oan
nära en fyra. jag tycker om när man får veta mer om karaktärer och inte bara snällisarna.
 Earthbind
Bra och en klart intresssant story. Ser fram emot att se 3:an.
 Atropos
Mycket bra, en av få uppföljare som lever upp till sin föregångare.
 Hypostas
Klockren prequel! Musiken och intensiteten i vissa sekvenser är av högsta klass. Brutal och hänsynslös som en riktig Hong Kong-rulle ska vara.
 Nufan
fan, jag häpnade över att den höll sig på samma nivå som första filmen. En riktigt bra uppföljare. Nu återstår bara 3an att ses:D
 Boogie_aight
sjalv tyckte jag dock inte storyn var lika intressant och sammanhallen som i ettan
 Caspian
Stabila skådisar men en minst sagt svajande intrig, som saknar den polariserade dramatiken från ettan. Tony Leung saknas också.
 origC-J
Ettan är bättre, men när storyn väl tar form och fart märks det verkligen att det är Infernal Affairs.
 yangbo
ungefär lika hatad som Star Wars 2, men inte lika hatad som Star Wars 1. Personligen tycker jag såklart den är sämre än 1an eftersom 1an är unik, men jag hatar inte den här som många andra.
 eandersson
Överraskande bra, den blev mer och mer intressant ju mer tiden gick. Betyget känns svårt.
 PeterTheW
Blev otroligt glatt överraskad av denna uppföljare. Älskade ettan, och även om tvåan var en aning mer förvirrande (mest för att jag hela tiden blandar ihop karaktärer), så var den inte långt ifrån ettan.
 jaipie
Klart godkänd krimminalare, men saknar lite den katt-och-råtta-lek som gjorde ettan så bra.
 sQuiGboBBle
Detta var riktigt kasst. Saknar all den briljans ettan hade. Ingen spänning alls här utan bara tris, oengegerande och upprepande. Satt och rulla tummarna mesta delen av filmen...
 XenoMorph
Långt ifrån ettan. Onödig uppföljare.
 lezhdraka
En bra film
 strinne
Har inte sett ettan, vilket tydligen är ett måste! Tvåan var dock bra och otroligt snyggt filmad och häftigt berättad.
 Diaz09
alla som såg 1an före 2 verkar missnöjda... kanske ska taa o se 2 före 1an?
 Devilmaniak
Lite svårt att hänga med i handlingen... Måste se om denna. Fast det här är bra, riktigt bra. Brutal och grym. Känns väldigt äkta.
 todape
Snudd på lika bra som sin föregångare. Lite mer action med den stil och klass som visades upp i den tidigare filmen har behållits. Oerhört bra.
 Klara Sofia
Historien blev för mig extra intressant, då jag råkade blanda ihop två av karaktärerna (som liknar varandra till det yttre) och inte förrän på slutet förstod att det var två olika herrar det var fråga om. Måste nog se om den, för med denna miss blev handlingen ytterst komplicerad. Jag förstod den nästan inte själv...... :-)
 Don Active
Långsammare än första filmen. Första halvan är tyvärr lite risig men det tar sig mot slutet. Stark trea får det bli.
 HarCees
WTF ? Halft meningslös. Suddig handling. Fyller ingen som helst funktion.
 Arreswe
Lite luddig :/ svårt att hänga med. Ettan var helt klart bättre.
 toxicbill
Jag tyckte den här nästan var bättre än ettan. Men det kanske beror på att jag är svag för konceptet att gå tillbaka och få bakgrundshistorien.
 ca6
Svagare än ettam men fortfarande väldigt bra. Lite knivig att hänga med i, skulle sett den direkt efter ettan kanske.
 DiMMU BoRGiR
En bra prequel till Infernal Affairs, men givetvis når den aldrig den filmens höjder. Det är kanske inte heller riktigt tänkt att fungera som en egen film på samma sätt, här läggs ju energi på att bygga upp och fördjupa förhållanden som når sina klimax i Infernal Affairs. Jag har lite svårt att förstå hur vissa förhållanden och relationer kan vara som de är i den filmen efter händelserna i slutet på denna rulle. Men kör i vind, denna film är riktigt bra och vinner stort på att man återanvänder samma skådisar i rollerna.
 film_Alex
Igen så blir man lite halvt irriterad på att man ALLTID ska göra dåliga uppföljare bara för att det säljer.
 Ällma
Kanske ingen fantastisk film i sig men i ljuset från ettan blir den intressant.
 JohanHag
Lite svårt att hänga med om man inte har ettan fräscht i minnet, och fortfarande så är ju asiaterna jäkligt lika. Men annars en riktigt bra och tät film som fokuserar mycket på relationer och dialog istället för utdragna actionscener, men det händer fortfarande mycket hela tiden.
 Kommie
Aningen sämre än ettan, men inte mycket. Rörig och med många vändpunkter precis vad som gjorde ettan bra :) - Den vann också mycket på att det är samma skådisar som spelade de båda protagonisternas yngre versioner från ettan.
