Rejn
Börjar bra, men tappar i andra halvan av filmen. Balanserar mellan en trea och en tvåa för mig.
 Testgubbar
Denna filmen alltså... Under andra halvan av filmen var som att titta på en dålig Bourne-rulle (klipp varje 2:a sekund). Karaktärerna var ganska jobbiga, men Sean Beans röst är bra som vanligt.
 BluePrint_1985
Jag älskar den här filmen. Den har ett väldigt bra budskap och lyckas förmedla det på ett väldigt bra sätt. Nu måste man komma ihåg att filmen kom ut just när det var en väldigt stor global debatt om det som budskapet handlar om, ser man det idag kanske budskapet inte känns lika självklart. Jag tycker dock att det funkar ändå. Skådespelarinsaterna är väldigt bra, filmen blir aldrig egentligen tråkig, scenerier och historia känns trovärdig, och inte överdrivet egentligen. En stark fyra som blir en femma på grund av att den har den kanske bästa titellåt som gjorts till en film.
 Taandborste
Jag gillade den förvånansvärt mycket. Väldigt underhållande och intressan, dock kunde de har kortat ner den lite.
 federico033
Nej, det funkar inte för mig
 Tiny Turtle
Michael Bays enda bra film. Självklart är det en av hans minst populära eftersom folk tydligen vill se stora explosioner och Megan Fox istället. Den här är däremot effektivt berättad med snygga effekter och habila skådisar.
 psyche_delic
Michael Bays bästa film, men det säger inte så mycket. Innehåller fortfarande en hel del störiga grejer...
 hulqen
Dagens överraskning! Sjukt snygg och spännande, men det är ju de flesta Michael Bay-filmer, men den här känns dessutom genomtänkt och har ett starkt och bra budskap. Dessutom intressant tema, och spännande tekniska prylar för er som gillar sånt :)
 stenemo
Jag älskar dystopier som, då de är extremt orealistiska i sin negativa sida, visar hur bra framtid vi kommer att ha! Allt det negativa är orealistiskt och allt positivt har goda chanser att bli verklighet även för gemene man inom 30-70 år!
 Grillo
Intressant koncept och inledningen är mycket bra. Förutom allt over the top-buktande är det här faktiskt en bra film. Tyvärr känns det som om den kunnat bli bättre och mer tänkvärd med ett annat ansikte vid rodret.
 falafelpunk
Sexism, produktplacering samt ett hopkok av fula filmstölder. Verkligen inget att se.
 Runlibr
Glatt överraskad, spännande rakt igenom!
 tummeliten
Eh, nej. Bra skådespelare och snyggt utförande, men manuset saknar helt trovärdighet och är barnsligt överdrivet. Filmen känns dessutom i långa delar som ett hopklippt montage av andra sci fi- och sommaractionfilmer, vilket gör att den framstår som en framdiskuterad produkt som bajsats ut för att fylla en viss nisch i biografutbudet. Michael Bays vanliga tics blir toppingen på bajsmackan. Usch!
 Mat1az
Ah! Hade nästan glömt bort den här ny-gamla dängan av Michael Bay. Minns att jag såg den på bio för snart 7 år sen, och minns även att jag tyckte den var riktigt underhållande då. Igår kände att det var dags för en omtitt för att se om minnet höll sig. Och det måste säga att det gjorde, svag för framtidsdystopier som jag är. Men det går ju inte att sticka under stolen med att det här är okomplicerad underhållning. 1+1 blir alltid två, för det är ju ändå Michael ”lill-Cameron” Bay vi pratar om. The Island är ändå den film jag gillar mest av Bay. Biljakten med de fallande tåghjulen är en av mina favoriter bland actionscener. Effekterna håller sig även riktigt bra idag. Det enda jag störde mig på var det fallande R-ett. Så se den för vad den är; en bay-brainer som försöker ha ett djup blandat med multimiljon-explosioner. Underhållande? SVAR JA!
 leothar
Började bra, sen ballade det ur.
 lordsweden
Fan va jag älskar den här filmen!
 LinaR
Gillar idén och fram till mitten är den väldigt bra, sen spårar den tyvärr ur. Det blir ändå en stark 3:a.
