erhan
Det ena jag minns är popcornscenen, fan va bra
 snöbrigad
Älskade den som ung. Blev besviken när jag såg den igen. Men god rysfaktor och för folk med spindelfobi är den hemsk
 snöbrigad
"spindlarna är lite underhållande... annars en etta" no shit! filmen handlar om spindlar
 Angeliana
Har ganska grov spindelfobi och är övertygad om att den här filmen har något med det hela att göra. Såg den när jag var ungefär 11 tror jag så det satte väl sina spår! Tänker aldrig se om den.
 Djason
John Goodman äger den här filmen. Kliade på hela kroppen när jag såg denna. Helt klart godkänd underhållning.
 Draindemon
Vet inte hur många gånger man hyrde den här i mitten av 90-talet, en av mina absoluta favoriter då och den håller fortfarande
 mazquara
underhållande, vill inte föreställa mig hur det var på inspelning med massa spindlar krypande, bläääh!
 Amour
jag hatar spindlar så för mig var det här en av dom värre filmer jag sett med kryp... ush!
 DarkSheep
Insektsutrotaren (vet inte vad skådespelaren heter) får fan en femma! Så JÄVLA klockren xD Filmen var helt ok, en av de bättre spindelfilmerna jag sett.
 Stan
Han heter John Goodman, och han är en femma, alltid. filmen är nästan också en femma. En film har inte fångat skräcken för spindlar så bra som i denna, och utan nän jävla CGI. Finns få filmer som är så underhållande.
 asdlol
Otroligt tråkig.
 DirtyMaria
Fick mig att bli ännu mer rädd för spindlar..
 Totenkopf
Bra skådisar och mycket humor, en liten pärla helt enkelt.
 Galatea
inte ens en "se om den går på tv"-film faktiskt.
 ScArRrFaCe
Jag avskyr spindlar. Därför kan inte betyget bli högre än 2...
 ami86
Tycker man att spindlar är vidriga så lär man ju garanterat sitta som på nålar när man ser den här. Den var faktiskt inte så värst bra, det är väl mer en kul och lite kittlande film att kolla på, speciellt om man är lite rädd för spindlar. Är man mycket rädd för spindlar tror jag inte man pallar se den alls. Den infriar verkligen vare spindelfobisk mardröm man kan tänkas ha.
 Enaselin
Stjärnorna (på himlen o:) är så fake haha. Men den är bra!! Jag älskar speciellt insektsutrotaren.
 todape
Självaste Steven Speilberg har producerat. Trots 20 års ålder är det en välgjord film och sett till grundhistorien så är det verkligen en film som håller måttet, till skillnad från många andra filmer med insekter som avrättar människor på löpande band.
 cred2winona
Cementerade min fobi för spindlar när jag var runt tio. Därför, enbart en etta.
 ziferN
Väldigt mysig och underhållande skräck-rulle, jag lider själv av spindel-fobi så det pirrade i magen under vissa scener haha. Men hur som helst så fungerade filmen perfekt som underhållning under natten och John Goodman gör fan filmen sevärd! Stark 3a. (denna kanske ska helst ses under en sommarnatt?)
 GrandMaster_E
Sjukt äckliga spindlar i en kul och välgjord mysskräckis från tidiga 90. Det kröp på mig hela filmen och gör det fortfarande.
 Cupiduriel
Uuuhh!!
 robbieroy
Klassisk gammal favorit från förr! Klarar man den här filmen med bibehållen positiv inställning till spindlar är man riktigt hård. Grymt schyst rulle!
 ToddDowney
En riktigt obehaglig djur skräckfilm. Denna filmen gjordes under en period då man omedvetet fick med sig en massa giftiga spindlar med i väskan hem till USA. Det som höjer denna film ytterligare ett snäpp är Jeff Daniels. Som med sin extrema spindelfobi måste bekämpa en hel hord utav dem. Riktigt bra 90 tals skräckis som borde ses för vad det är, en underhållande men endå ryslig skräck film.
 tpb
Den håller fortfarande, Goodman är såå skön.
