RobinF
synd att det belv so mdet blev, kunde ha varit mycket bättre än hur den blev
 xHeroOfWarx
håller med hsimpson fullt ut!
 ScArRrFaCe
Inte alls samma charm som första, men fortfarande bra.
 Djason
Inte alls lika charmig som första filmen men Michael J Fox är bra i sin roll. Hur som helst så är det en helt ok rulle.
 Ghostface
Uppbyggd på exakt samma sak som i 1an men denna gång är förvecklingarna en omgång för mycket men betyget blir trots allt väldigt stabilt.
 void0
Den är rätt fånig, inte alls lika charmig som ettan. Svag 3:a för framtidsmiljöerna.
 OneFlewOver
Lika bra som ettan! Spelar ingen roll vad andra säger, jag har alltid gillat den som fan!
 Ondskapt
Inte riktigt lika bra som den första, men fortfarande en fantastisk film. Knyter ihop med den föregående på ett fenomenalt sätt, Michael J Fox och Christopher Lloyd tillhör de bästa filmparen någonsin och det är en ren fröjd att se den här filmen. Underhållning på toppnivå!
 yrkeschaufföre
Det är mer än tio år sen jag såg den här men den funkar bra ännu.
 Tim.N
Mer av samma exakt samma sak ;o Najs men redan sett allt i ettan.
 ToddDowney
De gör något intressant med denna filmen. De får den att utspela sig samtidigt som den första filmen. Vilket får en att förstå mer vad som hände under just den kvällen. Men åter till filmen. Underbar fortsättning på en utav mina absoluta favorit filmer! ''Doc, you won't belive it. We have to go back to 1955. - I don't belive it!''
 Hakkaisha
Klassiker
 ClintanTheKing
Såklart inte lika vass som första delen, men ändå väldigt bra! Fox och Lloyd fortsätter att vara grymma i sina skräddarsydda roller. Men del 1 & 2 är ju i stort sett en och samma film, allt knyts ihop liksom. Den där sportkalendern skulle man bra gärna vilja lägga vantarna på.
 AlbinWesley
Bygger vidare perfekt på ettan och gör den rikare, allting är ännu knasigare och filmen är precis lika underhållande.
 craptastic
Kanon! De två första filmerna är jäkligt bra och underhållande. Synd att trean blev så besvärlig.
 zazken
Å fy fan. Det här är fanimej under all kritik. All charm och stil som fanns i den första delen är som bortblåst, och det som skulle kunna tänkas vara bra är det som är plockat från första filmen. Undvik detta trams.
 mammene
Att göra en hit två gånger kan vara svårt, men här lyckades man just med det. Inledningen kändes till en början lite rörig och stökig, men med samma berättarglädja som i ettan så lyckades man få ihop alla trådar. Jag tror till och med att den här var snäppet mer spännande, det var laddat så det förslog!!! Ser fram mot trean.
 Xenox
Mycket bra uppföljare! Den håller lika hög nivå som ettan. Kul att de den här gången är i framtiden också.
 hulqen
Minst lika bra som ettan i alla fall. Tråkigt att de inte är mer i framtiden, men den del som utspelar sig där innehåller tillräckligt mycket intressanta prylar, referenser och annat för att hålla en intresserad. Kul att Nike bestämde sig för att ge ut en version av Martys skor för övrigt (dock utan "power laces", synd!). Tappar lite charm i andra halvan och blir nästa lite obehaglig, men hämtar sig igen. Sevärd!
