pokerfacedpots
så här ska väl en bra film vara. Bra skådisar och snabb dialog, och också ett allmänt intressant ämne; sex och relationer! ingen feel-good film. En 5:a med lite god vilja.
 okidoki
Teater med ytliga människor.
 mucklan89
Nja. Jag gillade inte denna typ av film helt enkelt.
 Starlette
Riktigt bra film, med toppskådisar. Dock är väl handlingen lite trist, så det sänker ner betyget lite (relationsintrig). Det är mer skådisarna, dialog och allt annat som är bra. Intensiv och intressant.
 Fadde
den va riktigt bra! Dialogen och kemin mellan skådespelarna var riktigt bra!
 ulpe01
Motsatsen till söt. Ställer många intressanta frågor kring förhållanden, kärlek och sex.
 mthrfckr
Trevlig, men dialogen känns "pjäsig" och uppläst. Bra skådespelarinsatser men karaktärerna säger nästan alltid för genomtänkta saker, så det känns inte naturligt alls.
 Nathalena
Annorlunda kärleksstory, det gillas!
 NtoNW
Julia Roberts spelar ju bra här! Det trodde jag inte att jag skulle uppleva. I övrigt tycker jag filmen har ett riktigt bra manus, är välspelad och räds inte de svårare frågorna. Det syns att filmen är gjord av samma regissör som gjort Vem är rädd för Virginia Woolf.
 jennah
Realistiskt, välspelat och ångestframkallande. Portman är grym som vanligt!
 Portugallien
 Cp-arnie
Gillar att den känns realistisk, allt blir ju inte alltid som man tänkt sig. Bra skådespelarinsatser!
 eniloj
Natalie portman spelar riktigt bra, vilket inte är någon ovanlighet. För övrigt gillar jag verkligen introt med Damien Rice's - blowers daughter.
 need_sleep
Tack vare Natalie Portman så lyckas filmen komma upp till en 2:a. Ingen glädje, ingen lycka, ingen underhållning.
 pisello
får ångest av skiten, såg den bara för att natalie var med<3
 annihilat0r
37 år efter Mike Nichols revolutionerade världen med den vågade "The Gradute", skapade han det lilla konstverket "Closer". Det är befriande tydligt hur relationer, samhället och kärleken förändrades mellan 1967 och 2004. Hur uppfattades och betedde sig relationer på 60-talet jämfört med 00-talet? Hur pekade och dömde samhället lyckade respektive misslyckade par? Hur värderades och förhållde sig lekmannen till drömmen om den storslagna kärleken? Hur annorlunda tedde sig problemen då jämfört med nu? Och hur har Nichols själv utvecklat sin förmåga att spegla samhället? I "Closer" kastar han ut nutidens problem på ett lika öppensinnat sätt som han gjorde 37 år tidigare. Skillnaden är att termen åtrå ter sig helt annorlunda i dagens samhälle. Jude Law, Natalie Portman, Julia Roberts och Clive Owen är den spännande mix av individer som fick medverka i Nichols samhällskritiska spegling av begreppet kärlek 2004. Jude Law är en lirare, på gott och ont. Hans karaktär är dessvärre mycket lik den privata Jude och således blir hans aura mest på ont. Natalie Portman är alltid en färgklick, så även i "Closer". Hon har en vacker aura tillsammans med en svår glimt i ögonen. Julia Roberts är en erfaren kvinna, som fått obarmhärtligt oförtjänad kritik av datorgenerationen. Här bevisar hon en storhet som jag aldrig tidigare upplevt. Och då till filmens stora stjärna Clive Owen. Den mannen är definitionen av manlighet. Clive är en gud, som framhäver sin passion i varje andetag. Passionen för kvinnor. Jag föll i andakt efter scenen där Clive spänner den fruktade bågen mot Julia. Så fruktansvärt rätt, skönt och skickligt hårt gjort. Visst är berättelsen ångestframkallande, men det är blott befriande för mig. Dels för att jag aldrig sett något liknande förut. Men framför allt för att min själ simmar i harmoni.