 Xenox
Bra story och ett fantastiskt soundtrack. Tyvärr spårar den ut lite mot slutet.
 Kubrick
Vilken klåpare han är Michael Bay, här slarvar han bort en bra skådespelaruppställning och en stor budget på yta ist för djup.
 ThePatient
Jag kom på mig själv en bit in i filmen med att sitta och tänka "Nämen, snälla Michael Bay... Nu får du skärpa dig."
 Användarnamn23
Annorlunda och intressant historia med bra skådespelare.
 Gröne_Orm
Absolut skulle denna film ha kunnat bli precis hur bra som helst med en kompetent och humanistiskt orienterad regissör (foto och kostym är utmärkt). För mycket fordon och explosioner, korkad dialog och slarviga detaljer. Dessutom en scen som i sitt utförande bara kan tolkas som mycket osmaklig antiabortpropaganda. Allt detta till trots är filmen värd en (svag) trea. Tror jag.
 EliasN
Överraskande bra, faktiskt.
 spiel mit mir
Underhållande från början till slut och McGregor är som vanligt lysande. Jag gillar den!
 ekback
Såg om den här nu för första gången sedan premiären för drygt 7år sedan. Den började lika bra som jag minns den, men i mitten blir det onödigt mycket och ofta långsökt action. Hela historien hade förmodligen kunnat göras bättre med mer djup och mindre action, men det är ändå en intressant film som till största del är bra och t.o.m. riktigt skön bitvis. Bra spelat av Ewan och Scarlet. Svag 4:a.
 AmyTatti
Berättelsen tycker jag har en väldigt intressant filosofisk ådra som jag gillar. Tycker att filmen hade vunnit på att tona ner förstörelse-action-scenerna. Tycker också att den är onödigt brutal i vissa scener. Jag hade hellre sett den som en filosofisk thriller än som den actionrulle. Men i summeringen ändå en fyra.
 lundabo
Scarlett Johansson àr nàstan fàr vacker i denna....
 TheHorrorfan
Var ungefär som jag trodde. Underhållande och bra gjord.
 emsir
Blir irriterad på all produktplacering och att det är en sån jääkla massa action, ibland typ en kvart av enbart explosioner och biljakter. Gillar sådant, men bara till en viss gräns, sedan sitter jag bara och zonar out. I övrigt spännande och McGregor gör en bra insats tycker jag!
 RichardEk
Dystopi genom reklammakarens ögon och då menar jag inte bara den ivriga produktplaceringen, utan fotot, som är som hämtat ur en reklamfilm för en ny bilmodell. Det är snyggt nästan till överdrift. Inte desto mindre är det science fiction med hjärna, och en kommentar angående det nutida mänskliga subjektets allt mer urholkade rättstatus. Actionscenerna som avlöser varandra mot slutet är effektfulla och skådespeleriet bra.
 Albion
En trevlig filmupplevelse. Bygger med sitt moraliska dilemma en del ovanliga tankebanor. Som till exempel det faktum att tittaren ska sympatisera med vandrande reservdelsenheter, eller? Lite för mycket tröttsam action tillhör väl tyvärr standardingredienserna numera. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
 Skazka
Men kul att tjejen återigen får springa hand i hand efter en man. Skitkul.
 cruze
Missat denna helt, tack Netflix! Utöver den överdrivna produktplaceringen (Micro$oft all over) har jag väl inga större klagomål. Snyggt gjord med passande miljöer, bra skådespel. Men lite för förutsägbar för att nå absolut toppbetyg, men en klockren 4:a blir det.
 erosagape
Bra historia och ett alternativ till bäbisfabriker och mord på medellösa för att komma åt organ, om ursprungstanken att reservdelarna bara är en klump biomassa hade hållits men nu blev de för mänskliga. Min 4:a försvann i sista scenen när hjältens skjorta var hel och fin igen, och jag bara stönade ö:n. Nu efter en natt sömn har filmen nästan återerövrat 4:an för att den kunde ge upphov till funderingen om en vid Bechdel-test räknar med kloner.
 G-Zus
fyyyyyyyy faaaaaan!!
 Rock Snack
Gamla idéer alltihop. Har sett det mesta förut. Filmen var underhållande, men absolut inte mer, och jag kommer förmodligen inte att se den igen.
