Ben_Dover
Hyfsat underhållande, stark 3:a, gillade dock inte Creasys karaktärsutveckling, Sänkte betyget.
En typisk payback-rulle med några riktigt hårda scener. Höjdpunkten är "förhöret" i bilen. Synd bara på den pretentiösa klippningen och det lika pretentiösa fotot (som MTV fast mer) vilket nästan skjuter skutan i sank. (7-/15)
 Jennyv
Behövs ses om.
 Engravadlax
Första halvan är bra, Fanning är möjligtvis den bästa barnskådespelare jag har sett, Denzel är inte heller så plastig som han brukar vara utan får till en ganska trovärdig melankolisk karaktär. Andra halvan är riktigt ojämn, Denzels karaktärsutveckling tvärnitar och luften går liksom ur honom, fotot blir lite... konstigt, funkar ibland, men för det mesta känns det inte som att man hade någon riktig idé om vad man ville uppnå med det. En vacklande trea för min del, men jag gillade den som sagt bitvis.
 matildakrig
Precis en sån här film man vill ha en fredagkväll!
 ScArRrFaCe
Är inte helt tillfreds med fotot. Stundtals snyggt, fast mestadels påfrestande. Annars är det en bra payback-rulle. Hade dock velat se Walken lite mer, ruskigt solid skådespelare.
 ClintanTheKing
Den här filmen är så otroligt bra alltså! Precis allt som ska vara med i en perfekt action/thriller från 2000-talet finns där. Och att se Denzel Washington springa runt på gatorna och braka loss med hagelbössor, pistoler och raketgevär kan ju knappt göra det bättre. Hur skön får man vara egentligen? Fantastisk film - fantastiska skådespelarinsatser från samtliga inblandade. Som jag har sagt tidigare, Washingtons bästa film tillsammans med Deja Vu och The Book of Eli.
 Xenox
Denzel Washington gör en fantastisk insats. Filmen är väldigt spännande, men också extremt sorglig. Dessutom har filmen ett riktigt bra soundtrack. Tyvärr så är den andra halvan lite sämre än den första, men filmen får ändå en svag fyra eftersom den lyckades beröra.
 the bully
STENHÅRD
 claudiomarino
Synd på det tillrättalagda slutet, gillar den hänsynslösa tonen i övrigt. Fotot har åldras med allt annat än stil.
 September
Dakota Fanning är vansinnigt bra!
 Canaletes
Helt okej actionfilm. Håller en vaken för att vara lite för lång men den duger. Bra skådespel av alla tyckte jag. Tycker dock att filmen inte är så bra gjord, det är en bra story men den kändes för mainstream. Den försökte se för cool ut med alla dessa vapen, effekter och sån där typisk actionrulle skulle ha. man försökte för mycket liksom. Soundtracket passade verkligen inte in, vettefan hur dom tänkte där. Slutet ogillade jag starkt, för hur det slutade och att man inte får se sen vad som händer när den kunde varit minst 15 min längre. Sen undrar jag varför i helvete han inte hade en skyddsväst om han är livvakt. 5.2/10
 Simon_19
Tyckte den var helt suverän! Denzel gör en lika klockren insats som alltid. Filmen rör igenom många känslor, men mest sorg och ilska. 9/10, klockren!
 LordKaoz
Denzel gör en stark karaktär som sorgsen alkoholiserad livvakt, en flicka kidnappas och sedan rusar allt i härlig action.
 pamelalundmark
Denzel är lysande, som alltid.
 spitfire_88
Kemin mellan Denzel och Dakota är svårslagen. Kul att se så många kända ansikten på sina platser. Dock är jag inget fan av Tony Scott's väldigt speciella stil som verkligen får ta plats i denna filmen. Sen slutar det hela... bara pang poff.. Det börjar fruktansvärt bra, men sen byter filmen skepnad och det är som att se sanden rinna ur ett timglas. För när filmen är slut känns det hela väldigt tomt.. Det är en bra film och den förtjänar en 3a i alla fall. Men inte mer än så från mig
 JackMicro
Ett par intressanta idéer i första akten men sen tappar den nästan allt. Klippningen är fruktansvärt jobbig, blev illamående flera gånger.
 kloakula
Hämndfilmer är allt som oftast ett säkert kort! Fruktansvärt rörande berättelse. Denzel Washington är gud! Fy fan vad bra
 DanneOhm
Denzel är riktigt bra i denna film. Stark 3:a och absolut sevärd!
