rille
Grymt bra film... liknar korpen flyger på en hel del sätt.
 flashbaza
Mycket bättre än korpen filmerna enligt mig.
 Berkan
Håller med dig Flashbaza.
 daniel77
Förutsägbart och dumt. Följer någon form av Hollywood actionmall - idiotiskt om man inte ens filmar i Hollywood. Det vackra fotot höjer betyget en aning.
 mumiemonstret
Man skulle nog sett den på bio. Actionscenerna är inte direkt helgjutna men det är som sagt en spännande bit kultur som skildras.
 KJ
Gillar språket...
 Aerin
Vackert filmat och bra skådespeleri... bra helt änkelt...
 Gurano
Håller med daniel77. Jävligt tråkig och förutsägbar............
 NHL
Lite annorlunda men intressant. Mycket vackra miljöer och fint foto. Nominerad till en Oscar för bästa utländska film 1988.
 Snah
Sarkasm: i min VHS-hörna. :)
 frozen_crust
Vill få tag på den här filmen jag med.
 vaersting
Bästa nordiska actionfilmen! Sköna bastuscener.
 adakrocky
Minns den som en femma så den får en sån tills jag lyckas få se den igen.. Jag vill se den igen!
 dollet
4,5
 (finns inte)
Underbar film egentligen. Inte långt från en femma.
 mkreku
Såg den på bio i Kiruna med min mamma!
 ray
Väldigt imponerande film, som ändå är lite ojämn, vissa partier är nämligen lite sega, vilket gör att filmen ibland känns lite tjatig. Den är dock fylld av magnifika bilder så fotot är det definitivt inget fel på. Skådespeleriet fungerar även det fint så betyget blir i slutändan ändå starkt.
 jolo
Mycket fin film som är spännande och har vackra miljöer. man känner att man är med karaktärerna hela tiden. toppen!
 magnoolia
jättevacker och bra film
 Teolinda
Åh, den här var bra, fast det var et tag sen jag såg den. Har för mig att jag blev kär i huvudrollsinnehavaren :)
 oprofesionell
Älskar den här filmen.. Den är så rå och skrämmande, hemsk och tragisk men så vacker! Otroligt bra film.
 Joel
Jääääj! Sameaction!
 pellevin
orginellt med en samehistoria, men annars är det inte mkt att hurra för...
 jp
Bra film.
 AliCharli
lite annorlunda film den här, men bra tycker jag.
 zpiel
Nog en av de fulaste filmer som gjorts.
 pyromania
Värdelös. Kan erkänna att det är originellt med samer men bara det är inte nog för att göra filmen bra.
 Sarakin76
En riktigt bra film. Jag tycker om naturen, stämmningen, musiken, allt. Nästan en femma.
 m86
Det här var ett mästerverk inom norsk film! Otroligt bra och det kändes speciellt men väl-utarbetat! Jag somnade inte ett dugg, utan var mer intresserad utav vad som kom att hända!! Nu vet jag svaret, jag är nöjd och filmen får en 5:a utav mig!! Välgjort och det visar att samiska filmer inte alltid är några sömnpiller, snarare 10 koppar kaffe plus 5 cappocuino!!
 Ymir
Ovanliga settingar på film äger för det mesta, särskilt om de är så genuint skildrade som här. Plotten rockar inte direkt min båt, dock. Btw; hur lyckas någon se så ond ut som Helgi Skúlason?
 Arensberg
usch sa laskig jag kan inte forsta att mina paron lat mig se den nar jag var typ 11 bast
 oliver_twistor
En av mina favoritfilmer.
 frozen_crust
Var hittar jag den här filmen? Har letat överallt!!
 Bananskurken
Jag brukar gilla liknande filmer (om det nu finns några sådana). Alltså, balla outfits, gärna fantasy- eller historisk setting, begränsad budget och en del våld och hämnd. Tyvärr var den här filmen en besvikelse, ett långsamt, kritvitt och pälsklätt sömnpiller. En svag trea.
 Andy K
Norges bästa film någonsin.
 hamsuss
Gillar när ögonen hoppar ut.. :P
 mrsmith9357
Rent produktionsmässigt är det härligt att för en gångs skull se en film där det är riktig snö och kylan inte är datoranimerad. För övrigt en riktig pärla när det gäller att porträttera en ursprungsbefolkning utan att bli alltför cheesy.
 McMaster
Speciell!
 AliCharli
Jag ser fram emot att se Nils Gaups nya film, kautokainoopprøret!
 Wridmuld
Vad kul det var att se sagan-om-ringen estetik från 1987.
 Snah
Håller än!
 regnbågsbarn
Bra, och underhållande!
 benchrest_girl
: En stark film som jag gillar otroligt mycke, den jag har på VHS är utnött, efterlyser den på dvd
 kosmoskatten
Panflöjt-syntarna från 80-talet klingar inte vackert, men annars skön känsla och härligt onda skurkar.
 Krantzylvania
jävligt bra film, som en spaghettiwestern fast i snö :)
 debe
Sebar film om man kör i 1,5 gånger hastigheten.
 ledsenpirat
Jättebra. Nästan lite för kort och avhugget avslut, man hade ju velat se lite giftaslycka på slutet också. Att den skulle ha ett långsamt tempo håller jag absolut inte med om. Ondingarnas onding som Tjudledaren är legendarisk. Jag gillar att filmen egentligen bara har en enda komisk scen. Har åldrats väl förutom musiken.
 Sarakin76
Underbar film om enn ikke perfekt. Tema er meget interessant. Meget bra skuespillere.
Fantastisk fin musikk.
 philip marlowe
Väldigt spännande utan tjafs.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)