pzun
Såg om för andra gången idag och blev lika tagen trots jag viste hur den skulle sluta , trots storyn är surrealistisk känns kärleks historien sannare än få filmer skildrat tidigare blev en femma återigen
 Kebaa
Hela filmen är som en surrealistisk tavla, och den är precis så förvirrad och fylld av fragment som tankar, drömmar och känslor ofta är. Jag vet inte ens hur jag ska beskriva dess storhet. Det är ordlöst.
 myslas
Underbart skruvat som vanligt från Charlie Kaufman.
 spiel mit mir
Mycket bra! Hade hört så mycket om den men hade försökt en gång och gett upp, så det var en liten tröskel att ta sig över. Väl över den så var den mycket vacker, varm och tänkvärd. Kärlek när den är som bäst!
 egoman
Jag gillar Charlie Kaufmann, men tycker ändå att denna film är något överskattad. Visst är det välspelat, men det är ändå en ganska tråkig relationsdrama med ett trivialt sci-fi-inslag. Är helt enkelt inte särskilt intresserad av de två huvudkaraktärernas kärleksliv.
 sonocronic
Denna växer för varje gång man ser den. Den är så sjukt smart! Älskar den!!
 Irmele
Slutpoängen är sällsynt lyckad för ett relationsdrama, men vägen dit blir väl lång.
 Ojhda
Svår att betygsätta, vissa delar är klara femmor, skådespeleriet är så jävla bra från alla parter och vissa stunder är filmen så jävla smart! Men till och från så faller det lite och blir ibland mest wierd. Får bli en fyra för nu, det är ju ändå en väldigt bra film!
 Hen78
Superduperbra och smart film! I love it! Solklar femma!
 OG_
Den är fin, den är smart, Jim Carrey och Kate Winslet gör det mycket bra i sina roller, och den tar upp ett intressant ämne. Men utförandet är inte klockrent, utan tvärtom kan det på sina ställen bli väldigt plottrigt. Jag nöjer mig med en stark trea här.
 blaxel125
Filmtiteln är så fin och väcker stora förhoppningar. Själva filmen väntade jag mig dock mer av. En film som jag verkligen vill gilla, men tyvärr känns den inte hundraprocentig.
 RichardEk
Okonventionell paketering av en ganska konventionell historia där formen imponerar mer än innehållet. Dialogen mellan de två huvudrollerna är stapelvara i den tragikomiska genren och idéen att radera minne är gammal inom sf-genren. Men kombinationen är ny och i kombination med en ännu inte uttjatad presentationsform (den surrealistiska) ges filmen en betydande originalitet. Övertygande rollprestationer och en frenesi i klippningen förstärker det positiva intrycket.
 Dele
En film som har sina svängningar, både visuellt och innehållsmässigt. Fin och varm och otrygg och ledsam om vartannat. Ämnet är helt ok., men jag tycker personligen att formen får styra lite för mycket, samtidigt som en hel del väl konventionella grepp också används. Inte så speciell som den vill vara.
 a9davhar
Snygg och smart film. Mästerligt hanterad berättelse och mycket bra skådespeleri. Hade inget problem att se Jim Carrey i denna seriösa roll. Ingen 5a eftersom storyn inte berör så djupt som den har ambitionen att göra.
 sirkurt
Inte dålig på något sätt mest ganska tröttsam men ändå helt okej.
 itne
Riktigt bra och tankvärd film. Blev överraskad när jag såg den. Speciellt alltid överraskad när Jim Carrey gör bra och seriösa filmer.
 Simpe3
Usch vilken tråkig film! Jim Carrey ska hålla sig till komedin.
 timbo93
Simpel story berättade med träffsäker precision och en Kate Winslet som aldrig varit bättre.
 jskogh
Jim Carrey är tusen gånger bättre när han väl är seriös. Fantastisk film!
 taonaut
Håller med jskogh att det är jättefint att se Jim Carrey i denna seriösa (men också på sitt sätt lekfulla roll). Rolig, tänkvärd och härligt kreativt berättad film. Färggrann!