 RichardEk
Denzel Washington gör hela den här filmen även om Tony Scotts foto och klippning håller hög klass. Den ultrapatriotiska berättelsen, i efterdyningarna av 11/9 lämnar dock en fadd smak efter sig (många av Tony Scotts filmer är patriotiska, från Top Gun och framåt så jag är väl inte överraskad), i synnerhet när Washingtons desillusionerade livvakt börjar tortera och ta livet av skurkarna på klassiskt Charles Bronson maner. Det är rasande skickligt gjort, klipptekniken gör actionsekvenserna till en adrenalinstinn berg-och-dalbana som klart överträffar "Spy Games" (gjord i samma visuella stil), men i "Spy Games" fanns en nyans i bad guy - good guy uppdelningen som gjorde berättelsen mer intressant. "Man on Fire" förblir en konventionell historia kring hämnd och en trasig mans sökande efter sinnesro och oblat.
 ryderup
Lite synd att storyn måste glida ifrån Denzel och Dakota då och då, för det är bara då den inte är fantastisk.
 JeremyClarkson
Bra film som tyvärr förstörs av väldigt irriterande foto, klippning och störande bildförvrängande effekter.
 92axha10
När Tony Scott är bra, är han riktigt bra. Stark och solid kidnappningsdrama som är indelad i två halvor. Uppbyggnad och vedergällning. Båda halvorna är gjorda bra. Rätt rå och bra action på sina ställen. Däremot kunde specialeffekterna verkligen ha gjorts bättre, de var fula.
 Raimo_1985
Jag tycker att jag sett det förrut, dessutom är så många filmer som utspelar sig i Mexiko i ungefär samma färg. Det där grönmurriga. Hetsklippning som gör mig helt utmattad och hoppkamera med jobbigt filter och urgh.... Nej det här var ingen trea det. Som jag trodde. Det är dock en stark tvåa. Denzel är som så ofta bra men övertygar inte som alkad. Mickey Rourke gör en superliten men stabil roll.
 Robodan
Tycker inte om fotot, tycker inte om andra halvan.
 spiel mit mir
Tyckte bättre om den första gången. Andra gången störde jag mig på musikvideo-tappningen på fotot och den rätt så förutsägbara storyn. Plus för Dakota Fanning och Denzel som levererar!
 Qhunden
Lite väl epileptisk och kunde verkligen behöva en nedklippning. I övrigt stabil Denzel i en rätt spännande rulle.
 Party_Fille
Riktigt bra film, förutom alla epilepsianfall man hinner få innan filmen är slut gör filmen till skit.
 Halofreak92swe
Svinbra thriller, jättespännande och med en sjukt hård och bra Denzel Washington i huvudrollen. Dakota Fanning är så otroligt söt i den här filmen.
 Simon_19
Fruktansvärt bra film. Känslosam på alla möjliga sätt. Fotot är riktigt snyggt gjort och miljön är underbar. Går inte att ge den annat än fem. Världsklass verkligen.
 answai
Överskattad film som egentligen inte är bättre än vilken dussinhollywoodaktion som helst. Bitvis stendum handling. Och nej, alla roller Washington gör är inte per definition välspelade.
 Grillo
Gillade det mesta, men den störiga klippningen drog ner en klockren fyra till en trea. Också på gränsen till för lång...
 emilstjernholm
Hård och actionspäckad. Denzel är brutal och bra.
En film med så mycket duktigt folk både bakom och framför kameran har lyckats göra en bra film, så bra att den blivit aningen pretantiös.
 LordKaoz
Jag älskar den här filmen, något melankolisk mycket dramatisk och ännu mer explosiv är uppbyggnaden, främst håller jag som Denzel Washington fan denna film högst upp, gillar man denna är The equalizer nästa film som måste ses med Denzel.
 Djason
Inte så bra som jag trodde den skulle vara. En aning för lång och man har sett liknande filmer förut nu senast i The Equalizer. Denzel är som vanligt bra och musiken påminner inte så lite om Gladiatorn, kanske lånade Tony musiken från Ridley.
 Solidus
Denzel är sliten och förbannad och jag älskar det jag ser.En mycket bra hämndhistoria. En av de bästa t o m!
 Gigi1943
Jättebra, mer behöver jag inte säga.
 Hakvin
Några försök på episka citat kan vara gott i en sån här film. Men här har en billig citatmaskin från 1965 fått programmera hela filmens dialoger.
 #54
Jag är inte imponerad.
 Christiansen14
Denzel är svinarg. Bra.
 Adoniram
Denzel Washington och Christopher Walken i god form men hackigt manus och tveksam sens moral på slutet.
