mysan1985
inte lia bra som del 1, men funkar
 Perdhra
Oxå bra fångad svensk känsla. Jag tycker kanske att New York grejen är mindre intressant men ett plus är att Bergman sekvenserna är inte lika dåliga och passar bättre in.
 Bomaniac
Funkar som uppföljare. Lite svensk feelgod på nåt sätt. Fast resan till New York kändes lite krystad. Som en anledning att göra filmen intressant för den amerikanska marknaden.
 Daniel Mott
Detta är svårt... Underskönt foto av Fischer men vad hjälper det när Helena Snorström och parodin-på-sig-själv Wolff förstör en redan fånig film? Nej, den ytterst svaga tvåan blir nog den förutsedda ettan ändå.
 CarlPe
Så många härliga dialoger. Att skådespelarna tillsammans skrivit dialogerna är inte svårt att tro på. Vackert foto och underbar musik.
 Mamma-till-två
Inte lika bra som ettan, men bra ändå.
 Irwin Fletcher
Lååång och meningslös uppföljare.
 soltrollet
Håller helt med Bomaniac!
 Masjävel
Inte lika bra som ettan förstås, men ändå en bra uppföljare.
 Totenkopf
Blev inte samma nyhetsbehag som första filmen, men den var välgjord och rätt hyfsad underhållning.
 LiselotteÖ
, underbara skådespelare!
 Kareina
Fan, Rikard Wolff är bara för bäst.
 Cumlin
Ibland ganska fina naturbilder, man får en härlig sommarkänsla MEN jag klarar inte av de improviserade dialogerna. Det blir inte bra Herr Nutley, bara helt förjävligt...
 Bellan
Sorglig ;(
Mycket upprepning av första filmen - men då jag klassar den mycket högt kan jag inte annat än att älska även den här. Gunther, Seldahl, Wollter gör fantastiska roller precis som i den första och intrigen känns inte krystad. Det enda som inte känns helt genomtänkt är resan och mötet med brodern, men det stör inte helheten. Ett stycke svensk modern klassiker
 Beigeorm
En sommar för mycket och nu blir det visst en till.... Och Viveka Selldahl och Ernst Günther är dessutom döda. Herregud.
 -_Louise_-
Inger inte alls samma känsla som ettan, inte lika medryckande eller känslosamt. Det känns mer platt och genomskinligt. Wollf är alltid cool, man kan inte låta bli att tycka om honom. Ger även ett + för scenen när Helena Bergström visar brösten, himla bra!!
 metfrost
Alltså, uppföljare går aldrig vägen... :(
 Ihsahn
Utan den sorgligt utdragna amerikaresan hade betyget kanske räckt till en tvåa, men den i kombination med ett väldigt dåligt slut gör att betyget hamnar i botten, trots en trevlig bröstscen.
 kennert
Alldeles för seg,en halvtimme för lång.
 FabianBom
Nutley och bergström `= överskattad svensk film de är samma skit som bergman oftast gjorde
 swordfish
skön klassiker från barndomen. dock är 1:an mer sevärd då detta mest är känns som en pengamaskin som rullar på Änglagårds fame..
 mindcooler
Osammanhängande?
 Ajax Swan
Likartad sin föregångare. Smårolig, småsnyftig film som aldrig riktigt berör. 3:a (6/10)
 Ponycrack
Colin skulle ha skippat den här.
 zazken
Funkar bra att se direkt efter den första, håller samma klass med en del upprepningar.
 TheHorrorfan
Nja.
 Aethia
Samma som tidigare, fast "sämre". Ett litet plus för härliga karaktärer.
 Muzzic-Maria
Vet inte varför men jag föredrar den här framför ettan. Tror det är Ernst Günters förtjänst. En svag fyra.
 Astrojacob
Inte samma sensation som ettan men likväl bra drama. Hyfsad Trea.
 sanna_bobban
Jag tyckte helt klart att den andra är bättre än den första...ska kolla på trean nu faktiskt så får vi se om den levererar...
