Greystalker
Fånig men ändå helt ok tidsfördriv...
 Don Condios
Det enda som är riktigt underhållande är delarna av Jack Slater-filmen. Den yngre huvudrollsinnehavaren och alla scener utanför filmvärlden hade jag klarat mig utan. Hade det bara handlat om Jack Slater hade den fått en 4:a.
 booby
Rätt skön hur allting skildras i filmen och är påväg att klara en godkänd 3a. Dock tappar den på slutet och det blir lite utdraget. Stark 2a
 Dele
Ett ganska vacklande försök som pendlar mellan irriterande uselt och några lätt sympatiska idéer.
 noshörningen
Skön glimten-i-öga film om den typiska amerikanska mindless-actionfilmen. filmen är inte meningen att tas på allvar (hurfan kan man ta nått på allvar som innehåller både hercules of NY och 7 inseglet?)
 Insanehorror
Riktigt skön story till filmen asså. Gillade den skarpt. Men den hade så fruktansvärt dåliga dialoger lite b för mycke.
 Z3rog
Underbar film, riktigt underhållande.
 Djason
Ganska fjantig film men jag gillar den. Har en skön glimten i ögat jargong som tilltalar mig.
 karlmats
Smått genialisk och ännu bättre än vad jag mindes den från barndomen. Placerar sig på topp 5 på Arnolds repertoar vilket inte är tokigt alls. Arnold själv är i högform, han får bra repliker och i Mr Bendict har han en värdig motståndare i det överdrivnas tecken. Briljant självdistans och självinsikt om genren och med random inslag som Arnold som Hamlet med maskingevär blir variationen underbart roande. Inte ens ungen kan förstöra det här och 4an blir oundviklig. Polischefen gastar på för fulla muggar och själv sitter jag och myser över detta filmgodis.
 XJR
Väldigt kul idé där Arnold driver med sig själv och hela actiongrejen, en av hans bättre filmer. Massor av små roliga detaljer gör att man kan se den mer än en gång, och självdistansen höjer nivån betydligt. Man vet knappt själv ibland om det är "på riktigt" eller "på action riktigt", riktigt kul! En säker 4:a!
 FarbrorKit
Tvåa för att den lite söt och för Dödn. Och för att den kommenterar typ ALLA töntiga konventioner som jag hatar i actionfilm. Och lite på grund av T-1000. I övrigt en tvåa för att den innehåller ALLA töntiga konventioner som jag hatar i actionfilm, och för den jobbiga jobbiga ungen.
 Evans
För någon som, som jag, gillar Arnold är det här barnsligt kul, men det tappar tempo mot slutet och håller på alldeles för länge.
 Dash X
Haha, den här var ju riktigt awesome!
 shanghaikid
Verkligen , den siste actionhjälten och bäste
 CultOfZenith
Lever på sina metainslag - att låta Arnold spela sig själv är förstås ett snilledrag som bäddar för mängder av sköna scener. Intrigen är däremot lövtunn, och då hjälper det inte att filmen är över två timmar lång.
 conebone69
Bara för att en film ironiskt kommenterar sin egen gengre, så ger det den inte en ursäkt att faktiskt utföra dessa klyschor.
 Sam Wördington
Underhållande i början, men blir sämre. Misslyckas med att vara den där perfekta actionparodin, humorn faller ofta platt. Men den har en viss charm. Stark tvåa
 Brigante
Arnold gör komedi! Kul? Nej. Underhållande? Njae. Sevärt? Är du Arnoldfrärlst så givetvis. Ni andra behöver inte bry er.
 dudson
SlaaateeeeeeeeeeeR!!) Rolig parodi på det mesta inom genren.Skoj att det dyker upp många kända ansikten med..
 DOKAN
Underskattad Arnold-rulle med både action & humor och en liten gnutta eftertanke.
 ClintanTheKing
Underbart helt galet actionäventyr! Explosioner, skottlossning, biljakter, komedi = klockren acrionkomedi! 4:a.
