ses11
När Nolan i uppföljarna leker med lite väl många marionetter, kändes det skönt att efter en omtitt märka att han här gjort en välstrukturerad historia som inte känns lika forcerad som exempelvis Rises. Färden mot slutet är dock lite väl lång, och filmen berör inte på samma sätt som när bräckliga pingvinmän eller postumt Oscars-belönade jokrar är närvarande.
 m4e
Omvärderade den till en fyra från en tre efter att ha sett om den nu när trilogin är komplett. Riktigt bra film.
 schimon
solklar 5a när man 5 år senare tittar på den och fattar lite mer :)
 Emsisa
Jag var lite disträ i början av filmen.. men det blev mer och mer intressant och tillslut satt jag helt uppslukad i filmen! Mkt bra. Ser fram emot "The Dark Knight"... slutet på denna var spännande!
 eriqk
ostdoftande start men sedan tog det fart
 smillans
den är verkligen jättebra.
 LXMBRG
Den blir bara bättre för varje tittning.
 meandermind
något jag älskar med att se om filmer är när man hittar skådisar man känner igen. joffrey som tindrande litet barn? awesome!
 trevs
Ett jäkla mästerverk.
 FUR
Jag tittade mest på den för att jag vill se Hathaway i TDKR, och jag var skeptisk då varken The Prestige eller Memento föll mig i smaken, men det här är nog det bästa av Nolan jag har sett hittills. Kan bli en fyra vid omtitt.
 corneliabela
Jag trodde aldrig att jag skulle gilla de här filmerna. Det är inte denna sorts filmer jag brukar kolla på i vanliga fall. Men oj, jag blev förvånad. Jag bara älskar filmen! Den är helt underbar. Så jäkla sevärd.
 Rock Snack
Jag höjer nu till en svag fyra, den blir något bättre varje gång jag ser den. Den är dock inte ett mästerverk och 100% perfekt som en del påstår.
 Ojhda
Den viktigaste av Nolans trilogi, får ändå en svagare femma än tvåan och trean då jag saknade en skurk som Jokern/Bane, ingen edge i denna. Ändå en väldigt väldigt bra film och ett måste att se, vikitgt att se innan de två andra också!
 Misslovemovie
Den bästa av trilogin, den enda filmen med en hyfsad handling.
 melankoli
Stark 3:a. En del snygga scener, förvånansvärt bra och spännande, om än till största delen förutsägbar.
 Laserkanin
En klassiker. Berättelsen om hur Bruce Wayne blir Batman kan jag se hur många gånger som helst.
 Kalle124
Förmodligen bästa superhjältefilmen som någonsin gjorts. Solidt välgjorda filmer av typen Batman Begins kommer alldeles för sällan. Självsäkert av Nolan.
 Rain
Bara för att Dr Crane är het.
 Silvaa
Bra, men jag hade högre förhoppningar.
 emilype
En mycket bra Batman-film. Christian Bale är perfekt i rollen som nattens väktare. Han gör sig utmärkt som den till synes bortskämde och arroganta rikemannen Bruce Wayne. Snygg, rik och populär, men med ett känsligt och dystert inre, fylld av mörka hemligheter. Filmen gav en intressant och bra förklaring på hur Nattens väktare blev till. Första halvan av filmen var bäst, sedan tappade den något. Men i det stora hela var det en riktigt bra story och bra skådespelarinsatser. Ansikten som Michael Caine, Morgan Freeman och Gary Oldman, gör en aldrig besviken. En svag 4:a får den av mig (d.v.s. 7 av 10).
 johnny_silvers
Två engelska ord beskriver bäst filmen: Year one. Människor förtrogna med serieförlagorna inser direkt betydelsen av detta. Frank Millers enastående fristående uppföljare på (den än mer magnifika) The dark knight returns är en uppenbar utgångspunkt för Christopher Nolans film. Nolans lånar friskt från Millers verk och tillför mycket eget. Att introducera mindre kända antagonister som Ra's al Ghul och Jonathan Crane är briljant - speciellt med tanke på att filmen utgör en ny startpunkt. Olyckligtvis tyngs Batman begins ned av en allt för rörig och actionbetonad sista akt, men ingenting som hindrar att filmen är den tveklöst bästa av Nolans tre Batmanfilmer.
 Fermis
hur många gånger per år ska tv6 visa den här...
