beaverboy
Den var väll sådär.ganska orealistisk story men bra skådisar.
 challen
Riktigt riktigt dålig.
 Weder Light
Ok skådespelarinsatser men förutsägbar story.
 Klara Sofia
Intressant historia som jag ser som en allegori över hur ondskan kan verka i oss människor och använda oss för sina syften. (Ser man den inte så känns händelseföröloppet lite för osannolikt och därmed töntigt.) Liev Schreiber gör en nyanserad insats och jag tycker tanken som uttrycks på slutet - att det de båda blivit utsatta för binder dem samman bortom allt det andra - känns sann och inger hopp. Kritik? Jag tycker scenerna från hjärntvätten både kommer alldeles för tidigt/abrupt och är alldeles för töntiga. Då känns filmen plötsligt "B" och det stannar vid en trea.
 ikswapjj
spännande när jag såg den, men inget kvarblivande... går ner till en trea
 CultOfZenith
Spännande konspirationsteori som inte riktigt håller hela vägen.
 Edithea
Inte särskilt sevärd. Meryl gjorde ett fint jobb men verkade tröttna i längden och man upphörde att fascineras av vare sig storyn, karaktärerna eller... ja, alltsammans.
 sarkis de made
what did I ever see in this crap...
 fridalala
Meryl Meryl Meryl, ja vad ska man säga. Hon gör hela filmen och lyfter den till ett högre betyg än vad den hade fått annars. Jag kan heller inte tänka mig någon annan än henne i rollen som mamma till Liev Shreiber. En absolut sevärd film.
 Mikrooben
Jag tror på den här historien, jag kunde svälja alla förklaringar och händelser något jag vanligtvis inte brukar göra med thrillers byggda på konspirationer. Helt klart sevärd.
 coastaltown
Var längesen jag såg den, men tyckte nog den var helt okej. Meryl Streep var bäst som vanligt.
 Hedning
Vilken jäkla hästskit, f&&n vad jag är trött på alla Amerikanska dumheter.
 benjamin
denzel är som jag har sagt många gånger innan, alltid denzel!
 Kosmoskorven
Över mina förväntningar.
 mingping
Udda konspirationer och intriger är en kombination som brukar fungera för att få mig att gilla en viss film. Det gjorde det även här.
 Totenkopf
Var ett tag sedan man såg denna rulle, men jag har för mig att den hade rätt hyfsat underhållningsvärde Denzel Washington brukar oftast vara bra i sina roller.
 ziferN
Spännande thriller och Denzel spelar alltid sina roller rätt!
 Papagiorgio
Välspelad och sevärd!
 cristian81
Rätt seg och inte speciellt spännande. Enformig
 Mara Jade
Filmen kändes lite för lång men bra rollprestationer, speciellt från Meryl Streep Liev Schreiber sida gjorde filmen sevärd. Dock är originalet med Frank Sinatra klart bättre.
 Djason
Skum film men ändå någorlunda tilltalande. Bra skådespelare och då framförallt Meryl Streep och Leiv Schreiber. Slutet var väl sådär skojsigt.
 Erik Nolander
Dålig remake
 mongomoves
lite för tydlig och otrolig.
 danneman84
Det mystiska inslaget tycker jag att filmskaparna lyckades med, de höll uppe mitt intresse filmen igenom. Helt klart en sevärd film.
 kaj08
En bra och annorlunda story. Danzel Washington och framförallt Maryl Streep gör strålande skådespelarinsatser i den här filmen. Betyget stannar dock vid en 3:a då den är lite för orealistisk emellanåt.
 Nathalena
Halvbra film, men ingen spänning. Och slutet är nåt av det sämsta jag har sett.
 foppa99
se originalet
 answai
Ojämn och bitvis väldigt långsökt - kanske inte själva konspirationen, den får man köpa, utan mer den obegripliga modern. Egentligen finner jag det sympatiskt att filmen inte har någon twist utan löper linan ut, och där vi mer eller mindre hela tiden vet om hur det ligger till. Själva konspirationsgruppen är också bättre än i originalet, men tyvärr är filmen i övrigt svagare på nästa alla punkter. Sevärd, inte mer.
 jonas79
Har inte sett den gamla men den var helt ok.
 Xenox
Svag trea. Storyn är det inget fel på. Filmen börjar lovande, men tappar sedan och blir ganska ointressant.
 Metheuz
Fånig konspirationsteori som jag hade svårt att svälja. Meryl Streep gör ytterligare en stabil men ytterst irriterande roll.
