pikzel
Fotot. Djupare karaktärer än vanliga zombierullar. Cash-introt. Humorn. Allt är toppklass och så mycket bättre än vanliga zombierullar. Slutet i eftertexten gör varken till eller från. Kul twist ändå.
 Anvurang
En av de bästa zombiefilmerna som finns just nu. Även om jag vill påstå att originalet är något bättre så är de ändå väldigt olika, så båda är med andra ord sevärda. Vid vissa tillfällen kan jag tycka att filmen är lite seg, men den är inte lika lång som originalet så den kommer fram till saken ganska fort. Trots springande zombies, som jag för övrigt inte är något enormt fan av trots att jag förstår varför man har valt att låta dom springa, så är filmen ändå väldigt bra.
 Nintendo 64
Ska jag vara ärlig så måste jag säga att jag gillade Mr Frost och Mr Peggs variant bättre...
 Legendary
Enligt mig en av de bästa zombiefilmerna som går att se!
 rossithedoctor
En av de bästa zombiefilmerna =)
 Jole
Väldigt dåligt!
 Mistlake
Bara ännu en överflödig nyinspelning som är betydligt sämre än originalet. Dock tekniskt välgjord och lättsedd, trots alla explosioner, oengagerande karaktärer och komiskt sprintande zombier.
 RobinsTaste
Länge sedan jag såg den, men tror den var bättre än orginalet. Tillför lite nytt material. Det uppskattas!
 The Herminator
Svag trea.
 Easybot
En av dom bästa zombierullarna!
 Xenox
Så här ska remakes göras! Den här filmen är till och med bättre än originalet. Jag tycker också att det är världens bästa zombie-film. Allt är så snyggt gjort öppningsscenen, slutscenen och det är kul att de lägger in lite humor i mitten också. Stark fyra.
 KyLLo
Det här är SÅ fel. Zombier springer absolut inte. Punkt. Vad blir nästa steg? Att göra zombier till vegeterianer? Eller odödliga maskiner? Eller varför inte utomjordingar som landar med ett UFO? Jag blir ärligt talat bara provocerad. Filmen är ett hån mot alla sanna zombieälskare. Gör gärna actionfilm, men förstör inte zombiekulturen!
 eddwing
Hatar remakes men den var okej, helt klart sevärd.
 O´Reilly
Ärligt talat har jag aldrig brytt mig om att våra zombies springer i den här rullen. Tycker det skapar otrolig suspense. Älskar självklart Romero's rullar men har alltid undrat: Om zombies nu är så sjukt långsamma o stela, vem fan lyckas bli biten?
 FEM ELLER ETT
Rätt händelselös, vilket gör att den blir långtråkig. (1/2)
 Råtta
Den här filmen har då inte åldrats värdigt på de år jag sist såg den...
 Bandersnatch
Den här har inget gemensamt med Romeros rulle förutom att de är i ett köpcentrum, titeln och en del cameos. Filmen går därför att se. Och den är rätt najs. Det är lite som att titta på en filmatisering av Left 4 Dead, utan TV-spelsfilmbaggaget.
 ohcaptain
Bleknar helt klart i jämförelse med originalet, som har så mycket mer. Men ändå en helt okej zombiefilm.
 Zuzz
Nej vad jag blev irriterad på denna filmen. Riktigt korkade "idéer" hade karaktärerna också. Nej, orginalet fick en 4 och denna får blott en 2.
 jasmin357
i love zombieesss
 ClintanTheKing
Helt klockren ny version av Romeros klassiska från -78. Denna är riktigt bra med riktigt bra skådisar. Full fart från minut 1.
 Sarakin76
Har 30 min igjen. Ligger an til en 2:er. Dårlig dialog og lite troverdige karakterportrett er grunnen. Musikken er dog bra.
 Sarakin76
En dum og unødvendig film. Se heller orginalet, den er bedre.
 annihilat0r
Igår hittade jag "Dawn of the Dead", vilken blev till en lika spännande som mysig kvällsunderhållning. Lågmäld, inte särskilt läskig alls. Trivsamma karaktärer i en härlig atmosfär. Intresset dalade faktiskt aldrig. En helgjuten film, helt enkelt – en av det måttet som oftast räcker.
 Grenno
Spännande film. Gillade inte slutet! Väl värd att se!
 LTT86
En film som jag inte finner så dålig. Rätt bra, rekommendera den till zombie fans.
 precious_death
märks att det är hans första riktiga långfilm. mellan varven är det lite väl mkt effektsökeri bara. ...bara! men om man ser den som en egen film å inte som en remake så får den ju lätt godkänt.
 CultOfZenith
Jag lät mig nog ryckas med av det uppskruvade tempot senast, och inser filmens många (uppenbara) brister när jag ser om den. Nåväl, det är en fartfylld och relativt smakfull historia, även om det blir lite taffligt mot slutet. Gammalt betyg: 5 (12/2 2012).
 TheGoreMaster
Riktigt bra remake av Romero´s kultklassiker! En av 2000 talets bästa remaker dessutom tycker jag.
 emsir
Det verkar vara en sån hassle att vara i en zombieapokalyps, jag skulle bara ge upp direkt och låta zombisarna ta mig för att slippa besväret
 Semiramis
Helt OK. Jag är inte en anhängare av filmer där zombier springer, men här är det i alla fall godkänd action. Synd att de flesta karaktärerna är jobbiga.
 Brouhaha
Lite seg i början, men ge den lite tid för den kommer igång rejält sedan när de sköna karaktärerna introduceras. Mycket humor och stabila insatser från de flesta inblandade. Som zombiefilm vet jag dock inte... men det är ju inte direkt vad filmen handlar om heller.