 Tatty
Jätte bra och spännande film med Denzel Washington som gör rollen jävligt bra! Likaså Dakota Fanning.
 deswhip
Vissa skådisar har en naturlig auktoritär no bullshit ledarkarisma. Denzel är en av dem, han är grymt cool.
 Jamesa
Inte å dum. Walken borde fått mer utrymme.
Filmen är ganska hoppig men annars är den väldigt bra.
 RustyFilm
Kidnappnings thriller gjord med frodiga färger nästan övermättade, snyggt. Det bildmässiga är alltså spännande medan handlingen däremot är ganska så förutsägbar och konstlad. Filmens huvudkaraktärer är väldans överdrivna och övertydliga. En ganska så medelmåttig thriller-action .
 deswhip
Såg filmen igen och känner att jag måste uppgradera mitt betyg och komplettera min kommentar nedan. Jag tycker filmen är otroligt bra! Förutom Denzel's insats som är helt outstanding, han är en ostoppbar naturkraft! Så är övriga skådespelarinsatser också mycket bra och castingen klockren. Filmen är ju i sig en brutal historia, ändå är den väldigt vackert filmad och musiken är stämningsfull, hög konstnärlig nivå! Slutet är stilfullt hopknutet. På vigilantetemat är filmen det bästa som gjorts. T.o.m. titeln är perfekt!
 DYV
Effektiv berättad, med bra driv och framåtrörelse. Dock framstår Denzel Washingtons karaktär som en variant av en terminator och realism/trovärdigheten måste verkligen ifrågasättas. Lite för mycket hollywood helt enkelt. Sen är det ett återkommande musikstycke som är lite väl lik "Gladiators signaturmelodi".
« Föregående   |   1 ... 14 15 16
Senaste kommentarer
Station Agent (info) 15:20 15/11 (546)
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn (info) 14:54 15/11 (52)
The Last Kennedy (info) 14:05 15/11 (3)
Superhjältarna 2 (info) 14:01 15/11 (21)
Viskningar och rop (info) 11:48 15/11 (209)
Vargtimmen (info) 11:21 15/11 (158)
The Lost City of Z (info) 11:10 15/11 (35)
Vargtimmen Prolog (info) 10:47 15/11 (1)
Lady Frankenstein (info) 10:15 15/11 (8)
Skönheten och odjuret (info) 09:43 15/11 (85)
Wind River (info) 08:55 15/11 (49)
The Boy Next Door (info) 05:56 15/11 (22)
Familjen Flinta möter Jetsons (info) 05:51 15/11 (8)
Nattbuss 807 (info) 04:35 15/11 (409)
Det indiska pariserhjulet (info) 02:34 15/11 (3)
First Reformed (info) 01:45 15/11 (7)
Crazy Rich Asians (info) 00:25 15/11 (1)
The Man Who Skied Down Everest (info) 00:12 15/11 (2)
Alla vet (info) 23:46 14/11 (2)
Frances Ha (info) 23:36 14/11 (103)
Sibel (info) 23:30 14/11 (1)
The Open House (info) 23:21 14/11 (18)
PK (info) 22:53 14/11 (6)
JCVD: I huvudet på Van Damme (info) 22:36 14/11 (200)
Tully (info) 22:35 14/11 (12)
Maria Full of Grace (info) 22:08 14/11 (199)
The Purge: Anarchy (info) 22:07 14/11 (80)
Revolvern (info) 21:52 14/11 (65)
Searching (info) 21:17 14/11 (7)
First Man (info) 21:03 14/11 (13)
Eighth Grade (info) 17:58 14/11 (9)
Core of the World (info) 17:51 14/11 (2)
Firecrackers (info) 17:48 14/11 (1)
Diamantino (info) 17:44 14/11 (1)
Romeo + Julia (info) 17:31 14/11 (460)
Snow White and the Huntsman (info) 17:26 14/11 (344)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 17:21 14/11 (2)
The Etruscan Smile (info) 17:17 14/11 (2)
Arizona (info) 17:16 14/11 (1)
Korgväskan (info) 15:21 14/11 (70)
En yankee i Berlin (info) 14:33 14/11 (4)
En vampyrs bekännelse (info) 12:45 14/11 (478)
Asako I & II (info) 10:52 14/11 (1)
Brott i blixtljus (info) 10:46 14/11 (2)
Outlaw King (info) 09:22 14/11 (6)
Trouble with the Curve (info) 09:19 14/11 (55)
Skandalen (info) 08:21 14/11 (23)
Kagemusha - spökgeneralen (info) 07:37 14/11 (146)
Idioten (info) 07:23 14/11 (31)
Dracula (info) 03:13 14/11 (13)