jeremy_jones
Helt klart ett bra mycket svagare kort än jag kunde minnas.
 Jordan2Delta
Willie ger ju oss kvinnor dåligt rykte måste jag säga, bombad som få
 NtoNW
Inte alls så bra som jag mindes den - utom bra fånig, då. Och effekterna var inget att hänga i julgranen, vad de nu har där att göra. Fast det är ju ändå en kul äventyrsfilm så den får en 3'a.
 mpea
Tycker den är mer bättre än den första för den är lite sega... Men denna är roligare och bra...
 Outrageus
Sämst i serien.
 Jonathan89
Fortfarande lika bra!!
 TheHorrorfan
Stark 3a.
 Oroberaidion
Skrikigt barn och skrikigt våp - is no funny!
 vieekk
Internet har rätt: betydligt sämre än sin föregångare. Stundtals väldigt bra, men med en gapig kinesunge, en, om möjligt, ännu mer gapig blondin och en halvdan story blir det tyvärr inte så där värst bra. Bättre kan du, Indy! 3-/5
 Mynameiscarl
Det Oroberaidion sa.
 DV_86
Temple of doom har sina stunder. Scenen med hjärtat är en av dessa stunder. Och självklart jakten inne i tunnlarna. Filmen är mörkare än dom övriga och drar åt skräckhållet. Djävulsdyrkare som offrar människor till Kali Ma och bedriver barnslaveri tycker jag inte passar in i Indiana Jones-filmer. Men underhållande är den. 3/5
 Tobias Rydén
En svag trea. Den har sina stunder, bl.a. en cool inledning, men tempot är ojämnt. Med barnen blir det nästan "Hook"-nivå ibland, tyvärr.
 Sam Wördington
Tycker som alla andra. Den är lite irriterande i jämförelse med den första.
 jagedina1
Uppföljarna blir aldrig lika bra. Undrar varför?
 Daesu
Vissa scener är överdrivet dumma (tex. när Willie skriker åt alla djur i djungeln) men för övrigt en riktigt underhållande film.
 MellonCollie
Alltså maken till misogyn & kolonial film får man leta efter.
 Virrpanna
Kanske att jag skulle ha sett denna när jag vart yngre, nu tyckte jag bara att den var tramsig och sjukt jobbig att titta på. Måste hon vara en sån diva? Blir galen, och Harrison Ford ser ju inte ens bra ut!
 herrnixon
En deciliter Harrison, en deciliter smygrasism och några teskedar kvinnoförnedring. Men lite underhållande, trots allt...
 hsimpson
De två timmarna gick faktiskt rätt fort, men det var också det enda positiva med den här skräprullen.
 Technoir
hsimpson tog orden ur min mun. Ettan är på sin höjd helt ok men i denna så kastar man bort hela Indiana Jones karaktär och ersätter den med ett drygt barn och en skrikande brud. Dö.
 Newt
Seriöst, ger man en etta till denna så bör man nästan ha hjärtat utslitet ;) Och då kan jag ändå inte säga att jag älskar den, men bra Indy är ändå untouchable.
 casablanca93
Urtrist uppföljare. Sämsta filmen i serien.
 Anvurang
Ungefär lika minnesvärd som den första filmen. Kate Capshaw och Jonathan Ke Quan är dock jävligt irriterande. Jag tycker nog att filmen är ungefär lika "dålig" som Indiana Jones och kristalldödskallens rike så betyget hamnar väl på en svag 4a, alternativt 7 av 10.
 JPMk18
Jag hatar hans sidekicks
 precineadd
överskattad aphjärnegröt.
 Xenox
Bättre än ettan, fortfarande inget mästerverk dock.
 myslas
Lysande äventyr. Det finns inte en enda tråkig minut i den här filmen.
 Christofer
20/4 2013 (2:a): Den sämsta i originaltrilogin, med en del störningsmoment, samt den irriterande ungen. Även här ett antal tveksamma detaljer som stör en del. Visst är det ju matiné och man får försöka ha det i åtanke såklart, men hela storyn känns lite sådär tycker jag. Inget annat än en tvåa i min bok såhär i vuxna ögon. Även om det är förknippat med en stor dos nostalgi så är jag hårdare i bedömningen nu. 3/9 2006 (4:a): Indiana Jones e kult. Just den här såg jag många gånger när jag var mindre. Jag hatade alltid scenen med alla insekter...
 Amx
Gillade den när jag var yngre, men nu i äldre dar så kn jag inget annat än att hata alla tveksamheter som sker i filmen. Dessutom är Indys sidekicks de mest irriterande paret någonsin. Snyggt filmad och klippt dock, så man blir ju inte helt uttråkad.
 sonocronic
Den här skitrullen är bara vidrig och osmaklig! Kass!!
 Berniey
Bättre än första filmen och bitvis så funkar den rätt så ok men det mesta är bara tråkigt och att höra Capshaws skrik är bara så påfrestande.
 dangel
Underhållande hela vägen. Men oj vad det överspelas och ska vara roligt hela tiden. Föregångare till dagens Disney-äventyr, men nog är det sevärt! Fast liksom ettan så lägger vi de kritiska glasögonen åt sidan.