 Albion
Filmen fyller sitt syfte och är en fullt godkänd konspirationsthriller. Trevligt att se Bruno Ganz i en liten roll också. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
 paninaro
En väldigt grund politisk konspirationsthriller. Konspirationen i sig är oerhört långsökt, men även om man ändå köper den, så lyckas inte filmen engagera på ett känslomässigt plan. Denzel är för nedtonad och birollerna platta (Ganz bra dock). Streep som morsan är bara väldigt irriterande och endimensionell. Det finns någon intressant tanke här om politiken som spektakel, men filmen lyckas inte nå fram på något plan, varken det storpolitiska eller det mer mänskliga.
 menschenfeind
Kompetent men ordinär och ganska anonym konspirationsfilm med tam upplösning.
 Kebaa
Lite syrad film tycker jag. Inte superintressant, men ngt har den.
 WillyV
Not bad, men har inte det lilla extra för högre betyg. Kompetent, halvspännande, välspelat men lite för långt skruvad i konspirationen och lätt förutsägbar.
Jag såg denna film då jag var väldigt trött och då fick jag intrycket av att detta var en otroligt seg och tråkig film som inte gav mig någon slags underhållning. Jag kanske borde se den gen när jag är piggare. Betyget går ju altid att ändra.
 ulpe01
Hade ju sett denna film tidigare, men så pass länge sen att detaljerna glömts bort. Välgjort och välspelat, Denzel är ju stabil som alltid, men det lilla extra för ett högre betyg saknas.
 spiel mit mir
Mjaaa... Jag liksom sitter och väntar på att något spännande ska hända. Men det gör det aldrig. John Voight är typ bäst, men ack så lite han får vara med. Älskar Denzel Washington men han kommer inte till sin rätt i den här.
 spiel mit mir
 Dutch
Nä Denzel i all ära men denna saknar nästan allt som gjorde originalet så bra. Halvfart. Trots många erkänt bra skådisar så känns det inte som om de bryr sig så mycket.
 Tatty
Gillar filmen skarpt så att jag kan se den fler gånger. Denzel Washington, Merryl Streep och Liev Schreiber gör rollerna riktigt bra i filmen. Det är de som gör filmen ännu spännande och intressant! Spännande ända från början till slutet!
 Engravadlax
Bättre än Frankenheimers version, men så kom denna 42 år av filmteknisk innovation senare. Är ändå inte helt nöjd, bortsett från ett par scener, och även remakens ålder känns av knappt 10 år efter sin produktion.
 Starlette
 AlaRegularis
Spännande konspirationsthriller som nog, tyvärr, inte ligger alltför långt ifrån verkligheten. Lite väl långsam för sitt eget bästa dock.
 Sarakin76
Langt ifra en perfekt film og ange pajaser, men den ble jo faktisk litt spennende. -4.
 dudson
Inget hafsverk kan man konstatera. Men det blir för mycket konspiration av det hela. Och allmänt rörig känsla rakt igenom. Merryl Streep är bara för haggig och jobbig i denna film" bra val att välja Denzel i huvudrollen dock.2 +
 Raimo_1985
Riktigt bra konspirations/foliehatt-drama/thriller/lite skräck med stark "dom jävlarna bara luras"-känsla som omsyrar den. Filmen balanserar stundtals när det "löjliga", "kom igen?" och "lite töntig film" men den håller sig på rätt sida på grund av en väldig känsla i sitt utförande. Mycket snygga närbilder dessutom. Utsökt skådespeleri och äckliga, otäcka, chockartade drömsekvenser. Denzel gör en av sina bästa insatser någonsin, iklädd foliehatt på sned, i den här läskiga alla djävlar ljuger-rullen. Filmen har inga tråkiga stunder och jag sitter som på helspänn hela tiden, förväntansfull för vad som ska komma härnäst. Det enda som gör att filmen inte når upp till fem dockor av fem i betyg är på grund av att den hela tiden balanserar på den tunna linjen mellan "Ja, så här skulle det faktiskt kunna vara" och "Äsch, driver du med mig?".
Såna här thrillers är oftast bra, och så även den här. Spännande utan att uppnå den krypande nerviga känslan av kontroll och förföljelse - vilket den hade behövt.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)
Jakten på den försvunna skatten (info) 01:39 21/4 (610)
The Asylum - Dödens Salar (info) 01:01 21/4 (187)
22 July (info) 00:59 21/4 (17)
The Incredible Hulk (info) 00:17 21/4 (449)