Solidus
En bra och obehaglig kannibalhistoria vars soundtrack och underbara naturvyer gör detta till sevärd film. Dock ifrågasätter jag starkt vissa delar av manuset, som tyvärr drar ner helheten.
 Gröne_Orm
Progressiv tonsättning (Albarn och Nyman) och en skicklig Carlyle stöder den gamla teorin "en teaterskolad filmskådis kan alltid framgångsrikt spela galen mördare".
 Halofreak92swe
Soundtracket är underbart, denna film är ju riktigt bra, sjukt läskig och den glada konstiga musiken förstärker all galenskap och terror! Sjukt värd rulle :D
 brtkrbzhnv
Jag tyckte att den här bara var tråkig. Den fick mig inte att skratta, den skrämde mig inte, och den fick mig över huvud inte att känna något särskilt utom uttråkning. Och trots att Nyman är #10 på min Last.fm-profil gillade jag inte soundtracket.
 Girona
En väldigt snygg och intressant film med ett viktigt underliggande budskap och strålande skådespelare. Tyvärr blev det lite för mycket good guy vs bad guy i slutet, vilket var synd eftersom första halvan av filmen var så enormt bra. De hade gärna kunnat hålla hela kannibalismen lite mer subtil och realistisk, och tonat ner supermänniskoaspekten av det hela. Men filmen förtjänar en fyra.
 Tepesco
Snygg och konstig film. Hade tjänat mycket på en seriösare framtoning speciellt av kannibalismen. Minus för det och för den sega starten.
 Terran
Det blev bara en tvåa då jag anser att de kunde ha gjort det bättre. Speciellt med den underbara stämning som byggs upp av musiken,
 the Feber
Hade filmens andra hälft varit lika bra som den första, hade jag givit en fyra i betyg. Men andra hälften har bleka karaktärer och tempot bromsar upp för mycket. I övrigt så är det bra karaktärer, ok foto, grym musik (!) och ibland riktigt spännande. Slutet kanske hade fungerat om man lagt upp det annorlunda. Men vissta fan är detta en skön film!
 hairofthedog
har sina stunder.
 zazken
Briljant skådespeleri och underbar humor. Jag blev mycket positivt överraskad och satt på helspänn filmen igenom.
 wernblom88
Otroligt bra film och ett makalöst soundtrack. Både rolig och allvarsam film som jag tycker behandlar frågan om moral och religion på ett annorlunda sätt.
 Daniel Mott
Antonia Birds sällsamma blandning av kannibalism, inbördeskrig, komedi och skräckthriller Ravenous drunknade tyvärr lite i spåren av dålig marknadsföring och The Blair Witch Project men är en sevärd och udda utflykt med vegetarianen(!) Guy Pearce i ett vintrigt skogslandskap till tonerna av Michael Nyman. Betyg: 3+
 jahaaa
det var en intressant story faktiskt!
 piotor
Har älskat den sen första gången jag såg den på TV, visste inget om den men märkte att den var bra och rolig. Riktigt bra. Sen har jag sett den ett par gånger och tyckt den har varit riktigt bra varje gång. Gå inte miste om att se den här skräckkomedi-juvelen.
 LeonardHummer
Fantastisk film, Robert Carlyle gör en enastående insats. Vidare så är det inte endast Michael Nyman (The piano) som komponerat soundtracket utan Damon Albarn (Blur) har samarbetat.
 LaDecima
Gick på canal+ typ för många år sen,.
 streamond
svag trea, hade sina ljusglimtar, men jag tyckte den blev ganska långtråkig och slätstruken
 -kakihara-
Jag älskar den här filmen. Fantastiskt soundtrack, rå, rolig, bra skådisar. Ja den har verkligen allt! En favorit som jag sett många gånger. Säkert sett den 5-6 gånger minst. Kan dock förstå om folk inte tycker det är en 5a... Robert Carlyle är perfekt i den här rollen!
 lavemagnus
Blir alltid så hungrig när jag kollar på den här filmen....
 kanemura
Den pendlar mellan en trea och en femma för mig! Så betyget måste ju bli en 4a!
 Rhofpheh
En mysig thriller!
 tpb
Lite mer spänning hade gjort den gott. Bra skådespel rakt igenom.
 Cim-Inc
Bra skådespel osv. men har svårt att tycka om filmen av någon anledning...möjligen pga. att det stundtals är svårt att veta om man ska ta den seriöst eller om saker och ting skall tolkas med en gnutta ironi...
 Podpolkovnik
Stor besvikelse. Bra grundstory som förstörs av en upphackad dramaturgisk stringens och en allt för långsamt berättad långsökt historia.
 micha
bra agerande i en film som inte gav mycket..ganska meningslös i sin ironiska ton...
 uCj
Ganska osmaklig.
 Franck-Ribery
bra film rakt igenom, där man får en inblick över hur det var.
 carllandin
Det jag älskar med den här filmen förutom skådespelarinsatserna och den underbara ideologiska bakgrunden är framförallt den stämningsfulla musiken. Det är få filmer som kan ha glättig musik i de mest spännande ögonblicken och komma undan med det. Sen att H.P Lovecrafts Wendigo-myt är i centrum skadar absolut inte! Solklar femma.
