zeke_karlsson
Inte skitbra men nära! helt klart sjukare än det mesta jag nånsin sett! Speciellt doktorscenen som gjorde mig riktigt illamående!
 Titti-81
Helt ok men lite ologiska saker ibland som stör mig.
 xploded
verkligen helt värdelös! att det inte finns någon historia bakom mördaren eller ens en liiiten anledning till att han gör som han gör, är nog det som gör mest besviken.
 bjornnyquist
Den här var faktiskt riktigt dålig, hon har gång på gång chansen att döda "monstret" men gör det inte. Varför? Jo för då skulle filmen ta slut. Handlingen är för tunn för sina 85 minuter och den var inte läskig.
 Don Active
Har viss potential men handlingen håller verkligen inte för 90min, samt att ingen av skådespelarna har kunnande för att lyfta filmen till det lilla extra. Synd då den är ganska så snyggt filmad och verkligen hade möjligheter att vara riktigt bra.
 Jolle7
Gubben i början är i en klass för sig, men totalt räcker inte denna rulle längre än till en trea!
 TheHorrorfan
Trots lite B-kvalite så håller den.
 Sweet_Leaf
Det är fan sällan jag faktiskt blir skrämd av en film... ännu mer sällan mörkrädd efteråt.
 Galivan
Idéerna om genrerns stereotypt konventionella kriterier uppfylls, en rent funktionell film i den bemärkelsen, och den har sin publik. Inspiration har nog hämtats från Silent Hill, och det känns som ett tv-spel.
 Gyllenbock
Blir inte direkt sugen på att åka tunnelbana efter att ha sett denna film. Helt ok skräckis.
 ziferN
Godkänd underhållande och bitvis spännande skräckfilm att se på natten.
 Caim
Förvånansvärt bra. Klart värd en 4:a
 Halofreak92swe
Ångrar mig, svag trea. Hyffsat slafsig skräckunderhållning sådär mitt i natten..
 semolina
Den här gillar jag:)!
 KyLLo
Jag gillar tunnelskräckisar och Creep verkade intressant tills jag började titta på den. De första usla 12 minuterna borde klippts bort helt. Filmen som helhet saknar tyvärr trovärdighet vad gäller såväl händelser som handlande och dialoger och det blir inte bättre av det dåliga skådespeleriet. Franka Potente gör kanske sin allra sämsta prestation. Det dröjer inte så länge innan allt spårar ur och blir rörigt och löjligt. Slutet för tankarna till dålig amatörteater och ännu sämre b-action. Filmmakarna glömmer bort så grundläggande skräckfaktorer som att skapa trovärdighet, mysstämning, bygga upp spänning och engagera tittaren, vilket gör att jag slutar intressera mig för vad som händer och känner mig uttråkad även under de intensivaste sekvenserna. Jag brukar inte göra det, men jag tvingades faktiskt snabbspola lite ibland. Det positiva då... Fotot är överraskande bra, miljöerna gillar jag verkligen (inte minst de färgstarka bilderna på stationen) och slutscenen (Roy Andersson inspirerad?) är fantastisk. Creep hade kunnat bli något men har för många brister. Missa inte de liknande skräckisarna "End of the line" och "Instängd" som är intressantare och inte lika ojämna.
 United_Bananas
Minus minus minus - gud så dålig!
 7.62mm
#¤&¤%&".
 dudson
Så Sämst!!( Inte ett dugg Creepy!!
 XiT
Skitbra tema, miljöer, ljud. URKASS regi. Fy fan i helvette va sur man blir haha. Varför avslöjar dom allt? Alldeles för lite mysterie kring "the creep". Dessutom var det 3ggr då vilken normal människa som helst hade dödat i självförsvar. Istället lämnar dom kniven vid odjuret och springer... Jävligt fantasilöst.
 CultOfZenith
Stundvis obehalig, mestadels förutsägbar och trist. Gillar att vissa saker bara antyds, men egentligen är det som skymtar förbi bara ett dåligt manus. Däremot skapligt snygg (men bara när det utspelar sig på den ljusa, moderna tunnelbanestationen) och The Insects musik funkar. Slutscenen, när de första morgonpendlarna kommer ut på plattformen, är riktigt, riktigt lyckad.