 Commandante
Svår film att betygsätta. De bästa delarna är magiska och bjuder in till eftertanke och diskussion. De sämsta delarna är överpretentiösa avsnitt där formen tar över innehållet i värsta David Lynch-anda. Däremellan ryms en ganska ordinär kärlekshistoria. Jag ger det hela en svag fyra, mest för det annorlunda greppet, fina skådespeleriet och tänkvärda innehållet.
 Lonia
En magisk film med två av världens främsta nu levande skådisar
 mageek
Mästerverk. Länge sedan jag blev så rörd av en film
 Grane
Svår att betygsätta. Carrey briljerar, känns som om den rör sig i typ samma sfär som HER, men till skillnad från den så får Eternal Sunshine of The Spotless Mind mig bara att må dåligt. Kanske krävs en omtitt men just nu får det räcka med ett godkänt. hmmmm...
 LacombeLucien
Fin.
 karlstadtös
Den var plågsam att ta sig igenom, hade högra förväntningar på denna film. En besvikelse!
 ryderup
Utomordentligt underbar.
 n u f a n
Njae. Vafan!
 sajjons
Chick-flick, inget för mig.
 dileva
Så sann om mänsklighetens svårigheter att älska bortanför förälskelsen, och att aldrig ge upp.
 foppa99
Vilken rollista
WOW, vilken sagolik och magisk upplevelse jag precis har varit med om. Aldrig har det väl funnits en mer välförtjänt Oscar för bästa manus än denna berättelse. Kaufmans tankar och Gondrys visuella blick är ljuvligt magiska. Då ska man dock veta att jag är en hopplös romantiker.
 Jompalompier
Vrickad och bra. Tror att jag måste se om den för att fatta allt.
 tvamvarg
Most beautiful love story ever told.
 Rehn108
Nja, alltså, konceptet var tydligt och lite tröttsamt. Fint vet jag inte om jag skulle kalla det, den lockade i alla fall inte fram några känslor hos mig. Utöver trötthet möjligen.
 hullarn
Detta är utan tvekan min absoluta favoritfilm och även den rulle som jag sett flest gånger i vuxen ålder – säkert tio gånger. Den har en grym skådespelaruppsättning och ett manus som är lika intellektuellt utmanande som det är superromantiskt. Filmen är dessutom en estetisk triumf med sin blandning av vardagsrealistiskt och surrealistiskt foto samt den fina musiken. Jag tror aldrig jag kommer tröttna på att se den.
 Svartskägg
Det är ju bara en kärlekshistoria. Ganska tråkig.
 Hypostas
Sänkning till (mycket stark) trea efter omtitt.
 Maharadjan
Vissa häftiga scener. Hade dock inte det där sköna flowet en 5a bör ha. Blir tråkigt och larvigt stundtals. Höjer sig ändå mot slutet och man vill gärna se början igen direkt efter filmen. Blir mäktigare då.
 supermancover
Anser att denna och "Her" är de vackraste kärleksförklaringarna i filmform som jag sett.
 uCj
12 år senare ca. Fortfarande en bra film men med lite svacka i mitten någonstans.
 Sarakin76
Denne er riktig bra helt på grensen til en femmere. Kanskje neste gang?
 Golazo
mörk, grå, dålig, konstiga karaktärer, komplicerad, allt konstigt och dåligt, har avstått länge från den här filmen men blev nyfiken varför den fått så bra betyg - blev inte direkt klokare
Väldigt rörig, hoppig och allmänt flummig film.