 LTT86
Jag kan förstår vad idé med story var, min enda problem är att allt var förutse. Jag kunde tyvärr se vad som skulle hända innan jag kom in i den scenen. Okej, det fanns vissa småsaker jag inte förutsog, men annars, en okej film och rekommendera den.
 cALLEf
Helvete va mycket epilepsieffektrr ala Michael Bay det är tänkte jag filmen igenom ovh visst var den regisserad av bay... Intressant att allt är extremt avancerat 2019 förutom mobiler som tydligen avstannat helt. Sen var det ju förvisso en Nokia så det finns väl viss trovärdighet. Bra casting. Ok story. För mycket action. För lång. För mycket Michael bay. Sean bean dominerar.
 erasercut
Intressant idé tappas helt bort av plotholes och dumaction.
 Sarakin76
Som actionfilm er den mesterlig. Visuelt er den en frøjd. Men en del luker i storyn trekker ned.-4.
 siggelund
Michael Bay försökte skylla den här filmens misslyckade försäljning på Scarlett Johanson. Jag personligen skulle säga att hans tråkiga regi, samt en överdrivet flinande McGregor utgör större problem. Det räcker inte med välkomponerad färgmix, effektdriven action och pompös musik för att få till bra film. Det behövs MER. Som att låta karaktärerna få originalitet och djup. Som att göra handlingen gripande. Som att våga provocera.
 BrutusBeefcake
Gillar första timmen, sedan går det jävligt fort utför, dumheterna avlöses efter varandra och jag får aldrig njuta utav spektaklet. Sedan är filmen på tok för lång, man hinner tröttna efter en stund. (5+/15)
 yrkeschaufföre
Nu ger jag upp, jag har sett fragment av den så många gånger att det var dags att avsluta den utan att ha sett början. Tycker att Scarlett fungerar bra medan jag stör mig lite på Ewan. Filmen hade vunnit på att kortas ner lite. En klart godkänd tvåa från juryn i Lund
 Jamesa
Godkänd. Snygg och bra idé, men för ooriginell och förutsägbar.
 deswhip
Den här filmen är verkligen bra! Bra beskrivna personligheter, vackert filmad, välgjord action. Intressanta, snygga och inspirerande karaktärer, bra casting. Storyn är också bra, åtminstone om man inte dissekerar den alltför hårt.
 Zarquon
För lång och (håll i hatten, inte varje dag jag kommer med denna kritik) onödigt mycket action. Även om en del actionscener är rätt bra, så blir det som att klämma i sig ett halvtkilo godis på en gång, och det behövs ju verkligen inte sprängas en hel stad för att berätta den här berättelsen. Men visst. Inte usel, okej att se en gång.
 dudson
Trälig film där det är ett tröttsamt springande&jagande i nån flummig hitec värld. Det som lyser lite till filmens fördel är sköningen Buscemi och Sean Bean som trovärdig onding.
 Hanness
Hyffsad
 karlmats
Bays sista 4a som ryker här. Faktum är att han inte ens fick behålla en 3a när jag sett om alla filmerna som jag en gång i tiden tyckte var så häftiga att han belönades med ett snitt som var få förunnade. Här hade jag ändå minnet av en snygg sci-fi-rulle som var något annat än de hjärndöda explosionsdrivna filmerna jag på senare tid kommit att inse är Bays signum. I början är det ju också så, dialogen må vara halvdan och de sterila miljöerna känns mer plastiga än futuristiska, men det är ändå ganska underhållande att se McGregor och Scarlett mysa runt i sin okunskap. Sen brakar Bayhelvetet löst med flashiga bilar, attackhelikoptrar, explosioner och allmän intellektuell antimateria. I slutändan undrar man varför Bay ens bemödade sig om att göra första delen så pass lång som han gjorde, egentligen hade det ju räckt med fem minuter för att kunna använda skiten i en trailer och sen bomba på med samma grejer som han uppenbarligen egentligen vill göra. Buscemi och Ned Starks karaktär känns väldigt Michael Bayiga också även om det så klart är kul att se dessa skådisar. Det blir en svag 2a till slut, hjärnan måste ändå säga ifrån.
« Föregående   |   1 ... 16 17 18
Senaste kommentarer
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)