Madman_86
Nästan lika bra som Suspiria.
 Kriffot
Lite för osammanhängande o meningslös för att bli riktigt bra. Men snyggman är där, och musiken, och vissa delar är stämningsfulla.
 mugabe
I stort sett otillfredsställande.
 Joyful sounds
Nja, det här var överraskande en trea i låg underkant. Nästan tvåa. Jag trodde Argento skulle göra bättre än såhär '80. Den är stundom ganska snygg, men i övrigt är den skrattretande dålig. Definitivt den sämre av de tre Modersfilmerna.
 robest
Ingen Suspiria men en ok andra del i häx-triologin. En stark trea jämfört med den svaga tredje delen som borde nekas betyg.
 gurra-91
Ett snäpp bättre än suspiria.
 CultOfZenith
Extremt värdig uppföljare till mästerverket Suspiria. Surrealismen är mer påtaglig, och det gör ingenting alls att det är en smula ologiskt. På pappret låter det som en stor förlust att Goblin inte är med på tåget, men Keith Emersons soundtrack är osannolikt bra. De religiöst klassiska tonerna kompletterar syntslingorna fantastiskt väl och skapar grym atmosfär. Visuellt är det helt och hållet i klass med Suspiria (färgerna!) - det enda som inte riktigt håller måttet är Mater Tenebrarum själv. Femman kan bli aktuell vid omtitt.
Ruskigt stilig och härligt suggestiv Argento med några riktigt sköna scener och grepp man inte är van att få se. Nu håller jag Argentos giallos som hans starka kort och Suspiria var tyvärr aldrig någon given favorit. Den här känns likvärdig med Suspiria och får ett medelbetyg, men hamnar rätt lågt på skräckskalan.
 Vitus
nog den vackraste argento filmen, minst lika snygg som suspiria i alla fall. det märks att mario bava var assisterande regissör. ganska random och ologisk i händelseförloppet dock.
 jallek
Obegriplig och seg, men så jävla jävla snygg!
 jingoo
Min favorit är fortfarande Suspiria, som iofs kan bero på var den första Argento-film jag såg. Inferno håller riktigt hög klass första halvan av filmen, men sedan skiter det sig faktiskt tycker jag. Kasst slut.
 WoodWoman
Här kan man finna stor liknelse till Suspiria! Det underliga huset, färgsättningen är exakt den samma. fina damer som bara låter mystiken dras till dem. Hotellet de utspelar sig i är väldigt likt det i Suspiria-samma?. Filmen blev hursomhelst över mina förväntningar, visst det hela blir en aning difust och mer mystisk händelse på mystisk händelse. Men det blir fint ändå tillslut, det verkar ju vara hans grej? Sen har vi i den här inte hört något av Goblin men ett annat fantastiskt soundtrack! Mycket Bra.
 AnecdotistOwl
Har sett bättre med Argento, tyckte den var lite rörig men jag borde nog se om den också.
 Ghostface
Färgsättning och rekvisita är som vanligt styrkan i Argentos filmer och här är det påtagligt. Historien är charmig i all sin absurditet och skådespeleriet är lika kasst som vanligt men är ett kännetecken i dessa filmer så skulle bli besviken annars. Många scener känns för långa utan att leda någonstans men det är ändå rätt snyggt.
 c3po
Riktigt, riktikgt välgjord!!
 svalan
Häftiga scener staplade på varandra i all evighet.
 Tsurugi
Klart bättre, mycket snyggare, mer stämningsfull och mer intressant än Suspiria.
 Stppvrg
Håller med om att den är bättre än Suspiria. Ett fint brott mellan det stilsäkra och det kitschiga -- anledningen till varför man tycker om Argento. Dessutom har den både häxor OCH läderhandskar.
 Sibiria
Jag tycker, till skillnad från texten här ovan, att detta är en av Argentos mer traditionella skräckisar. Vetskapen om att det kanske är en häxa i farten gör ju att det mesta som händer känns helt logiskt. Övernaturligt blir sällan lika läskigt som alla dessa handskbeklädda lädermördare man lärt sig älska i hans andra filmer. Men visst är den snygg.
