Yubi
Hm, blir lite väl mycket "Rambo" över en tjänsteman som Jack Ryan... Utdragen som den är går filmen ner från trea till stark tvåa.
 Boondock_saint
Spring, Harrison Ford, spring!
 PeterTheW
Bra skådisar i en allt för lång film.
 Cftbl
Får en trea enbart p g a Willem Dafoe som som vanligt är asbra. Resten är rätt kasst. Och Harrison Ford är mest irriterande. Kass skådespelare, iaf de senaste 15 åren.
 kus
Har sett bättre filmer
 kexy
Så extremt amerikanskt och allmänt löjligt det kan bli, detta har vi sett förr.
 MinotaurKing
Ok.
 mrs_sparrow
synd att de är så dåliga, annars är action thrillers precis vad jag tycker om, speciellt med harrison ford i huvudrollen.
 Kurijakin
typiskit 90-tals action!
 Tobiasu
Clancy bör läsas, inte filmas... visserligen amerikanskt så det skriker i böckerna med, men det finns ett visst hantverk där.
 DanielJohnsson
En svag trea får den (så länge). Den bästa av Harrison´s Jack Ryan-filmer.
 Pingvinen
Ja....nej....nej....så är det bara.
 Bond26
Harrison Ford gjorde rätt att ej göra mer filmer om Jack Ryan, denna film är dock bättre än den förra, men de blir ej bra, för lite action för min smak..
 myfender
En godkänd actionrulle
 dmakatra
Översköljd med klichéer och amerikansk patroism, men den lilla politiska intrig som fanns höll intresset uppe någorlunda.
 O´Reilly
Willem Dafoe gjorde en bra roll tycker jag. Höjt betyg tack vare det.
 Sarakin76
Hyfsad action.
 Hulk Hogan
Jack Ryan är tillbaka ännu en gång. Dock känns det som att registret börjar ta slut efter den här. Skaplig film som är spännande stundtals. Men annars rätt enformig. Kanske svårare än man tror att göra en bra filmatisering av Tom Clancy berättelser...
Lite för lång och utdragen "vifta med flaggan" action. Men Ford är ju alltid bra
 Afflicter
Ligger ungefär i samma klass som Patriot Games, men jag tycker ändå att Sum of All Fears är den bästa filmen om Jack Ryan.
 kexchokladet
inte nån av de bättre Ryan-filmerna..helt ok dock.
 Irwin Fletcher
Bästa Jack Ryan-filmen.
 rhide
Helt okej film även om Clancy aldrig tagit sig till toppen i min bok, tyvärr sjunker den ytterligare en pinne på grund av Fords helt malplacerade (men makabert bra) skådespelarinsats som Jack Ryan
 Masjävel
välgjord, hyfsad spänning men samtidigt lite jobbig
 KillerPutte
(rek.3) En riktigt nostaligtripp till 90-talets politiska thrillers. Härligt med en briljant Ford och Defoe i skådespelarlistan. Visst är det smockfullt med klichéer, patriotism, triumferande, men det får man helt enkelt koppla bort, för lyckas man med det är denna helt klart mycket sevärd. Klassiskt med fightduell i slutet också. Sammanfattningsvis en välgjord politisk thriller som levererar det som förväntas.
 MrMario
Inte lika bra som boken men en OK rulle
 volvo_240
betydlgit bättre än jag tridde´ svag fyra.
 Film Guden
Mer underhållande fast mindre intressant än en Svensk Carl Hamilton - film. Bra skådespelare i täten, som Harrison Ford, Willem Dafoe och Joaquim de Almeida, när han var något hetare än han någonsin varigt efteråt.
 ziferN
Riktigt bra och underhållande terroistfilm med den grymma Harrison Ford i huvudrollen. Kan inget mer än säga att jag gillar verkligen Tom Clancy's filmer. Stark 4a.
 Totenkopf
Boken är en riktig höjdare, filmen är inte så dum heller. Överlag bra spänning filmen igenom. Det hade nog blivit bättre betyg om man som sagt inte läst boken innan.
 booby
Stor och stark film som är lång vilket också märks av, på ett positivt sätt. Forden gör en stabil insats och musiken är mycket bra. Jag har inte läst någon Clancy bok men det känns som om detta måsta göra sig bättre i en sådan än på filmen. Det gör dock inte filmen dålig, den är mycket bra utan att glänsa.
 JackMicro
Händer otroligt mycket i den här filmen, dock med ett par logiska luckor men underhållande och spännande
 mrHL
Ja det här var väll egentligen ganska ointresant.
