running_b
Förutom lite goofs och tabbar här och var så är det bra underhållning.
 Donni
Sämre än tvåan. Förvånande nog så höjer inte Connery filmen, utan tvärtom, han gör den fånigare.
 Mikael602
3:e Indiana Jones var bäst hittills och då säger ju en 2:a i betyg allt...
 Pinballark
Inte lika bra som ettan! men det är svårt att leva upp till. Riktigt bra äventyr i samma klass som 2:an
 Sarakin76
Helt grei. Lettkjøpt, akkurat som en bra eventyrfilm skal være.
 fitteld
Ahhh, Venice...
 mazquara
bästa indyfilmen
 Jonathan89
Denna film är mycket bra!
 TheHorrorfan
Nog favoriten utav dom.
 KamikazeHeart
Bäst i serien, stort tack vare grymt samspel mellan Ford och Connery.
 Kalle124
Grymm. En riktigt klockren och underhållande film, som enligt mig är den bästa i serien.
 Off The Ground
Trams. Ibland underhållande trams. Klarar eventuellt trean med ett nödrop.
 DV_86
Last Crusade tampas med Raiders om bästa filmen i serien. Men eftersom Raiders satte ribban för moderna äventyrsfilmer och var så banbrytande så får nog den vinna. Men Last Crusade kickar också stjärt. Scenen med stridsvagnen är en av dom snyggaste actionscenerna som jag sett. Sen är det inte bara en äventyrsfilm, utan även en relationsfilm som behandlar banden mellan Indy och hans farsa. 5/5
 jagedina1
Gillar inte uppföljare egentligen men dags för ett undantag. Sean Connery ser till att filmen får en 3:a.
 robbieroy
Jag är på vippen att dela ut högsta betyg men det vore inte riktigt rätt, trots att jag sitter med tårar i ögonen i slutet när de rider iväg i horisonten, till ett av alla tiders bästa themes. 4+
 need_sleep
Helt okey film trots att den föregåtts av en hel serie filmer. Sean Connery räddar dagen när det känns lite som man sett det här tidigare.
 ToddDowney
Tror detta är den bästa i serien, tycker den blandar äventyr med action och komedi på ett sätt som inte många filmer lyckas med. Sean Connery är den skådespelare jag tycker får mest svängrum med sin karaktär som Indy's pappa. Harrison Ford sköter sig som vanligt exemplariskt. Action scenerna är de bästa i denna serien. Händelserna i filmen är mycket underhållande och även ibland roliga! Helt klart ett måste för äventyr freaks!
 Daesu
Min Indy-favorit, far-och-sonrelationen är utmärkt, bra action, bra humor, bra story.
 Virrpanna
Inte lika dålig som den andra Indiana Jones filmen, men heller inte jättebra!
 mazquara
bästa indyfilmen, indiana jones och hans attityd kan faktiskt bli lite tröttsam i längden, men här vägs det upp bra av pappa connery :)
 hsimpson
Överlägset bäst i serien, även om det i sig inte säger så mycket.. är faktiskt rätt underhållande, och inte fullt så fjantig som de tidigare.
 Albion
Ett steg tillbaka från de båda första, men fortfarande fullt underhållande. Pappan blev en lyckad ingrediens i filmen. Denna omtitt gav åter en svag 4;a i betyg, dvs 4-
 Podpolkovnik
Den enligt mig bästa filmen i serien.
 Anvurang
Bättre än den andra filmen, den når dock inte riktigt samma nivå som den första filmen. Sean Connery som Indys farsa är ett stort plus i kanten.
 boman90
Bra underhållning ass
 JPMk18
Helt klart bästa filmen i serien
 Xenox
Kul att få se Sean Connery som Indiana Jones farsa. Sevärd film.