 Liddan
Den här filmen är inte värd att se.
 Elemental
 Tee-L
XiT sa det.
 schramm
Förvisso ganska korkad och kliché men underhållande. Fin-fina miljöer och en del obehagliga scener gör att intresset aldrig sjunker. En bra och stabil skräckfilm, varken mer eller mindre. Men förväntar man sig storverk lär man bli besviken..
 RunRiot
Jag snubblade över den här filmen efter att ha sett Triangle och tog för givet att den skulle vara liknande då det är samma manusförfattare och regissör, men jag hade sååå fel! Det här kan seriöst vara den tråkigaste, mest oengagerande "skräckelfilm" jag någonsin sett och jag ser med sorg tillbaka på en tid då Franka Potente var en respekterad skådis i mina ögon som gjorde bra filmer. För att sammanfatta det hela med ett ord... SKIT!
 Eddydasilva
Elementals ordval till filmen. Nu märker man var The Descent och End of the line hämtat inspiration från, nämligen Creep. Det är svårt att svara på om Creep är ute efter att skrämma eller att äckla. Något mellanting kanske. Filmen är riktigt stämningsfylld och skrämselscener finns det gott om. Storyn är inget att klaga på och vissa scener är riktiga nagelbitare. ”Sjukhusscenen” är ruskigt obehaglig faktiskt. Ett plus för slutscenen, den är väl genomtänkt och knyter samman filmen på ett snyggt sätt. Dock finns det några negativa saker att säga också. Bilden är ibland alldeles för mörk, så på vissa ställen är det svårt att se vad som pågår. En annan sak jag irriterar mig på är hur korkat skådespelarna beter sig vid vissa tillfällen. Istället för att göra sig av med förföljaren när de har chansen så låter de honom bara vara, när detta händer mer än en gång börjar det bli störande. Creep är en skräckfilm över förväntan som både har sina starka och svaga sidor. Gillar du de två tidigare nämnda filmerna så lär nog denna inte göra dig besviken. Håller med han till 110% Dock får den mindre betyg från mig. Hade velat ha lite mer personer i filmen tyckte det var för få.
 Anvurang
Vill minnas att filmen är en helt ok skräckis, har dock inte sett den på ett par år nu så troligtvis tycker jag att den är sämre nu. Vissa saker kanske är lite skumma, men det mesta här är dugligt för skräckgenren.
 recencent96
Började bra men fram i mot mitten tröttnade man. De hade kunnat utnyttja miljöerna mer eftersom de framhäver en stark känsla av obehag.
 cirkusartist
Fy vad jag blev besviken. Jag trodde ändå att det skulle vara en helt okej skräckfilm men jag tyckte inte om den alls. Massor av hål i storyn och saker som egentligen inte har med resten av filmen att göra. Jag brukar vara ganska tålig med dåliga storys ändå, men denna tyckte inte ens jag om.
 Totenkopf
Lite svajig början men sen så var det min typ av film hela vägen, bra skräckis helt enkelt. Väl värd att se.
 picklessmulan
tycker att det var bra foto och härlig musik som gav god stämning. Synd bara att manuset var på tok för dåligt med massor av luckor och frågetecken när filmen var slut. Visst kanske i genren är känd för de bästa manusen men denna kändes som det inte prioriterade det ett dugg. Med bra manus hade den varit riktigt bra då man lyckades ha intressanta miljöer men nu faller den rejält tyvärr.
 Dutch
Vad är det för ena jäkla dårar som befinner sig på tuben...
 Grillo
Standardskräckis 1.0 men tillräckligt välgjord för att kolla igenom och hoppa till då och då. Dessutom för en gångs skull med en hyfsat kompetent person i huvudrollen. Man kan ju dock undra varför hon inte ringde larmnumret i telefonkiosken. Och för all del måste den här typen av filmer acceptera att mobiltelefoner numera oftast faktiskt har täckning även under marken i storstäderna...
 amonamarth
Börjar rätt bra men ballar ur ganska tidigt som de flesta filmen i denna genren.
