mistadarling
En saga ar trakig nar den inte ar sann!
 JonathanJames
okej film men ingen braksuccé direkt
 LauraP
Vissa delar av filmen är fantastisk! Jag älskar Iam McKellens rollkaraktär och rollprestation. Stark trea
 Moffen
Alltid varit svag för fantasy, blir en fin 3:a.
 Gurkvatten
En saga som inte griper tag, alls
 Ramza
Största överasskningen på länge!
 Arschloch
Jag tyckte faktiskt att den var helt fantastisk, och den trollband mig från första scen till sista.
 Acedia
Svag trea. Stundtals lite väl utdragen och övertydlig, men den hade sina stunder.
 Fredrik83
Ruskigt imponerande rollista måste jag säga till en film som inte ens kom upp på biograferna, imponernade. De hjälper till att höja filmen, Ian McKellen och Nick Nolte imponerar stort. I det stora hela ett helt godkänd film
 Manko
Blev riktigt besviken. Fin musik men den räddar inte filmen. Den stora frågan som ligger och lurar är inte bara banal utan ointressant. Som grädde på moset så slutar filmen med ett riktigt prakt antiklimax.
 fabbe86
Välskriven och välspelad. Framförallt av McKellen. Musiken är också bra men kunde tonats ner en aning och ett lite väl smörigt slut drar ner. Slutar ändå på en fyra.
 flaxy
Grymt vacker film där Ian McKellen spelar sin karaktär extremt bra!
 qosmio
bättre än förväntat gränsar till en fyra
 KiXstacy
Bra musik. Resten är skit.
 Id@
Filmen var väl sådär, men Ian McKellen är ju extremt bra!
 HerrNenne
Filmen var ganska tafflig, och mycket var manusets fel. Ian McKellen gör en fantastisk insats och lyckas spela kungen utan att bli en stollig gammal gubbe. Men tyvärr hjälper det inte helhetsintyget speciellt mycket.
 Astrojacob
Tragisk, vacker men förvirrande om mentalsjukas fantasier. Bra musik ger svag Fyra.
 Ballan
En bra film men som tyvärr känns som ett sammelsurium av andra filmer.
 larox
Jag upplever balansen på den sköra tråden mellan mental störning och fantasirikedom. Vad är sjukt och vad är friskt - det är frågan. En film som tilltalar mig, gjorde mig nyfiken! Inte direkt förutsägbar, skön film.
 AdamB-film
Småtrevlig film som lyckas beröra. Temat fantasi är alltid trevligt, och oskyldigt. Jag kan inte annat än känna för McKellens karaktär. Filmen har ett budskap som är väl värt att ta till sig. Och filmen bjuder på riktigt bra musik. Det enda som inte riktigt ror i hamn är Nick Noltes karaktär. Den är lite för dunkel och vissa saker i manuset kunde ha strukits och kanske gjort filmen ännu bättre. Nolte är också den jag tycker försämrar skådespelsensemblen med sitt grymtande, och ibland alltför deprimerande utstrålning. Svag fyra!
 setterwall
Mysig film. McKellen och Nolte är den skådespelarmässiga behållningen. Men storyn och musiken är väldigt mysig. Charmig. Man blir glad av att se den. Den enda som störde var Aaron Eckhart. Lite dryg i den här rollen.
 zooft
Oj, jo jag blev överraskad. Tycker dock att omslaget inte alls passar in, det ger hela filmen en billig look, om man säger så. Jo, den var riktigt bra faktiskt, hade det mesta! Sevärd =)
 Redwood
Faktiskt en riktigt bra film, men man kan lätt bli vilseledd att tro att det är en slags fantasyfilm. (På grund av affischen och DVD-omslaget.) Det är en film OM fantasy (och fantasi), men inga svärdsviftande alver eller talande träd så långt ögat når.
 danneman84
En film som växer allt eftersom den går, avslutningen är till och med riktigt bra. Gillar inramningen i serieformat, temat med dåtid och nutid och stämningen i filmen. Det som kunde förbättras är hur de berättar det, särskilt i första halvan, kanske skära lite i manuset och Eckhart kunde gjort flera scener bättre. Men överlag gillar jag filmen. En svag fyra.
 Blink182
Megamysig film med en grym McKellen en bra Eckhart och en megasnygg Murphy
 vampire_87
Sir Ian McKellen gör hela filmen magisk. Han är så duktig och man förstår verkligen varför han är adlad. En otroligt skicklig skådespelare. Han gör så att filmen får en femma av mig. Mysig intressant film, inspirationsgivande och stark. Två tummar upp för Sir McKellen!
 ellaine
Jätte fin! Och Ian McKellen är en av mina absoluta favoriter.
 Litsne
En feelgood film. Tråkigt att det inte finns fler filmer att se fram emot med Brittany Murphy.
 hsimpson
Nej, det här var inte särskilt bra. Är väl lite småfånig på ett halvt underhållande sätt, men på det stora hela en blek film som man har glömt om tjugotvå sekunder.
 todape
Ett mysigt drama som är uppbyggd på samma koncept som man sett flera gånger tidigare i bättre tappningar. Därför har jag lite svårt att se någon storhet med just denna film. 5 av 10.
 PeterTheW
blev faktiskt väldigt positivt överraskad. För mig, som är tämligen trött på fantasyfilmer är det skönt med en halv-fantasy som lyckas hålla sig kvar i verkligheten.
 Christofer
Härlig på något sätt, även om jag inte riktigt förstod exakt hur det hängde ihop på slutet, mer än på ett ungefär. Stämningsfullt och med ett bra soundtrack. Dessutom gillar jag McKellen.
 Taggen89
Stark trea. Skön feel good film. Sista delen av filmen är fin:)!
 Lord_saile
Skum men mysig film, Ian gör filmen bättre än den egentligen är.
 Starlette
Mysig.
 snöbrigad
Riktigt mysig feel-good-rulle
 Robodan
Mysig, symbolisk och full av härliga skådespelare med McKellen i spetsen.
 lightship
Visste inte riktigt hur jag skulle hantera mig själv och mitt... liv under denna film. Var förmodligen mycket personligt som spelade in för mig för att få mig att tycka om denna så extremt mycket. Helt fantastisk.
 Hypostas
En fin film, som höjs till en medelstark trea tack vare den underbare Ian McKellen. I grund och botten är det en ganska tragisk berättelse.
 KyLLo
Det finns många bra filmer där saga möter verklighet, men den här var inte lyckad. Fånig och fängslar inte. Däremot gillar jag Ian McKellen och hans röst.
Bitvis riktigt bra men ganska många delar jag stör mig på och den känns lite utdragen på sina ställen. Med tanke på hur bra den bitvis är och att jag gillar konceptet så är trean nog väldigt klar, men inte alls så stark som jag hade hoppats! Lite onödigt krystade konflikter och spänningsmoment drar ner rätt mycket vilket känns synd. Slutet levererar inte riktigt tillräckligt heller. Men det är en snyggt berättad historia med känslor och flera lager. Fin.
Senaste kommentarer
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)