 Agatefilm
Bättre än den första.
 robbieroy
Nej, det här måste vara något av det värsta som någonsin producerats. All heder till Ernst Günter för han gör vad han kan. I övrigt är det här nattsvart. 137 min sörja som inte handlar om någonting.
 linnea_18
Måste höja efter omtitt. Den är ju skitbra! Fantastiskt foto och fantastiska skådespelarprestationer av främst Ernst Günther, men också av Tord Petersson.
 Xenox
Ettan är något bättre. Den här filmen är dock fortfarande mycket sevärd.
 Taandborste
Den första tyckte jag ändå om trots sin meningslöshet. Uppföljaren är fortfarande mysig och Rikard Wolff är så cool, men det känns dock ganska onödigt. Svag 3:a.
 Gigi1943
Jag ångrar mig! Hade satt en tvåa tidigare men då utan kommentar. Nu njöt jag verkligen av den och det beror nog mycket på att jag älskar den svenska sommaren och alla våra fina skådisar. Man blir ju trött på allt amerikanskt som visas!
 ellenori
Bättre än den första!
 larsen1976
Ernst Gunther gör filmen
 ClosingTime
Nästan lika bra som ettan! Rolig, fartfylld och sprängfylld med svenska skådespelarstjärnor. Mysfilm.
Första filmen var ett jättesuccé och även om jag var ung så kunde man inte undvika den och självklart skulle man se uppföljaren också. I sann anda av de flesta uppföljare så ska historien vara större och här visas det i en resa till USA. Till slut när man tittar tillbaka på dessa filmerna så är minnet av den första filmen fortfarande starkt medan denna uppföljare är dold i en dimma. 2+
 martstenb
Dålig film
 mammene
Vid en omtitt så sänker jag ett snäpp, visst är det här Sverige, vacker natur som man ger sig tid att visa, lite Astrid Lindgren känsla får jag. Landsbygden och dess innevånare mycket bra beskrivna, jag kan ju tycka att Helena Bergströms roll är något överspänd, men ibland behöver en sovande landsbygd en injektion. De två karakteristiska bröderna är det som berör mest, så sköna människor var och en på sitt vis.
 Sture Stenhög
Som första filmen, fast lite sämre. När det kommer till uppföljare får man ändå vara nöjd med det. Det är dock tydligt att Nutley inte direkt har något att berätta den här gången, poängen med filmen är bara att få besöka platsen och karaktärerna en gång till, och jag kan inte förneka att det är väldigt trevligt att få göra det. Även här lyckas man fånga något verkligt ursvenskt, och om kommande generationer någon gång blir nyfikna på det svenska 1900-talet, så känns dessa filmer som givet studiematerial. Till stor del är detta brödernas film, och de känns som att de verkligen lyckas personifiera en generation som i princip är utdöd vid det här laget. Bagatellartat, men samtidigt väldigt lyckat
 supermancover
Kan bara tänka på Scar ifrån Lejonkungen när jag hör Rikard Wolff prata. Det är bra. Men tyvärr är det också det enda som är bra med denna filmen. En ytterst svag tvåa från mitt håll.
 Djason
Ungefär lika seg ock meningslös som första filmen. Bra skådespelare dock.
klassiker
Jag undrar var i från herr Colin Nutley får all sin usla inspiration att göra denna skit,,,,
 karlmats
Mer av samma och även om det känns som en typisk uppföljare gör man det precis så bra som man kan förvänta sig. Rikard Wolff stjäl showen denna gång medan Helena Bergström stundtals är ganska irriterande i sin lätt barnsliga själviskhet. Men sidokaraktärerna gör jobbet återigen och visst är det kul att se gubbarnas blickar när de får se frihetsgudinnan på nära håll. Den gör inget bättre än första filmen, men den gör det mesta tillräckligt bra för att återigen vara ett bra tidsdokument över 90-talet och förtjänar sin 3a även om den den här gången är relativt svag.
 Rele
Filmen är inte så bra, men på grund av flera duktiga skådespelare ger jag en stark tvåa.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)