Heartofarebel
Jag tycker att det här är en väldigt underhållande film som på ett elegant sätt lyckas behålla det primära ifrån hur medeltiden faktiskt var med skön fiction och humor.
 sunnhed
den här var så utskälld och jag har endast hört onda saker om filmen innan jag väl såg den själv. kanske var det för att JAG sänkte garden med dessa låga förväntningar men jag kan ändå inte helt se varför den är så utskälld? det är rätt löjligt och den är lite för lång men hel riddarkonceptet görs på sitt sätt i blandnigen med modern musik. jag vill påstå att det är vågat och att Ledger gör det bra.
 Bruneholm
Rätt intetsägande.
 PajoB
Har sett den så många gånger nu att den börjar bli lite tråkig, men fortfarande en favorit. Håller med sunnhead att det är ett vågat koncept, men det funkar ju! Älskar den där rödhårigas kommentarer..
 -_Louise_-
Lite charmigt och undrehållande men det blir lite väl mycket tornerspel för mig.
 ASSFACE
Sjukt charmig. Karaktärerna och musiken är underbar. En riktig feelgood-film.
 syltkatt
feelgood
 Korunerisu
Trotts en del dåliga scener så var den rätt roligt och bra och Heath gjorde ett jätte bra jobb (aom alltid) :) en feelgood film ^^
 Plockepinn
Bruden är ju värsta prinsessan Amidala när det gäller stilbyten mellan scener. Det är också det enda som är värt att anmärka med den här filmen.
 Planekonomi
"Du är så vacker att jag börjar tänka på Bibeln" den ska fan prövas i helgen!
 TheJorre
Varför tar han den jobbiga rika bruden när en het brud som är smed är med hela tiden?
 sportlow
Trist riddar historia.
 Murvel48
En urbota fånig film där alla bar sig urbota dumt, ologiskt och fånigt åt hela tiden. Ledger spelade lika truligt och trögt som alltid. Och själv hade jag satsat på smedtjejen sju dar i veckan.
 Newtoon
Heath alltid bra och spelar även här en trovärdig roll! Gillar starkt att de leker så mycket med historien, det borde man göra mer i filmer. Varför ska allting alltid vara så seriöst. Mycket bra film med bra musik, inleder med Queen och avslutar med Queen.
 Muhammed
Om jag varit 12 år hade det väl blivit en 5:a, men med tanke på att det är en pojk-saga får det räcka med en 3:a, en ganska svag sådan t o m. Bra som matiné-film...
 Rele
Flesta pojkar mellan 6 och 12 år tycker att här har vi en bra filmen. Därför ger jag inte en etta.
 Solidus
Regissören och manusförfattaren Brian Helgeland satsar på att skapa en MTV-variant av riddare och tornerspel. Det låter som en flopp, men överraskande nog så funkar det riktigt bra. Sällan har modern musik och medeltidsaction fungerat så bra ihop och det märks att filmteamet tror på projektet. Lekfullt och charmigt.
 JLust
Kan vara den bästa film som någonsin gjorts om riddare, kombinerat med modern musik. Spekulerar vilt bara. Loving it.
 foppa99
jag gillar denna
 Biolm
vill se
 QuiNonStultus
Nära en 2a, då en del av dialogen är lite.. Påträngande jobbig.. -.- "You have been weighed, you have been measured.. And you have been found wanting". Really? Kom igen...
 dirtypoison
Helt okay. Inte mer än så. Inte imponerande på något sätt, ganska mysig film att kolla med vänner. Men verkligen inget jag skulle se själv. Ledger är ganska bra, men briljerar inte direkt. Det mest märkvärdiga är Jocelyn, hur fan kunde hon fixa sitt hår så som hon gör på medeltiden? Crazy.
 Vitus
var detta ledgers "breakout" roll? trevligt för honom antar jag men inte mycket att hålla mig intresserad.
 yrkeschaufföre
Alltid lika skön.
 FabianBom
en av hans bästa
 mephisto
Hade blivit en fyra om musiken varit tidstypisk.
 MrGoofy
En riktigt skön film! Ledger är bra, men Paul Bettany glänser!
 Tim.N
Otroligt klyschig film med riktiga stereotyper. Kanske hade fått sig en fyra om jag var några år yngre och inte tänkte på sådant.
 solopoetry
Skön lördagsfilm.
 Silvanesti
Skön feel good film. Paul Bettany är lysande, Heath Ledger är söt och övriga roande. Härligt historiskt malplacerad rockmusikal?
 andrew777
Okej story. Men störde mig nåt grymt på musiken...
 AK91
Bland mina favoriter när jag var yngre håller fortfarande idag , hög underhållningsnivå! Stark trea.
 Bankoofer
Svårt att tro att han skulle göra Jokern så pass bra när man ser den här tråkiga produktionen.
 Den filmgalne
Musiken kändes bitvis som att den inte passade, men helheten var OK.
 Johjt
Härlig film med bra tempo och den blir aldrig tråkig, en av de få filmerna jag gillar som har komediinslag i sig. Heath Ledger gör sin livs bästa roll, och även Paul Bettany är lysande i denna. Musiken sitter klockren, speciellt "The Boys Are Back In Town". Angående Blu-Ray utgåvan så gör ljudspåret sitt jobb bra och bildkvalitén är inget att klaga på alls. Allt som allt, riktigt bra och helt klart en film som inte får missas.
 hoggan
your intrails will be you extrails... pain... lots of pain
 yrkeschaufföre
Bra underhållning med några intressanta inslag, grym rollbesättning.
 spiel mit mir
Underbar! Charmig, rolig och inte förutsägbar vilket är ett plus.
