Grillo
Fantastiskt bra! Jag får alltid för mig att jag sett den här förr men det här var nog första gången... Listade ut att jag såg director's cut-versionen med tanke på slutet, och det slutet var nog bland de bästa jag nånsin sett.
 Körsbär
Såg att jag satt en fyra på denna, ändrar till en femma. När det kommer till att rekommendera filmer brukar jag alltid vara snabb o rekommendera denna. Mycket mycket bra o tänkvärd film! Klart värd en femma, inte en stark men en svag femma :)
 iriis
En av dom bästa filmer som finns.
 Supernaut
Otippad pärla!
 JulKom1218
Den här filmen SUGER!!!!!!!!!!!!!
 hsimpson
Överträffade förväntningarna. Klara likheter med Donnie Darko och Lola rennt, två pärlor på samma tema. Tycker kanske att den här är lite mer ojämn, även om högstanivån är hög. Helhetsupplevelsen är angenäm, även om det finns vissa saker att anmärka på. Stabil fyra.
 karlmats
Påminner ju lite om Donnie Darko i det att den försöker vara både cool och smart men inte lyckas särskilt bra på någotdera . Visst är det en ganska underhållande tur man tas med på men många saker är bara lite för korkade för att jag ska köpa dem. Tidsresor är alltid svåra att behandla och hittills är det väl bara BTTF som fattat grejen fullt ut, här väljer man klokt nog att strunta i att gå djupare in i de värsta hålen men som tittare kommer jag inte undan lika lätt. Amy Smart är ju lite halvaliensnygg så där och en nedtonad Kutcher är åtminstone bättre än hans vanliga jag, sen är han ju inte mycket till skådis, scenen när han får gå halvnaken genom ett sorority house är dock väldigt rolig med dagens 2½ men i åtanke. En ganska underhållande stund men dvdn ryker ändå från filmsamlingen.
 snöbrigad
Jag ser i regel aldrig en film mer än 1 gång, Max 2. Denna film har jag sett minst 15 gånger utan att tröttna. Den perfekta filmen oavsett version. Musiken, skådisar na, handlingen. Ja allt faller på plats!
 lottes
Mja. Jo. Starka ämnen, intelligent behandlat. Mer erfarenhet från regissörerna och en bättre skådis än Ashton K så hade det blivit en femma för det smarta manuset, men en fyra är helt ok. Helt ok.
 Nephelite
Sänkt till 3a efter omtitt och ett antal år. Var på väg mot en 2a ett tag men det finns nåt där ändå.
 Nephelite
Kanske ska skriva något om filmen också: Tycker att första delen är hetsig och på gränsen till klyschig. En bit in blir tempot lite lugnare. Bra barnskådespel överlag med tanke på ett det är väldigt mycket av det.
 Merwin
Jag älskar den, fel skådis bara !
 Användarnamn23
Denna är faktiskt riktigt bra. Intressant ur ett psykologisk perspektiv
 jonbo
Omtitten gav den nästan tvåan i betyg. Det här är faktiskt en ganska dålig film, om än underhållande på sina egna premisser.
 Yohanetsu
Hade förmodligen fått högre betyg om detta varit första gången jag såg den. Helt klart en film som tappar för varje omtitt.
 Troddel
Andra gången jag såg den. Helt ok film.
 amotherscrime
Håller med Merwin. Helt fel skådespelare. Men annars en utmärkt idé som utförs helt okej. Spännande, intressant och filmen suger lätt in tittaren. Som andra även sagt så är det en film som man inte bör se igen, precis. Man märker sakar som irriterar en och saker som ifrågasätter på ett negativt vis. Jag gillade verkligen denna filmen första gången jag såg den. Nu balanserar den mellan en 2a och en 3a.
 RunRiot
Hade kunnat göras bättre. Men en stark trea är kanske inte helt fel...
