cisse
grym film. särskilt eftersom den har verklighetsbakgrund... kommer nog ihåg när det stod överallt på nätet "free kevin"... bara grym...
 mange3
Sugig film...
 viktorlinder
Free Kevin! oh... he is free? ;)
 Pasi
Överskattad till max. Godkänt, inte mer.
 malaika
Bra film om den inte hade innehållet så många felaktigheter... Hade den istället varit fiktiv hade betyget klart blivit högre. Tsutomu Shimomura framstår som guds ängel och Kevin Mitnick som djävulens verktyg. Nej - ska ni se en film om Kevin Mitnick - se "Freedom Downtime" istället.
 walfridson
Vill man se en datanördfilm, se denna
Lättsmält och underhållande, även om vissa skådespelare inte riktigt håller måttet.
 kount siro
Den här filmen var bättre än vad jag hade förväntat mig. Någonting som filmen tyvärr inte ger något svar på är varför de vackra kvinnorna i filmen attraheras av datornördarna. Operation Takedown är inte bland de bästa filmer jag har sett, men jag skulle inte tveka att se den igen, varför mitt betyg för denna film blir en fyra. Den är alltså klart sevärd.
 rave_rune
Skulle förmodligen gett en 3a om det inte var för att den är baserad på en verklig berättelse. Intressant, mycket intressant.
 johan_moller
den är sååååå dålig :D men får ok betyg för att den verklighets baserad och för att ajg tycker det är underhållande att se sånna här datornörd filmer=)
 tofels
rörig och tråkig om man inte är datanörd så tror jag inte att man gillar denna film...
 Soul_Assassin
grymm film!!! Men tycker inte om att d står A.K.A Hacker 2 på IMDB!!!! *arg* *hata* Den e inte äns i näääärheten av HACKERS!!!!
 aginamist
Skulle fått högre betyg om den hållit sig närmare verkligheten
 rayek
Tyckte den här var riktigt bra, kan dock inte riktigt sätta tummen på varför.
 whizbear
mkt intressant tema, men inte särskilt välgjord efter förutsättningarna att kunna ha gjort en riktigt bra film
 jeopardy
helt otroligt dålig film!
 geqo
ja, fruktansvärd!
 Soul_Assassin
INTE I NÄÄÄÄRHETEN AV HACKER= ORGINALET!!!! *sur*
 Nokair
vadå inte i närheten av originalet , vem fan har sagt att det följer ett spår? bara så att du vet så är denna film baserad på en riktig historia, sök efter kevin mitnick på google så får du se saker, tönt!
 Nokair
LOL, soul assasin jag kollade vad du skrev i hackers som kommentar , du skrev det på samma datum som du skrev detta och då sa du : "synd att inte 2an har kommit ut" hahahha fy fan vad moget , plus om du kollar så är det inte samma skådespelare och det är inte samma regisör så säg inte att dom ska vara lika
 dex
Takedown != Hackers 2 !!!! Sen är det lite synd att den baseras på boken som tomu-tönt har skrivit. Lite glorifierande av sig själv från hans sida... Men en kung-film!! Utan överdrivna über-hack hela tiden...
 moonlite
En film om hackers med en hyfsat trovärdig story. Jag undrar om det finns några fler sådana.
 Byz
inte lika bra som 1:an men en 3:a iaf
 HippiePatrik
Nästan lika bra som ettan! Mycket sevärd!
 override
Hackers 2? Detta är ingen uppföljare till filmen Hackers. Detta är en film om hackern Kevin Mitnic. En underhållande film med en bra story och bra skådespelare.
 mojne
Ok som film betraktat, men en riktig kalkofilm på så sätt att den utger sig för att vara verklighetsbaserad, vilket den inte är. Nej, se "Freedom Downtime" istället om ni vill veta om Kevin Mitnick.
 Nannou
Kan folk snälla snälla sluta kalla denna för Hackers 2? De har inget som helst med varandra att göra, enda anledningen till detta missförstånd kommer från den asiatiska piratmarknaden som namnger grejer lite hur som helst.
 brtkrbzhnv
I princip vanligt Hollywoodtrams, men åtminstone om nördar.
 berenger
Grym film. Undra hur man kan ha såna egenskaper och vara så smart som Mitnick. Snacka om geni!
