Diabetes
Den är ju bara så bra. Måste ha den.
 Hasselnöt
Är det bara jag som känner det som att visst är skådespelarna bra, men det var inte skolteater jag ville kolla på!
 Mat1az
Ganska rolig idé, man ser ju var lilla Jönssonligan fått sinna idéer från. Men lam humor, ganska dåligt skådespel (typ Jodie Foster som bara va någorlunda bra) och alla dessa sångnummer där ungarna inte ens sjunger själva. Lite smårolig matiné men inget jag troligen kommer att se igen.
 nonamateur
Barn har ingen känsla för kvalitet.
 Stan
Barn har känsla för kvalité.. Foster är bättre som 15åring än vad de flesta vuxna är.
 origC-J
Kul idé, och som sagt lite smårolig matiné, men det håller inte hela vägen.
 Lak-2
lite småcool... sevärd iaf
 pufred
underbar familjefilm! underbar musical! Skulle sätta den i topp inom båda kategorierna! Har t.om soundtracket på cd.
 kennert
Inget för mig.
 Redwood
Påminner i mångt och mycket om de teaterførestællningar vi satte upp i lågstadiet - dær alla roller spelades av barn.
 DojDoj
haha älskar denna :P vår katt är ju då nördigt nog döpt efter Bugy Malone
 janne
Kul film! Jag tycker det finns med mycket bra sång och dansnummer i filmen.
 jimmy ringo
En tunn, tråkig och larvig soppa, med uteslutande barn i rollerna. Jag blev varken engagerad eller intresserad.
 jssfrk
Det bästa soundtracket i mannaminne gör att jag måste höja den här till en fyra. Nostalgifaktorn är galet hög, även.
 Ajjen
Småkul att alla roller spelades av barn. Tog inte särskilt allvarligt på det här, så den får en trea bara för att den var sådär lagom och mittemellan
 Ola_Schubert
En urfånig berättelse. Men upplägget var orginellt och vissa sång och dans nummer mycket bra, så det räcker i alla fall till en svag trea.
 best_jeppe
Varken engagerar eller intresserar mig men den har några kitschiga sångnummer som gör att den når upp till en 2a. Jag såg den för länge sedan när jag var runt 10 och även då tyckte jag den var ganska dåligt och den åsikten har inte ändrats nu i vuxen ålder.
 robe_karlsson
Småkul faktiskt.
 Hogman
Riktigt charmig. Och soundtracket är helt grymt alltså.
 JessieRos
sett den sen ja börja gå!
 FrågaEwa
som satir håller det inte. som koncept kanske det kunde varit kul, m,en den enda som kan agera är Jodie Foster. tramsigt.
 Clasen
På nåt sätt blir allting bara rätt töntigt och ointressant - fattar inte varför jag tänker på lilla Jönssonligan... Men lite småkul emellanåt.
 Quartz
kul idé kanske, men det känns inte alls kul att se ändå. alan parker har gjort mkt annat som är väldigt mkt bättre.
 Gialloblu
Längesen jag såg den, var själv med i en amatörversion av denna hemma på ön för många år sedan som "Fat Sam"- så jag har en speciell relation till denna barnsliga film.
 Bärgis
Härlig påhittighet :).
 koko
detta var min favoritfilm när jag var liten... nu har jag växt upp
 patrik81
En skön film å kolla på. Många små roliga ideer.
 Krusty
Jeez, vilken nostaligitripp! Kom ihåg alla pajer och färglada drickor, men herregud vilket smörigt slut.
 Jeeniifer
Barnsligt mysig och smårolig :)
 3D Daniel
Kul att se barn spela vuxenroller.
 Hogman
Sett om den med min tioåriga dotter och tycker fortfarande att charmen håller. Plus för bra soundtrack.
 Blink182
Fanns saker jag gilla och saker jag verkligen störde mig på. En grej var att barnen inte sjöng själva. Kändes löjligt när de stod och mimade till vuxenröster. Absolut inget fel på skådespelet eller låtarna annars. John Cassisi som spelar Fat Sam är sjukt bra.
 fetpoet
touché krusty
 annchen81
Intressant att göra en sådan här film med barn och att se Jodie Foster som liten. Vissa saker var bra och andra var störande. Jag fastnade inte för filmen och funderade på att stänga av, trots att jag brukar gilla musikaler. Låtarna var väldigt upprepande och inte särskilt bra och rösterna (som är vuxna) passar inte in. Barnen brister i sitt skådespeleri, framförallt när de ska sjunga, vilket de inte går in i när de inte gör det själva. Vad som hände de som blev sprutade på med gevären var oklart och kändes länge som ett konstigt frågetecken. Jag tror filmen passar bättre för barn och unga än för mig. Nästan en tvåa för mig men eftersom jag inte kände för att se färdigt filmen ens så får den en etta, trots en rekommenderad trea. Kanske hade betyget blivit annorlunda om mitt humör för stunden passat filmen bättre.
 Tobias Rydén
Instämmer med annchen81 om att det var oklart med vad som hände när man blev besprutad med grädd-gevären och att de vuxna sångrösterna var rätt dumma. Men filmen är emellertid charmig och idén originell och kul. De flesta barnskådisar gör dessutom fina prestationer (t.ex. Babyface som trots sin lilla roll imponerade med sin utmärkta komiska tajming) och en och annan klämmig bit finns med också (även om musiknumren överlag inte var filmens höjdpunkter).
 Al_padrino
ah, fan vad grym. Den har några smörpartier men annars är den genialisk.
 gurra-91
Fy fan för det värdelösa slutet! Man tappar nästan lusten att se klart.
 the bully
slutscenen är ju fan guld
 izaFACE
gillar att den är lite annorlunda!
 hohohanne
Nostalgi på hög nivå.
 heftigahector
herregud vad klyschigt och jobbigt. Barn som är gangsters är uppenbarligen lika jobbiga som vuxna gangsters. Lite creepy med horhus också. Hej hå
 Qhunden
Den här filmen har jag säkert sett över 10 gånger, alla gånger på VHS så det är mycket möjligt att nostalgikänslorna drar upp betyget en aning. Men kort sagt, riktigt bra film och ännu bättre musik, spelas till och med ibland på mp3-spelarn.
 tummeliten
Minns den som grym!
 stgurgel
konstigaste film jag någonsin sett
 Xenox
Kul idé och filmen är ganska bra.
 dance now
SKööönaste filmen
 Djason
Är inte mycket för musikalfilmer, men denna är så skruvad så att den blir sevärd.
 RustyFilm
En synnerligen speciellt producerad ”parodisk musical”. Handlingen är hämtad från gangstervärlden i början av 1900 talet. Alla roller spelas av barn som är klädda och utstyrda som vuxna. Barnanpassat och mycket originellt. Bra musik levereras. Judie Foster spelar nattklubbsångerska. Man kan ju tro att det här är hennes premiärfilm eftersom den är inspelad när hon var 13 år. Men Judie var rutinerad redan då (tror det var hennes sjunde).
Funkar ett litet tag men jag tröttnar rätt snabbt. Slätsvag tvåa.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)