and.lindgren
passerat bäst-före-datumet. Kändes riktigt gammal
 Tepesco
En film som känns både längre och äldre än vad den egentligen är. Larvig istället för otäck och småtråkig istället för spännande. Men Depp gör det han ska bra.
 Sam Wördington
Jätte-corny! Missar totalt målet vad gäller känslan, blir bara pajig istället för mystisk. Skrattade åt actionscenerna.
 Librador
Gillar sättet de handskas med böcker värda flera hundra tusen.
 macacan
Händer egentligen ingenting oväntat under dryga två timmar... En segdragen historia som känns måttligt spännande.
 tpb
Jag tycker inte Olin är en bra skådespelrska. There. I've said it.
 RST VIDEO INC
En riktigt lyckad film. Speciellt om man betänker att Johnny Depp är med i en av dom ledande rollerna, och honom har jag i regel svårt för. Men här sköter han sig exemplariskt i sin roll. Även dom andra skådespelarna är bra. Handlingen är mycket bra och väl genomförd. Ett extra plus för den ljuvliga musiken i filmen.
 BlackLodge
Hade kunnat bli väldigt bra om de inte hade varit för det urballade slutet och Lena Olin.
 reznorhead
En typisk Polanski thriller. Depp spelar en halvskruvad karaktär som vanligt och varför inte?Han gör ju det bra.
 Djason
Spännande nästan rakt igenom men djävulskt spännande blir det aldrig riktigt. Depp är bra men Olin är rätt dålig ska det erkännas.
 lemursmurf
Polanski är onekligen bra på att bygga upp stämningar. Men vad hjälper det när storyn är så löjlig.
 setterwall
Polanski bygger stämningar. Bra så. Men slutet är urlöjligt. Tyckte Olin skötte sig okej.
 shahriarnorouz
Grymt bra om det inte hade varit för slutet, känns som den spänning som blev uppbyggd under hela filmen under slutet går rätt i en vägg och där sitter man, the end. Skulle vara en fyra om slutet hade varit mer utvecklat. Riktigt besviken för lite ändringar bara på slutet och det hade varit en väldigt väldigt bra film.. Men en trea blir det
 Den filmgalne
En av mina favoriter. Den är riktigt spännande.
 Mikael602
Seg film med dålig religiös handling.
 Jannebanan
Mycket grovt beskrivet, så är detta Johnny Depp i en ockult Indiana Jones film. Depp gör som vanligt mycket bra ifrån sig och och så gör även övriga skådespelare. Snygg rätt igenom, men ändå inte riktigt min likör. En av Polanskis sämre filmer, men även en sådan räcker klart till en 3:a.
 jeremy_jones
En katastrof på alla plan. Bottennapp från de flesta inblandade.
 schramm
Inte sedan Abdul Alhazreds dagar har det funnits en elakare bok än The Ninth Gate. Att dra paralleller mellan just Ninth Gate & Necronomicon är ganska lätt att göra. Och till en början är det grymt bra. Lite Rosemarys Baby stämning och en storspelande Depp håller humöret uppe. Sen tvärvänder filmen och blir ett hopkok av sataniskt mumbo-jumbo med töntar till djävulsdyrkare och ett slut som inte gör någon glad, alls. Vilket är trist, för fram till sista halvtimmen var det här sjukt bra,
 Halofreak92swe
Helt klart väldigt spännande. Satt på helspänn genom hela filmen, den byggde upp en väldigt mysig känsla men slutet drog ner allting en aning tyvärr. Depp är enastående och den otroligt förföriskt vackra Emmanuelle Seigner är så erotisk att man knappt kan slita blicken från henne. Jag hade gärna sett fler skrämmande inslag och mer mystik än den här svaga undertryckande mystiken som fanns där genom hela filmen. Roman Polanski är väldigt skicklig även om denna film inte alls var i närheten av hans mästerliga film The Pianist. Betyget landar på en mycket stark 3 som kan höjas till en 4 efter en omtitt.
 Xenox
Mystisk och spännande film. Ibland blir den dock lite småseg, vilket drar ner betyget till en trea.
 Mr Lawrence
Halvthriller med glimten i ögat. I mina ögon blev vissa scener lite väl kliché, närmast åt det parodiska hållet - jag uppfattade dock det som ett medvetet drag från Polanskis sida, och jag tycker det förstärks av den stundtals löjliga musiken. I alla fall är historien ändå lite spännande, och det mesta är underhållande. Inget som gjorde ett överdrivet djupt intryck på mig dock.
