Señor
Je taimé, Jean-Baptiste Maunier.
 little_Ariel
Musiken!!!!
Väldigt trevlig och inspirerande film. (10/15)
 Ailuj
Hade inga vidare förväntningar på den här filmen när jag började se den men blev sannerligen posiivt överraskad, det är en helt fantastisk film! Bra manus, vackert filmad, högklassiga skådespelare & framför allt musiken imponerade stort på mig! Rörande!
 KillerPutte
(rek.4) Riktigt bra och välgjort! Fint foto och den känns lagom triumferande. Kul att fransk film kan vara annat än 2,5 timma långt och vara lite lättsinnigt för en gång skull. Också ett plus för fransmännens elegans vad beträffar slutet, ett amerikanskt slut på en sån här historia brukar slå ner betyget en betygskala. Bra film!
 kissmestupid
En vidrig och ondskefull film som handlar om dåliga saker.
 JennySj77
Så underbart behaglig, nästan lite för lättsmält. Men det kan vara skönt med det lättillgängliga också ibland. Den här gången var det bara att luta sig tillbaka och njuta av fint foto, karaktärer som får en att le och så musik som får huvudet att börja vagga lite i takt. Och så denne pojke - denne vackre franske pojke! Osannolikt vacker.
Lite för platt för att jag ska bli helt nöjd, men fortfarande en väldigt trevlig och inspirerande film (10-/15)
 CSAL
den är grym. fint foto och helt oslagbar musik. sedan är det ju ett stort plus att jean baptiste maunier som spelar pojken är så fruktansvärt söt!
 Kristallskärva
Vacker, rörande film och musiken får mig tårögd. Får inte missas!
 Smuts
Sinnessjuk.
 anelah
jättevacker musik och gripande historia men den var inte speciellt spänande.
 Albion
Mycket tilldragande film trots åtskilliga klassiska klyschor som ramar in hela filmen men vem kan motstå så underbar musik. Betyget blir en klar 4;a
 hsimpson
Oemotståndlig! Gosskörer är vanligtvis inte min kopp te, men detta är otroligt vackert och charmigt. Frankrikes bästa film!
 Liden
Väldigt rörande och fantastiska bilder. En film som man går och tänker på efter man sett den! Solklar 4a!
 kungkalas
Börjar väldigt bra men blev i slutändan lite väl klyschig och mindre trovärdig. Allt som allt ändå en trevlig film.
 Mr_Renfield
Underbar handling, men det är musiken som gör att filmen förtjänar en 4:a
 MoaO
Det började ju så bra.. och sen blev det så klicheartat, precis som alla andra här har skrivit. Alldeles för förutsägbar. Den känns tyvär inte så genuin, men fotot och musiken väger upp
 RebeckaNilsson
Helt bedårande och underbar. Vacker, minst sagt.
 viggo.dase
Platt och klyschig smörja.
 escaperel
Rätt klichéig men varm, vacker och fint berättad så att det väger upp för det.
 Valarn
Tycker egentligen inte om konceptet med gosskörer som drillas stenhårt, men jag blev tårögd varje gång killen sjöng solo. Trodde inte att jag skulle reagera så stark, eller gilla filmen särskilt mycket. Men det var någon med karaktärerna som berörde mig väldigt mycket. Särskilt Pepinót (stavning). Filmen är väldigt sorglig, men samtidigt varm, vacker och full av glädje. Lite klyschig, men det sistnämnda rörde inte mig i ryggen.
 Valarn
Blir en sänkning. Ligger verkligen mellan 3 och 4. 4/6 hur eller hur
 Kayuzuzu
Det är en söt och behaglig film, men jag förstår inte varför den är så hyllad. Den är som ett ihopklipp av massor av mysiga filmer och det händer nästan ingenting i den. Bra, men ingenting speciellt.
 Jonathan89
En bra film med bra handling
 nilsy00
det är stämningen som musiken sätter som gör att jag sätter in 5:a på den. att den är visuellt tilltagande och har bra skådespelare skadar ju inte.
 Ninonette
Såg den på franskalektionen --- småsmörig film som man skall bli "rörd" av antar jag. Jag ser hellre på annat.
 mazquara
var ganska trött när jag såg den, men den var rätt mysig.
 Rune2000
En trevlig men lite väl sockersöt berättelse som har potential att bli en riktig intressant historia med fint budskap men istället väljer att följa alla klyschor som finns i den stora filmboken. Bra film för stunden som hade kunnat bli ännu bättre.
 vic82
Välgjord med rörande histora.
 yrkeschaufföre
Välgjord film som verkade vara en trea ända in till slutet, men de sista 10 minuterna höjde den till en fyra.
