linneaelisa
BLÄÄÄ jag och min kompis skrattade oss igenom halva filmen för att den va så sjuk och konstig och dålig. andra halvan orkade vi inte se.
 zooft
Töntig och seg! Kunde inte sluta irritera mig på alla karaktärer och hur dom pratade..gash, en jobbig film.
 100tonvalspäck
Fin och lite rolig, men inget speciellt. Fann den lite lam stundtals.
 wst
En alldeles för förutsägbar historia som man listar ut vad den ska handla om de närmaste två timmarna innan den knappt hunnit börja. Stundtals fint foto, underhållande och söt men utan vidare bra skådespelarinsatser. Ingen film jag vill lägga min tid på att se om igen.
 beatrs_
Jag tycker filmen var bra :) en fin film.
 asasae
Mysig film och lite kulturell!
 Leipan
Inget för mig.
 Malin20
Åh vad jag grät! Så film. har sett den några gånger och tycker fortfarande att den är bra:)
 Stjerne
Märkligt nog har jag sett den här filmen 2 gånger trots att jag höll på att explodera av tristess redan första gången. För seg och händelselös för min smak.
 Kebaben
Småtråkig story, men skådespeleriet lyfter den till en svag trea.
 våldsamt_våld
jag var rekommederad en tvåa. jag tycker om den väldigt mkt.
 Brouhaha
"Lika sliskig som en smält isglass", kanske vissa skulle säga om den här filmen. Inte jag dock, jag gillar den starkt. Ger den en svag 2'a.
 ninpoop
njaa... inte så dålig. stark 3a
 martin eden
Mysfilm!! Geoffrey Rush glänser tillsammans med Judy Dench och Colin Firth. Den är och snuddar på en fyra. bra!!
 Tobetobbs
Me like. Mycket trevligt skådespel.
 Halofreak92swe
Snudd på femma, den här filmen är verkligen vacker!
 Hoppskotch
Jag kan bara säga: Vackra gamla klännigar, kärlek och Shakespeare, kan helt enkelt inte bli bättre för mig.
 pixies
dryg, långsam och fånig.
 best_jeppe
Såg den första gången när den var ny (jag var 13 - 14 då) och tyckte den var okej men inget speciellt. Såg om den idag drygt 11 år senare i tron om att jag kanske tyckte annorlunda om den men icke. Tyckte fortfarande bara att den var marginellt okej. Den griper inte tag i mig och jag tycker faktiskt den är ganska seg. Men den behåller sin 3a.
 foppa99
inte ofta jag sätter 1 högre betyg än filmtipset.. men här gör jag det utan att tveka.riktigt sevärd film detta
 setterwall
ganska tråkig. om man har studerat film och gått igenom den här filmen som typ exempel p¨å hur man gör en standardfilm med standardkaraktärer blir den sen skittråkig att titta på. kanske hade varit en trea annars. men lite för tråkig och dom har försökt göra shakespeare alldeles för cool med sin skinnjacka. kom igen, vem hade skinnjacka på den tiden?
 Rikardinho
Varm och mysig film. Liten överraskning att Ben Affleck är så bra som komediskådis!
 Balthier
Sämsta filmen som nånsin fått en oscar. Fruktansvärt dravel. Bränn filmen.
 Schold
Allt var toppen till dess att jag insåg; Shakespear har läderjacka!
 Blink182
Bra skådespel men jag tycker knappt den här filmen är särskilt bra. Otroligt överskattad och att den vann oscars för bästa film kommer alltid för mig vara ett mysterium
 Ninonette
Smörig och dålig.
 Ponycrack
Kommer inte ihåg någonting. Kan inte ha tilltalat mig ett dugg, så det blir en tvåa.
 foppa99
hahaha kul (o kanske konstigt) att JAG gillar denna: alla andra verkar ju tycka den suger. måste se om den.
 Novead
En mycket trevlig romantisk komedi. Stark trea.
 BadCharlotte
Gwyneth Paltrow förstör alla filmer som hon är med i. Även den här!
 fireflower90
Har sett filmen många gånger (oftast på engelska lektioner i skolan :D lärarna tycks ha en grej för den) och den är alltid lika bra och romantisk. Joseph Fiennes är en superb skådespelare!
 martin eden
Detta skulle så himla lätt blivit misslyckat och blivit ännu en romantisk komedi i raden. Det blir det som tur är inte!! Mest imponerande är den förträffliga balansen som upprätthålls mellan komedi och dramatik. Snygga kostymer och miljöer, mycket bra skådisar i alla roller, bra manus och dialog, exceptionell regi. Ja, en mycket, mycket bra film. T o m Paltrow och Fiennes är bra i sina roller och femman är inte långt borta. Mys, pys!! 4+
 Solidus
Ett bra exempel på en film där regi, skådespel, musik. manus, kostym och miljöer flyter i samman i en enda härlig symbios. "Mysfilm" är bara förnamnet på denna vackra och originella historian om hur verket Romeo och Julia kom till liv. Hatten av för Shakespeare in Love och Gud välsigne Geoffrey Rush. Betyg: 4+.
 Tant Grön
en riktigt mysig film, värd att ses många gånger. Härliga skådisar och mycket passion :)
 ohcaptain
Helt utan komiska inslag hade den höjt sig över trean, men när man inte kan placera sig i ett fack kan man inte sikta på båda. Skådespelarna blir ju förvirrade. Affleck, stackarn, ser det inte som en komedi, utan försöker få till det. Fiennes och Paltrow är inte heller komiskt lagda medan Rush, Dench och Firth helt enkelt ser det komiska i det hela. Blir som Robin Hood - Prince of thieves, där Costner och Slater är seriösa men Rickman fattar galoppen och leker sig igenom hela filmen. Sidospår det där, men faktum kvarstår. Det här är inte alls en fanastisk film där allt smälter samman, för då skulle alla veta i vilket fack den hör hemma.
