Betyg idag: 1 700 Besökare idag: 5 684

ferttoo
Funkar som uppföljare, men karaktärerna börjar kännas slitna redan här.
 Christofer
Den duger som slöunderhållning, men inte mer.
 Triumph03
Inte ens en Söndagsfilm...
 Little Big Aun
Halvtrist/rolig rulle. precis som den första.
 fujim
Bra som bakisfilm
 Bomaniac
Faktist snäppet bättre än 1:an tycker jag. Mycket feelgood-action.
 lehtonen
En ganska intetsägande film som följer nischen av att vara en uppföljare
 Trädkramarn
Hade Steve Irwin spelat huvudroll hade jag satt en 3:a.
 zissou
Kan bara hålla med trädkramarn där alltså.
 joker88
Känner stark nostalgi gentemot den här filmen.
 collen
sköna filmer
 Viktor Glantz
dålig
 cagen
Urk!!! ettan var ju kass, varför gör man då en 2:a?
 Hulk Hogan
Allt blev bara fel! OK, kan tycka att Paul Hogan´s karaktär i filmen är cool. Perfekt! Men handlingen och filmens helhet är oengagerat och dåligt gjort. Filmen glappar, och man borde gjort om nästan allt för att lyckats...Bara tanken att knarkkungen verkligen inte hade en suck emot Dundee i filmen, gör allt så dåligt...vart fan va spänningen?? Dramatiken...Vill och kommer absolut INTE se den tredje filmen. Det har jag fan bestämt mig!
 Scrite
Inte i närheten så bra som ettan. Bara slutet var bra.
 Ballan
Faktisk ännu sämre än ettan.
 CultOfZenith
Världens onödigaste uppföljare. Jag undrar varför jag överhuvudtaget såg den.
 kennert
Övermänniskan Dundee inte trovärdig.
 origC-J
Första filmen har ingen större handling, denna en löjlig handling. Och mycket trötta upprepningar av det som vad charmigt med första filmen.
 Kurganen
Det går inte att säga att det är bra film, egentligen, men den är underhållande. 80-talets klichéer. Men charmig.
 Mamma-till-två
Jag tycker att den är helt ok. Trevlig, lättsam underhållning.
 ewaoulf
Tycker världen klarat sig bättre utan den här.
 orlio
Nej nej nej, hemskt mycket nej.
 Djason
Helt ok uppföljare men klart sämre än 1:an. Men som underhållning funkar det.
 riverpoet
B som fan, men det är svårt att inte tycka att Mick är lite skön.
 richief
jag säger exakt som djason. helt ok uppföljare men sämre än första, men som underhållning funkar det
 rixost
Har växt upp med den här filmen, sett den kanske 50 ggr (det var den enda filmen min mormor o morfar hade inspelad). Så jag kan bara inte sätta mindre än tre.
 Agatefilm
Sista replikerna var helt klart bäst.
 Doc_Jacoby
Klart bästa Dundee-filmen!
 TheHorrorfan
Sådär.
 Solidus
Saknar charmen från första filmen, men det är helt klart en värdig uppföljare och det är välkomnande att se Dundee återvända till Australien. Bra film.
 yrkeschaufföre
En svag, svag trea eftersom den dippar rejält i mitten men slutet gör den till en värdig uppföljare trots allt.
 federico033
Ett par kul scener annars nä
 ClintanTheKing
Klart bättre än ettan, detta är en actionfilm. Hogan fortsätter att briljera som "Crocodile Dundee". Älskar scenen när han slänger sig ut över huskanten med repet! Nästan en 4:a.
 arruba
Lite mer action i denna, men precis som sin föregångare håller den kvällen lyckad!
 Ful_fisk
Lyckad uppföljare! Andra halvan, där de återvänder till Australien, höjer trean till en fyra.
 robbieroy
I stort sett lika bra som ettan, i synnerhet när de drar tillbaka till Australien. Riktigt, riktigt underhållande.
 Portugallien
 Rune2000
Denna uppföljare bjuder inte direkt på några överraskningar. Det blir en omvända roller scenario som känns som gjord för uppföljare.
 andmoreagain
Tycker uppföljaren är snäppet bättre vilket är ovanligt. Det här är fan i mig en film som nosar på högsta betyg. Älskar speciellt första delen där galleriet av New York-personligheter a la 80-tal är en fröjd för ögat. Liksom ettan är den fylld av charmiga lustigheter och Paul Hogan är som vanligt störtskön. Vilken kille. Det enda som drar ner är det onda; onda knarkkungar och mord hör inte hemma i en sådanhär trevlig rulle!