 RADIOKILL
Ångestframkallande, Clive & Portman är grymma!
 cristian81
Stark men når aldrig de högsta och mest gripande höjderna
 metalguy
Jobbig att titta på. Tyckte inte om karaktärerna eller att ett år gick på ungefär tio sekunder. Depression kort sagt.
 craptastic
Bedrövlig på alla sätt och vis.
 Boondock_saint
Briljant. När jag såg den för sex och ett halvt år sedan var den en trea, nu är den nästan snudd på femma. Natalie Portman är vansinnigt bra.
 buglady
Bra skådespeleri, men inte alls min typ av film! Deprimerande, tråkig, sexfixerad bla bla bla...
 lottes
Helt orealistisk. T ex har alla karaktärerna samma stackatoaktiga sätt att prata. Och är ungefär lika osympatiska. Såg den för något år sedqan och glömde genast bort den. Nu var det bara en plåga som jag snabbt stängde av.
 RunRiot
Smårörigt i början, men när jag väl kommit underfund med hur tidshoppen funkade så blev den lättare att hänga med i... Väldigt jobbig film med fyra helt osympatiska huvudpersoner, men ändå fascinerande på nåt udda vis.
 a9davhar
Sevärd men smått ångestframkallande. Det gäller att vara med på tidshoppen.
 Kosmoskorven
Satt mest och kände mig stressad...irriterande film.
 Planekonomi
Rätt simplistisk människosyn månne?
 Frankiie
En tillfredsställande film, till I find something new...
 Sherekhan
skit... alla karaktärer är sjuka i huvet. Hade funkat bättre som teater.
 Catwalker
oerhört tvistad film med skarp dialog, intressant. ja nog har samhället och kärleken förändrats sen the graduate kom ut, men befriande vet jag inte om jag håller med om..
 AlbinWesley
Synnerligen unik film. Nichols tar ut teman från Vem är rädd för Virginia Woolf? och applicerar dem på samhället som är ca 40 år senare. På många sätt motbjudande och just däri ligger fascinationen. Asbra.
 PeterTheW
Välskrivet, hade passat bra som teater, ja. Shit vilka hemska människor. Är vi såna?
 Vikinget
En förvånansvärt underhållande film. Jag har inte så många positiva erfarenheter av filmer som är en enda lång dialog men den här var bra. Välskrivet manus som skildrar nutidens egentliga förhållanden bra, även om det ibland blir lite väl myckt dramapjäs över det hela. Skådespeleriet var utmärkt med Clive Owen och Jude Law i passande roller med sina härliga dialekter och Natalie Portman vet vi ju alla vad hon går för.
 Taandborste
Jag hade nog uppskattat den mer om jag inte hatade varenda karaktär som är med... fast det kanske var meningen?
 Gigi1943
Hade givit den en trea efter första gången, nu nät jsg såg den för tredje gångern så är den värd en fyra. Många intressanta detaljer som sällan används i relationsdramoer. Och vilken sagolik inlednings- och avslutningsmusik! Gillade även slutet. Fin regi och även om den tridvis är rå så är den också ömsint. Rekommenderar gärma denna film.
 Hangaround
Välspelad, vidrig sörja av fragmentsnackade icke-människor.
 Enymphia
Det var länge sedan jag såg en så oengagerande och överdramatisk film. Ingen av karaktärerna är trovärdiga, manuset är alltför influerat av pjäsen och fungerar inte alls på film. Regin är inte särskilt imponerande heller, så nu sitter jag och funderar på varför jag ens orkade mig igenom hela filmen.
 rubarak
deppig o bra
 Daniel Mott
Du betygsatte: 2005-08-02. Sedd på DVD med Johan på Lustgårdsgatan 5 2014-07-19.
 KnightVision
Såg om den efter tio år. Höjde från fyra till femma. Mer relevant när man är mellan 30 och 40...
 Canaletes
Lite overkligt hur paren träffas men ändå så charmas man av historien och det lite för otroliga händelserna. Gillar hårt dialogerna och den grova ärligheten som utspelas i filmen, speciellt av Clive Owen som överraskar. Vacker och skön slut med soundtracket. Grym skådespel av resten med. 7.7/10.