 Laasse
Möjligen den mest underliga film som jag någonsin har sett. Argento kan i alla fall som ingen annan skapa snygga miljöer och scener. Absolut inget för den oinvigde dock.
 craptastic
Underskattad Argento. Skit bra ju, och snygg! Finns nu som blu-ray släpp. Lär vara kryddigt.
 the bully
bara stark 2
 mthrfckr
Mossig.
 daniel77
Strunt i intrigen. Det här är precis som jag vill ha Argento, fantastiska miljöer, oväntade närbilder, illrött teaterblod och "opassande" musik! Vad glad jag är att jag hade kvar den här kvar att se från hans bättre period. Vågar man se uppföljaren nu, eller är det bara grym besvikelse att vänta?
 stgurgel
Trots att filmen saknar handling och sammanhang i så hög grad att den känner sig tvingad att förklara via voiceover är den så snygg, har så bra musik och så mycket stämning att betyget ändå blir högt
 answai
Det får finnas gräns för hur dåligt handlingen kan byggas upp, även om det estetiskt sker vackert. Likaså är ljudsättningen är lysande, men dialogen usel. Premissen, själva grundhistorien, är pinsamt ogenomtänkt och helt obegriplig (på vilket sätt var hon ens mäktig?) Men samtidigt finns det oerhört snygga scener, inte minst när hon håller den bisarra slutmonologen (om konstiga stadier, vad han ska se, om händer etc.)
 ladyvengeance
Rörig film, men väldigt dramatisk. Önskar att vi hade sluppit plastskelettet cape.
 beyonder
Alltid trevligt med filmer där man verkligen ser hur regissören har experimenterat och utforskat med film mediet och skräckgenren. Så vacker och obehaglig.
 Sznax
Argentos filmer är alltid sköna att se på och det här är likaså. Att Mario Bava var mycket inblandad märks kanske mer, då färgsättningarna är mer framträdande än kameraarbetet. Det är faktiskt det som gör mig lite besviken ändå. Den dynamiska stilen med de fantastiska morden saknas helt och allt nonsens med det övernaturliga och alla djur gör att filmen får en väldigt svag story. Den snygga scenografin räddar filmen. Betyg 5.1
 100tonvalspäck
Snygg men tappade snabbt mitt intresse då den är både osammanhängande och ointressant.
 Kimchi
Sjukt snygg är den. Visst, storyn är lite väl svag på sina ställen men det gör inte så mycket när Argento bjuder på den här typen av ögongodis.
 Mooorgul
Helt vansinnig, och det ofta på ett bra sätt, men lyckas dessvärre inte bygga upp den stämning som den verkar sträva efter. En stor anledning till det är musiken som ofta är fullkomligt malplacerad och opassande. Visuellt väldigt lik sin oerhört överlägsna föregångare, men resten räcker inte riktigt till. Svag trea och faktiskt en stor besvikelse.
 chishio
En av de filmer som har skrämt livet ur mig. Storyn är lite kass, fast om man har sett den första filmen(Suspiria) kan man kanske förstå den lite mer. Väldigt obehaglig känsla i hela filmen och specialeffekterna är fantastiska.
 JimCarrey
Snygg. Filmen är så tråkig så det faktiskt blir lite skrämsel när horrorscenerna kommer 1+
 martin eden
[rek. 3] Nej, nu tvingas jag sänka detta betyg från 2 till 1. Filmen är helt enkelt misslyckad; musiken fungerar inte alls skådespelet och dialogen är verkligen botten. Jag har förut gillat ljussättningen men den är fan bara billig och kitschig. Jag har försökt förklara bort dess tillkortakommanden på Argentos tidigare meriter men jag kan inte rättfärdiga det här. Verkligen botten, ingen magi, ingenting. Usel! 1.
 Solidus
Usel filmkonst rakt igenom. En handling som är definierar begreppet ofokuserat, uselt skådespel och smaklös filmmusik. Det här är bajs och jag vill spola ner skiten. Far åt helvete, Dario!
 Greigh
Jag gillar att Argento bevarade färgtoningen från filmens föregångare Suspiria. Dock är den inte lika magisk och gripande, men den känns som en schysst uppföljare!
 mrinkel
Stämningen är lika fantastisk här, men en nivå sämre.