 Grillo
Gillade den inte lika bra som den första. Lite väl lik men utan stämningen från den första filmen, som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Antar att filmen förlorade stämning på att vara en jakt. Väldigt plötsligt slut också.
 yrkeschaufföre
Rolig början och actionspäckat slut däremellan är den lite seg.
 Tatty
Spännande film. Dundee är bra cool han.
 myslas
På vissa sätt bättre än första filmen, många skämt är roligare. Handlingen är förvisso fullständigt idiotisk men första filmen hade egentligen ingen handling alls och det funkade ändå rätt ok så man kan väl ha överseende med det denna gången också.
En bra uppföljare. Den har samma stil fast fler skämt och mer action. Paul Hogan och övriga skådespelare är strålande, så även storyn och musiken som till och med är bättre här än i första filmen. Kul att de åker tillbaka till "the outback". De två första filmerna osar av nostalgi för mig. 3+
 fridenpaden
Bättre än första. Mer handling och mer spännande situationer. Konstiga slut i båda filmerna däremot. Båda slutar precis på sekunden när själva intrigen är överstökad...inga avrundningar här inte.
 Brouhaha
Sämre än den första. Mindre handling och färre spännande situationer. Trots det en riktigt trevlig film, givetvis tack vare Paul Hogan även den här gången. Har ett lite mer "allvarligt" scenario än första filmen, vilket mest bara känns dumt i en ren komedi.
 sodomiten
Till skillnad från första filmen handlar det här åtminstonde om nåt. Det är inte bara kulturkrocken bonnläpp-storstad som ska bära upp allt denna gång.
 Nalleman
Är så otroligt trött på dessa filmer som tycks kunna visas hur många gånger som helst. Uselt!
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Polar (info) 05:40 20/1 (1)
The Demon of Mount Oe (info) 03:50 20/1 (1)
Belizaire the Cajun (info) 03:14 20/1 (2)
United (info) 02:02 20/1 (15)
Berättelsen om Askungen (info) 01:25 20/1 (60)
Zoolander (info) 01:19 20/1 (683)
Christoffer Robin & Nalle Puh (info) 00:30 20/1 (10)
På driven i New York (info) 00:28 20/1 (139)
A Star Is Born (info) 00:16 20/1 (30)
Tårtgeneralen (info) 23:39 19/1 (34)
Glass (info) 22:47 19/1 (3)
I trollkarlens hatt (info) 22:46 19/1 (2)
Mission: Impossible - Fallout (info) 22:42 19/1 (39)
The Meg (info) 22:29 19/1 (34)
Tvillingarna på äventyr i London (info) 22:24 19/1 (51)
Heja Roland! (info) 22:20 19/1 (18)
The Wall (info) 22:12 19/1 (6)
The Trip (info) 21:59 19/1 (89)
24 Hours to Live (info) 20:55 19/1 (6)
Brassed Off (info) 20:39 19/1 (114)
Bird Box (info) 20:02 19/1 (41)
Sarahs nyckel (info) 20:00 19/1 (45)
7:35 in the Morning (info) 20:00 19/1 (66)
A Cure for Wellness (info) 19:02 19/1 (56)
Curse of the Scarecrow (info) 18:41 19/1 (1)
Beautiful Boy (info) 18:15 19/1 (6)
Cover Versions (info) 18:14 19/1 (1)
Vice (info) 17:06 19/1 (5)
Unbreakable (info) 16:58 19/1 (583)
Maria Wern - Jord ska du åter vara (info) 16:32 19/1 (1)
Amelie från Montmartre (info) 15:51 19/1 (1835)
IO (info) 15:46 19/1 (2)
Kopps (info) 15:23 19/1 (938)
Under sanden (info) 15:19 19/1 (23)
Our Idiot Brother (info) 15:15 19/1 (97)
Gold Diggers of 1933 (info) 14:26 19/1 (13)
Mur-mummel (info) 14:17 19/1 (2)
Halloween (info) 13:39 19/1 (28)
Mauritz Stiller (info) 12:17 19/1 (2)
Ned Rifle (info) 11:14 19/1 (3)
Solo: A Star Wars Story (info) 11:09 19/1 (54)
Santo and Dracula's Treasure (info) 10:18 19/1 (2)
Marty (info) 09:35 19/1 (26)
True Grit (info) 09:33 19/1 (407)
Split (info) 09:32 19/1 (67)
En bro för mycket (info) 09:30 19/1 (101)
Tomb Raider (info) 08:58 19/1 (55)
Death Line (info) 08:56 19/1 (16)
Rattens Desperados  (info) 06:07 19/1 (5)
A Guy Thing (info) 05:02 19/1 (96)