 Libbsticka
Mys Pys och trevlig romantisk komedi. Underhållning för stunden och man kan se den en gång till efter några år :-)
 kakbakarn
Lite fånig, lite blödig, ganska trevlig att titta på. Är dock inte särskilt förtjust i Paltrow.
 moviefreak93
Pinsamt sötsliskig film, kräktes lite inombords när jag såg den.
 Chibibbi
Kändes väldigt falsk och överdriven, vilket gjorde att filmtittandet blev lite pinsamt. Dåligt skådespel från Paltrow's sida, också. Nä, det blir en trea, och då är jag snäll.
 Chibibbi
Dock lite kul med en Romeo och Julia-historia med Shakespeare himself. Det är ett plus för kul koncept.
 mathildaas
En svag 3:a ,kändes överdriven och fick inga känslor för karaktärern. Anledningen till det ganska så höga betyget är att man typ måste tycka att den här är bra eller iallafall godkänd..
 ulpe01
Ok, det här är ingen vidare stark fyra, men det är mysigt och romantiskt och snyggt.
 TheHorrorfan
Helt okej, den var till och med rolig emellanåt.
 Robkiller
Välspelad oscarsvinnande film som lyckas med att vara väldigt dramatisk och samtidigt intressant. Den lyfter dock aldrig riktigt utan rullar mest på ändå. Helt ok, men saknar något...
 ancientlove
En okej film men förstår inte hur den kunde vinna så många Oscars som den gjorde.
Såg filmen första gången ensam på en biograf på en färja på väg till Newcastle när jag var 19 år. Jag tycker denna film är väldigt rolig och väldigt smart. Gwyneth Paltrow är bedårande vacker och gör ett fantastiskt jobb. Tyvärr har hon aldrig varit lika bra sen dess.
 spiel mit mir
Typisk 90-talsproduktion med fokus på skönhet och flärd. Men lite söt och ganska fyndig.
 Sarakin76
Pattarna til Gwyneth var best. +3.
trist
 erosagape
Början gjorde mig förskräckt men med kärlekshistorian i full gång smalt jag men filmen lyckades bara nästan frammana en tår så full pott får den inte.
« Föregående   |   1 ... 7 8 9
Senaste kommentarer
Hunt for the Wilderpeople (info) 23:19 23/4 (26)
Avicii: True Stories (info) 23:10 23/4 (8)
Wonder Woman (info) 23:09 23/4 (97)
Winchester - House of Ghosts (info) 23:03 23/4 (4)
Bakom masken (info) 23:02 23/4 (1)
Tarzan i den hemliga grottan (info) 22:43 23/4 (4)
Thor: Ragnarök (info) 22:37 23/4 (78)
Braven (info) 22:35 23/4 (4)
Den of Thieves (info) 22:24 23/4 (16)
Mindhorn (info) 22:17 23/4 (10)
The Last Stand (info) 21:56 23/4 (153)
Life (info) 21:46 23/4 (132)
Jag är nyfiken - blå (info) 21:28 23/4 (24)
Jag är nyfiken - gul (info) 21:26 23/4 (113)
Lyckliga skitar (info) 21:26 23/4 (13)
Mördande legender (info) 21:23 23/4 (174)
Final Call (info) 21:11 23/4 (284)
Annihilation (info) 19:07 23/4 (65)
Solsidan (info) 19:00 23/4 (30)
The Railway Man (info) 18:59 23/4 (30)
Okänd soldat (info) 18:02 23/4 (11)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 17:15 23/4 (1303)
Den siste mannen (info) 16:31 23/4 (100)
Get Rich or Die Tryin' (info) 16:18 23/4 (153)
Gudfadern (info) 16:17 23/4 (1419)
Blue Movie (info) 16:15 23/4 (1)
Headshot (info) 16:01 23/4 (7)
En djävul till granne (info) 13:39 23/4 (118)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 13:00 23/4 (153)
Gökboet (info) 12:55 23/4 (850)
A Cure for Wellness (info) 12:14 23/4 (46)
Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (info) 12:11 23/4 (1)
Being 17 (info) 12:11 23/4 (4)
En tiger i tankarna (info) 11:21 23/4 (1)
Från vinterviste till sommarfjäll (info) 11:13 23/4 (8)
Kvinnorna kring Larsson (info) 10:41 23/4 (3)
Landet för längesedan (info) 10:05 23/4 (335)
Mudbound (info) 09:57 23/4 (13)
Advance & Retreat (info) 09:25 23/4 (1)
Mannen som kom från floden (info) 08:44 23/4 (40)
Ett litet mord om dan (info) 08:14 23/4 (2)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 08:13 23/4 (34)
Merchant of Death (info) 01:53 23/4 (5)
Dödens bana (info) 01:11 23/4 (12)
Sherlock - The Reichenbach Fall (info) 00:55 23/4 (79)
No Escape (info) 00:07 23/4 (44)
Red Sparrow (info) 23:52 22/4 (6)
Den ryska arken (info) 23:34 22/4 (126)
Vad döljer du för mig? (info) 23:25 22/4 (11)
Max Steel (info) 22:59 22/4 (9)