 ShenLong
hackers är jävligt coolt:D annars rätt värdelös
 cluster-
Förutom att Tsutomu Shimomura är ett rövhål på riktigt och att Kevin Mitnick inte gjorde hälften av det som sägs i filmen så fyller filmen suitt syfte. Den är spännande och är ändå en bra "hacker"-film. Fuck Miramax.
 namnsmek
söt hackerfilm »shimomuuura, i'm the best. my boss is number one. I know send mail technique!»
 finkelsmak
you're kung fu style is vely baaad
 johan_moller
asså den får en 3a för att den handlar om mitnick han borde va mer kännd än han är=)
 GoNZooo
Kul actionrulle, men den bjuder tyvärr inte på speciellt bra skådespel och den är bitvis lite "Swordfishig" (Man använder buzzwords för att förstärka någon slags mytisk känsla runt datorer och hur man kan använda dem)...
 todape
TAKEDOWN som egentligen är uppföljaren till den HACKERS (1995) är tveklöst den bästa och mest realistiska filmen om subkulturen datahackers. Filmen är verklighetsbaserad och skriven av Tsutomu Shimomura (Russell Wong) i dennes jakt på Kevin Mitnick (Skeet Ulrich) som genom olagliga metoder med datorns hjälp stjäl hemliga koder. Av förklarliga skäl är handlingen något vinklad men inget jag retar mig på. Filmen är ruskigt underhållande och Skeet Ulrich är lysande i huvudrollen som Mitnick. Jag kan tveklöst påstå att detta är den bästa hackers-filmen som gjorts, frågan är om det någonsin kommer göras någon bättre. De flesta som ger sig i kast med att producera en film om hackers misslyckas i mitt tycke. Föregångaren HACKERS (utan koppling dock) och filmen SNEAKERS är två bevis på filmer som har svårt att övertyga trovärdigheten.
 Unionjack
Riktigt bra hackerfilm. Välgjord och genomtänkt.
 yangbo
ett hyfsat bra försök som får ett bra betyg för ett bra försök på detta tema
 Milwaukee
todape: Takedown är INTE en uppföljare till Hackers (1995). Filmerna har ingen annan koppling än hackers. Att vissa inbillar sig att det är en uppföljare beror på att "Hackers 2" är en bootlegtitel på filmen.
 Sebastard
GoNZooo: Sist jag kollade kom Swordfish efter denna film så att säga att den skulle vara "Swordfishig" är bara dumt. Är väl snarare tvärtom om man ska jämföra dem. Skön film för övrigt vill jag minnas.
 mtmagic
Helt klart den mest överdrivna och osanna hackerfilmen som någonsin gjort trots att den är baserad på en riktigt händelse så är den snedvriden och felvinklad och mycket är påhittat och fiction och inte trovärdig alls då den enbart speglar Tsutomu Shimomura version så det där med att filmen är baserad på en verklig händselse skall man ta med en nypa salt. Vill du se verkligheten om den nu fd hackaren Kevin Mitnick Se hellre FREEDOM DOWNTIME den är därimot sevärd :-)
 Weder Light
Helt ok. Inte för nördig eller överdriven. Kanske inte den mest medryckande storyn men bra underhållning en seg tisdagkväll.
 Spontan
En film om datorer som inte lyckas göra bort sig helt. Jag diggar hans social engineering-skills.
 Henrik031
Extremt vinklad film
 Christofer
Som normalbegåvad inom IT så kan ju skaparna bullshitta rätt mycket om vad man kan göra och hur utan att man som åskådare fattar om det är rimligt eller inte. Har svårt att bestämma mig för om det var värt 2+ eller 3, då det å ena sidan var hygglig underhållning, men å andra sidan kändes lite halvlamt ibland och inte helt trovärdigt. Det får nog bli 2+ ändå, kan inte riktigt motivera en trea trots allt...
 36patroner
Den här filmen håller sig inte till historien, utan består mest av usla actionscener. Hade varit kul med en film som faktiskt handlade om Kevin Mitnick, och inte om superegot Shimomura.
 ziferN
Minns att jag inte blev helt imponerad av filmen, utan mest besviken eftersom den saknade spänning överhuvudtaget.
 Captain Awesome
Rollerblades: Check [✓] FBI-agent med cigarr: Check [✓] Kommandotolk med svart bakgrund och grön text: Check [✓] Denna film har liten till noll att göra med hur Mitnicks egentliga hackeräventyr mot telefonbolagen och staten, men Hollywood har tagit sig lite friheter och om man finner det upphetsande med snabba klipp, tangentbordsknatter och hetsig musik samtidigt som en progress bar laddar mot 100% så kanske det kan vara något.
 philip marlowe
En riktig pärla. Känns mycket äldre än den är. Väldigt oironisk.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)