 Sture Stenhög
Jag har alltid hållit då två första filmerna i serien som ungefär lika bra, men efter senaste omtitten får jag ändå konstatera att den här är snäppet sämre. Det är delen som utspelar sig i framtiden som drar ner lite, den känns lite hafsig och det känns som att den i första hand finns där för att etablera den historia man egentligen vill berätta. Men det finns fortfarande mycket som är kul även där, och det finns ingen del av dessa filmer där inte underhållningsvärdet är på topp. Min favoritdel av denna film är nog det dystopiska alternativa 1985, medan den tempostarka avslutningen går i samma härliga stil som den första filmen. Överhuvudtaget är det här den film i serien som bäst utnyttjar tidsreseaspekten, här får vi alternativa tidslinjer, paradoxer, karaktärer som interagerar med andra versioner av sig själva, och tidsresor både framåt och bakåt i tiden. Återigen imponeras man också av kreativiteten och hur snyggt man till slut får allt att falla på plats. Att det färgstarka persongalleriet är så gott som intakt är även det en stor anledning till att det här en utav filmhistoriens mest lyckade uppföljare
 Ojhda
Inte lika stark fyra som ettan men blir ändå en fyra, dom följde upp ettan rätt bra, en klassiker på samma sätt. Hela trilogin är bara ett måste, finns få som ej sett dem men om du är en av dem, tveka inte en sekund.
 raggardjavul
Lite rörigare än ettan men inte så pass så man tappar bort sig, tycker även detta är en klassiker.
 Commandante
Givetvis inte lika bra som jag minns den från min barndom, men ändå hyfsat kul. Det enda jag undrar är varför huvudpersonerna måste skrika så mycket hela tiden?
 Christofer
23/5 2013 (4:a): Efter omtitt såhär några år senare så fortsätter jag att hävda att första filmen är den allra bästa, men tvåan har verkligen sin charm den också, speciellt scenerna från 2015.19/8 2006 (4:a): Ettan är bäst, men tvåan är inte mycket sämre...
 Almgren
Ser man ettan och tvåan tätt inpå varandra så är det jäkligt kul att hänga med i historiens förvecklingar genom tidshoppen, och med tanke på att de inte visste att det skulle bli en uppföljare från början så har de lyckats oerhört bra med att få in scenerna från ettan ur nytt perspektiv. Tillsammans får båda filmerna egentligen en fyra, men för sig själva får de nöja sig med starka treor.
 Ful_fisk
Herrejistandes vilken genialisk uppföljare! Fullkomligt svindlande hjärn-gymnastik, samt att den tar konceptet till nya nivåer utan att tappa känslan. Rolig och förbannat jävla as-spännande hela tiden! Måste höja även denna till en femma. Pur briljans!
 Sznax
Jag vet inte varför men biljakten mot slutet fann jag oerhört kul. Det var ungefär behållningen. För många nedslag för att riktigt kunna rymmas och springa-och-gömma-sig blir till slut inte särskilt roligt. Filmen dras ut för mycket mot slutet dessutom. Framtid är alltid kul och är inte så överdrivet felaktig den här gången, men faxar har vi inte längre. Betyg 4.1
 Albion
Hela serien är makalöst charmig. Denna uppföljare fortsatte i samma härliga anda som ettan och fullpoängaren är inte långt borta. Betyget blir en stark 4;a, dvs 4+, vid denna omtitt.
 robbieroy
Jag håller första Tillbaka till framtiden som världens mest underhållande film. 2:an tar vid där den första slutar och är jävligt underhållande hela vägen i mål även den. Även om den är en upprepning så är den ju en väldigt härlig upprepning såklart. Men det är det faktumet som ligger till grund för att det blir en 4:a i betyg den här gången.
Resorna i tiden fortsätter. Inte lika bra som del ett. Lite rörigare med resor till både 2015, 1885 samt 1955 ännu en gång. 1955 möter man dessutom sig själv från resan i första filmen. Lite rörigt men en intressant idé. Michael J Fox och Christopher Lloyd är klockrena i sina roller som Marty och Doc. 3+
 vonadel
En film man ska se nu när vi ju faktiskt är framme vid 2015! :) Inte lika bra som ettan, men ändå riktigt bra. Överspelet är ju helt sanslöst, men av någon anledning blir det bara charmigt. "Biff" är ju en fantastisk karaktär, trots det enorma överspelet då :). 8/10
 annihilat0r
Uppföljaren "Back to the Future Part II" lever inte riktigt upp till originalets slagkraft. Manuset saknar styrkan som fanns, vilket resulterar i en nivåsänkning av den helhetsmässiga underhållningen.