 Solidus
Bästa djurskräckfilmen sedan "Hajen". Klassiskt upplägg med imponerande effekter och risken för att få spindelfobi efter att bevittnat "Arachnophobia" är hög. Mysig, men samtidigt mycket obehaglig. John Goodman skapar underhållning.
 Starlette
Hatar spindlar, men blir inte så rädd av denna. Ganska charmig ändå.
 Virrpanna
Jag tycker inte om spindlar, men nu blev det nog värre. Väldigt bra skräckfilm.
 KillerPutte
(rek.3) halvgysig skräcklight som andas 80-tal med stora ljusblåa skjortor å seglarskor. Trevligt.
 Josefiney
Varför tittade jag på den här filmen?? Kommer inte kunna sova inatt... Min spindelfobi förvärrades nog av det här!
 Barbamuffin
Men va fanken... såg den igen och höjer den ett snäpp! Lite spänning, lite skoj. Vibbar från 80-talet, sköna karaktärer. Bra film helt enkelt!
 Xenox
Bra spindelfilm.
 dudson
Sist man kollade på denna var man 10bast och tycker fortfarande att spindel kräk är det värsta som finns. minns att den var riktigt krypande otäck+ att John Goodman brände spindlar med en eldkastare.
 rikirock
Då jag lider av spindelfobi så kanske den här inte var det optimala valet av film att se kl 2 på natten, ensam i mörkret. Dock är jag inte så känd för att vara smart så jag får skylla mig själv. Min spindelfobi är definitivt inte botad utan snarare så har den blivit värre. Allt jag kan säga är att mardrömmarna kommer följa mig ett tag efter den här filmen och fy fan vad jag hatar spindlar.
 Tatty
Usch och usch. Har stort spindelfobi. Spännande film men ändå så jävla nervig film. På slutet så kryper det i huden på mig så att jag blev nervös av filmen. Så äckligt haha.
 F-M-J
Spielberg har producerat filmen och det märks att han ihop med Marsahall varit noga med att inte skada spindlarnas rykte baserat på vidskepliga skräckskrönor om våra åttabenta kryp. Istället leker dem med en hybrid som tar sig till en liten stad i Amerika och sprider skräck, men framförallt komik för oss ser på. Detta kan säkerligen bero på "Hajens" negativa inflytande på mänskligheten och den våg av förakt mot varelsen som kom i kölvattnet av filmens succé. Men som sagt, här bjuds man mest på skratt och äventyrskänsla efter sant Hollywood maner. I ärlighetens namn, en positiv överraskning. En stabil trea.
 myslas
En favorit från min ungdom, skräckkomedi på Spielbergs vis. När jag ser om den nu så är det svårt att bortse från att den är lite fånig men samtidigt rätt charmig. John Goodman är den stora behållningen i en liten biroll. Inte särskilt bra men nostalgifaktorn gör att man tycker den är rätt ok ändå.
Har aldrig gillat spindlar även om det blivit bättre genom åren men när jag såg denna film första gången så var det riktigt obehagligt. Filmen håller än idag och nu är det lättare att ta till sig humorn i filmen.
 Robkiller
Spindelfilm från tidigt 90-tal som lyckas rätt så bra... handlingen överdriver inte... spänningen hålls uppe... välgjorda spindlar, utan fula CGI effekter... skådespelarna gör det helt ok... kommer ihåg den här från när man såg den något år efter att den kom... och den håller fortfarande...
 Fläskkäft
Frank Marshall spelar inte alls i Spielbergs liga(vilket han iofs gör) men filmen är underhållande och tar inte sig själv på så stort allvar. Inledningen är riktigt trevlig och jag önskar att dom hade spenderat mer tid i djungeln framförallt med karaktären Dr Atherton. Inte speciellt hemsk men jag rös till ett par gånger vilket jag alltid gör när jag ser spindlar. Sheriffen är en skön karaktär och lika så Utrotaren spelad av John Goodman. Finalen är rätt spännande även om jag inte visste att spindlar kunde skrika. =)
 vonadel
Riktig charmig film som ger en nostalgikänslor. Tror inte jag sett den sedan det begav sig. Tycker nog den var lite bättre då, även om den håller förvånansvärt bra än idag. Goodman är bäst. 6/10
 NoWireHangers
Trevlig liten mys-skräckis med bra skådisar. John Goodman är rolig.
