Ebermann
Lite spännaning lyckas de trots allt få fram i sista halvan av filmen, kombinera det med att konspiratoinsteorier alltid är rätt så blir det ändå en, svag, men ändock en 2:a.
 lizardking
Nog en av mina sämre ettor. Lite Farlig förflutet-feeling tycker jag..
 Snowduck
ojjjj....de här var en av de sämsta filmer ja sett....nånsin....
 Chondro
Jag trodde först att alla filmkritiker hade gett denna film så dåliga betyg av politiska skäl, men den va verkligen URKASS!!
 metz
Roligare än att mista kontrollen över samtliga kroppsöppningar men inte mer...
 funkisvilla
Jag är väldigt generös med min etta.
 truedman
tänkte sätta en 3:a först men sänkte till en 2:a som den ändå är värd.
 bonhawk
Mycket svag tvåa.
 dr.demento
Helt okej B-film. Det anmärkningsvärda är att det ju faktiskt kommit fram att några smugglade in " hemliga " prylar in på båten via ett fordon. Trist att färjan inte bärgades..
 mystepho
Inte helt genomdålig mest pga ämnet. På samma plan som Hamilton- eller Beck-filmerna fast aningen sämre skådespel och hemsk amerikanisering av allting.
 Bomkia
Vad är det här för stört hopkok av bajs? Kära konstiga dumma tant från tyskland som låg bakom detta - du suger. Man undrar vafan Donald Sutherland tänker med, som är med i den här filmen. Inte tänker han med hjärnan iallafall.
 [Hanna]
det jag sett av den tyder helt enkelt på att den är en riktigt bajsfilm.
 bramer
Genomusel film som aldrig borde ha gjorts. Dessutom ett riktigt slag under bältet av Jutta Rabe. Hon driver frenetiskt sin tes, en tes som inte har några belägg alls. Att dramatisera verkliga händelser är helt okej, men att göra det i ett försök att hävda det som ett faktum är riktigt djävligt mot både anhöriga och inblandade nationer. Om en militäranläggning lik den i filmens slut existerar någonstans så är min yttersta önskan att Jutta Rabe snart hamnar där och får samma behandling som kapten Kallas i filmen. Det är vad hon förtjänar!
 Redwood
Historien om Estonia ligger mej varmt om hjärtat. Därför gillar jag filmens historia. Men jag förstår inte riktigt mej på den dåliga regin och den menlösa rollbesättningen. En annan regissör kunde ha gjort det bättre.
 Max Power
hahahaaa
 shining_pearl
Den 28 september 1994 sjönk M/S Estonia i Östersjön, på väg mot Stockholm. Endast 137 av de 989 människorna ombord överlevde. Filmen var intressant och spännande. Tyvärr pratar inte personerna sitt modersmål, vilket gör att det hela inte känns lika verklighetstroget. Skulle vara spännande att se en svensk film som handlar om Estonia katastrofen. Mitt betyg blir en lite starkare trea.
 fisk0
Egentligen förtjänar filmen en 1:a, men de underbara scenerna när de zoomar in på Kulturhuset i Stockholm med en text om att det är Utrikesdepartementet eller något (trots att man t.o.m. kan se Kulturhuset-texten på själva huset) gör att jag bara måste höja betyget till en tvåa.
 gigli
Oj, man sitter och skäms filmen igenom...
 Helenanena
Osmakligt, dåligt, pinsamt... Om man ska göra en film om en katastrof som tog så många liv och berörde så oändligt många människor, kan man väl göra det med respekt? Och inte med en uselt gjord film med löjliga och osmakliga teorier om vad som kan ha hänt. Håller helt med bramer om Jutta Rabe, som bara är en sensationslysten respektlös hyena.
 Aglaja
Det finns mycket att bli förbannad på i den här filmen. Personligen känner jag att det är de urkassa skådespelarinsatserna som driver filmen till en svag etta, men även det vidriga manuset och värdelösa regin bidrar självklart. Det blir bara skittråkigt och oerhört pinsamt.