 RichardEk
Denna film var omtalad när den kom, den anklagades för att vara onödigt våldsam, sadistisk och rasistisk. Så här 30 år senare håller jag nog inte med, men det är nog snarare en effekt av inflationen i filmvåld. Filmen är inte heller rasistisk även om den reproducerar en orientalistisk världssyn där den vita mannen är en befriare av koloniserade människor snarare än dess förslavare. Den mörkare tonen passar dock inte helt in, eller är utförd på fel sätt, för "Indiana Jones och de fördömdas tempel" är inte lika underhållande som "Jakten på den försvunna skatten" även om den i sig är klart sevärd. Här finns en del obetalbar action som nästan, men bara nästan, gör att man kan bortse från etiska och könsbaserade stereotyper.
 Dutch
Kali-ma...kali-maaaaaaaaaaa
Den halvkassa bakgrundsstoryn vägdes snart upp av en hårdkokt raffinerad och elegant action med riktigt skräckinjagande element. Den makabra inramningen lyckades skapa en överhängande fara och därmed engagera mera. Kate Capshaw som hysteriskt våp upplevde jag bara som ett uppfriskande moment (inte alls lika jobbig som de flesta verkar tycka). 3+
 Dele
Några snygga actionscener, men överlag inget annat än påfrestande stereotypt föråldrat trams. Capshaws roll är sorglig att behöva beskåda.
 eboson
om man vill förklara köns- och rasstereotyper i film för lågstadie-elever torde denna rulle fungera som pedagogiskt material, dock för våldsam för barn. filmen har i princip allt som är dåligt med Hollywoodfilmer i högkoncentrerad form.
 Zarquon
Mycket mer komedi och mycket mer intensiv än ettan. Nästan varje scen är antingen action, spänning och/eller intensiv komedi från start till slut. Tramsig, men en hel del skojiga scener. Men ja, Capshaws karaktär är lite väl irriterande och kass.
 Tatty
Lika spännande och bra som första filmen. Harrison Ford är lika bra som vanligt.
 MaxMackan
Jag typ nästan hatar den här filmen. Dåliga skämt, rasstereotyper, könsstereotyper. Fruktansvärda sidokaraktärer, idiotiskt handling, noll djup i karaktärer och generellt noll djup. Men visst är det storslaget och visst är Ford grym i rollen med det räcker inte så långt. Jag har aldrig fattat grejen med Indy-filmerna. Bästa indy är Fate of Atlantis.
 Senaten
En fartfylld Indiana som är njutbar precis som sig bör.
 Sarakin76
Den er jo ikke bra akkurat men ford er for og jone er jones.-3.
 widez
Den här filmen har verkligen åldrats dåligt! Svårt att förlåta allt som är dåligt i denna film även om den ska vara lite fantasiinspirerande. Dum handling, dummare plot holes, totalt overkliga scener, jobbiga karaktärer, stereotypiska karaktärer, sjukt våldsam för att vara en barnfilm osv.
 Applekingen
Är klart mest traumatisk och otäckast av alla Indy-filmer. Handlingen är ok och Ford är skitbra som vanligt. De andra skådespelarna är hyfsade med undantag för tjejen som de hade kunnat skippa helt för hon är bara jobbig och irriterande. Klart sämst i serien.
 wasteoftime
"Very funny, hahaha. Very funny, hahaha". NOT. Jag har svårt att förstå vad det är folk gillar med Indiana Jones specifikt och Harrison Ford generellt. Och den här rullen måste ju vara en av de sämsta i denna kombination. Ungen är gräslig. Tjejen är gräslig. Indiana är för det mesta gräslig. Det finns vissa ljusglimtar, absolut, men för det mesta undrar jag mest när det ska ta slut, vilket det till synes aldrig gör. Det bara fortsätter och fortsätter. 6,7 på SH-skalan.
 erc
Storyn och tempot är överdrivet, och snabbt, så hastigt att allt annat blir rent löjligt, fånigt. Det är kanske just hastigheten i spektaklet som gör att de annars uppenbara bristerna förbises av många. Överdådighet i färg och kitschig scenografi, ytliga karaktärer och manus, ett äventyr med billiga effekter (inte i monetär mening) och genomgående kokett. "Underhållande" i så måtto som man berusat sig under visning. Komiken misslyckas därför också, vilket annars vore filmens enda räddande drag. Inte ens Harrison Ford gör en godkänd insats här.
Klassiker
Jag bara älskar den här filmen är den bästa av alla dom här filmerna!!!
 Raimo_1985
Jag hade blivit varnad för både vidrigt jobbig unge och skrikig tjej men jag tycker ingen av de drar ner filmen. Jag tycker den här Indiana Jones är skitbra! :)
 deswhip
Första filmen: Originalet och bäst! Charmig, rolig och spännande äventyrsaction mycket bra när den kom och den håller fortfarande. Harrison Ford är riktigt bra i sin roll, fyra i betyg. Andra filmen: Inte alls lika bra som ettan, till och med lite larvig i jämförelse, överdrivet och orealistiskt, tvåa i betyg. Tredje filmen: Man hittar tillbaka till en mer seriös ton. Bra action och stundtals ganska rolig, men saknar lite av magin i ettan, trea i betyg.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)