 Petterror
Några bra stunder men allt för ojämn!
 Punkliv
Rekommenderad trea. Den är ju snygg och så där men även väldigt tråkig och oengagerande. En riktig besvikelse.
 ilBrutto
Här hängde jag inte med alls, vackert foto i rött och blått och en viss stämning dock!
 Raimo_1985
Först tyckte jag den var ganska bra men den växte när jag sov och nu dagen efter tycker jag det är en fyra. Riktigt bra.
 carnevil
Ruskigt seg stundtals, men tar sig mot slutet.
 santiago
Inte särskilt läskig, men säkert en stor inspiration för David Lynch när han satt och gjorde Twin Peaks.
 todape
Stämningsfull film med effektiv ljussättning och lite drömlik känsla. Men även ett relativt ostrukturerat manus och överlag en smått segdragen film. 4/10
 Jansmyr
Om Suspiria ställde frågor snarare än gav svar måste jag nog säga att den här inte ens lyckas väcka frågande i mig. Jag förstår mig inte på dem som hävdar den vara surrealistisk eller utan handling. Handlingen är ju ovanligt enkel och linjär. Däremot får jag inte alls grep om filmens innehåll, vilket jag antar hänger samman med att Argento själv inte var nöjd med filmen. Jag måste tyvärr också uttala mig negativt om soundtracket som jag inte fångas av.
 dudson
Så visuellt läcker och även berättande vis. En enda lång tripp i en härligt kuslig värld. 3+
 Jaganatha
Argentos andra del i trilogin om de tre mödrarna som kontrollerar Döden här i världen är på sätt och vis galnare och blodigare än första delen, Suspiria, och därför har den etsat sig fast i mitt minne som en av världens bästa skräckfilmer. Skådespeleriet är kanske inte alltid så bra, men Keith Emersons klaviaturkaskader gör samma effektiva jobb som Goblins gjorde i föregångaren. Ett av ljudspåren heter "A Cat Attic Attack" och det säger allt om vad som händer i filmen. Mord medelst katter, kan det bli bättre?
 Raimo_1985
Andra eller tredje titten. Inte så mycket handling och det händer en massa coola och snygga saker hela tiden. Inte dumt alls! En fyra som står fast.
 Spidde
Som en sämre Suspiria (se den först och den här efteråt om du gillade den) på alla sätt och vis, men ändå sevärd. Stämningsfull och underhållande på sitt eget udda sätt. Kommer att se Mother of Tears också, även om den verkar rätt värdelös.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Alita: Battle Angel (info) 11:45 20/2 (11)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)
Northmen: A Viking Saga (info) 00:15 20/2 (8)
Prince of Persia (info) 00:12 20/2 (333)
Mr. Right (info) 00:05 20/2 (30)
Sinister (info) 00:03 20/2 (263)
Big Bad Wolf (info) 23:58 19/2 (12)
Children of the Corn (info) 23:32 19/2 (32)
En dålig flicka? (info) 23:24 19/2 (4)
Min middag med Andre (info) 23:19 19/2 (20)
Overlord (info) 22:46 19/2 (14)
Suicide Squad (info) 22:43 19/2 (156)
Ben is Back (info) 22:38 19/2 (1)
Vi två (info) 22:25 19/2 (1)
The Hateful Eight (info) 21:48 19/2 (203)
Robin Hood (info) 20:39 19/2 (8)
How It Ends (info) 19:02 19/2 (24)
Mary Queen of Scots (info) 18:09 19/2 (6)
Kör hårt, Marlowe! (info) 17:13 19/2 (7)
Hammett (info) 17:03 19/2 (11)
Happy Death Day 2U (info) 16:45 19/2 (3)
The Cloverfield Paradox (info) 16:18 19/2 (47)
Heroine Disqualified (info) 16:00 19/2 (1)
IO (info) 15:53 19/2 (11)
Cinema Paradiso (info) 13:50 19/2 (255)
The Spy Who Dumped Me (info) 13:26 19/2 (8)
Amazonas skatt (info) 13:25 19/2 (16)
Risk (info) 13:16 19/2 (7)
Unga Astrid (info) 13:16 19/2 (11)
Cold Fish (info) 12:17 19/2 (27)
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)