 Xenox
Ett riktigt härligt actionäventyr med en stentuff Arnold.
 yrkeschaufföre
Sjukt cool drift med alla actionfilmer! Häftiga one-liners, Arnold och en gnutta nostalgi så räcker det till en fyra.
 Count_Duckula
Otroligt underhållande! Kunde ha köpt den irriterande ungen och det något utdragna slutet om det inte vore för att ostfaktorn maxas så mycket just de sista minuterna. Men ack så nära den snuddar fyran!
 Kubrick
Även om den inte är så bra, så gillar jag konceptet och den lilla filmvärlden. Såg den nu som vuxen.
 Hypostas
Måste citera en FT-vän som skrev: "ENORMT underskattad film. Är det så att folk såg den här när de var tolv, blev besvikna för att den inte levererade de sedvanliga explosionerna, betygsätter tio år senare och helt missar att det faktiskt är en fantastiskt rolig parodi på action-genren?" Ungefär så är det nog. Jag såg om den nu i vuxen ålder och höjde från en etta till en trea. Betyget dras ned något av att filmen är för lång och att slutet är för utdraget.
 Yohanetsu
Underhållande parodi med en Arnold som visar upp fin självironi till sig själv och actiongenren. Det lyckas inte hela vägen men som "luta sig tillbaka-underhållning" fungerar det mycket gott.
 Bumsi
Det enda som är bra med denna film är Arnold. Metadrivandet kan förstås vara lite underhållande emellanåt också
 Grillo
Kan bara hålla med Hypostas nedan... Själv fattade jag inte satiren och referenserna i den här filmen när jag var yngre, varav den fd ettan... Den är ju underbar, om än 20 minuter för lång.
 Simon Liptone
Ger den en 2:a men den är ändå skön som fan!
 GinNTonic
Väldigt charmig och rolig i början, men den blev lite långtråkig. Dialogen var väldigt onaturlig också, inte bara i filmen i filmen. Svag trea tack vare all metahumor.
 RichardEk
Filmen togs mot som ett pekoral när den kom, men så här 20 år senare träder dess kvalitéer fram; McTiernans actionscenhandlag och den postmoderna genredriften. Att ha med en driftig 12-åring i en actionfilm är ett riskabelt grepp, vi minns alla filmer som sabbats av "charmiga" barnroller, men här avlöper det OK, och Charles Dance är bra i sin skurkroll.
 kloakula
När jag var liten såg jag den så ofta så morsan till slut gömde VHS-rullen. Har för mig att jag tyckte det var en cool actionfilm med allas vår älskade Arnold! Nu kan jag inte riktigt klassa den som en cool actionfilm, men snarare är det humorn som framgår mycket tydligare! Jag gillar dessutom hur överdriven den är och skämtar om det. Grym underhållning så här cirka 14-15 år sedan första titten. Får en mycket stark trea!
 Brouhaha
Regel nummer ett för lyckat filmskapande är ju att aldrig ha mer än absolut max 2 minuter av barn i bild. Där misslyckades McTiernan ganska kraftigt! Lite smårolig på sina ställen när den driver med actionfilmer, och den vuxna delen av skådespelarensemblen går ju knappast att klaga på. Så den får ändå en stark 2'a.
 myslas
Det här kan mycket väl vara första omtitten sedan jag såg den på bio för 20 år sedan. Då avskydde jag den så jag var lite nyfiken på vad jag skulle tycka nu. Även om det inte är en höjdarrulle så har den sina poänger som en parodi på actionfilmer, men i slutändan är det en alldeles för rörig film för att den ska få ett högre betyg än godkänt.
 LacombeLucien
Haha.
Detta är inte särskilt bra trots att man här och där kan uppfatta en viss satir av Arnold mot de roller han spelar vanligtvis. Jag irriterar mig något otroligt på den unge killen och detta är rätt alldaglig action som inte gör någon glad som tidigare sett minst en actionfilm. En film som jag absolut inte vill se om. 1+
 johnaleks
Lysande metahumor som glöder av kärlek till fiktionen och filmmediet, stjärnorna Dance, Abraham och Noonan är ju toppen i skurkrollerna och det är såklart inte lätt för Arnie att matcha det men han fungerar å andra sidan hyfsat ihop med grabben, bitterheten Slater visar över hur han utnyttjats av Hollywood kändes faktiskt trovärdig och det är bra mycket mer än Arnold brukar prestera
 actionwille123
Jag älskar den här filmen dom driver med film så bra och Robert Patrick är med Jean-Claude Van Damme är med Ja den är skit bra I Love This Movie
 Sarakin76
Denne var jo riktig bra.