 RustyFilm
Underlig film det här. Men vad är det som är underligt? Det som berättas är ju en ganska så ordinär kärlekshistoria och filmens karaktärer är väldigt vanliga (trevligt, haha). Men nu till egendomlig-heterna. Först har vi det lilla kufiska hightech företaget, Lacuna Inc. Som har specialiserat sig på att selektivt deleta oönskade minnen från hjärnan (och några dubier att för eget nöje utnyttja kunskapen om sina kunder finns inte). Sen så har vi manus och regi där Michel Gondry och Charlie Kaufman gör sitt yttersta för att kollra bort tittarna med en extrem och o-kronologisk klippning. Tankarna förs lite till Christopher Nolans Memento. Kollade det här två gånger, andra gången klarna det lite va det var frågan om.
Bra
Har svårt för Jim Carrey...
 Iamsam
Fortfarande det närmsta jag sett en film komma perfektion. Helt galen, genialisk, fantastiskt skådespel, musiken. Bara allt.
 BlueViper
Håller helt och hållet med lamsam! Kan inte förstå att jag bara gav den här en fyra när den kom. Det här är vekligen en film för mig.
 Pi-R
Egentligen borde jag tycka mkt bättre om denna film än vad jag gör... Älskar Kaufmans I huvudet på John Malkovitch och Adaptation. och temat är intressant. Men något med filmen stryker mig mothårs. Visserligen saknar Gondry den genialitet som Spike Jonze besitter, men när jag försöker analysera mina egna känslor beträffande den här filmen så är det nog så att det är Carrey som sabbar den för mig. Flertalet scener utan honom tycker jag om, Dunst är fenomenal, och även Elijah Wood högpresterar. I slutändan kan dock betyget inte landa på mer en stark trea, även om det känns snålt...
« Föregående   |   1 ... 36 37 38
Senaste kommentarer
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)
I Am Mother (info) 01:44 16/6 (9)
Anna (info) 01:18 16/6 (17)
Gräns (info) 00:45 16/6 (32)
Bird Box (info) 23:59 15/6 (54)
Efterskörd (info) 23:52 15/6 (41)
Generation Iron 3 (info) 23:50 15/6 (1)
Utan varning (info) 23:26 15/6 (14)
The Prey (info) 23:10 15/6 (30)
Arrival (info) 22:53 15/6 (173)
VS. (info) 22:49 15/6 (1)
Familjetrippen (info) 22:24 15/6 (144)
The Meg (info) 21:51 15/6 (42)
The Departed (info) 21:49 15/6 (1333)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 21:44 15/6 (474)
Bruce den allsmäktige (info) 21:40 15/6 (1018)
Broken Arrow (info) 20:25 15/6 (258)
Venom (info) 20:23 15/6 (38)
Jag saknar dig (info) 18:47 15/6 (115)
Den tankspridde professorn (info) 17:43 15/6 (4)
Birdman (info) 17:15 15/6 (210)
Känn ingen sorg (info) 17:13 15/6 (205)
Tjejresan (info) 16:41 15/6 (17)
Unge Andersen (info) 16:25 15/6 (8)
Meteor Storm (info) 15:28 15/6 (5)
Blåst på konfekten (info) 14:58 15/6 (38)
Tvillingarna (info) 14:41 15/6 (6)
Fjällbackamorden: Ljusets drottning (info) 12:45 15/6 (17)
Amatörer (info) 11:35 15/6 (20)
Mr. Church (info) 11:21 15/6 (11)
Erotibot (info) 11:12 15/6 (3)
Taxi 13 (info) 09:58 15/6 (10)
The Battle of San Pietro (info) 09:50 15/6 (12)
Murder Mystery (info) 09:38 15/6 (2)
The Apocalypse (info) 09:10 15/6 (4)
Bortom bergen (info) 08:35 15/6 (15)
Robert the Doll (info) 08:25 15/6 (7)
The Lost Boys (info) 00:20 15/6 (315)
Green Book (info) 22:44 14/6 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 22:40 14/6 (18)
Rush (info) 22:40 14/6 (131)
Still Walking (info) 21:53 14/6 (49)
Machine Gun Kelly (info) 21:39 14/6 (6)