Betyg idag: 1 311 Besökare idag: 5 190

Robodan
Hasse Alfredsson är underbar som kolavippen. Fina tankar och bra budskap. Riktigt bra faktiskt även om filmgreppen ibland är ganska kass.
 knutsson
den funkar
 Vanwafenien
när jag bodde i Katrineholm, då var jag en poatis
 Linan
Hans är fantastisk
 RailedRobin
Helt underbar film!!
 Neuros
Riktigt bra film. Hasse Alfredson kan ta upp allvarliga teman och beskriva det i ett lagom filosofiskt sätt.
 ZombieNymfen
Potatis?
 Thorning
Fett skön, såg den ofta som liten. Fattade iofs inte hälften av allt som hände då, men gillade den som fan iallafall :)
 Bambini
Tyckte den hade en obehaglig hinna över sig när jag var lite.. men såg den ändå ett par gånger.
 Citizen Kane
En trösterik film för stora och små som mist någon.
 Timjan
Jag gillade den starkt när jag va liten och gör det fortfarande. :)
 Phoenix Rising
Älskade den som barn. Hasse Alfredson som Kolavippen, klassiker.
 Neva
Den här trollband mig verkligen som barn. Tyckte att det var något underbart med den då och det är ju det man får gå på.
 Mr.Crouch
En av favoriterna när man var liten,en femma då,ser man den nu så är det kanske en trea,alltså får den en fyra.
 monsterpop
piraterna är riktiga ruskprickar i den här! arr
 Kaleid
största nostalgitrippen
 Henkoo
oj..svaga minnen av att jag sett denna..
 Bond26
Kult barnfilm från de goa 80-talet!
 sandylischus
fet! ÄPPEL MOS!!!
 O´Reilly
min favoritfilm när jag var liten och den håller än.
 beppovegan
Absolut bästa filmen jag sett. Den kan ses av alla. Bra budskap. Otroligt vacker helt enkelt.
 angryinch
Åh. Kult! Den måste ses om.
 Dotty
när jag var en liten potatis
 mimmilinnea
Fruktansvärt läskiga masker!
 _Valkyria
Finns det någon som vet var man kan få tag på denna?? Har letat överallt tror jag. Vill så gärna ha den!
 olki
faan va bra den är! En utav dom första filmerna jag sett i mitt liv :D
 Knevert
Älskade denna när jag var liten!
 Tobias Rydén
Skojig barnfilm, speciellt är piratsekvenserna mot slutet roliga. "Eskil, min halvbror!".
 Jazz
Hur fan får man fatt på den här barnnostalgin?
 Pralle
En film som rör mit hjärta!
 kendo77
Underbar film som jag såg som barn vill ha den på dvd...
 FabianBom
trevlig familjefilm, med bra effekter.
 Son Juan
storslaged och finstämd livslektion.
 felghen
Klassiker :)
 Joyful sounds
Kriminal, kriminal, potatisskal!!
 Cirar
Barndomsminnen <3 Skulle säkert vara värdelös om jag såg den nu, men jag minns den som en riktigt bra barnfilm som jag såg flera gånger, så den får en fyra.
 cassiopeia
Varm och fantasifull film om det svåra i livet. Det märks att Hasse Alfredsson har tagit barnpubliken på stort allvar, och grunden i filmen håller fortfarande trots att en del detaljer numera känns som tidsdokument från 1980-talet.
 skrufs
En riktigt bra barnfilm!
 Afflicter
Hasse Alfredson är bra på att uttrycka vad som rör sig i ett barns hjärna och jag minns den här filmen som ett storslaget äventyr när man själv var barn, men tiden går och man ser på saker och ting med andra ögon.
 Elizadushkufan
Som barn älskade jag denna film och har inte sett om den så måste ge betyg utefter vad jag tyckte när jag var liten.
Något av en besvikelse. Underbar poäng, massor av fina scener, men alldeles för hög fjantfaktor. (7/15)
 Xenox
En jättebra barnfilm. Hans Alfredson och Stellan Skarsgård gör fantastiska insatser.
 estet_kikka
såna här filmer ska man egentligen se första gången som barn eller inte alls. men eftersom jag har en vän som tjatat om denna film så länge vi känt varandra så kände jag mig tvungen att se den första gången i vuxen ålder när jag råkade hitta den. den var ändå helt ok, bortsett från några väldigt fula masker. men sånt får man räkna med när man ser en barnfilm från 80-talet. i sin helhet är det en ganska söt film som berör något som barn oxå behöver känna till, nämligen döden. hade jag sett den som barn hade jag säkert älskat den.