 DanielRönn
Spännande, mystisk och allmänt skön känsla filmen igenom. Riktigt bra.
 Bumsi
Gillade den skarpt. Den behöll stämningen rakt igenom
 italian_fox
Synd att jag såg en lina och att det var en dålig stunt dubbel på Johnny. Typiskt pervo Polanski att ha med en brud som har camel toe hela filmen.
 skullfullomago
engaging
 jallek
Skulle passat med en mycket mörkare ton. Gillade dock slutet!
 uttu
haha... kom igen.
 Berniey
Mystiskt skräp som bara är konstigt och mycket segt!
 atroxa
Den blir bara bättre och bättre för varje titt. Depp är magisk, Polanski har aldrig varit bättre och Langella tillför det där lilla extra.
 Balal
dom misshandlar den stackars boken och att dom röker bland massor med väldigt sällsynsta böcker!! DAFUQ!?
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 Ola_Schubert
Snyggt gjord, men övernaturliga fenomen är liksom inte min grej. Vill ni verkligen se Emanuelle Seigner så bör ni se Polanskis "Bitter Moon". En film om riktigt starka saker, dock inte övernaturliga sådana. Hur som helst så blir det en stark tvåa för "The Ninth Gate", duger som ströunderhållning endast i yttersta nödfall.
 Andreas_
Bra Polanski film med övernaturliga inslag, har nu sett den två gånger och man upptäckte ännu mer på en andra titt som höjde betyget ett snäpp, allt är inte alltid så självklart som man tror efter endast en titt på en film. Däremot så hade det inte blivit mer spännande eller mer storslaget 13 år senare men mycket mer intressant, kanske man måste se den en tredje gång för att den ska öka ett snäpp i betyg...jag vet inte, men helt klart så är det en sevärd thriller där man kan ha otroligt långa diskussioner om vad som är riktigt och falskt i filmen. Filmen är ju även gjord efter en bok, som jag inte har läst, så jag kan inte jämföra, men däremot så fick filmen mig väldigt intresserad av att läsa boken. Filmen är snyggt gjord för sin tid, och det är riktigt tjusiga miljöer, och Depp är fantastisk, det är underbart att se honom i vanliga roller istället för hans fåniga pirat och indian roller. Frank Langella, Lena Olin och Emmanuelle Seigner är även dom lysande i sina bi-roller, och det enda jag som riktigt saknar är lite mer spänning filmen igenom, annars är det en välgjord och bra mystisk thriller. Betyget landar på en mycket stark 3:a
 Asmorod
Slutet sabbar en, i övrigt, potentiellt bra film.
 Mortiis
Något av en retro-thriller där Polanski gör en pastisch på både sina egna och Argentos tidiga verk. Stabila insatser från framförallt Depp och Langella men manuset, och särskilt slutet, lämnar en del att önska.
 robbieroy
En grundidé som får det att spritta i kroppen, förvaltad på ett magnifikt vis. Otroligt spännande, magiskt bra.
 precineadd
tramsig och ofrivilligt komisk (ok, ibland frivilligt komisk) från början till slut men sådär skönt spretig - man har alltid något att försöka bli klok på.
 BrutusBeefcake
Efter att ha sett den kanske 5-7 gånger nu under mitt liv så åker den upp till de finaste av fina betyg. Fantastisk från början tillslut med en ryslig stämning över sig som ger mig gåshud över hela kroppen. Det är nåt otroligt kusligt över hela filmen och på något sätt lyckas den också kännas trovärdig trots det ockulta. (14-/15)
 Hitschmidt
En väldigt spännande och intressant grundidé som inte riktigt lyckas genomföras.
 Qhunden
Uppskattar mystiken och Depps rollprestation men i övrigt är allt väldigt mediokert. Möjligt att den åldrats dåligt, för jag minns att jag gillade den som yngre. Reagerade i synnerhet på den tråkiga ljussättningen och hur extremt dålig skådis den mystiska kvinnan var. Svag trea.
I sitt sökande efter boken ´The Ninth Gate´, dras huvudpersonen in i ett mystiskt och förföriskt händelseförlopp med ockulta inslag. Bra foto och regi, samt suverän filmmusik bäddar för en filmupplevelse med behagligt driv.
 Hejochhå
Lite rolig ändå....