 Ojhda
Håller lätt med första filmen, bättre an andra. Alla sköna klassiska grejer från första är tillbaka.
 myslas
Den "sämsta" av de tre första Indy-filmerna, men fortfarande underhållande. Sean Connery är den största behållningen i den här filmen.
 dudson
Väldigt bra att dom tog tillbaka nazist influenserna i denna..passar som handen i handsken i trevliga matine äventyrs filmer som denna"3+"
 ThePatient
Varför drabbas jag av ett sånt väldigt vemod av slutet på den här filmen?
 Christofer
20/4 2013 (4:a): Betyget håller även nu vid omtitt. Min favorit av alla Indy-filmer. Även här är det såklart en hel del detaljer som är rätt tveksamma, men man får ta det för vad det är ibland. Visst stör man sig lite på det från och till men storyn är ändå den klart bästa tycker jag. Ett par extra intressanta scener, inte minst i Berlin. Även slutet var ju spännande och en aning konstigt samtidigt. 3/9 2006 (4:a): Den bästa Indy-filmen. Intressant slut.
 yrkeschaufföre
En riktigt lyckad uppföljare, mycket tack vare Sean. Jag satt iofs å störde mig på en massa detaljer där det slarvats. Det känns som om Spielberg hade massa scener i huvudet som han "vävt ihop" till en film.
 Berniey
Underhållande i viss mån men jag upplever dessa tre första Indiana Jones filmerna som oerhört tröttande och utgånget bäst före datum.
 NtoNW
Blev lite för mycket komiska detaljer som inte höll riktigt för att jag skulle ge den högre betyg. Sean Connery som pappan var kul men lite för mycket.
 Lunatisk
Första och andra Indiana Jones-filmerna kändes väldigt mediokra och ganska meningslösa. Trean är dock en ganska underhållande oj-vi-är-på-äventyr-och-de-långa-slagsmålsscenerna-slutar-alltid-bra-för-the-good-guys-film. Heliga graalen är ofta ett bra tema i en film.
 Raimo_1985
Staaaark trea på den här, jag gillar den mer än den första (som jag såg igår) Superduper skådespeleri av både Harrison Ford och Sean Connery! Detta är nog bland deras bästa rollprestationer, båda två.
 andmoreagain
Filmen börjar bra. Jag tycker filmens inledning med tågscenen är filmens höjdpunkt och sedan pumpar det på i lagom takt där John Williams musik förstärker varenda känsloyttring. Sedan börjar Ford och Connery spela fars och det "komiska" gnäbblet blir bara tröttsamt och en belastning.
 RichardEk
Stor charmfaktor och underhållningsvärde i denna tredje film om Indiana Jones, på gränsen till att bli lite väl jovialisk i de många fader-son - scenerna. Form- och innehållsmässigt följer filmen i synnerhet den första filmen, nästan som enligt en formel, men det är gjort med sådan hantverkskänsla att det inte gör så mycket och det märks att Connery och Ford har roligt framför kameran.
En fulländad Indiana Jones film - man lär sig uppenbarligen av misstag och framgångar. Den har ettans mästerliga uppbyggand, story och manus samt fantastiska miljöer och tvåans ockulta skrämselfaktor och känsla för raffinemang i nyckelscenerna. Dessutom en stor portion humor av den bättre sorten som följer filmen rakt igenom.
 Dele
Lättsam äventyrsunderhållning av habilt snitt. Inte lika sunkig och tramsig som de två föregångarna. Det funkar ganska ok.
 Fläskkäft
Kompisens bror hade fått med sig en halvsunkig piratkopia på vhs av denna film efter en vistelse på Cypern, en så kallad Cypernkopia alltså. Jag vart väldigt besviken efter första titten, jag ville ha "Indiana Jones och de fördömdas tempel del 2" men fick nånting helt annat. Såg den senare på bio, samma känsla där tyvärr. Det tog flera år och flera tittar innan jag verkligen började uppskatta "Det sista korståget". Idag hamnar den direkt efter del 1 som fortfarande är favoriten i serien. Ford och Connery(två av mina personliga favoriter) har ett härligt samspel både gällande de mer komiska scenerna, men även de allvarligare. Påkostat och ett skickligt hantverk må jag säga även om vissa effekter har åldrats en del. Fyndigt manus med färgstarka karaktärer. Följer inte mallen till 100 utan avviker lite vilket jag gillar skarpt. Artefakter i all ära men att finna en förälder/son måste ju slå alla tänkbara föremål... John Williams musik glänser och jag anser att hans musik till denna film är bland det bästa han har gjort, stor njutning. Spielberg och Lucas bjuder på stor underhållning!