 ClosingTime
Kändes verkligen inte som en film som ha en fyra på Filmtipset. Hysterisk klippning och störigt soundtrack. Dessutom trista huvudroller och sista fyrtio minuterna känns som en lång transportsträcka mot mål. Första halvtimmen var trevlig och detta klarar sig undan ettan.
 Berniey
Älskar denna filmen säkert sett den 20 gånger! Har allt! Bra stämningsfull musik o bara storyn sen?Ett ensligt beläget fort i bergen i kalifornia bland udda människor dit en nyanländ officer kommer med marldrömmar i bagaget o ja se den!
 Engravadlax
Sjysst casting, men inte så himla roande för att vara en (svart) komedi, det är lite kasst skrivet. Fantastiskt dåligt soundtrack också, var det avsiktligt? Inte för att det spelar någon roll. (4/10)
 recencent96
Helt okej film, lever mycket på att vara annorlunda.
 JimCarrey
:/ ett fiasko. Fick se denna film i etapper för att den var så plågsamt tråkig. Misslyckas med att fånga någon historisk känsla och med det mesta annat också. Trist att bilden här på beskrivningen ser ut som omslaget till en möjligen kreativ/rolig b-film och sen visade det sig vara välproducerad slentrianskit buhu
 Djason
Kunde ha blivit så mycket bättre. Trodde denna film skulle vara en jakt på något ont men icke. Hyffsade skådisar i en ganska seg historia.
 ted_the_one
Revisionist western blandat med kannibalfilm, jag älskar det. Rå, våldsam, fantastiska miljöer och musiken är det absolut bästa jag vet i filmmusik.
 Gigi1943
Snacka om att filmen bygger på Robert C! Han är bara så suverän - love him! Varnades av sonen att den innehöll mycket våld och visst gjorde den det, men ändå gillade jag den (yeach så mycket äckel). Den var väldigt nära en fyra, vi får se framöver om och när jag kanske ser om den (missade nämligen lite i början för texten kom inte förrän efter ca en kvart (dåligt tycker jag).
 skugge
Jag lovar det är inte en film som är vad man tror.
 Andreas_
Kul och intressant liten bortglömd film, en film som är väldigt speciell och otroligt svår att sätta fingret på vad som är riktigt bra och vad som är riktigt kasst, men något som verkligen inte är kasst, är musiken filmen igenom, jösses så bra den är och Guy Pearce gör som vanligt en riktigt bra rollprestation och likaså Robert Carlyle, och miljöerna är otroligt läckra och det känns verkligen som 1800 talets Amerika. Filmen börjar även riktigt bra och spännande till att sedan gå över i en mycket mycket mörk komedi/skräckhistoria, och där tycker jag tyvärr att filmen tappar lite av sin kvalitet, men skådisarna och musiken håller filmen uppe och betyget landar på en Medel 3:a.
 Korben_Dallas
Den saknar en konstnärlig stil till sig då de känns som att den är filmad av en medelmåttig gymnasium elev som är inne på sitt sista år.
Kannibalism. Jag vet inte faktiskt vad mer jag ska säga. Jag gillade det dock på något sätt. Ingen dålig B-skräckis utan fyndig och spännande. Guy Pearce och Robert Carlyle är ju dessutom med.
 JonteW
Väldigt missförstådd och framförallt dåligt marknadsförd när den kom 1999. Stilsäker regi av Antonia Bird som låter tittaren själv avgöra vilken genreetikett man vill sätta. Vilket inte nödvändigtvis lockar mainstreampubliken. Magstarkt och mycket obehagligt porträtt om hur människan är funtad. Lysande skådespelarinsatser av bla Robert Carlyle, Guy Pearce, Jeffrey Jones. Härligt komponerat soundtrack av Michael Nyman och Damon Albarn (Blur, Gorillaz). Hoppas "Ravenous" på senare dagar får sin kultstatus den förtjänar. Rekommenderas starkt!
 skallecalle
Kult är ordet
 Hejochhå
Älskar denna!!
 Dele
Ganska underhållande, i alla fall betydligt mer så än den typ av film det först framstod som.
 Greggor
Överraskande bra. Hade inte hört mycket om den innan. Höll mitt intresse hela filmen och blev aldrig tråkig. Carlyle är som vanligt riktigt bra, synd att man inte ser mer av han i större filmer.
 Rehn108
Blodigt och brutalt, men samtidigt lekfullt och lättsamt. Snyggt filmad och med ett fantastiskt soundtrack som bidrar till att hela tiden hålla stämningen uppe även under stunder som den äckelmagade helst hade sluppit se. Jag rekommenderar verkligen filmen och flaggar för att det inte alls är omöjligt att jag går in och ändrar min fyra till en femma när jag fått fundera på saken.
 Kayuzuzu
Velar mellan en tvåa och en trea. Rätt dålig men lite underhållande också. Fick en trea till slut för att den var lite homoerotisk.
 ZoIX
Finns definitivt starka scener men det hade behövts något mer anmärkningsvärt som rundar av filmen. Soundtracket är värt att investera i.
 TheHorrorfan
Ganska dålig faktiskt. Något bland de värsta soundtracken i en film som jag någonsin har hört. 2-.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)