 Dele
Känns som en halvdan deckare. Känns också lite obehagligt att filmen "marknadsförs" som sanningen. Sen kan man ju undra vad det finns för underlag för teorin som presenteras.
 Nathanael
Ganska klen över lag, började bra, men sedan blev det svårt att vara vaken.
 flexnes
SKräpfilm. Jutta Rabe lägger fram sina egna konspirationsteorier som sanningen i en film som hade varit skrattretande om det inte var för tragedin bakom. Uselt manus, usla skådespelarinsatser, usel regi och en budget på uppskattningsvis tre tusen spänn. hur i helvete kunde Donald Sutherland ställa upp i denna kalkonrulle?
 Screamager
Fy, den var riktigt dålig. När man själv skrattar åt folk som gråter då är det nåt som är fel med filmen. Allt är verkligen uselt, regin, skådespelet, bild, musiken suger hästpung....
 svennemongot
Usel Film!! Riktigt dålig filmatesering. Och alla snackar engelska.
 Moonlighting
Försök bärga det här vraket.
 alf
Ihålig konspirationsteori. Men faktum är ju att dom döda ännu inte har bärgats. Varför?
 andmoreagain
fucking bunch of amateurs!!!
 MoonieZ
En trea för storyn, resten en tvåa.
 jonbo
Konspirationer är kul, men inte när det görs så taffligt. Värst av allt måste vara musiken (särskilt den där house-skiten som dyker upp vid spännande scener).
 Razzel
Har Scacchi varit med i ngt sevärt?
 merilina
inte så illa film
 batti
Å herre gud....
 kexchokladet
En av de största katastroferna i modern tid och som svensk hade man ju det nära inpå sig, och så blir det bara skit...
 Film Guden
Skrattretande dialoger bitvis, även om skrattet snart sätter sig i halsen. Osmakligt, även om det fanns en sorts potential.
 Mifa
Riktigt bra!
 Redshift
Rabe? Geier vore mer passande. Som konspirationsteori är den inget vidare; som film ännu sämre.
 Daniel Mott
Swish-swoosh-bam-boom-Sutherland i 30 sekunder-techno-panflöjt-slut. Herrregud.
 gnagerhojt
Ovärdigt och fullständigt usel! Flum konspirationsteori. Ett riktigt lågvattenmärke.
 tobbebobbeboy
nej nej nej.. se inte denna
 brunogat
Orkade inte se klart hela. Värdelöst och tillför inget som man inte kan läsa om på andra håll.
Jisses! Det finns många filmer som påstås vara usla, men det är enbart ett fåtal av dessa som verkligen lever upp till detta. Baltic Storm är tveklöst en av dem. (2/15)
 Oskar16
Bland de absolut sämsta filmer jag någonsin sett. Usel film som inte tillför någonting alls. Om man skulle kunna satt en nolla i betyg så skulle jag tveklöst satt detta som betyg men nu blir det den svagaste ettan som finns!
 Screwface
Detta är tamejfan det absolut sämsta skit jag sett. Inte nog med att Jutta (psykot) Rabe försöker sko sig på Estoniakatastrofen men skådespeleriet är direkt kränkande mot offren och dess anhöriga. Varför Donald Sutherland är med i denna är ett fenomen i sig....
 nestle
Vilken kass skit. Det ända som räddar filmen något är Donald Sutherland. Det räcker dock inte för att den här filmen ska förtjäna något annat än en 1:a.
 Asmorod
Pinsamt usel. Det bästa med filmen var nöjet att lämna tillbaka den till videobutiken.
 narmada87
Fyfan!
 Crosswordgirl
för dålig, kunde inte se klart.
Nja ,så otroligt seg film och instämmer med föregående talar. Jag orkade heller inte se filmen..
 Raimo_1985
Skulle gärna ge godkänt men det går tyvärr inte. Det är för skräpigt. Jag är mycket Estonia-intresserad så teorierna var inte nya och smaskiga för mig heller.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Upgrade (info) 16:33 21/8 (22)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Den skyldige (info) 16:30 21/8 (15)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 21/8 (15)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)