 Brouhaha
Fick mardrömmar av den här filmen som liten. Men nu är det ju inte mycket till skräck, utan en riktigt mysig film med en hel del roliga scener, speciellt givetvis de som Goodman medverkar i. John Goodman alltså. Legenden säger att han vägt närmare 180 kg. Vilken man.
 the bully
Kung Goodman!
Kult!
 Pingstpastorn
Egentligen är väl den här filmen ganska fånig men den är åtminstone underhållande och betydligt bättre än många av dagens filmer.
 BrutusBeefcake
Ganska fånig egentligen men har något charmerande över sig samt Jeff Daniels och John Goodman. Långt ifrån en etta men hellet aldrig riktigt nära trean heller. Mysig skräckunderhållning som fungerar bra en söndag, men inte mer än så. (5+/15)
Den här är ju rolig, men på grund av den här filmen utvecklade jag min spindelfobi när jag var liten...
 martin eden
Har sett filmen i min ungdom och när jag ser den igen imponeras jag över hur väl man lyckas kombinera skräckelement med humor. Filmen lyckas väl med att fånga den mysiga stämningen av en småstadsidyll och jag tycker att filmens obehagliga sekvenser är riktigt välgjorda och får det att krypa i mig, tack gode gud att det inte kryper PÅ mig(!). Gillar Julian Sands excentriske forskare och John Goodmans insektsutrotare. Även om filmen är ganska typisk så är den väldigt välgjord på alla sätt. Bra!!! 3+/4-
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)
Papillon (info) 21:24 18/3 (9)
Captain Marvel (info) 20:56 18/3 (20)
The Night Eats the World (info) 20:52 18/3 (2)
Thunder Road (info) 20:45 18/3 (4)
Aquaman (info) 20:00 18/3 (32)
Prison of the Dead (info) 19:49 18/3 (5)
In Darkness (info) 19:43 18/3 (5)
Avengers: Infinity War (info) 19:42 18/3 (81)
Fast & Furious 8 (info) 18:36 18/3 (39)
Sune i Grekland – All Inclusive (info) 16:20 18/3 (74)
Sinister (info) 15:10 18/3 (265)
Besatt (info) 15:07 18/3 (354)
Hostel (info) 15:06 18/3 (715)
Sand Storm (info) 14:58 18/3 (1)
The House That Jack Built (info) 14:56 18/3 (12)
Leaving Neverland (info) 13:47 18/3 (9)
Kärlekstrassel (info) 13:28 18/3 (1)
Snowpiercer (info) 12:48 18/3 (157)
Dödsexpressen (info) 12:29 18/3 (67)
Titta vi spökar 4 (info) 11:39 18/3 (7)
The Equalizer 2 (info) 11:25 18/3 (23)
Titta vi spökar (info) 09:31 18/3 (67)
Mandarinodlaren (info) 08:51 18/3 (30)
A Walk in the Woods (info) 02:29 18/3 (12)
Geostorm (info) 01:55 18/3 (53)
Vigilante Diaries (info) 01:05 18/3 (3)
Rogue Assassin (info) 00:11 18/3 (175)
Druid Peak (info) 23:43 17/3 (1)
Triple Frontier (info) 23:25 17/3 (6)
Blood Scarab  (info) 22:30 17/3 (1)
The Nun (info) 22:24 17/3 (27)
The Musketeer (info) 22:02 17/3 (67)
Rampage: Capital Punishment (info) 22:02 17/3 (12)
Alita: Battle Angel (info) 21:36 17/3 (18)
Suspiria (info) 21:29 17/3 (18)
The Noah's Ark Principle (info) 21:06 17/3 (3)
Som folk är mest (info) 20:58 17/3 (12)
The Photographer of Mauthausen (info) 20:57 17/3 (2)
Hör upp, blindstyre! (info) 20:52 17/3 (83)
A.P.E.X (info) 20:47 17/3 (2)