Jas
OK, jag ångrade mig, det blir en svag fyra istället. Jag är väl på gott humör eller något.
 Kiamal
HATAR ALLA SPOILERS... BRINN I HELVETET!
TRYCKER NER SPOILERN... *HATA*
*obstinat spoiler-hatare in action*
 curse-tin
Sega rättegångsscener, men i övrigt stämningsfullt
 GodofThunder
tror inte en sekund på att det är clintan regisserat något så här nyanserat, eller för den delen, hållt ordning på så många intriget och karaktärer. stämningsfull & rolig! (om någon kommer på vem som regisserat på riktigt, hör av er!)
 blenda
"Two tears in a buckit, motherfuck it!"
 ameliepoulain
gillade transvestiten.
 yazz
Så Clintan skulle inte ha gjort något nyanserat och välregiisserat? Hyr Mystic River...
 withnail
Vad som skall vara en samling udda personers livsöden blir hyfsat smöriga långtråkigheter.
 shining
en ganska svag trea.. var lite för lång men men
 Monkeyboy
Vilket skräp.
 oktan
riktigt nära en fyra men upplägget mot slutet gör den lite svag...
 rayek
Lite för lång tycker jag...
 Lorendriel
"Liknande filmer: Tintin - Den svarta ön"??
 jack_jack_jack
svar till Lorendriel: Jag såg en skräckfilm där det stod: Liknande filmer: Kalle Anka som sjöman
 Tobias1984
Nja besviken blev jag och orkade inte se färdigt hela filmen... vilket innebär att jag inte sätter något betyg heller.
 The_EyE
Ondödigt långdragen, men småmysig söndagsfilm.
 varulf
första filmen där jag faktiskt rekommenderar att man läser boken först. Med bok så blir det en fyra. utan; en stark trea.
 Goliatbagge
Det här är en märklig historia med en mängd av udda personligheter. Någon är ute och går med en osynlig hund, någon knyter fast humlor i trådar och fäster i sin kavaj, någon är transvestit och en gammal voodootant kommer med besvärjelser. Delvis är det kanske bristen på ”normala” människor som gör att historien känns lite väl otrolig (även om den är baserad på en bok som i sin tur är baserad på verkliga händelser). Men det som främst gör filmen ointressant är att man inte sympatiserar med den arrogante miljonären som misstänks för mord. Det händer heller egentligen inget spännande eller oväntat som höjer sevärdheten. Dessutom är den på tok för lång (155 minuter).
 chris_lambert_
go stämning och lysande skådespeleri
 snövitt
jag gillar eastwoods regi, mycket eftertanke och exakthet - bara två ggr i hela filmen jag tyckte det var ryckigt klippt. spacey och cusack passar i sina roller. början är mysig och skön, sen äter sig berättelsen framåt som många böcker och filmer - det måste ske saker, kantas av bisarra händerlser och karaktärer på ett lite nedtonat sätt ändå, inte lynch direkt. och ett avslut som är välbeprövat "boy meets girl" och det är väl det lyckliga slutet, det var aningen tråkigt tyckte jag.
 Neuros
Välgjord, bra skådespelare och en riktigt trovärdig känsla genom hela filmen. Visste först inte att det var Eastwood som gjorde den, ett stort plus till honom.
 theMiRi
blir så less att alltid när det är en frodig, stor kvinna i originalmanus så förvandlas hon till en smal trist modell i filmen, i den här varianten i skepnad av alison eastwood. bu. sen är resten inte heller särskilt bra. boken är okej, filmen blaha.
 vixol
Det var länge sen jag såg den här...
 Arensberg
en san har kalkon ser man sallan, mysko att eastwood har regisserat
 ravista_hyvin
första halv timmen va skit bra =) .. de resterande 2 timmana sög
 jujju
kunde varit bättre.
 Balthier
Otroligt bra film och mysko. Clintan är mycket bra som regissör.
 Belmont84
Zzzzzzzz....
 WillyV
Överraskande fängslande, en svag fyra med smart manus, utmärkt skådesspeleri (Spacey briljerar), kittlande homofili, underbart originella karaktärer (som Lady Chablis, Mervina) och intressanta moraliska dilemman. Lite lagom knäpp här och var.
 Zipper
För lång, annars helt okej, men inte en av Clintans bättre.
 Hedning
Ha ha ha, som ett dussin såpor sammanflätade till allt för lång tid utan mycket poäng. Tur att den iaf. var lustig på sina ställen.
 magnipor
En klockren film!!
 okidoki
Gillade sydstatsmiljön. Alldeles för lång.
 Bambini
Mnja. För lite handling för att egentligen fylla ut en film, men scenerna med transan är riktigt roliga. Kul att återse Savannah i film efter att ha varit där.
 diskborste
Tycker att de kunde skurit ner på scenerna med voodoo-bruden och transan, och istället fokuserat på Jude Laws karaktär och dennes relation med Spacey.
 hsimpson
Utan någon som helst konkurrens är detta Eastwoods tveklöst sämsta film, av de 11 som jag hittills sett. Det som faktiskt är bra och intressant försvinner bland alla pinsamt bedrövliga scener. Dessutom är filmen aaaaalldeles för lång. Undvik.
 märy
schyssta skådespelare lyfter denna tämligen menlösa, utdragna historia. lady chablis är i princip enda behållningen. som sagt; gärna mer om spaceys och laws förhållande.
 Afflicter
Ett avslappnat och trevligt rättegångsdrama, fast andra hälften är definitivt mera sevärd än första.
 ziferN
Hyfsad thriller/drama som var både underhållande och spännande. Filmen hade en slags mysig och feel-good känsla rakt igenom hela filmen, sedan att favoriterna John Cusack och Kevin Spacey var med gör ju inte saken sämre. Sedan så har jag alltid gillat filmer med rättegångar vilket var ett starkt plus. Stark 3a får den i betyg!
 ScArRrFaCe
Jävligt skum film, på något sätt. Men den var ganska bra ändå, gillar John Cusack i rollen som författare (han är bra även i 1408), känns som han verkligen passar för den rollen.
 Taandborste
Jag kan inte låta bli att känna hur hela fallet är ganska meningslöst... men den är rätt bra ändå.
 ClintanTheKing
En rätt seg, långdragen och ofta tråkig film. Första timmen är bra men sedan blir det väl utdraget. Men, med bra cast och Clintan som regissör klarar denna svagt godkänt.
 pungsnigel
Hade ett mycket högre betyg i sig men spelade bort sig med alla försök till komiska inslag.
 Solidus
Mysdeckare av Clint Eastwood. Styrkan med verket är när John Cusack driver runt och försöker lösa mordgåtan, medan domstolsscenerna sänker filmen en aning. Även om Clint har skapat mysig stämning i sin film samt bjuder på ett vackert foto över Savannah, så måste det tyvärr sägas att han har varit slarvig med att introducera element i filmen som sedan aldrig får någon betydelse för handlingen. Helhetsmässigt sett är detta en bra deckare med trevlig miljö samt ett bra skådespel från Cusack och Spacey.
Clint Eastwoods film lyckas skapa ett visst intresse hos mig men den fänglar aldrig tyvärr och detta trots att det finns en hel del skådespelare som imponerar. Ytterligare på den negativa sidan så är denna film alldeles, alldeles för lång. Ska en film ha denna längd måste den vara gripa tag i något inom mig. Där misslyckas denna film.
 Jamesa
Smånice. Cusacks runtdrivande räddar denna till betyg 2. Kriminalhistorien känns ointressant och oengagerande.
 jonbo
Svag trea, har något jag gillar men döljer detta väl i en alltför utdragen historia.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)