med!
 Robkiller
Avslutningen på trilogin, och det lär väl sägas att den är bäst av de tre överlag, men det är inga stora skillnader. Det är mest en förfining av tekniken och det faktum att inga egentliga brister finns i denna någonstans. Handlingen rullar på, den pampiga musiken spelas mest hela tiden och det är visuellt samt ljudmässigt oerhört bra gjort. Regin och fotot är lika magnifikt som vanligt. Skådespelarna gör sin del väldigt bra med hjälp av väldigt påkostade miljöer och kostymer. Trots det känns det som att någonting saknas, det där lilla extra som gör den perfekt. Det kan vara att själva uppbyggnadsfasen blir väldigt kort i och med att den egentligen kom i de tidigare filmerna, eller att det helt enkelt blir för mycket av det pampiga... men oavsett så är trilogin som helhet ett mästerverk som blev bättre och bättre ju längre den höll på...
 Cybot
Har tradition att se hela trilogin minst en gång om året. Har gjort detta sen de var på bio. Så jävla fantastiskt!
 Eddydasilva
Bland världens bästa filmer inget snack om de! Effekterna filmen hur allt är gjort makalöst!
 Daesu
4,5 timmar utan att det känns långsamt, helt klart värt en femma.
 Misslovemovie
Mycket bra, ska bli kul att visa hela trilogin för barnen när de är äldre.
 Podpolkovnik
En bra avslutning på en bra triologi. Tycker i ärlighetens namn att trean är bättre än tvåan som är bättre än ettan. Inga transportsträckor - utan endast bra underhållning.
 MechaMax
Även om den inte håller sig helt till boken (Frodo och Sams relation har jag mest i åtanke) så kan jag inte låta bli att älska den. Hela triologin ligger mig så sjukt varmt om hjärtat.
 FUR
I am no man!
 kroon91
Slutet på den bästa trilogin som någonsin gjorts. Som film är slutet värdigt men tycker det är synd att filmen inte riktigt följer boken i slutet:/
 Xenox
Bra avslut på triologin.
 badpanda1606
Såg den förlängda versionen på bluray utgåvan för ett tag sedan och kan gott tipsa om att se den. Det är som att se en helt ny film. Se dock till att vara pigg o kry då den är 4hr30min lång
 Krantzylvania
Håller inte samma klass som de 2 första, den är för seg. Egentligen bryr jag mej bara om Frodo och Sam, samma sak i boken. Det är lite väl många som dör men sen visar sig leva iallafall. Både boken och filmen kunde ha varit mörkare tycker jag. Slutet i boken är bland det bästa i hela trilogin men det är inte med i filmen.
 Christofer
2/9 2012: Det är fortfarande världens bästa film (tillsammans med De två tornen), trots några detaljer och scener som jag gärna hade sett att man klippt bort. Jag har nu sett trilogin på blu-ray för första gången, men minns inte att extended-versionen var hela 4 timmar lång (den lär ju vara lika lång på både dvd och blu-ray). Nästa gång jag ser om trilogin så kanske det blir i 3D...? 19/8 2006 (5:a): Jag håller helt med om att det är världens bästa film. Utan tvekan.
 jolunda
Världens bästa film, jag var på väg att sätta om alla mina filmbetyg för att sagan om ringen-trilogin skulle ha bättre betyg än alla andra filmer.
 Jormungandr
Jättebra, men måste slutet var så olidligt utdraget. Sänker betyget till en 4:a. hade filmen varit slut när den borde ås hade den lätt varit en 5:a. vill ha en extended cut med kortare slut istället. Tyvärr ser trilogin rätt risig ut på bluray. man ser tydligt när karaktärer är inklippta och dataanimerade. Risigt! Gamla Star Wars från -77 är mycket snyggare på blu ray.
 AmyTatti
Inspirerande, vacker och en fantastisk berättelse. Tittar alltid på trilogin när jag behöver komma på bättre tankar. Gillar särskilt "I don't believe this darkness will endure".
 ilgoga
Är ju bara första filmen som inte gör en gråtfärdig. Slutet i denna (samt det fortsatta parodisk överspelandet) gör den smått outhärdlig.
 ryderup
Monotont. Överflödig. Inget vi inte fått se i tidigare filmerna och jag orkar inte med mer av Frodos bekymrade blick och tunga steg. Och fyra timmar är för långt.
 NektarN
Mycket bra slut på en annars inte lika bra serie. Denna är den enda filmen som lyckas packa in tillräckligt mycket material i filmen så att den inte blir långtråkig och verka för lång. Måste säga att jag tycker denna är den bästa i trilogin!
