daking86
en av dom bästa filmerna som finns... skulle bara vilja se deniro i sonnys position i filmen...
 kollind
Förutom det lite undermåliga spelet av de båda tonåringarna, som bidrog med en onödig komisk dimension, så är den ju underbar.
 Marre89
Bra men lite väl långtråkig
 kennert
Faktiskt en nyanserad maffiahistoria.
 Leniro
En film med goa miljöer och bra karaktärer där dom lyckas knyta ihop storyn på ett fantastiskt sätt. Killen som spelar Calogero som äldre går dessvärre en lite väl på nerverna. Tråkigt att Pesci inte fick en större roll.
 Hysteria
grymt bra film helt enkelt!
 pzun
stark trea , men jag hadde nog förväntat mig mer och snubben som spelade Calogero´s skådespeleri lämnade mckt att önska
 fatassmovieboy
Jag är så jävla trött på maffia-filmer. "Im gonna give him on offer he cant rufuse" och sån skit fy fan. Jävla maffiafilmer, alltid samma skit. Man får följa några idioter som pratar som inbicila jag har ont i halsen tattare. Nä nu får det vara nog med maffiabajs. AHHHHHHHHHHHHHHHH
 shahriarnorouz
fatassmovieboy, filmtipsets pajas
 kakbakarn
Inte överdrivet nihilistisk och kall som många maffiafilmer, det gillade jag. De Niro är bra här, både som skådespelare och regissör.
 matias
tafflig dialog. trögt manus. de niro är bra skådis, inte regissör
 LeoEntourage
klagar inte.
 ziferN
Riktigt bra 90-tals maffiafilm och Robert De Niro är alltid en svin bra skådis, han imponerade verkligen som regissör här. Stark 4a.
 mi9
Den här filmen verkar vara de Niros tribut till verkligheten i Bronx och andra ställen varifrån gangsterfilmerna hämtar sin berättelse... Fast unge C har tur... inte minst med inte mindre än två fadersfigurer... som båda försöker hålla honom borta från trubbel... Femma är den inte, men värd en fyra.
 mrHL
Okej, fast jag hade väntat mig mer...
 skurpur
Kändes ganska meningslös, med vissa riktigt dåliga skådisar (Taral Hicks inte minst). Hade lika gärna kunnat vara en 2:a.
 dissiminator
Ett ganska skönt komplement till ex. Goodfellas, tyvärr lite väl enkelt berättad och moraliserande ibland.
 Scrite
Pendlar mellan 3 och 4. Lite väl moraliserande som Dissiminator redan sagt. Får bli en stark trea.
 ami86
Inte riktigt vad jag hade väntat mig, men en positiv överraskning! Jag har egentligen mina personliga skäl för att sätta en 4:a, för ser man till manus och skådespelarinsatser så tycker jag nog egentligen att den bara förtjänar en 3:a. Som folk tidigare sagt så är den lite väl enkel och moraliserande, men i slutändan en riktigt skön film som jag inte kan låta bli att älska.
 Valarn
Pendlar mellan 2 och 3. Barnskådespelare är inte min grej. Särskilt när de spelar dåligt (svarta tjejen och kompisar till "C"). En ganska så tråkig film med få höjdpunkter. Dock är några av karaktärerna bra. "Den evige förloraren", t.ex.
 Fermis
nånting som saknas, känns inte som om man lär känna huvudpersonerna
 misternajs
Klart bra maffiafilm, lite seg dock. Men trovärdig och bra skildring av problematiken att växa upp i slum o närhet till maffia, som familjen försöka skydda ifrån samtidigt som pengar och respekt är inbjudande o svårt att motstå. Påminner om Goodfellas, men dock inte så bra. Betyg svag 4:a
 Vitus
ah, missat att betygsätta denna innan. ganska underskattad film som ja sällan hör folk nämna. det var inte det jag förväntade mig att få se men på ett bra sätt då.
 ChibiChibiMoon
det går ju inte att låta bli att gilla de här italienska maffiafilmerna som ska utspela sig på 60-talet av någon anledning...
 Jockflake
"Now yas' cant leave."
 the godfather
Bra regidebut av de niro och hyfsat gangster tema. Men om man jämför med övriga gangsterfilmer jag sett så är denna inte den bästa men inte den sämsta. Så den får ett medel betyg, en trea.
 Ola_Schubert
Kanske inget direkt mästerverk men jag gilla det annorlunda stuket på denna gangsterfilm. En svag fyra i betyg.
 AddeColciago
Inte alls långt ifrån GoodFellas i både utförande och kvalitet. Väldigt stark berättelse. Bra jobbat, Bobby Dee.