 Jämte
2015. Se filmen säger jag bara!
 actionwille123
Jättebra film den är lika bra som ettan kanske bättre och dom åker till! 2015 jag bara önska att vi hade en sån där FRAMTID!!! jag längtar till att se Trean
 Fläskkäft
Finurlig uppföljare där vi får följa med på ännu ett mycket underhållande äventyr. Det är mycket välgjort och mycket tid har lagts ner på detaljer i både manus och utförande. Fox och Lloyd är mycket bra med härlig energi och entusiasm, Tomas F Wilson verkar stortrivas i sin roll som den mycket osympatiske Biff. Filmmusiken är givetvis fantastisk och medryckande även denna gång. Det är väldigt fantasieggande att leka med tanken vart man skulle bege sig om man hade en tidsmaskin till sitt förfogande... Blev helt såld på denna när den va aktuell på bio så jag gick och såg den två gånger.
 Albion
Efter att ha sett om denna direkt efter att ha sett den fantastiska första delen så känns denna nästan lite platt. Jämförelsen blir lite orättvis för detta är också en riktigt bra film. Betyget blir en stark 4;a denna gång, dvs 4+
 F-M-J
Perfekt familjefamilj som imponerar både som fristående och återuppföljare på en redan lyckad fösta film. Man bjuds snabbt in i den cinematiska verklighet man presenteras av och stannar där tills slut eftertexterna käckt börjar rulla med en reklam för att en tredje episod är att vänta. 3+
 Solidus
Fantastisk uppföljare med en skruvad, men genomtänkt, handling. Se och njut!
 Jompalompier
Inte lika bra som ettan men fortfarande väldigt underhållande!
 Zarquon
För att vara en lättsam familjekomedi har denna en komplex och otroligt genomtänkt handling, som väver sig samman med första filmen på ett finurligt sätt.
Här snurras det till ordentligt och det gäller att hänga med från start för att hänga med i svängarna. Aningens sämre än första filmen, men fortfarande ett riktigt bra äventyr med massor av charm och ett högt tempo. Vill minnas att den här inte togs emot med applåder när den kom ut, men det spelar ju knappast någon roll numera.
 deswhip
Ettan: Klassiker, kultstatus, charmig och mycket underhållande. Överlag mycket bra. Betyg 4. Tvåan: Ok, fortfarande underhållande men med klart lägre kvalité. Betyg 2. Trean: Man har skärpt till sig jämfört med tvåan, trevlig filmupplevelse, håller stilen på alla plan. Betyg 3.
Klassiker
 yrkeschaufföre
Lättsamt äventyr med dyster framtid.
Även om det är i framtiden så börja filmen dala och den börjar bli lite tröttsam, men den är underhållande.
 Applekingen
De första 45 minuterna håller samma klass som 1:an men sen blir det tyvärr lite för mycket upprepningar av 1:an vilket sänker filmen nästan två snäpp. Fox och Lloyd håller den kvar på en svag 4:a.
 päronanton
Älskar verkligen dessa filmer! Såå otroligt sköna!
 picklessmulan
Nästan i klass med första filmen
 sodomiten
Att se dom här filmerna år 2019 känns som "tillbaka till forntiden".
 Albion
Håller fortsatt hög underhållningsnivå. Det mesta är väl redan sagt egentligen. Betyget blir åter en stark 4;a, dvs 4+
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)
Love Happens (info) 09:52 16/8 (58)
Share (info) 07:43 16/8 (1)
Charmören (info) 04:33 16/8 (4)
Ansikte mot ansikte (info) 00:35 16/8 (37)
Förtrollad av Paris (info) 23:55 15/8 (11)
Good Boys (info) 23:44 15/8 (1)
Midsommar (info) 23:33 15/8 (22)