paycheck
Riktigt skräp!
 Lyster
För min del är detta själva definitionen av en Etta. Finns massor av filmer som har sämre skådisar o.s.v. men ändå ett underhållningsvärde.. Denna är totalt meningslös och får mig inte att dra på munnen en enda gång.
 sjoberg4u
Murphy får mig alltid på gott humör! Ok film helt enkelt.
 kosmoskatten
En av Murpys bästa.
 Brigante
Misslyckad. Inte särskilt kul, inte särskilt romantisk, inte särskilt engagerande, inte särskilt underhållande, inte särskilt bra helt enkelt.
 Aggro
Det är väl inget riktigt slut i den här filmen?
 Mayo
Denna film kom vid en tid i livet då allt naket var ytterst spännande. Får ge den det betyg jag minns den som.;) en 4:a
 Mrs Smiths
Håller med Brigante i varje ord.
 Olof_Gronlund
En klar tvåa egentligen, men på grund av Lawrence neger-humor så får den en svag trea.
 Namellak
Kul med en film där en mansschauvinist får vad han förtjänar av chefen som är kvinna. Grace Jones själ alla scener hon är med i. Humorn är ofta rå och uppfattas som vulgär, men den är ändå med glimten i ögat och med hjärta, så jag tycker inte det blir plumpt en enda gång. Ungarna från Berrys målarskola är bra också och Murphy befriande nedtonad och bra som egoistisk kvinnojägare som tvingas omvärdera sitt liv. Överlag skönt befriad från den hysteriskt dumma skrikhumor som dominerar så många filmer numera :)
 Namellak
Tänkvärt med omvända karriärsvillkor för könen dessutom :)
 Weder Light
Tråkig.
 Kethons
Tråkig. Eddie passar inte i såna här filmer. Dock kul med många numera kända skådisar!
 EliasN
Inte särskilt bra och alldeles för snuskig.
 PureLivingHell
Baron Samedis reklam inslag är helt lyssande!!!!
 Gobo
Går att diskutera denna föfan!
 maiser
Bra for å være en romantisk komedie fra hollywood.
 ferttoo
Endast mörkhyade i ledande roller, sen någon vit som dumhuvud här och där.....Gillade inte den här filmen. Varför håller dom på så här i USA? Har dom större problem än vi tror?
 frekir
Nej, nej, nej! Fy! Dum film!
 Greven81
Åhhhhh så tråkigt!
 Christian.
ALLA de bästa skådisarna är med :)
 kus
Kan Grace Jones göra något än udda roller? Det är för lite Martin L.
 CEH
Jag försökte se denna när den gick igår kväll på tv4 men kom inte långt innan jag började zappa över till andra kanaler. Visst att Murphy inte är utan talang men vilken vansinnigt tråkig film!
 Nathanael
Nä... Eddies karaktär var ett rent svin.... Inte värt att vara trött på jobbet för man såg en sådanhär film...
 dr.demento
Grace Jones är ju lite kul ändå..
 Albion
Det är åtskillga år sedan jag såg denna senast och jag hade för mig att den var lite bättre. Här finns ett flertal trevliga skådisar men det här blev alldeles för tramsigt och sexistiskt men visst får den in en och annan poäng ibland. Betyget blir en 2;a
 Angeliana
dålig, mycket dålig. Lustigt att se så många skådespelare så unga.. Det var för lite charm och humor över filmen, och den var förutsägbar..
 LasseKongo74
Ganska typisk Eddie Murphy-film. Många skämt men inte speciellt rolig.
 de.zoega
3:a då, en 2:a nu!
 Salot Sar
Halle Belle har en så gräsligt avtändande hurtig frisyr att bara det sänker en i övrigt lam film.
 kexchokladet
när jag först såg den en gång i tiden var den ok..kikade lite grann på den för ett tag sen märkte jag att den inte är nån riktig höjdare..
 #52
En gammal favorit som inte langre lever upp till sitt rykte i minnet.
 Blink182
Filmen är inte det bästa. Men jag gillar dialogen och det räddar den från en etta
 Snipler
Eddie Murphy räddar detta katastrofala projekt från en absolut 1;a, knappt... 2-
 JhaNo
Sämsta film jag någonsin sett, ända filmen där jag lämnat bion.
 Barbamuffin
Gillade den när den kom men den har väl inte åldrats så bra som jag hade hoppats...
 -_Louise_-
Underhållande för stunden men rätt fånig och ointressant.
 Fläskkäft
Eddie känns ganska oengagerad men han levererar komiska höjdpunkter ändå. Filmen är rätt seg och alldeles för lång. Den verkar även ha lite svårt att bestämma sig vad den är, det finns humor men det är varvat med ganska seriösa scener och det tycker jag inte passar i helheten. Robin Givens är förbannat snygg här och Halle Berry är mycket söt. Grace Jones spelar över på gränsen till pinsamt. Martin Lawrence tar inte så stor plats och det är bara bra. Svag trea!
 TheUnderdogJR
Godkänd komedi med Eddie Murphy, men TOOOOOOOOK för lång! Medelmåttig trea.
 Solhjul
För lång och för ojämn.
 Agatefilm
Om de inte hade varit bra musik i filmen så skulle det blivit en etta. Fattade inte att de kunde få ihop nästan två timmar.
 Xenox
Eddie Murphy kan bättre.
 rnkrft
sicken casting
 Paramis
Absolut bland dom bättre komedierna från tidigt 90tal. Kläderna, stilen och musiken är skön. Men det känns som jag är en av få här som uppskattar denna pärla. Jag såg filmen på bio när den kom ut och tyckte inte mycket om den då men jag har ändrat uppfattning. Eddie Murphy hade visst tagit en paus från filmandet i något år innan han gjorde denna. På den tiden var han en väldigt stor stjärna.
En av Eddie Murphys filmer gjorda efter 80-talet som jag gillar riktigt starkt. Jag gillar den råa humor som filmen innehåller och även de råa replikerna, vissa lite nedsättande mot kvinnor men de fungerar tack vare filmens starka kvinnliga rollfigurer bra levererade av bl.a. Robin Givins och en ung Halley Berry. 3+
 yrkeschaufföre
Jag såg den enbart för Halle och Robin, inte så bra men jag skulle kunna se den igen.
 menschenfeind
Ganska 90-talscharmig men inte särskilt rolig. Slutet känns ganska abrupt och flera trådar knyts inte ihop väl.
 Jamesa
Något av den värsta smörja jag haft på burken på mycket länge.
Saknar helt humor och charm. Jag tycker inte den funkar för fem öre och jag tror inte ett enda skämt landade hos mig. Inte usel, men verkligen inte bra.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Disaster L.A. (info) 00:12 17/6 (7)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)