 ClintanTheKing
Mycket bra film! Gillar man Deja Vu och Tillbaka till framtiden kommer man gilla denna. Det gjorde jag. En otäck mörk film samtidigt som den hela tiden fångar ens intresse. Kutcher är utmärkt. Nääästan 5...
 zahod
Trist på det kassa slutet!
 RichardEk
Kaosteori i popversion som åtminstone fungerar på så sätt att den fängslar för stunden. Kaosteorin, tillsammans med flera andra komplexitetsteorier, är tacksamma och 'sexiga' teorier att utgå ifrån i film- och berättelsesammanhang eftersom de bryter upp rummets homogenitet och tidens kontinuitet på ett utmanande sätt. Slutet är också bra, och man kan fundera sig fördärvad angående slutets implikationer och premisser.
 silvertrain
Bra film det här. Gillar verkligen hur de fått till historien här. Man rycks med i de olika öden som han påverkar. Förstod inte riktigt slutet dock. Stark trea.
 Granit13
Bättre än Donnie Darko!
 Ojhda
Sjukt obehaglig, och sjukt bra! Väldigt genomtänkt
 Natosh
Stör mig bara att det elaka barnet är mindre än dom andra barnen, inklusive sin lillasyster
 Jonel
Riktigt mörk, dyster och genomtänkt film. Gillar den starkt.
 asasae
Mycket bra film!
 larsen1976
Grym film, och stundtals riktigt obehaglig.Bra story. Se den!
 LacombeLucien
Den dög.
 hoggan
Detta var en ruggigt tung film att se, var som att luften gick ur en lite efteråt. Men bra på något sätt ändå.
 Belleboo
Väldigt bra och sevärd!
Klockren och intensiv film. Kan uppfattas som alltför komplicerad av många tittare men jag gillar personligen den här typen av avancerad handling med många tidshopp och svängar. Gillar man filmer som t.ex. Memento och 12 apornas armé kommer man nog gilla den här.
 Hogman
Såg om den nu efter tio år, visst är det en stark film, men den tycker den tappat lite. Tänkvärt ändå hur lite det är som kan påverka hur livet blir. Var vänliga mot varandra!
 Tatty
Nja, filmen kändes rörigt och jag förstod inte riktigt vad som hände. Ashton Kutcher var sådär i filmen.
 saggesaliv
Jag såg denna filmen för många år sedan och vet att jag tyckte om den väldigt mycket. Jag trodde inte alls att jag skulle tycka om den lika mycket idag och istället se fullt med brister. Detta är långt ifrån en komplett film och den har sina brister. Men konceptet och utförandet är så briljant att det höga betyget den får är den absolut värd. Rekommendation: se Directors cut, även om det bara är sex minuter annat material + ett annat slut, så är den så mycket mer effektfull än theatrical version! 78/100
 hairofthedog
Som The Room i thriller-tappning. Fantastiskt dumt manus.
 Weztdahl
Gillar storyn, men skådespelarna var sådär
 origC-J
Även undertecknad såg den för många år sen, med omtitt nyligen. Den höll då, och den håller fortfarande. Man ska inte tänka för mycket utan bara hänga med, och då får man en oväntat bra, och oväntat mörk, film.
 annihilat0r
"The Butterfly Effect" var en djupt berörande upplevelse att utan närmare reflektioner enbart sköljas med i. Jag mötte alltså filmen i ett avslappnat och öppensinnat tillstånd, varpå berättelsen tog ett resolut grepp om min själ. Jag definierar gärna "The Butterfly Effect" som ett mästerverk.