 RichardEk
Imponerande filmupplevelse med lite väl konventionell sista akt. Filmen går i slutet in mer mot actionmittfåran, och hjälten i tunnelbanescenen skulle likaväl kunna vara Spindelmannen eller John McClane. Men innan det mer publikfriande slutet är filmen en kreativ och intelligent studie i det psykoanalytiska med vissa inslag av amatör-nietzscheanska tankegångar. Actionscenerna håller hög klass, fotot likaså, och Christian Bale är riktigt bra i sin gestaltning av Batman. I den hårda konkurrensen av serietidningshjältar står filmen sig väl.
 Rehn108
Det är en bra film, en fin fyra. Jag är svag för det gotiska och gillar att Batman är en hjälte med avancerad teknologi istället för superkrafter. Det är en bra längd på en film av denna kaliber, men jag tyckte att den var något feldisponerad. Historien om hur Bruce Wayne byggs upp till Batman får ta mycket plats, vilket är bra, men jag hade gärna sett liiite mer fokus även på den faktiska kampen mot huvudskurkarna, så att det inte bara blir intryckt mot slutet. Kul att se Joffrey Baratheon på studieresa i Gotham!
 daniel77
Får faktiskt ta och höja den nu efter x antal omtittar. Känns som den lyfter i ljuset av de andra filmerna i trilogin. Lite bleka skurkar, tycker jag fortfarande, men som origin-film är den riktigt bra.
 Noseman 2005
Blir nog tredje gången eller så jag ser den här. Denna gång som första rullen i en inofficiell liten Batman-festival med grannen. För att vara en mänsklig hjälte utan superkrafter har han det istället oerhört förspänt. Ekonomiskt oberoende in absurdum, kunnig i de flesta stridskonster, har tillgång till en mer eller mindre bortglömd avdelning med supervapen och typ en färdig batmandräkt osv. Bortsett det är det en bra actionfilm med fart och fläkt. Alternativt (tiogradigt) betyg: 7/10
 Howler19
Det här ÄR den bästa filmen i trilogin. Så det så.
 mammene
Positiv överraskning och det beror till stor del på att jag trodde att det skulle vara något av en superhjältefilm, istället levererar man en bakgrund och förklaring till Batmans "födelse". Han fick mycket serverat, men han hade verkligen förstånd att använda sig av medlen. Han bygger upp kropp och förstånd, mycket bra! Christian Bale är bra i sin roll och han har två underbara medspelare i Morgan Freeman och Michael Cane, den senare bara älskar jag.
 spiel mit mir
Love it! Preciiiis en film i min smak. Snyggt och ballt. Lite scifi, lite serietidning.
 Redwood
Den bästa Batman-filmen.
 LacombeLucien
De 2 andra är bättre, men denna är bra.
 Adeoo
Denna är bra, men jag gillar dem två andra mycket mer! 6/10
 mr_magi
Suverän!
 Fred12
Standarden sattes högt i denna trilogin. Batman Begins är svårslagen!
Äntligen har Batman på riktigt tagit steget från serietidning till filmvärlden. Äntligen har Batman fått de specialeffekter, pengar, skådespelare, det manus, den regissör och framförallt den respekt den förtjänar. Äntligen, Äntligen, Äntlígen. 5-
 Strongbow
Höjer till en fyra efter omtitt. Den är svagast i Nolans trilogi men nog är det en svag fyra alltid.
 Tatty
Spännande att se hur allt började och jag gillar den skarpt då den är riktigt spännande
 hadiraja
var det batman eller james bond ja såg?
 Dicken96
Hmm, kan inte låta bli att gilla denna mer än Rises. Men kanske är det bara nostalgi!
 Sunken25
Nolan tog hjältegenren till en ny nivå med Batman Begins. Manuset är så ruggigt bra ihop med en cast som är fantastisk. Liam Neeson och Christian Bale är crack. 9.3/10
 simoningebrand
Får en 4a för att den inte är lika bra som The Dark Knight.
 Slegnirp
Jag tycker vanligtvis att realism är något som inte hör hemma i superhjälte genren, men Batman är en hjälte där det faktiskt kan funka. Börjar jättebra, en av de bästa origin-storyn i superhjälte genren (trots att Batman inte är en superhjälte) i första halvan. Andra halvan är betydligt svagare. Det känns som att storyn inte riktigt vet var den är på väg fram till sista akten. Christian Bale, Michael Kane och Gary Oldman är grymma i sina roller, Liam Neeson är Liam Neeson, antingen gillar man honom eller så gör man det inte. Filmen lider av svaga skurkar och fightscenerna är filmade allt för nära sänder är svårt att se vad som händer men filmens största problem är att det är för mycket dialog. Filmer är visuella medier, visa saker istället för att prata om det. Över lag är det en väldigt ojämn film. När den är bra så är den riktigt bra men när den är dålig så är det också rätt kass. För det mesta överväger det bra det dåliga och jag rekommenderar ändå filmen till de som gillar såna här filmer.