 Ful_fisk
"En film för de som är barn av Hans Alfredsson och Stellan Skarsgård". Ingen dum beskrivning, men den kan nog ge somliga intrycket att den inte är värd att se för vuxna. Men faktum är att detta är en mycket välgjord och fin film, som förmodligen hanterar mycket Alfredssons sätt att ta itu med den då nyligen bortgångne Tage Danielssons död. Att sedan de komiska inslagen är varma och roliga gör ju knappast saken sämre, även ifall de kanske skrämmer bort en del vuxna. Men detta är helt klart en av de bästa barnfilmerna som gjorts i det här landet och filmen är verkligen en fin och trovärdig barndomsskildring med stort hjärta och ett ovärderligt budskap.
 Asmorod
Tung och grann, så som en barnfilm från den här tiden så gott som alltid var!
 HippiePatrik
Löjlig barnfilm och inget annat!
Helt ok barnfilm, gillade den själv när jag var en unge...
 martin eden
[rek. 3] Mysig barnfilm, som jag gillade mycket som barn, men som dock, tyvärr, inte är lika bra som jag mindes den. Dock många fina idéer med en fin behandling av sorg och död från ett barns perspektiv. Fin film! 3.
 Hammerheart
Tråkig och oengagerad film, helt klart Hasses svagaste.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Nattvardsgästerna (info) 23:16 18/11 (180)
Crazy Rich Asians (info) 22:49 18/11 (2)
Blodets tron (info) 22:46 18/11 (92)
Kingsman: The Secret Service (info) 22:44 18/11 (196)
Tiden som finns kvar (info) 22:34 18/11 (54)
Wind River (info) 22:26 18/11 (49)
Cold War (info) 22:25 18/11 (4)
Sweet Country (info) 22:23 18/11 (3)
Central Intelligence (info) 22:15 18/11 (46)
Den blomstertid nu kommer (info) 22:10 18/11 (42)
Mile 22 (info) 21:56 18/11 (3)
Shaft rensar stan (info) 21:54 18/11 (21)
The Girl in the Spider's Web (info) 21:45 18/11 (2)
Skönheten skall rädda världen (info) 21:40 18/11 (7)
Striking Distance (info) 21:26 18/11 (105)
Tiger (info) 20:53 18/11 (1)
Outlaw King (info) 20:09 18/11 (10)
Friend Request (info) 19:43 18/11 (6)
Blood Feast (info) 19:39 18/11 (28)
Public Enemies (info) 19:30 18/11 (474)
Bohemian Rhapsody (info) 18:21 18/11 (20)
Tomb Raider (info) 18:18 18/11 (51)
Kommissarie Späck (info) 18:14 18/11 (241)
Office Christmas Party (info) 17:35 18/11 (21)
#sovitus (info) 17:32 18/11 (1)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 17:14 18/11 (4)
The Lodger (info) 16:27 18/11 (39)
En dag till att leva (info) 16:02 18/11 (1)
Torka aldrig tårar utan handskar (info) 16:01 18/11 (96)
Florence Foster Jenkins (info) 15:55 18/11 (30)
Something with Bite (info) 15:20 18/11 (8)
Bram Stoker's Dracula (info) 14:40 18/11 (429)
The Karate Kid (info) 14:15 18/11 (234)
Slender Man (info) 14:03 18/11 (10)
Late Phases (info) 13:28 18/11 (11)
Bright (info) 13:24 18/11 (51)
Donbass (info) 13:15 18/11 (3)
The Kindergarten Teacher (info) 13:09 18/11 (2)
Wolfen (info) 13:03 18/11 (20)
Superhjältarna 2 (info) 13:02 18/11 (22)
Captain Fantastic - En annorlunda pappa (info) 13:00 18/11 (73)
Avengers: Infinity War (info) 12:51 18/11 (71)
Gold (info) 11:52 18/11 (22)
Galopperande flugan (info) 11:45 18/11 (17)
Hidalgo (info) 11:45 18/11 (270)
Tills döden skiljer oss åt (info) 11:06 18/11 (31)
De har flytt (info) 09:28 18/11 (5)
Charmören (info) 09:16 18/11 (2)
Domaren (info) 08:12 18/11 (2)
Monica Z (info) 07:43 18/11 (149)