En film som intresserar, fängslar och fascinerar och bjuder in mig som tittare att betrakta några människor när de är som mest sårbara och samtidigt osympatiska. Insatserna från Clive Owen, Julia Roberts, Natalie Portman och Jude Law är minst sagt välspelade. Speciellt scenerna mellan Owen och Roberts har lämnat avtryck i minnet. Jag känner närvaron av det teatraliska men samtidigt har jag lärt mig att ska man få ta del av dialog av denna kvalitè så är det i teatervärlden den finns att finna.
 Murvel48
Konstigt klippt. Obehagliga karaktärer. Märkliga svängningar. Mycket skrikande. Mysko slut. Var på väg mot en trea - men, naaa...
 GinNTonic
Det känns lite konstigt ibland att alla pratar i välformulerade och superkvicka oneliners, men i övrigt är detta en väldigt bra och fängslande film om relationer som för ovanlighetens skull inte tar någons parti. Alla är människor, de är bara lite för bra på retorik.
 Qhunden
Habilt kackel. Sorgliga karaktärer och deras livssoppor intresserar mig verkligen inte.
 Almgren
Jobbig.
 Makta
Bra film men inte min typ. Får dock se Portman vilket alltid är ett plus.
 foppa99
Teater - woody allen!?
 ASSFACE
Först är filmen roande och det är trevliga repliker, men sen blir det något varv för mycket av allt och man bara GÄSP.
« Föregående   |   1 ... 14 15 16
Senaste kommentarer
All Good Things (info) 20:55 17/7 (100)
Nerve (info) 20:54 17/7 (27)
FDR: American Badass! (info) 20:07 17/7 (6)
Phantom Thread (info) 19:58 17/7 (27)
The Inevitable Defeat of Mister and Pete (info) 19:40 17/7 (2)
The Dark Tower (info) 19:36 17/7 (46)
The Commuter (info) 19:33 17/7 (22)
The Lobster (info) 19:10 17/7 (85)
Freeway (info) 19:00 17/7 (67)
Robert Kennedy and His Times (info) 18:46 17/7 (1)
En lektion i kärlek (info) 18:39 17/7 (68)
Bug (info) 18:32 17/7 (1)
Lost River (info) 18:20 17/7 (23)
The Sacred (info) 18:13 17/7 (3)
Stander Gang (info) 17:40 17/7 (38)
Kill the Messenger (info) 17:20 17/7 (16)
Viva María! (info) 17:05 17/7 (14)
En ny flickvän (info) 17:04 17/7 (6)
Cleopatra (info) 16:54 17/7 (68)
Isle of Dogs (info) 16:53 17/7 (16)
Cult of Chucky (info) 16:52 17/7 (14)
Kollektivet (info) 16:31 17/7 (23)
De drogo västerut... (info) 16:23 17/7 (2)
Chinatown (info) 16:06 17/7 (362)
Annie Hall (info) 16:03 17/7 (331)
Vår i luften (info) 15:40 17/7 (2)
Benjamin Buttons otroliga liv (info) 15:07 17/7 (762)
I huvudet på John Malkovich (info) 14:58 17/7 (718)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:56 17/7 (25)
Jakten på den försvunna skatten (info) 14:51 17/7 (607)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 14:46 17/7 (1193)
Avatar (info) 14:42 17/7 (1701)
Shrek (info) 14:36 17/7 (974)
Nära livet (info) 14:31 17/7 (34)
Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (info) 14:17 17/7 (265)
In the Blood (info) 14:08 17/7 (9)
Sjön (info) 14:05 17/7 (190)
Pillertrillaren (info) 14:02 17/7 (138)
Full Metal Jacket (info) 13:56 17/7 (867)
G (info) 13:54 17/7 (359)
Knight and Day (info) 13:04 17/7 (294)
Doktor Zjivago (info) 12:30 17/7 (150)
Ted - För kärlekens skull (info) 11:46 17/7 (29)
Körkarlen (info) 11:20 17/7 (280)
Boyka: Undisputed IV (info) 10:57 17/7 (8)
Liar, Liar (info) 03:42 17/7 (560)
Amy (info) 03:16 17/7 (28)
Wonder (info) 02:22 17/7 (12)
Joe och vulkanen (info) 01:28 17/7 (61)
Krampus: The Reckoning (info) 01:26 17/7 (3)