 Zipper
Inte som jag väntat mig, vilket var positivt. Det var en överraskande fin historia. Tyvärr drar vissa tveksamma skådespelarinsatser ned betyget. Ganska förvånande, De Niro om någon borde ju ha koll på sina skådisar.
 fantomen
en poor man's goodfellas
 Sture Stenhög
Mer en film om att växa upp än en gangsterfilm, och det är nog en del av varför den här filmen är bättre än det mesta i genren. Filmens styrka ligger i de komplexa personporträtten, huvudpersonen blir påverkad från flera olika håll, och filmen tar inte ställning om vem som har rätt i vad. Bara för att du är en gangsterboss så behöver ju inte det betyda att du inte har värdefulla visdomar om livet att dela med dig av, och det är befriande att den här filmen törs inse det. Man gör också ett väldigt bra jobb med att etablera känslan av en tid och en plats, ett bra soundtrack bidrar till det. Bra skådespeleri också, främst från Palminteri och De Niro, och humorn fungerar i allmänhet bra och används i lagom dos. Det som drar ner lite är att storyn har en tendens att falla på plats lite väl snyggt, men jag prioriterar trovärdiga karaktärer framför trovärdig story, så det räcker till en svag fyra
 mammene
Jag vet inte vad jag ska tillägga när Sture Stenhög skrev det så precis och bra. Jag kan bara understryka att det är befriande att se filmer som kan vinkla karaktärernas olika sidor, att de inte behöver vara antingen goda eller onda utan att vi människor har fler sidor, så det är mycket bra utfört. Musiken var perfekt för stämmningen och jag vill också berömma de två som spelade Cologero så bra och dessutom sätter jag en stark fyra.
 Gigi1943
Mycket stark trea, måste se om den eftersom jag somnade i mitten, då kanske den får en fyra, vi får se ...
 booby
Stark berättelse och bra skådespel.
 le monster
Eftersom den då och då är överraskande sentimental framträder filmen som något mer än en vanlig gangsterfilm. I stället är det en historia om faderskärlek med tillräckligt mod för att tillfredställa dem som förväntar sig gangsterfilm samtidigt som den också vidrör hjärtat.
 Genstruktur
Stark trea!
 Berniey
Trots likheter med andra filmer inom genren så sticker denna ut på ett bra sätt men den har sina brister.
 ClintanTheKing
Underskattad! Denna är riktigt bra med starka känslor och karaktärer. De Niro visar att han kan regissera också om det är så och Palminteri gör fan sin bästa roll.
 Taandborste
Sevärd, men ingenting som intresserar mig så mycket.
 halvdebil
såg om den och sänkte till en tvåa för att det är en ganska dålig film :)
 Ojhda
Mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara!
 mr_magi
Vansinnigt välgjord!
Det var härligt att här få återvända till maffiagenren och då speciellt för att se Robert De Niro på den tiden han fortfarande levererade. Här tar dock inte De Niro gangsterrollen utan mer den oroande fadern inför sonens vänskap med den lokale gangsterbossen Sonny(fint spelad av Chazz Palminteri). En fin film men den når inte upp till en film som "Goodfellas" som "A Bronx Tale" delar likheter med. Musiken i filmen är dock en klar klar fullpoängare. 3+
 GinNTonic
Bra gangsterdrama som håller sig rätt jordnära, har bra story och några fantastiska scener.
 dudson
Mycket välgjort tidtypisk gangster drama som har allt man kan förvänta sig av genren. Men det är Chazz som bär filmens mantel och inte Deniro i denna filmen. Makalös skådespelare. 3+
 RustyFilm
Många filmer om italienska gangsters finns det, här är en till. Den här historien är ganska trevlig och visar gangstervärlden ur en lite annorlunda vinkel och dessutom till kul musik. Berättelsen bygger (enligt omslaget) på manusförfattarens Chazz Palminteri egen uppväxt som "maffialärling".Chass spelar även maffiabossen i filmen. Regin i filmen är kass. Exempel på det är slagsmålsscenerna. Det här var De Niros regidebut och vad jag vet det enda försöket
Bra
Inte så tokig....
 Nolan91
En nog väldigt underskattad film som håller klass inom genren.
 sodomiten
Inte för att Chazz var dålig, men De Niro borde fått spela Sonny istället för den slätstrukna rollen som fadern. Joe Pesci hade jag velat se som högljudd, överspelande mafioso istället för bara i en trist liten biroll. Den här filmen känns som en lättviktare jämfört med tex "Maffiabröder".
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)