 Zarquon
En del kul, men en del tröttsamt, och en del slarv.
 Tatty
Lika bra och spännande som den första och andra filmen. Harrison Ford är fortfarande jätte bra som vanligt.
 Senaten
Min favorit-Indiana. Underhållande så det förslår. När de rider iväg i horisonten till det underbara themet i slutet av filmen, ja, då gråter Senaten.
 Scrapop
Klart svagare än de två första filmerna. Dessutom tycker jag att mycket slarvas bort med en massa larvigt nonsen och att man återanvänder gamla grepp från de tidigare filmerna. Trean i betyg är svag.
 Applekingen
Betydligt bättre än 2:an för känslorna man fick i första filmen kommer tillbaka här. Några karaktärer som var med i första filmen kommer tillbaka också. Det som gör den här filmen till den bästa i serien är far och son relationen.
 Solidus
Det är kul att Spielberg ville be sin publik om ursäkt för "Indiana Jones och de fördömdas tempel" och gjorde därför den här filmen. Det är en avsevärt förbättring (då ska det ändå sägas att del 2 är en bra film, men den har sina brister). "Indiana Jones och det sista korståget" bjuder på ett storslaget äventyr med själen från första filmen: nazister och religiösa övernaturligheter. Jag vet inte hur många gånger jag har sett filmen, men varje gång jag ser den tredje delen om vår favoritarkeolog så skrattar jag åt filmens skämt och njuter av dess actionelement. Spielberg har fått allt rätt och att ta in Connery som pappa Jones var ett mästerligt val. Kemin mellan Connery och Ford är en fröjd för ögat och det är där det blir en extra nyans över filmen, då den lyckas behandla far och son relation mycket värdigt. Det här en av världens bästa äventyrsfilmer. Jag älskar Steven Spielberg.
 Pi-R
Till skillnad från ”De fördömdas tempel” så är ”Det sista korståget” en värdig uppföljare till ”Jakten på den försvunna skatten”. Den är visserligen på flera sätt väl lik den första filmen, och lyckas sällan matcha den – undantaget allt det som Sean Connery tillför i rollen som pappa Jones, såväl i form av rent skådespeleri, som i relation till Ford/Indy. Filmen når inte riktigt hela vägen fram på samma sätt som originalet, den känns aldrig riktigt lika ballsy, men gedigen matinéunderhållning är det utan tvekan. Och ett par ordentliga LOL-ögonblick
 deswhip
Första filmen: Originalet och bäst! Charmig, rolig och spännande äventyrsaction mycket bra när den kom och den håller fortfarande. Harrison Ford är riktigt bra i sin roll, fyra i betyg. Andra filmen: Inte alls lika bra som ettan, till och med lite larvig i jämförelse, överdrivet och orealistiskt, tvåa i betyg. Tredje filmen: Man hittar tillbaka till en mer seriös ton. Bra action och stundtals ganska rolig, men saknar lite av magin i ettan, trea i betyg.
« Föregående   |   1 ... 8 9 10
Senaste kommentarer
The Invisible Woman (info) 20:39 24/5 (10)
Sanningen om Båstad (info) 20:03 24/5 (1)
Ärret (info) 20:02 24/5 (13)
Anonym (info) 19:57 24/5 (20)
Booksmart (info) 19:55 24/5 (1)
Tag (info) 19:43 24/5 (8)
Immortal (info) 17:49 24/5 (131)
Maskarna (info) 17:41 24/5 (48)
Zardoz (info) 17:17 24/5 (133)
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)