100tonvalspäck
Fruktansvärt löjlig och fånig. Alla karaktärer klär sig som efterblivna syntare, de "häftiga" datoreffekterna är otrevliga för både ögat och hjärnan, sen agerar alla som helt retarderat också (ta upp och sen kasta ifrån sig sin skateboard, wtf, arméer av kraftigt beväpnade poliser som stormar en 11 årin, WTF). Om man dock ser allt som en parodi så är den lite mer lyckad, skrattade trots allt tills jag grät ibland.
 miffe
Världens bästa film!
 Postgubbe
rätt cool film
 WILFOR
Kändes den här filmen modern ens 1995?
 kitkat
Allt är ju egentligen bara fel och dumt men den är så förbannat charmig att jag inte kan göra annat än att älska den på något sätt.
 MrMario
"Högteknologisk" film om hackers och annat.
 Anlei
Ger jag 3a till alla småkassa highschoolfilmer så ska den här väl ha det också
 celec
haha så jävla sköna kläder var de verkligen inne 95 känns mer 87 eller nåt
 ziferN
Grym hacker film, får mig intresserad!
 Captain Awesome
Smyger in här på ett hörn och flinar frenetiskt. Jävlar alltså, bra grejer.
 Rollywood
Klassiker även om Angelina Jolie är helt fel.
 Ibanez
Inte så bra, men fan skön film!
 Balal
inte den bästa men underhållande och se :)
 knytt
Hyggligt manus. Inte bra, men inte totalt löjeväckande heller. Asbra musik och härligt 90-taligt! Som min kompis kommenterade: "När den här filmen gjordes var det tydligen coolt på riktigt att vara cool." Jag satt och gottade mig i hur häftiga de är. Det är bara härligt, på alla sätt och vis.
 thevagabond
Riktigt skön rulle.... Nostalgi så det stänker om det. Naturligtvis så är den inte det minsta tekniskt korrekt. Men det spelar ingen roll. Angelina Jolie är betydligt hetare än vanligt.
 Pocporn
The Prodigy. Den som ändå fick va en hacker på 90-talet...
 dheym
Uselt skådespeleri men snygg inramning, bra soundtrack och Angelina Jolie gör den mycket sevärd!
 smartsomenapa
wooow riktigt spejsade kläder asså
 embla13
Skön film!
 Eldritch
Han den fule från Penn & Teller förtjänar en Oscar.
 Kalkonhönan
Bättre än väntat! Skön och avslappnad insyn i hackervärlden med en smula självdistans.
 83-Echoes
Helt okej film med små snyga efekter.
 karlhugo
filmens koolhetsfaktor förtjänar en femma, riktigt najs film.
 MrDoctor
William Gibsons våta dröm.
 Afflicter
Så skrattretande att det är sött. Man har alltså försökt göra en film om hackers och ändå kan man inte kom från idén att hacking görs i form av någon typ av 3D-navigering. Blir ju inte direkt lättare att acceptera när man tänker på att den här filmen gjordes 1995. En mer klichéstinn film får man också leta efter. Bossen på dumma laget har t.o.m. en 10 gånger större keyboard (med ljudeffekter) än alla andra.
 Mysharry
Nittiotalet var allt det åttiotalet inte var. Coola kläder, tuff musik och fyllt av hackers. Bättre prestanda än Pentium! Skrattretande underhållning.
 Retard_Messiah
Medan en hacker övar på tricken för att göra "affärer" på Internet kommer han på det nästan omöjliga: Han hackar den säkerhetspackade datorn på Ellingson Mineral Corporation. Men när han gör det kommer han utan att han vet det in på ett förskingringsschema maskerat med ett virus som har vad som krävs för att förstöra världens ekosystem. När den unga hackern och hans kompisar blir måltavla för ett brott måste de skjuta iväg en massiv "cyberspaceattack", en som förhoppningsvis kommer att rentvå deras namn och förhindra en miljökatastrof.
 Joniboy
Känns lite som en Jönssonligan i Cyberpunk-stil. Underhållande story, men lite väl slätstrukna karaktärer som inte direkt bidrar till särskilt krävande skådespelarinsatser.
 Xenox
Kunde ha gjorts bättre.
 saturday_sun
Jag älskar den. Tyvärr är det där 3D-gränssnittet i slutet lite väl filmiskt, men en unixprompt hade inte gjort det rättvisa.
 AnecdotistOwl
Cool cool cool
 Starkbröl
Otroligt sevärd! Mer kunskapsspäckad än en Ciscokurs! Ett grymt tidsdokument över hur Hollywood såg på "data" år 1995. Angelina har aldrig varit hetare.
 iya
Mjo ganska kass, men kul att se för the lulz.
 pungsnigel
Kult rakt av !
 Taandborste
Cool och så, synd att storyn var så tråkig bara...
 fabbe86
Går hem på charm.
Kan bara tänka mig hur "hi-tech" den här var när den kom med allt blippande och med virtuell reality som våt dröm. Här finns charm och en hyfsad story samt en del skön musik som hörde tiden till. Men allt är extremt daterat och lite svårt att uppskatta idag.
 Almgren
Muppig men ändå med viss charm.
 alexi
Sjukt kul 90s look!
 RobinsTaste
Skön cyberpunk med ologiskt många tekniska fraser och mycket trams jag inte fattar. Men gött trams från en tid då cyberspace var ett mer aktuellt ord. Diggar musiken och den tighta looken på kläderna.
En film som denna blir ju lätt gammal när det jobbar med ett ämne inom data då utvecklingen sker så otroligt snabbt. Istället får man koncentrera sig på filmens andra tillgångar vilket är Angelina Jolie som här i kort hår fortfarande är sanlöst het. Historien i övrigt lyckas skapa lite intresse hos mig men betyget kan inte bli högre än godkänt. 2+
 dudson
Rejäl tönt varning. Märks att 20år har gått men ändå lite kultigt -charmig+ jädra mycket smyg reklam.
 ulpe01
Såg den för många år sedan men såg om den inför ett avsnitt av podcasten "How did this get made" (rekommenderas varmt). Det visade sig att det inte var mycket jag kom ihåg från första titten, egentligen bara poolen på taket. Det osar 90-tal med flertalet absurda karaktärer. Ses på egen risk.
B-film, men en helt okej sådan. Duger i brist på annat. Svag 3:a.
 KyLLo
Den funkar, även om jag tycker bäst om inledningen. Kort spänning när insatsstyrkan desperat jagar skolungdomarna. Det är mycket som känns överdrivet även för att vara 90-tal. Men ibland är det just överdrifterna som skapar underhållningsvärde. Som helhet skulle den både kunna vara mer spännande och underhållande. Angelina Jolie är motbjudande som stryk, men bra som skådis ändå. Filmtipsets nuvarande kategorier thriller och science fiction är missvisande. IMDb:s komedi, kriminalare och drama är mer rättvisande. En väldigt svag trea.
 Harford
Vilken gräslig soppa. Fy.
 Xeno
Fruktansvärt usel
 Jaganatha
En film från 90-talet som kanske inte riktigt har åldrats med värdigheten i behåll. Intressant att så många subkulturer fick trängas inom samma film. Så här galna kläder tror jag inte jag har sett sedan 90-talshorrören Cool As Ice med Vanilla Ice. Detta är dock betydligt bättre. De komiska elementen fungerar tack vare skådespelarna som i stort sköter sig bra. Trovärdigheten i skildringen av hackare är dock lika med noll.
skräp
 Harford
Kanske den sämsta av 90-talsfilmerna om IT.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)