 Mistlake
Lord of the Rings tar sig i mål betänkligt linkande, med oerhörda longörer och en brist på scener av samma övertygande episka natur som i The Two Towers. Det finns förstås fortfarande mycket av värde, och kanske är mitt betyg orättvist, men när allt kommer till kritan finns det inget sätt att på film återge all den majestätiska rikedomen i Tolkiens text. Sevärd, men seeeg.
 SnakeEye
Jag hade hoppats på så mycket mer, men tyvärr tycker jag att LOTR-serien blev mer och mer oinspirerad och trött ju längre den pågick. Och alla expanderade versioner, extramaterial hit och dit och sätt att mjölka pengar (läs alla tv-spel som släppts) fick mig att på slutet tröttna. Jag fick inte det episka slut som framförallt den första filmen vittnade om och lade grunden till och jag sitter efter 10-talet timmar ganska besviken i slutändan. Peter Jackson ska dock ha en eloge för sitt arbete för ser man hans tidigare verk som "Bad Taste" och "Braindead" så imponerar han ju stort. (har ej läst böckerna :P)
 JohnMcClane
Så himla märkvärdiga ni ska vara då! xD Detta är världens bästa film punkt slut! hoho ;D
 Dutch
Fantastisk!
 annihilat0r
Böckerna, sagan och filmserien får här ett väldigt värdigt slut. Förväntningarna var naturligtvis skyhöga efter de två första storslagna filmerna – och Peter Jackson med hela gänget lyckades verkligen få till det en tredje gång. Mycket känslor mellan Frodo och Sam. Mycket ångest och frustration överlag. Vackra ögonblick är väl inlindade i dramatiken. Rohan och Gondor får äntligen återförenas. Viggo får äntligen sitt bekännande. Gandalf är coolare än någonsin. Kriget. Stoltheten. Fruktan. J. R. Tolkien, om du hade vetat att dina ord skulle bli till mästerverket det blev – hade du antagligen inte trott på det. Från början är Sagan om Ringen en såpass utflippad berättelse – med skillnaden att den håller. Alla trådar är så vackert sammanförda. All mystik, alla sköna folkslag, skröner och hemligheter. Själv är jag väldigt nöjd och tycker att alla människor är värda att få se denna filmserie.
 haajen
Efter omtitt blir det en stabil fyra ist för den aningen entusiastiska femman...
 fabbe86
Sett om alla filmerna nu och jag vill ge Eljah Wood all beröm i världen. En ganska otacksam roll att vara ledsen och miserabel hela tiden, men han gör rollen så fantastiskt bra. En helt magisk insats. Ringen-trilogin är klassiska filmer som jag kommer komma tillbaka till många gånger.
 Boege mstr
Så outhärdligt pretto - till och med med amerikanska mått mätt. När det ännu en gång är en karaktär som höjer sitt svärd och skriker typ "yeahihhiih" nånting samtidigt som någon annan drar ett antal slitna klyschor framför sitt anhang innan de ska börja hugga motståndarna i bitar så blir det lite i mesta laget i min smak. Vet heller inte hur många gånger jag trodde att den var slut - men som den bara fortsatte (som det kändes i alla evighet - tycker att de kunde ha kapat de sista uber-sentimentala scenerna). Väldigt snygga miljöer och påkostade utstyrslar och sminkningar dock; orcherna skiljer sig åt mycket utseendemässigt, vilket måste ha krävt mycket tid och pengar att åstadkomma. Att de fått till smink och miljöer så bra får de minst en extra pinne i betyg för!
 bryngel
Underbar. Bra skådespelare och fantastiskt foto. Böckerna lever verkligen i den här tappningen. Fantastiskt.
 foppa99
Så bra att jag började gråta
 Brouhaha
Underbart, smörigt vacker. Så är det ju bara. Höjer till en 5'a efter att ha sett extended versionen. Perfekt slut på en episk trilogi.
 RichardEk
Inte den bästa film jag sett men ändå är det bara att kapitulera för detta visuella och berättelsetekniska mästerverk. Slutstriden liknar ingenting jag sett tidigare, sedan får det vara hur datoranimerat som helst. De enskilda ödena vävs effektivt samman till en helhet. Peter Jackson lyckas med det George Lucas aldrig klarade med sin Star Wars svit: att beskriva trovärdiga personligheter mitt i den filmtekniska virtuositeten. Dessutom är slutet mycket sorgligt utan att bli patetiskt, något som är väldigt svårt att få till.