 Solidus
Mycket smörja går det att finna i skräckgenren, speciellt av dagens utbud. Men då och då går det finna en liten pärla i smutsen och ”Creep” är just en liten pärla. Filmen lider av klassiska skräckfilmsfällor, d v s korkat beteende från karaktärer och en varelse som tar sig överallt, oavsett var den befinner sig. Om du bortser från dessa två faktorer levererar ”Creep” en atmosfärisk skräckthriller som bjuder på mycket obehag. Även val av miljö är en tumme upp. Bra film, helt enkelt.
 idd
Blir bättre allteftersom! Klassisk skräck..
 Horror lover
Brukar som sagt ha väldigt stort överseende med osmart beteende från karaktärer i skräckfilmer (i paniksituationer så är det trots allt svårt att tänka smart och logiskt). Men när huvudkaraktären får så pass många fantastiska tillfällen att döda förföljaren och väljer att springa eller stå och skrika så får man till slut väldigt svårt att hålla på henne och det slutar bara med att man inte bryr sig om hon överlever eller dör.
 Eddie H
Filmen börjar verkligen utmärkt. Bra skräckatmosfär och med den näst bästa miljön möjlig; mörk tunnelbana (nedlagt psyksjukhus är den bästa miljön). Filmen går söderut mot slutet, men med ett par bärs fungerar den fortf. felfritt. Jag skulle definitivt vilja se filmen igen, så den får 3/5.
 Bijan
tyckte ändå den var helt ok fram till mot slutet när huvudkaraktären, som jag dittills tyckt varit hyfsat handlingskraftig och rationell (i alla fall i jämförelse), helt tappades bort.
 Robkiller
Inte alltför pjåkig trots att den utspelar sig i Londons tunnelbanesystem... skådespelarna är dock rätt usla och det är väl egentligen bara några få scener som fungerar, men den får duga ändå.
 HugePackage
Mysig stämning och stundtals så dålig att jag asgarvar vilket höjer den från två till tre.
 Juu_W
Helt världelös, en sitter och tänker bara WHAT!? Nej, inget att se!
 AlbinWesley
Potente förtnar bättre än så här.... Till en början är den rätt obehaglig och så, men monstret, eller vad man ska kalla honom, är totalt värdelöst. Efter hans entré i bild, blir det bara korkat och dåligt.
 siabbe
Se inte skiten
 Sarakin76
Denne filmen var bare dårlig.
 gjoob
Inget nytt under solen... Ologiskt manus, ologiska beteenden och när punkar-Gollum gör entré blir det bara outhärdligt.
 ShenLong
dåligt spelad, annars ok
Rätt underhållande ändå...
 patey
Provocerande dålig, hade lite potential men blir mest fånig
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)
JFK (info) 21:26 20/3 (235)
Annihilation (info) 20:48 20/3 (90)
Ponyo på klippan vid havet (info) 20:32 20/3 (228)
Alla vet (info) 20:09 20/3 (4)
The Miseducation of Cameron Post (info) 19:49 20/3 (8)
Sakernas tillstånd (info) 19:48 20/3 (21)
Sharknado 4: The 4th Awakens (info) 18:36 20/3 (12)
Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid (info) 15:42 20/3 (209)
Il diavolo a sette facce (info) 15:40 20/3 (6)
Isn't It Romantic (info) 13:36 20/3 (6)
Catfish (info) 12:21 20/3 (95)
Det stora reportaget (info) 10:41 20/3 (2)
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Bumblebee (info) 06:44 20/3 (15)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)
En kvinna bland män (info) 18:17 19/3 (1)
Finding Steve McQueen (info) 17:00 19/3 (1)
The Avengers (info) 14:51 19/3 (512)
Skuggor ur det förflutna (info) 09:43 19/3 (62)
Chicagoexpressen (info) 07:14 19/3 (39)
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)