 Solidus
Recensionen bygger på Director's cut. Jag ska ärligt erkänna att jag har undvikit "Butterfly Effect" på grund av dess huvudrollsinnehavare. Jag avskyr Ashton Kutcher som skådespelare, men efter jag hittade filmen för en billig penning på Erikshjälpen beslutade jag att ge verket en chans på grund av dess goda rykte. Jag är idag glad att säga att detta är en fantastisk thriller. Jag älskar idén om att framtiden ändras på grund av olika val man gör i livet och regissörerna till "Butterfly Effect" gör ett fenomenalt bra jobb att hantera detta komplicerade ämne. En eloge ska även delas ut till Ashton Kutcher som fungerar bra i huvudrollen och även Amy Smart förtjänar en liten ros för sin insats. En välskriven och välspelad thriller som lever upp till sitt goda rykte. Stor tumme upp!
Ashton Kutchers bästa film! Ett sant mästerverk!
 RustyFilm
”Det går inte att ändra det förflutna utan att påverka framtiden” (erkänner att jag ändå tänkt tanken då och då). Detta är påståendet som den här filmen är byggd på och jag tycker mig känna igen det greppet från en hel radda med filmer. Intrigen är mångbottnad och vansinnigt tillkrånglad. Det hela börjar övertygande och är snyggt producerat. Mot slutet eskalerar tokerierna så det till slut blir det riktigt jobbigt. Men trots allt, det hela är sevärt.
 Sunken25
Jag såg den i Directors Cut och jag gillade den väldigt mycket. Tvekade länge att se den när man såg skådisarna och genren, men vilken överraskning. Det är en stark 4:a dessutom, se den!
 martin eden
[rek. 3] En mycket härlig film med en Ashton Kutcher som är tolerabel, även om jag måste medge att jag har svårt för honom som skådis. Min värsta mardröm är en film med Ashton Kutcher och Winona Ryder! En mycket fängslande historia med ett intressant manus. Tycker att upptakten är bäst med barnskådespelarna, sedan blir det lite väl dumt när Kutchers karaktär kommer med kommenterar med minnet från andra tidslinjer: han får ju trots allt alla minnen som hör aktuell tidslinje till. Mest imponerande är skådespelarna som är runt Kutcher och som i de olika tidslinjerna spelar markant skilda roller: hade varit intressant att se Kutcher i mer konstradistinkt ljus i de olika verkligheterna. Jag kanske är lite för petig och är jag det så är det Ashton Kutchers fel... allt är Ashton Kutchers fel! Bra!!! 3+/4-
 Christofer
5/5 2017: Kul att uppleva att den fortfarande håller elva år senare. Betyget står därmed fast! 19/8 2006 (5:a): Ruskigt bra. Intressant story och coola effekter. Härligt slut.
 deswhip
Sicket j*vla skräp! Obegripligt att den fått så fina kommentarer nedan... Jag har som så många andra Ashton Kutcher som favoritsämsta skådis att hacka på. Men i den här filmen är det storyn i sig är så fucked up så Kutchers insats spelar ju mindre roll. De enda bra filmer som gjorts på tidsresetemat är Terminator 1 & 2 och Tillbaka till Framtidenfilmerna. Där är alla brister man kan finna i logik förlåtna pga tidsandan och de är ju otroligt bra i övrigt. Men nu i modern tid är det omöjligt (eller åtminstone hopplöst svårt) att göra seriös och bra film på temat.
 Ful_fisk
Spännande och välgjord thriller med djupa karaktärer som verkligen låter skådespelare som man mest bara sett i platta roller få ta ut svängarna ordentligt. Coolt! Även barnen fungerar utmärkt. Riktigt bra.
 Biberkolben
Director's Cut-slutet är så jääävla svinbra. Varför, o varför, fick jag bioversionen när jag köpte hela trilogin på Bluray nyligen? Ve mig. Bra film förresten!
 HerrNenne
Director's cut-slutet är ju kasst. Den här filmen ska avslutas med Oasis.
 Rele
En bra film. Annorlunda story och Kutcher lyckas göra en bra rolltolkning av en väldigt udda ung man. Jag håller fortvarande betyget fyra alltså samma som jag gav 13 år sedan.
« Föregående   |   1 ... 32 33 34
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 22:55 20/8 (13)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)