 ELala
Jag vet inte om det är nostalgi, men jag tycker att filmen är helt fantastisk, speciellt den långa versionen.
 Sarakin76
Jeg også foppa 99!
 Pentothal
Svagast av dom tre filmerna. Sista 30 minuterna var helt onödiga.
 Rymdgurkan
Frän
 Simon_19
Dessa filmer är verkligen inte någon man skulle kunna dra igenom på en dag. Inte för att de är långa, utan för att de är helt innehållslösa. Ser inte riktigt storheten med fantasy-filmer. När man var 9-10 år så var det ganska coolt med troll och så, men jävlar vad dåligt de egentligen är.
 LacombeLucien
Helt ok.
 Urfbert
I mina ögon är det här, främst den förlängda versionen, den mest känslosamma av Ringen-filmerna. Samtidigt är den riktigt stordådig. Den får ofta kritik för ett utdraget slut men jag ser det inte som något problem. Hade de inte struntat i några kapitel i källmaterialet hade slutet blivit ÄNNU mer utdraget. Det finns vissa fel i filmen men sedan Hobbit-filmerna givits ut kan jag faktiskt leva med det; det finns filmer med mycket större fel. Som jag har förstått det trodde Tolkien på vikten av hopp. Och är det något karaktärerna gör i de här filmerna är det att hoppas, och kämpa in i det sista. Det gillas! Mer rättvisa kan jag inte göra Konungens återkomst. Kul bara att det finns ett kapitel i Vredesverk (Erik Granström) som har samma titel!
 Fermis
simon_19 innehållslösa haha skämtar du lr?
 Hitschmidt
Ett stort lyft från andra filmen, denna avslutande del är faktiskt riktigt bra.
 mathistad
Bra
Vilka fantastiska scener, vilka otroliga specialeffekter. Man tror inte det är sant och jag tackar mig själv för att jag äger alla tre filmerna i extendversioner. Jag känner mig väldigt nöjd och inte det minsta sorgsen över att det var sista delen. Jag känner tacksamhet.
 Xtro
Sagan om Konungens Återkomst är den bästa boken i trilogin men den sämsta filmen. Allra värst är nog diskmedlet som gör slut på orch-armén och på samma gång dramatiken i den sista striden. Stark trea.
Som helhet är filmen väldigt spännande och välgjord och skådespelarna gör bra ifrån sig. Det finns dock en sak jag stör mig enormt mycket på och det är att karaktärerna inte utvecklas någonting under filmernas gång. Det är bara en karaktär som utvecklas över huvud taget (och det är nu i den avslutande delen) och dessutom på ett jävligt billigt sätt. Hade det inte varit för det så hade den fått en 5:a.
 Dele
Ett imponerande svulstigt verk som underhåller, men också är väldigt enkelspårigt och klyschigt, och inte direkt intressant.
 Applekingen
Frodo och Sam delarna är bättre i den här filmen än den förra. Filmen är också mörkare och mer spännande än de andra två filmerna vilket gör den bättre än både 1:an och 2:an. Slutet däremot är bland av de tråkigaste jag sett någonsin.
Älskar dessa filmer, från början till slut!!
 päronanton
Jag tycker att Sagan om Ringen triologin är ett sant mästerverk och tillhör enligt min mening filmhistoriens största filmsuccéer! Nu har jag sett alla från Hobbit till Konungens återkomst! Känns sorgligt att det är över! Böckerna är också bra. Men det bästa med film och böcker och musik med för den delen, är en kan alltid återuppleva det igen och igen!
 Pi-R
(extended cut) Trilogins starkaste film. Inte minst skådespelarmässigt lyfter den ytterligare nåt pinnhål jämfört med de två föregångarna. Mortensen lyser starkast, men även Elijah Wood överraskar, och John Noble är rätt fenomenal. Filmen ÄR väldigt lång, men i dess andra hälft känner jag mig för första gången genom alla tre filmerna på allvar fångad i berättelsen. Och visst märks det att man bränt ytterligare produktionspengar på efftekter? Till skillnad från de första två, dom huvudsakligen förlitade sig på majestätiska landskap och maffia stridsscener, så får Konungens återkomst dessutom till några extra snygga kamerasekvenser och klippningar. Fyran lyfter närmare taket, men lyckas i mitt tycke inte nå upp till toppbetyg – främst är det rollfigurerna som kommer till korta
« Föregående   |   1 ... 37 38 39
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)