 wasteoftime
Det tar emot en hel del att sätta en tvåa på den här filmen, för den har länge haft en speciell plats för mig, men om det var missbedömningar ifrån mig eller att min smak så drastiskt har ändrats är omöjligt att svara på. Jag såg den här filmen 1.5 gånger på bio, då jag var tvungen att lämna salongen under första titten på grund av migrän, och jag hade tyckt det var fantastiskt, så någon vecka senare gjorde jag ett nytt försök, och jag blev inte besviken. Batman har alltid varit min favorithjälte, och det här kändes som den perfekta Batman-filmen. Och den är bra, på många sätt. Men den känns inte så intressant längre. Prologen känns onödigt lång, och utdragen. Ra's al Ghul som den första skurken är ju kul, för även om han har en stor plats i serievärlden är han väl inte den skurk som är kändast bland de breda massorna. Men det känns också som att man aldrig får grepp om hur mäktig denne anti-hjälte, som man ändå skulle kunna kalla honom, är. Och hur mycket han försökt övertyga Batman att ta över hans Legion of Assassins. Jag hade verkligen hoppats att den här skulle hålla upp till en trea i alla fall. Men så blev det inte, även om det tar sig i sista timmen så räcker det inte för att rädda upp den så högt. Men en relativt stark tvåa klarar den galant.
 Sarakin76
Interessant tolking av Batman.
 kryttan
Riktigt bra och spännande, Nolan lyckas göra Batman intressant igen. Välspelat och snyggt.
Jag vet inte, men jag tycker inte riktigt dom här nya Batman- filmerna håller riktigt samma klass som 90-talets Batman-filmer,,,
 Zingostar
Gillar de äldre Batman filmernas sagoland. Detta blir löjligt med Batman i riktiga världen. Ganska tunn handling.
 päronanton
Detta är en väldigt väldigt bra film! Otroligt bra uppbyggd med otroligt bra skådespelarprestationer! Ja jag älskar verkligen Batman! Otroligt mörk stämning!
 Albion
Jag har egentligen aldrig tagit tag i Batman tidigare men nu var det dags och denna föregås ju av ett gott rykte. Jag kan säga att jag blev inte besviken, snarare positivt överraskad. Det är en riktigt genomarbetad film som fungerar utmärkt. Bara rollbesättningar, snygga miljöer och ett drivet manus. Det får bli en fin stark 4;a i betyg, dvs 4+, och betygsfemman är bara några alltför tröttsamma actionstrider borta.
 Pi-R
Välspelat (inte minst av Cillian Murphy som Scarecrow), och med ett gediget manus som inte trillar över i att förlita sig för mycket på actionscenerna, utan hittar sitt momentum i Bruce Waynes inre kamp. Mitt största problem är att superhjältarnas bakgrundshistorier allt som oftast känns förutsägbara, och så är fallet även här – samtidigt ska sägas att detta är en ev de mer lyckade exemplen på hur man kan integrera förhistorien i filmens egentliga handling, utan att den enbart känns forcerard och tvungen. Vad regi och foto beträffar är det stabilt – öppningminuterna t.o.m. riktigt bra – men i sammanhanget Nolans hela produktion, så ter sig denn film förvånansvärt tam. Svag-till-stabil 4:a
« Föregående   |   1 ... 28 29 30
Senaste kommentarer
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)
JFK (info) 21:26 20/3 (235)
Annihilation (info) 20:48 20/3 (90)
Ponyo på klippan vid havet (info) 20:32 20/3 (228)
Alla vet (info) 20:09 20/3 (4)
The Miseducation of Cameron Post (info) 19:49 20/3 (8)
Sakernas tillstånd (info) 19:48 20/3 (21)
Sharknado 4: The 4th Awakens (info) 18:36 20/3 (12)
Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid (info) 15:42 20/3 (209)
Il diavolo a sette facce (info) 15:40 20/3 (6)
Isn't It Romantic (info) 13:36 20/3 (6)
Catfish (info) 12:21 20/3 (95)
Det stora reportaget (info) 10:41 20/3 (2)
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Bumblebee (info) 06:44 20/3 (15)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)
En kvinna bland män (info) 18:17 19/3 (1)
Finding Steve McQueen (info) 17:00 19/3 (1)
The Avengers (info) 14:51 19/3 (512)
Skuggor ur det förflutna (info) 09:43 19/3 (62)
Chicagoexpressen (info) 07:14 19/3 (39)
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)