 Stoffe88
Otroligt lyckad film! Det var skönt att det inte riktigt var som en vanlig uppföljare just för att den utspelar sig före första filmen. Filmen visar kvalité för betyget 5 men är stundvis ojämn, vilket gör att den sjunker till en fyra.
 Suzolid
Rätar ut frågetecknen? Jag fick det bara till fler! Blev tvungen att se delar av ettan igen för att förstå allt i efterhand, dock var det ungefär ett år mellan jag såg ettan och tvåan, något jag inte rekommenderar!
 elfenben
väldigt vacker men jag hängde inte med ett skvatt. Var dock länge sedan jag såg första
 N-din
Måste se.
 mars
En av få filmer där uppföljaren nästan håller samma klass som första filmen.
 Scriptures
Känner att den här trilogin växer sig riktigt stor med denna filmen. Första är ju svinbra, inte konstigt att Scorsese gjorde en egen version (the Departed). Hade lite svårt att hänga med i denna del dock, höjer nog betyget när jag sett den igen. Men se denna trilogi!
 den_fonk
Ettans magi är som bortblåst, och det känns mest som det är fråga om en meningslös hyllning för de allra hårdaste hc fansen. Men inte ens de kan väl ta meningslösheten och alla stråkbeströdda känslosamma scener (som är så corny att jag ibland inte visste vart jag skulle ta vägen) på allvar?
 Cleesox
fyller ut storyn bra till den 1a filmen.
 Sture Stenhög
En värdig uppföljare till en utav 2000-talets bästa filmer. Det är kul att få bakgrundshistorien och den här filmen blir därför ett bra komplement till originalet. Storyn är lite rörig, men inte värre än att det går att hänga med. Att det är samma regissörer som tar hand om uppföljaren ger en viss kvalitetsgaranti och det är återigen ett snyggt och gediget hantverk. Tony Leung och Andy Lau kan man inte låta bli att sakna dock
 mammene
Det fungerar bra att få bakgrunden till föregångaren som var en av de bästa filmer jag sett. Den här når inte upp i den klassen, lite rörig och kanske lite för mycket konsperationer men en värdig uppföljare.
 eppjones
Bra. Bra. Bra. Valde att se den här först i trilogin eftersom den är en prequel. Innehåller allt man vill ha från en asiatisk film om organiserad brottslighet. Lite förvirring i början att hålla isär vem som var vem, men det är ett mindre klagomål.
 madox
Spenderade större delen av filmen till att fundera över hur Tony Leung kunde se ut som Andy Laus tvilling tio år tidigare. När det släppt så var den rätt underhållande, men jag hade nog gjort bättre i att se om ettan. Tyvärr hinner jag inte detta då jag åker till Hong Kong imorgon!
 MtotheN
Sätter en 2a tillsvidare då jag inte hängde med så bra i filmen. Dels var det externt prat om annat under filmen men sen var textningen så snabb så man inte hann med alltid och det var allmänt rörigt med alla namn hit och dit...En sak som är säker dock, den var ganska seg i tempot och hade inte på långa vägar samma intensitet och lika mycket action som den suveräna ettan hade.
 hsimpson
Lite väl rörig inledningsvis kan jag tycka, men visst är det en klart godkänd uppföljare. Tycker att filmen växte mer och mer, och den landar på en stark trea, nära fyran. Ser fram emot att se trean!
 8bit
Det ett bra tag sedan jag såg Infernal Affairs så jag tog mig an Wikipedia en sväng innan jag såg den här, för att inte vara helt borta. Tyckte helt klart den var underhållande, och jag tyckte Hau gjorde sig mycket bra som filmens "antagonist" (om man kan kalla någon det här). Naturligtvis inte lika bra som den första filmen, men helt klart intressant.
 lottes
Skådisarna som ska föreställa samma killar tio år tidigare är inte alls lika vilket är förvirrande. Man skulle vilja ha nametags på dem i början. Att "alla" är poliser, inklusive skurkarna, gör det ju inte heller lättare att hålla isär dem. Som tur är kan man skilja på polischefen och gangsterbossen iallafall.... Men efter att ha sett de två första känner jag att det här är "Gudfadern"' i asiatisk tappning. Just att känslorna okså får plats och inte nedvärderas är skönt i filmer med våld, annars blir det bara för psykopatiskt.
 BrutusBeefcake
 ClintanTheKing
På något sätt finner jag denna film så oerhört uttråkande och oengagerande från minut 1 till slutminut. Svårt att peka på exakt vad men den fångade helt enkelt inte mitt intresse, därav betyget.
 BrutusBeefcake
Inte lika bra som ettan, men snudd på! Tyckte den var briljant bitvis och en bra prequel, snuddar på högre betyg. Skall köra ett marathon snart så kanske det höjs! (10/15)
 Zebulonm
Inte alls lika bra som ettan men ändå sevärd.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)