 Eldritch
En film i samma genre som Cinema Paradiso, med andra ord smörig massanpassad feel good. Jag kan acceptera sådant, men det alldeles för pöbelvänliga slutet höll på att sänka hela smörbyttan till en tvåa.
 September
Jättebra film! Ger hopp om mänskligheten och insikt om att faktiskt en enda person räcker för att förändra en hel omgivning. Måste ses!
 Off The Ground
Fin, underhållande och snabbt glömd. Stark trea. Bäst är naturligtvis musiken.
 kikki
Såklart en femma, något annat vore otänkbart!!!
 Lux Lisbon
Jag hade kunnat se på Jean-Baptiste Mauniers anlete och lyssna på hans änglastämma för evigt. Å Skönhet, jag är din slav!
 Spook
grym film och skön musik!
 foppa99
vackert, åh så vackert
 Xenox
En helt okej film.
 Snah
Typisk körrulle.
 Asmorod
Det är PRECIS såhär en bra film skall se ut! Fifan så fint!
 Mortiis
Förutsägbart men välgjort och gripande.
 CinemaStrange
svårt att minnas...
 myslas
Trevlig, mysig och väldigt tillrättalagd. Fin musik.
 idaho1981
Väldigt vacker film med fantastisk musik. Lite tillrättalagt, ja, men bra skådespeleri och historia.
 RustyFilm
Det här är skapat med mängder av värme och inlevelse och är ett ganska så ljust drama. Men nått nyskapande är det ju inte. Konceptet känns igen, bl.a. från ”döda poeters sällskap”.
 Sture Stenhög
Alla sådana här filmer är i princip likadana, och den här tillför inget till genren direkt. Lite småtrevlig är den, åtminstone tyckte jag det ett tag, men jag blev alltmer trött på den framåt slutet. Huvudpersonen är lite för mycket av en fåntratt, och kidsens skiftande inställning till honom följer helt det mönster som storyn kräver utan att det någonsin känns speciellt övertygande. Alla karaktärer förblir ganska anonyma. Annars är väl filmen lite av ett koncentrat av den svenska skoldebatten, järnhands-auktoritet mot flumskola. Kärnvapenkriget kan inte komma tidigt nog
Ogillar franska filmer i allmänhet----
Den bjuder inte direkt på några överraskningar men känns heller aldrig helt förutsägbar. Den är ganska simpelt svart-vit men den visar också på hur saker och ting kan förändras men att det lätt faller tillbaka när man stöter på motgångar. Väldigt fin och lättillgänglig för mig då jag är svag för konflikterna filmen lyfter. Underhållande och fin film. Fyran är inte jättestark men ändå klar.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)
Please Stand By (info) 00:25 19/2 (7)
Roma (info) 00:06 19/2 (27)
It Follows (info) 23:45 18/2 (138)
Sagan om prinsessan Kaguya (info) 23:39 18/2 (30)
Memory (info) 23:16 18/2 (9)
Wet Hot American Summer (info) 23:11 18/2 (97)
Velvet Buzzsaw (info) 22:49 18/2 (14)
Crash (info) 22:40 18/2 (1304)
Womb (info) 22:14 18/2 (12)
Free Solo (info) 22:00 18/2 (6)
Criminal (info) 21:49 18/2 (25)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 21:45 18/2 (22)
Kingdom of Gladiators: The Tournament (info) 21:35 18/2 (1)
Revansch (info) 21:28 18/2 (34)
Jimmy the Gent (info) 21:26 18/2 (4)
Kingdom of Gladiators (info) 21:11 18/2 (7)
Australia (info) 20:48 18/2 (430)
Morden i Sandhamn - I nöd och lust (info) 20:44 18/2 (4)
Jessicka Rabid (info) 20:23 18/2 (1)
In the Dark (info) 20:00 18/2 (1)
Power Rangers (info) 19:46 18/2 (28)
HazMat (info) 19:43 18/2 (1)
The Shape of Water (info) 19:27 18/2 (82)
En bohem i Paris (info) 18:36 18/2 (6)
Minnenas strand (info) 16:46 18/2 (2)
Unforgettable (info) 16:37 18/2 (10)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 16:29 18/2 (8)
Wild Target (info) 15:04 18/2 (76)
Flickan från ovan (info) 15:00 18/2 (324)
A Ghost Story (info) 13:42 18/2 (16)
The Hitman's Bodyguard (info) 13:38 18/2 (42)
Prospect (info) 11:29 18/2 (3)
Snömannen (info) 10:48 18/2 (44)
Zathura - Ett rymdäventyr (info) 10:46 18/2 (127)
Morgan (info) 10:44 18/2 (19)
Äktenskapsleken (info) 10:42 18/2 (10)
Mandy (info) 10:00 18/2 (25)
Going in Style (info) 09:57 18/2 (28)
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)