Har denna dåtidens gigant till flopp växt till sig med åren? Efter en omtitt efter många år svaret ett tvekande nja. Det är charmigt för en filmnörd att hitta paralleller till mängder av andra filmer och visst finns här en hel del bra action, men det är ändå lite för töntigt för sitt eget bästa. I grunden är detta en förtäckt barnfilm vilket knappast går att dölja och troligtvis hade de vunnit på att göra den lite mindre barnvänlig. En annan teori till till att Last Action Hero floppade 1993 var kanske att den då "konkurrerande" actionstjärnan Stallone defacto rapade ur sig både Cliffhanger och Demolition Man samma år, båda bättre än den här.
 brtkrbzhnv
Den här filmen har Arnold, och den har metafysiska spörsmål som Arnold subtilt krafsar lite på ytan av; och det sköna är att han knappt ens gör det; de ligger mest konstant i bakgrunden, som något en filosofiskt nyfiken filmtittare kan fundera på medan kulorna viner och Arnold räddar dagen, eller kanske någon gång efter filmens slut. Nu har det gått några dagar sedan jag såg filmen, och ju mer jag tänker tillbaka på den, desto mer inser jag hur fantastisk den är.
 Tatty
Alltid lika bra och spännande att se filmen med Arnold Schwarzenegger.
 wasteoftime
Det här var en favorit när jag var mindre, jag minns att vi hade den på VHS, och jag såg den inte massor med gånger, men har ändå sett den ett gäng gånger i mina yngre dagar, och jag köpte den på DVD för rätt många år sedan - men vågade aldrig se om den, för jag trodde inte att den skulle hålla, men oj, det gjorde den! Det här är en helt briljant film, där Arnold driver med sig själv, och parodierar hela action-film-branschen. Och hela filmbranschen för den delen. Och ungen är, visserligen smått irriterande ibland, men just sättet han förhåller sig till sig själv, får det att funka. Det är verkligen bara att luta sig tillbaks och njuta. En trea blir slutbetyget, där det på sina bästa ställen är uppe och flörtar med en fyra. Den lite sega starten drar dock ner något, men en trea, förtjänar den verkligen!
 servadac
Den har tappat lite på senare tid. Metakommentarerna är lite för övertydliga för att imponera idag, de trycks upp i ansiktet på en på ett fördummande sätt istället för att vara mer subtila. Last Action Hero har ingen målgrupp, den är för barnslig för vuxna och för våldsam och meta för barn. Fortfarande väldigt charmig och underhållande bitvis som en svansång för Arnolds filmkarriär som A-listskådis.
Underhållande klassiker
Den här filmen är ju klar underhållande och jag tror att tanken med filmen att den ska vara små töntig, precis som filmen är...
 fisk0
Osäker på om jag såg den när den kom, hade åtminstone inga minnen av större delen av filmen. Den mötte, men överträffade inte förväntningarna, underhållande men kunde absolut ha varit mer. En 3:a förtjänar den ändå, och när det kommer till actionfilmsparodier har jag väl inte sett någon jag tycker gjort konceptet bättre.
 Stan
sjukt underskattad. 2 timmar fartfylld, välgjord action. mycket humor, meta och kanske arnolds bästa mest välspelade roll. han får visa sin karisma och breda register här.
 Starkbröl
Nej, nej. Lite roligt meta-grepp iofs.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Wild Things 2 (info) 18:46 22/4 (52)
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)
Jakten på den försvunna skatten (info) 01:39 21/4 (610)
The Asylum - Dödens Salar (info) 01:01 21/4 (187)
22 July (info) 00:59 21/4 (17)