 Podpolkovnik
Originalets förtjänster upprepas inte i denna produktion. Karaktärerna känns överdrivna och de odöda likaså.
 Punkliv
Helt klart en värdig remake!
 LacombeLucien
Oj, positivt överraskad, hatar vanligtvis remakes, men detta var bra.
 Lotso
In a world of bad remakes, this wasn't bad. I sin helhet är jag chockad över hur mycket jag gillade filmen. Att den bästa Zack Snyder filmen är en remake på en av mina absoluta favoritfilmer, mannen jag har snackat skit om i så många år. Ja nog kan man bli överraskad. Trots sina små brister jag hade med den så är det en generellt spännande zombiefilm från början till slut och glömmer heller inte bort sin humor då och då samt sin del utav action och otäcka scener. Den kopierar aldrig originalet utan gör sin egen sak. Det är en perfekt kombinationen för en zombiefilm och slutresulterar i att det blir en av 2000-talets bästa zombiefilmer. Detta är en modern zombiefilm som är lika mycket en hyllning till Romero's mästerverk från 1978.
En bra remake på en milstolpe inom skräckgenren. Den är betydligt bättre gjord, med starkare effekter än orginalet. I stort följer den orginalet, om även den inte har samma psykologiska vinkel. Helt klart en sevärd skräckis, om även inte i klass med orginalet, handlingsmässigt. Produktionsmässigt har den dock sprungit ifrån med hästlängder.
 Jompalompier
Inte min kopp te.
 robbieroy
Jag såg om Dawn of the dead-remaken härom kvällen. Den är absolut inte så bra som jag mindes den. Jag är anti springande zombies. Det blir för spattigt. Jag gillar heller inte hur allt artar sig i den här filmen. Fint soundtrack dock.
 DanjelFalck
En hjärndöd soppa med jobbiga och ointressanta karaktärer - raka motsatsen till Romeros mästerverk.
 Solidus
"Dawn of the Dead" placeras sig som en av de bästa re-makes som Hollywood har producerat fram och det är även tack vare detta underbara mästerverk som fick mig att börja lyssna på Johnny Cash. Jag uppskattar den realistiska känslan som skapar obehag och de intressanta karaktärsporträtten skapar engagemang för filmen. Kort och gott: Världens bästa zombiefilm. Punkt.
 martin eden
*NY KOMMENTAR EFTER OMTITT* Jag skrattar lite åt min tidigare kommentar här, från fem år sedan, där jag framför en apologi för mitt låga betyg! Det finns en del skillnader mellan då och nu: DÅ var jag inte något stort fan av zombiegenren, det är jag nu. DÅ hade jag inte sett originalet, det har jag nu. Det finns helt klart positiva aspekter av denna re-make, men jag undrar vad alla ni som hävdar att denna är bättre än originalet går på för droger!!! Det är en re-make som REDUCERAR Romeros komplexa original till en simpel skräckfilm där skrämsel-ögonblick är primärt. Den missar helt poängen! I originalet finns ju en ganska samhällskritisk poäng med just köpcentret, som inte har någon relevans i denna. Springande zombies? Jag kommenterar inte ens detta. Några få scener är bra och make-upen är väldigt bra, men musiken suger. Kul med cameos från Tom Savini och Ken Foree från originalet. Sådär. 1+/2- Skäms SOLIDUS!!!! :-)
 filmfreak1
Nja så bra var den inte som jag mindes, Johnny Cash-introt är dock fortfarande sinnessjukt snyggt.
 Vibby
En unik film, i form av att den är överlägsen originalet.
 komlai
Bristande på alla punkter, trashig
 Tatty
Ganska bra film fast jag inte gillar vissa zombie filmer. Denna filmen var inte så brutal och läskig så den gick att se för min del.
 RadioSaga
Tycker denna är väldigt sevärd - spännande och levererar en del riktigt bra scener!
I min mening är den här filmen inte alls särskilt bra.
 AngelsDiary
Första skräckfilmen jag såg helt ensam, minns den som super bra jätte spännande så hade lite förväntningar helt ärligt.. Men nu kändes det bara meh.. Börjar dåligt, mitten var väl okej och slutet var okej.
 KyLLo
Någon i kommentarerna frågade: "Älskar självklart Romero's rullar men har alltid undrat: Om zombies nu är så sjukt långsamma o stela, vem fan lyckas bli biten?". Jag tycker att svaret är enkelt. Bara att titta på Romeros filmer. Zombier stannar inte upp, och de förökar sig. På så sätt kan de hinna ifatt folk och omringa dem med tiden. Sedan spelar det in hur folk beter sig. Det är ofta att de söker sig till zombieplatserna eller befinner sig där blir överrumplade, de försöker ofta barrikadera sig i närheten och attackera istället för att fly området och tillkalla förstärkning. Att zombier är stela och långsamma är det varken Romero eller någon annan filmmakare som har hittat på, utan det kommer från en myt eller sanning (vilket man vill tro på). Det förklarar deras beteenden. Och därför går det inte att förändra zombier. Är det däremot bara smittade eller mutanter är förutsättningarna helt annorlunda. I den här filmen är uppenbarligen inte zombier och alltså ska den inte marknadsföras som det heller. Att sedan både försöka rida på Romeros framgångsvåg och förkasta bakgrunden är oförlåtligt. Snyder/Gunn hade kunnat göra action om smittor, mutanter eller vad som helst istället.
« Föregående   |   1 ... 18 19 20
Senaste kommentarer
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)