pink.f
Om man påstår att The Pledge är en "ordinär polisthriller" så måste man ha sovit ganska djupt medans filmen pågick...
 Tim Buckley
(rek 4a) Filmen börjar som en ordinär snygg & välspelad, men menlös polisthriller av det slag som varje filmskapande land på jorden har en lång serie av & då räcker det inte med ett aningen ihåligt men läckert inhopp av Del Toro som krydda, eller att den visuellt vackra och målande stämningen, så som jag lärt mig att förvänta mig den av Penn bakom kameran, är på plats. Men sedan händer något mycket uppskattat genom att Nicholson helt sonika pensionerar sig och ger filmen ett nytt kapitel, ett bra kapitel! För mig var den svaga fyran given fram till de 120 sista sekunderna som med en stark eskalering de sista 10 avlivade 4an, och fick filmen att ömsa bräckligt skinn ner till en trea, och allt detta trots att jag önskar att Sean Penn skapade ännu mer film, liksom också att Jack Nicholson är den typen av skådespelare som skulle kunna hålla en monolog om potatisskalande och få mig på tråden. Men nej. Räcker inte fram, trots att den simmar i blått med ökad puls så drunknar den precis vid bassängkanten... Men en bra film är det ändå definitivt!
 labi
Bra filmatisering av Penn, men läs hellre boken (Kommissariens löfte) av Friedrich Dürrenmatt. En lysande kriminalförfattare som tyvärr blivit lite bortglömd.
 Hidohebhi
sådär, visserligen var den spännande men den kändes väldigt oorginell och chockscenerna var dåliga. Slutet var väl visserligen lite annorlunda men inte på ett bra sätt, kändes som ett antiklimax.
 martin eden
Alldeles på gränsen till en femma!! Penns dittills bästa!! Jack NIcholson är mycket bra i sin roll. Kul att se Benicio Del Toro och MIckey Rourke i mindre roller. Nästa mästerverk!!
 MartinXVI
Om du har damp så rekomenderar jag den inte. Om du inte har tålamod som en ängel så kanske det är nått för dig.
 Djason
Nicholson är mycket bra i denna annars sega film som i 2 timmar aldrig kommer fram till något.
 tobbe_schiebe
Var väldigt bra, 80 procent av filmen. Men med facir i hand känner man sig inte nöjd. Slutet var ju väldigt annorlunda och tragsikt, men inte alls vad man hade hoppats på!
 ziferN
Väldigt bra och lite spännande thriller med topp skådisen Jack Nicholson i spetsen.
 Pierre Lunaire
Inte helt fel, men boken är så oerhört mycket bättre. Leta upp Dürrenmatt föreslår jag.....
 Freeko
Det enda bra med den här filmen var Mickey Rourkes prestation, och han var med i två minuter!
 filmfreak1
Slutet var som sagt annorlunda på ett riktigt dåligt vis. Dem två bästa rollprestationerna fick vara med i 7 respektive 2 minuter. (Del Toro och Rourkes)
 1idiotzebra
Filmen kunde blivit en 4a men saknade något som jag inte kan sätta fingret på. Gillade slutet och Jack Nicholson är underbar skådis.
 LasVegas
Jack ar ju en suberb skadis och haller uppe hela filmen, medan allt annat i den har filmen rasar. Varfor fick Benicio spela en forstandshandikappad indian i 2 minuter och sen skjuta skallen av sig? Jag skall gora om denna filmen och da far Benicio Del Toro huvudrollen.
 kakbakarn
Den här såg jag för länge sen. Minns den som trist.
 hsimpson
Klarar inte av Sean Penns filmer. Benicio Del Toro är för övrigt en fantastisk skådespelare!
 HerrNenne
Ville egentligen ge en trea men det blir nog en tvåa ändå. Filmen är mycket mer anspråkslös än jag trodde, men ganska splittrad. Löftet har i sig inte så stor del i filmen, och i slutet mynnar det hela ut mest i en psykologisk story. På ett för mig inte helt övertygande vis. Nicholson gör det ganska bra, men filmen tillåter inga stjärnparader precis.
 Cim-Inc
Jack är ju underbar rakt igenom! Men vart var Mickey Rourke??? Såg inte röken av honom ärligt talat.... Och Benicio var med nån minut? Lite slöseri med skådespelare där herr Penn.... Gör om, gör rätt!
 ellaine
Den började lovande men övergick snart till en rätt tråkig film med ett alldeles för lågt tempo.
Spännande men lite av ett antiklimax på slutet.
 fitteld
Vilken härlig drös skådespelare. Denna får man ta och se.
 Olof_Gronlund
Blev ju aldrig något lyft, och för mycket fokus på för få personer för att den verkligen skulle lyfta. Känns som att hela kostnaden låg i att få med Nicholson så annat blev drabbat.
 Ghostface
Ett långsamt tempo som kompenseras av en obehaglig ton i en mörk historia med väldigt bra skådespelarprestationer. Sean Penn tar i lite väl mycket och snuddar stundtals vid det överpretantiösa men det är helt klart bra kvalitet.
 Kebaben
Bland Nicholsons bästa roller på den här sidan millenium-strecket, och storyn är vass. Sen att birollerna inte riktigt funkar helt ut och att regin ibland tar för mycket utrymme... Tja. En klart bra film är det ändå.
 justcelsius
jack e som vanligt jävligt h4xx0r... filmen är inte direkt action-packed utan lunkar fram i makligt tempo... men det är värt att hänga med till slutet för jag stänger av tvn med en överraskande och obehaglig känsla i maggropen.
 Jämte
Hade väntat mig mer. Bra gjort av Nicholson dock.