 JaquesLeConte
Oddly engaging. Jag blev positivt överraskad. Vch hur kan man egentligen tycka illa om Harrison Ford när han har den där skönt slängiga springstilen?
 nakamichi
TV4'as alla reklamavbrott förstör filmen totalt. Kanske kunde blivit en fyra av det här.
 Joy
nakamichi: Jag håller fullständigt med dig. Jag såg inte filmen igår, har sett den tidigare, men det är sällan jag ser film på de vanliga kanalerna längre. Våldtäkt på film. För övrigt är detta en mycket bra thriller. Betydligt bättre än Patrioter enligt min mening!
 jimmy ringo
Bra thriller med en ganska medryckande intrig. Proffsigt skådespeleri.
 Tim Buckley
(rek 3a) Nej. . . Jack Ryan soppan rörs tyvärr ihop enligt principen tripp-trapp-trull i ordningen filmerna kom ut. För där den första filmen hade ett kittlande scenario och färgstarka karaktärer i Sean Connery och Stellan Skarsgård samtidigt som samspelet mellan James Earl Jones och Alec Baldwin också var starkare och mer karismatiskt än det fnöske-torra mellan Ford & Jones så saknar denna film samtliga dessa fördelar. Och detta trots att Dafoe är en periferi-favorit och att jag helt klart tycker om Herr "Solo". Den andra filmen kom sedan med IRA-konflikten och en karaktärsbaserad liten vendetta som även den motiverade i högre grad än någon av de sociala känslotrådarna i denna film gör. Så även om jag skulle kunna höfta dit en svag trea i betyg så vill jag ändå inte låta alla dessa filmer dela samma betyg. Då ställer jag den hellre som synonym till det förmodade haveri som nästa filmiska episod med manboy Affleck utgör. Allt som allt nedkokat och klart således en stark tvåa till ett stabilt och ibland ganska så mysigt 90-tals bygge. Men ack så tråkigt och torrt det är mellan filmens oaser . . . 2a.
 conbe755
Hur mycket jag än gillar Clancy kan jag inte ge denna mer än en trea.. Det är så synd att de inte lyckats få med John Clark på ett bra sätt i filmerna ännu.
 Djason
Harrison Ford är alltid sevärd även om filmen är ganska seg.
 stenemo
Spännande, underhållande och välskriven.
 Sznax
En välgjord film med kvalitet som genomsyrar allting i filmen, och ett manus som är fruktansvärt. För det märks oerhört tydligt att filmen är baserad på en bok, de ligger hela tiden för nära det litterära. Filmen tyngs ner av onödiga scener och en avsaknad av spänning (i ett filmiskt perspektiv). Storyn är ganska dålig och speciellt den andra akten känns helt onödig. Betyg 3.1
 OG_
Alltför rörigt och långdraget och tyvärr inte ett dugg engagerande.
 Ima_Tree
Trött och daterad thriller/action med oengagerande rörig story och en hel del fåniga scener och karaktärer. Slow motion-scenen när bilarna blir beskjutna är skrattretande fånig.
 kervisch
3 av 5. Godkänd.
 ClintanTheKing
Trots att den blev lite väl långrandig så är den aningen vassare än föregångaren. Stabil cast med bl. a Ford och Dafoe i spetsen.
Harrison Ford stiger åter igen i rollen som Jack Ryan och med sig har en väl vald grupp av skådespelare. Man får också härliga actionscener som man märker att man har lagt ner lite pengar på. Manuset håller hela vägen och man vill veta hur det går. Hittar de en bra efterträdare till Ford(ej Affleck) så ser jag gärna fler Tom Clancy-filmatiseringar. 3+
 andmoreagain
Scenen där Ford, så jävla 90-tals-high-tech, har hackat sig in på medarbetarens dator för att komma åt känsliga dokument...åsså har han glömt pappret till skrivaren! :D
 myslas
För några år sedan hade man sagt att den här presidenten är helt orealistiskt porträtterad men det är ungefär såhär den nuvarande presidenten fungerar så... Hur som helst, det här är en helt ok men lite fånig och alldeles för lång thriller. Lite mer underhållande än Patrioter men ingenting jag har lust att se igen.
 Starkbröl
Standard nittiotalsaction, stabil och gör det den ska. Väldigt lik boken efter vad jag minns, men boken var mer spännande...
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
A Quiet Place (info) 17:27 18/4 (60)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:51 17/4 (25)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)
Revenge (info) 18:55 17/4 (17)
Känn ingen sorg (info) 15:47 17/4 (204)