 Dicken96
Mycket bra film. Precis min typ av film, älskar mystik och facineras dessutom av djävulen. Skönt och lugnt tempo men ändå spänning. Bra skådespelar insatser, speciellt från Johnny Deep, det är så här han skall vara. Tjejen vara namn jag tror aldrig nämns passade perfekt i rollen som den mystiska kvinnan, olidligt vacker dessutom.
 Dele
Övernaturligheter brukar inte vara min kopp te, men Polanskis goda hantverk och Kilars fina musik gör detta till en långa stunder ganska medryckande och spännande film. Slutet känns lite svagare, men överlag så gillar jag den.
 Solidus
Av någon dum anledning hade jag först gett den här filmen betyg 3.Tur att jag gav Polanskis övernaturliga thriller en ny chans för det här en fantastisk thriller. Det är mystiskt, spännande och välspelat hela vägen ut.
 zallaxx
Känns ju skumt att man så här mycket senare först kommer sig för att se denna film. Men tur var väll det. Tror inte jag hade uppskattat den på samma sätt tidigare.
 idd
Nåt slags halvblaskig deckarkomedi med övernaturlig touch i bakgrunden. Rätt slätstruket men funkar ändå hyfsat pga bra insatser från alla..
 Jamesa
Har älskat denna film alltsedan den kom. Till denna typ av film finns inget som behövs adderas. En av de där filmerna då den där magiska känslan får en att känna sig febrig.
En av Polanskis bästa!
 dudson
Typisk Depp film. Annorlunda mörk/ghotisk/satanistisk. Polanski gör ingen besviken då rullen är natt- svart rakt igenom med sublima meddelanden samt Olin i en frääcch hondjävul roll" Bra skit detta!! 3+
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Don Quijote de Orson Welles (info) 05:59 26/4 (3)
The Upside (info) 02:51 26/4 (2)
Beyond the Game (info) 02:31 26/4 (1)
Olydnad (info) 01:32 26/4 (7)
Delikatessen (info) 01:08 26/4 (465)
Loving (info) 00:36 26/4 (11)
Sune vs. Sune (info) 23:21 25/4 (7)
White Material (info) 23:05 25/4 (51)
Unga Astrid (info) 23:04 25/4 (17)
Lady Bloodfight (info) 22:59 25/4 (2)
Birds of Passage (info) 22:57 25/4 (4)
Vinterdvala (info) 22:06 25/4 (30)
Haywire (info) 22:05 25/4 (120)
Hans hustrus brott (info) 21:37 25/4 (7)
Ocean's Eight (info) 21:33 25/4 (33)
Lysande gift (info) 21:00 25/4 (19)
Revenger (info) 20:43 25/4 (2)
Molly's Game (info) 19:41 25/4 (20)
Kapernaum (info) 19:02 25/4 (6)
Unsane (info) 18:32 25/4 (7)
Tillbaka till framtiden del III (info) 18:23 25/4 (274)
Alien: Covenant (info) 17:13 25/4 (107)
Avengers: Endgame (info) 17:12 25/4 (7)
Unicorn Store (info) 15:33 25/4 (3)
En blondins kärleksaffär (info) 14:23 25/4 (78)
The Dirt (info) 14:19 25/4 (15)
The Possession of Hannah Grace (info) 11:52 25/4 (4)
The Huntsman: Winter's War (info) 07:22 25/4 (34)
House at the End of the Street (info) 06:47 25/4 (71)
The Silence (info) 06:10 25/4 (4)
Bunny Drop (info) 01:51 25/4 (1)
Patriots Day (info) 23:37 24/4 (30)
Dr Hfuhruhurrs dilemma (info) 21:54 24/4 (95)
A Sense of History (info) 21:53 24/4 (15)
Flickor i karriären (info) 21:51 24/4 (28)
No Picnic (info) 21:51 24/4 (1)
Never Look Away (info) 21:24 24/4 (7)
Let's Be Cops (info) 20:11 24/4 (64)
Don Jon (info) 20:05 24/4 (121)
Leave No Trace (info) 19:58 24/4 (17)
Svensson, Svensson - i nöd och lust (info) 19:46 24/4 (56)
Rose Red (info) 19:26 24/4 (281)
I am Nojoom (info) 19:24 24/4 (1)
Wildling (info) 19:24 24/4 (8)
The Prodigy (info) 18:00 24/4 (3)
Belinder auktioner (info) 17:35 24/4 (2)
Gentle (info) 17:27 24/4 (6)
Snödrottningen (info) 17:26 24/4 (3)
Crocodile Dundee II (info) 17:21 24/4 (156)
Us (info) 17:12 24/4 (14)