 Xenox
Jack Nicholson är riktigt bra i huvudrollen. Storyn är ganska intressant och spännande. Stark trea.
 Sir_Lord
bra film, spännande, mycket stark trea.
 Ojhda
3,7 typ, rätt bra, annorlunda på en del bra sätt och rätt spännande, man känner dock att det inte är så mycket mer än det, Jack är duktig som vanligt!
 Hogman
Skickligt hantverk, enNicholson som alltid levererar, men jag ogillar starkt slut som dessa.
 running_b
Ganska onödig och tråkig film.
 sirkurt
Bra, välspelad och ganska gripande film, tycker däremot att själva handlingen blir ganska utdragen och förutsägbar mot slutet.
 Tatty
Bra och spännande film men förväntade mig inte att slutet slutade så. Blev rätt besviken på slutet för jag förväntade mig nåt mer.
 luxlisbon
Besvikelse. Började rätt lovande, men tappade verkligen. Kasst slut.
 Ondskapt
Löftet om att det här skulle hålla hela vägen brast ungefär halvvägs in i filmen.
 precineadd
större delen en fyra, tangerar femman ibland; sen kommer det forcerade slutet som helt enkelt inte fungerar.
 andmoreagain
Sean Penns lågmälda stil och ton är stundom bra men ibland tryter det och trots en fantastisk Jack Nicholson blir det bara en stark trea. Många hänger upp sig på slutet och det är bara att hålla med. Kändes för tråkigt och slött.
 ryderup
Skön stämning. Men lite svajig och scenen med "löftet" som hela filmen bygger på är för svag. Minns den som bättre. Mickey Rourke visar dock vilken grym skådis han är, i de fem minuterna han medverkar. Och hur snygg han fortfarande var vid millenieskiftet.
 Fetjocke
Bitvis mycket bra skådespelarinsatser, men regibiten skulle kunna trimmas ytterligare. Karaktärsutvecklingen, som är det intressanta i den här filmen, är lite väl implicit ibland.
Filmens inledning bygger upp enorma förväntningar, när man får se natur och höra stämningsmusik. Men efter en timme blir filmen seg... väldigt seg, för att sedan byggas upp med spänning och förväntan i slutet för att sedan övergå till en liten besvikelse om jag ska vara ärlig. Nicholson är dock fantastisk och slutet överraskar verkligen.
 AlaRegularis
Välspelad film som är både spännande och till slut tragisk. Den dock känns väl seg på sina ställen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om slutet, där är jag kluven, men Jack Nicholson är, som alltid, lysande.
 QuiNonStultus
Rätt välspelad film, rätt mycke stjärnor, liksom, men.. Och jag säger sällen detta, lite väl hård på missärfaktorn va?
 UFO_lars
Tveksam film. Trots stjärnspäckad uppsättning och stjärnregissör så blir det inte särskilt intressant utan hela filmen känns ganska tam och den griper aldrig riktig tag i mig utan jag känner att jag mest väntar på att Jerry ska gå i pension.
 Andreas_
Trots stora brister så blir betyget relativt högt från mig, tycker det är trots allt en väldigt bra film men som kunde ha varit ett mästerverk om den gjorts på rätt sätt, vilket Sean Penn tyvärr misslyckas med. Filmen är baserad på en gammal Schwezisk bok och det har även gjorts en film på 50 talet som denna film då nästan blir en slags remake av, förflyttad till nutid. Det är dock där som denna film spricker en aning, Sean Penn lyckas inte överföra filmen till nutid på ett bra sätt utan det lämnar istället öppet för en massa dåliga detaljmissar på sina ställen, saker i utredningen som inte alls varit ett problem att utreda med dagens teknologi eller tänkande men som på 50 talet lätt hade kunnat missas av polisen, vilket verkligen drar ner betyget en aning. Många bra skådisar i minimala cameo roller som görs väldigt bra men det är dock Jack Nicholsons film från början till slut, kan vara hans bästa roll efter gökboet och the shining, han är helt lysande och filmen är värd att se endast för honom. Så jag rekommenderar trots allt denna bortglömda lilla pärla men skulle nog hellre se originalet om jag fick välja igen, originalet heter It Happened In Broad Daylight. Betyget blir ändå en svag 4:a för riktigt bra skådespelarinsatser samt för spänningen filmen igenom, var bäst första gången man såg den men då missade man lätt mördaren oxå. Om filmen görs om igen så hoppas jag att den flyttas tillbaka till 50 talet, för det skulle göra den mycket mer realistisk.
 Roswall
Nej, jag tycker det är förutsägbart, och oklara grejor händer som tillhör genren men som i verkligheten känns udda. Slutet känns lite jahapp istället för baam.
 Sarakin76
Riktig bra film. Ubehagelig å se på samtidig som den er spennende. Nicholson er som vanlig fenomenal. +4.
 AlbinWesley
Väldigt antiklimaktisk upplösning, men i efterhand är otillfredsställelsen ganska så elegant åstadkommen. Flertalet högpresterande skådespelare i en bra och spännande dekonstruktion av kriminalthrillern.
Väldigt bra och välspelad film som balanserar precis på gränsen mellan drama och thriller. Nicholson gör ingen typisk Nicholson-roll men det är inget man tänker på.
 annri9
Sådana här filmer är bland det bästa jag vet. Suggestiv och långsam handling med trovärdiga skådisar. Önskar att jag hade den osedd.
 Körsbär
Det blir ingen hollywood ending, vilket gör att det känns som att filmen saknar ett slut. Karaktären får ingen upprättelse. Jack Nicholson spelar dock rollen superb!
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)