Lillemor
snark!
 Seger
Snarka hur mycket du vill och kom tillbaka när du fårstår något.
 Chaldan
enda hyrfilmen jag någonsin stängt av och aldrig tittat färdigt på
 Caligula
så svenskt...
 _clue_
den e för underbar, jag blev tagen faktiskt, plus att jag älskar Lassgård
 baba_jaga
Isch. Den enda roliga scenen är när en gubbe skriker "KOOOOOSERA" i kyrkan.
 mikamika
Lassgård: trovärdig. En av de bästa.
 Fröken Bredwad
obehaglig och läskig på ett intressant sätt :)
 Mini
trevlig.
 fridabeckman
Jag har en förkärlek för filmer och olyckliga pojkar. Perverst va?
 ray
"KOOOSSERA" är ju rätt kul. Finstämd film.
 Hotdog
Dålig!!!!!!Ointressant och tråkig.....
 dr.demento
Vill minnas att filmen var skit. Mycket reklam för rökning.
 Mareld
Trevlig tycker jag.
 fantomdansaren
såg den för 1000 år sen. gillade den inte särdeles.
 Allijaffe
Vad jag minns var den bra.
 Martin-L
Min stora trocka.. såg jag på VHS, det enda jag riktigt minns var att det flimmrade till nån stans på mitten. helt urusel film.
 Cobain
Skön onsdagskväll-rulle. Man kommer hem schleten och jävligt efter jobbet, slänger med lite lösgodis från VideoMix+Coca Cola.
 Trubaduren
underbart!
 Sgtpellson
jag ska se om den,var för liten första gånger,men vad jag minns var den väldigt bra
 Dh0rasho0
Usch, denna var seg :S
 Bellan
nej den kan man missa
 Hinkellmann
kan nog inte svara för den här filmen objektivt idag, men när jag var liten hatade jag den här filmen och min pappa (som råkar vara lite tjock) hyrde den jämt...
 Eorling
Det här är 102 minuter av ens liv som man inte kan få tillbaka. Vem stämmer jag för den skada jag led när jag såg det här skräpet!
 russnas
Fick se den här som skolbio på högstadiet. Minns flera scener som annorlunda och originella, tex löpar- mamman, Lassgårds nattvard och "sova med hästen".
 waru
Fin berättelse. Välgjord relationsfilm som inte fått uppskattning efter förtjänst
 Juline
Svag trea..
 jownie
tittar på den nu, vill helst bara stänga av. inget kan rädda upp den här filmen till en 2:a!
 larsen1976
Rolf Lassgård spelar riktigt bra, och jag tror att man skulle få ännu mer behållning av filmen om man själv växte upp under 50-talet. Men helt klart sevärd om man gillar svensk film!
 Martin_Sj
Härlig stämning i filmen.
 Zummi
Sååå tråkig!!! Jag älskar svensk film, samlar på mycket av det, men denna är ett botten napp.
 ellaine
Väldigt, väldigt, väldigt tråkig.
Lite för ojämn, lite för långdragen, men ändå väldigt bra om alkoholism. Och så fort Ann Petrén visar sig så är det för jävla oerhört! (10-/15)
 Zummi
Så tråååkig! Rolf L. spelar bra men lyfter inte, inte ens värd att se en regnig höstdag,,,gäsp.
 Xenox
Ingen höjdare precis.
 våldsamt_våld
manuset sänker filmen.
 Albion
Hamnar i det så gott som överfulla facket för tungsint svensk film med stor risk för ångestframkallande känslor. Tydligen en specialbeställd produktion från industrin för ångestdämpande läkemedel och såvitt jag förstår blev det ett rejält uppsving för dessa läkemedel strax efter att filmen haft premiär. Betyget blir en 2;a
 Jonel
Orkade inte ens se klart på hela. Ush, vilken tråkig och långdragen film.
Scenen avbildad på omslaget får sägas vara det enda sevärda i den här trista filmen. Hade högre förväntningar minst sagt, eller så förstod jag inte sensmoralen?
Det här var en av favoritfilmerna när man var grabb och det är betyget från den tiden jag ger filmen nu. Den står sig tyvärr inte lika bra idag som när det begav sig. Dock gör skådespelarna, särskilt Lassgård, ett bra jobb och traktor-scenen är faktiskt fortfarande rolig.
 Pingstpastorn
Den här filmen hade jag på VHS en gång i tiden och under 90-talet gick den på högvarv. Det var faktiskt en av mina favoritfilmer på den tiden. I vuxen ålder lyckades jag hitta ett billigt exemplar av filmen på DVD och bestämde mig för att se om en av mina gamla favoriter och återuppleva gamla minnen. Men jag blev faktiskt ganska besviken för filmen är faktiskt inte ens i närheten så bra som jag mindes att den var. Ett par scener är ganska roliga men som helhet är filmen ett riktigt sömnpiller; den är bara oerhört seg och tråkig och mycket till handling är det inte heller.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här filmen. Jag har tittat på den ett par gånger och ändå blir filmen anonym för mig och jag har svårt att få en uppfattning..
 Haenskii
Otroligt tråkig och intetsägande. Manuset är helt knas, skådespelarna ger inget vidare intryck och det enda jag tänker på under filmen är när den ska ta slut. Såg fram emot denna men tyvärr är den en stor besvikelse.
Jobbig och pretentiös smörja
 larsen1976
Nä...
Senaste kommentarer
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)