 Rixn
Kardinalfel med musiken - vilken kroppdel tänkte de med? I övrigt väldigt amerikansk. Inte mycket engelsk finess. Det är ett vanligt problem när amerikaner gör riddarfilmer - de applicerar cowboy-mentalitet på hjälten eftersom de inte förstår riddarmentaliteten. 3:a ändå.
 le monster
Med tanke på den röra av hi-techdravel - Mumien, Tomb Raider - som svämmade över biograferna sommaren 2001, så var det trevligt att se en gammaldags berättelse med sådana antika dygder som karaktärer (fast tunna) och en berättelse (fast en svag sådan).
 TheHorrorfan
Brukar inte gilla sådana här filmer annars, men den här var rätt så okej.
 Larsson4
gillar den här skarpt! framförallt skådisarna, dom gör ett bra jobb. historien är helt okej men kunde varit mer händelserik och gripande.
 karlmats
En riktigt charmig historia med en underbar cast. Ledger, Bettany, Sewell, Sossamon, James Purefoy OCH Alan Tudyk i samma film? Herregud, det är svårslaget alltså. Stämningen är relativt oseriös, att medeltidsfolket står och sjunger med till We Will Rock You går liksom inte att ifrågasätta under filmens omständigheter. Inget avancerat, men en handling och ett manus som håller intresset uppe rakt igenom. Lite av en feelgood-film som sticker ut ur mängden. En stark 3a får det bli, magkänslan för att behålla det högre betyget från ungdomstiden finns inte riktigt där.
 Alice - Renee
Finns det en enda norm denna film inte befäster?
En rolig och intressant film. Det bästa är kombinationen av den "moderna" musiken och filmens tidsand. Det är tydligt på stämningen att skådespelarensemblen bestående av bla Heath Ledger, Paul Bettany, Mark Addy och Alan Tudyk har haft roligt tillsammans.
 marleey
En spännande, välgjord och lite annorlunda sportfilm. Med tanke på att riddarspelen var en slags sport så skulle jag vilja kalla "En Riddares Historia" för en sportfilm. Filmen har en bra mix mellan dem komiska inslagen och dem mer seriösa. Paul Bettany, Mark Addy och Alan Tudyk gör sin roller bra och har en bra kemi. Kärlekshistorien som finns i filmen känner jag inte mycket för. Den har sin roll i filmen, men den känns ändå väldigt klyschig och trist.. Gillar dock att Shannyn Sossamons karaktär Jocelyn är en stark kvinna som vägrar rätta sig efter männen och kyrkan, vilket måste varit ovanligt för tiden. Ett bra budskap dem petat in i filmen. Att man kan ändra sitt öde som är hela filmens tema är uttjatat men ändå ett fint budskap. Heath Ledger är bra och Rufus Sewell passar bra som bad guy och mansgris. Soundtracket förtjänar också ett omnämnande. Gillar när man mixar in "modern" musik med en betydligt äldre tidsålder. Öppningsscenen är verkligen klockren när publiken klappar händerna till We Will Rock You. England, riddare, Queen och Thin Lizzy är en mix man kommer långt med.. Slutet blir alldeles för löjligt trots att filmen är gjort med glimten i ögat. Överlag är det trots allt en roligt och underhållande film.
trams
 ernils_l
Snudd på 4:a alltså, en strålande charmig film! Hela scenografin och stilen är underbar, en slags smart pop-medeltid. Jag älskar också de konstanta referenserna till klassisk engelsk litteratur, inte bara Chaucer utan också Shakespeare. Musiken är grym, skådespelarna gör vad de ska... Riktigt skoj film rakt igenom!
 Dele
Välgjord, underhållande, tramsig och lättsam hjältesaga fylld av klyschor. Inte riktigt min grej.
Tyckte att den här filmen var så seg och tråkig när jag såg den.... Smyg reklamen för Nike var ganska kul...
« Föregående   |   1 ... 10 11 12
Senaste kommentarer
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)
JFK (info) 21:26 20/3 (235)
Annihilation (info) 20:48 20/3 (90)
Ponyo på klippan vid havet (info) 20:32 20/3 (228)
Alla vet (info) 20:09 20/3 (4)
The Miseducation of Cameron Post (info) 19:49 20/3 (8)
Sakernas tillstånd (info) 19:48 20/3 (21)
Sharknado 4: The 4th Awakens (info) 18:36 20/3 (12)
Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid (info) 15:42 20/3 (209)
Il diavolo a sette facce (info) 15:40 20/3 (6)
Isn't It Romantic (info) 13:36 20/3 (6)
Catfish (info) 12:21 20/3 (95)
Det stora reportaget (info) 10:41 20/3 (2)
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Bumblebee (info) 06:44 20/3 (15)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)
En kvinna bland män (info) 18:17 19/3 (1)
Finding Steve McQueen (info) 17:00 19/3 (1)
The Avengers (info) 14:51 19/3 (512)
Skuggor ur det förflutna (info) 09:43 19/3 (62)
Chicagoexpressen (info) 07:14 19/3 (39)
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)