sicworld
Flippad rulle!
 Astrojacob
Lite tröttsamt i två hela timmar med höga pundare men Depp o del Toro är som tagna ur "Gökboet" med Giliams hjälp så man småler ibland. Ingen av Terry Gilliams bättre dock men en ljuv flashback till det drogidylliska 60-talet. Knapp Fyra.
 ScArRrFaCe
Förjävla rolig. Fortfarande. Precis min typ av humor.
 Yellow
Sjukt kul men också obegripligt stundtals.
 mkan
Jag är besviken. Förväntade mig mer och att den skulle vara roligare!
 Supernaut
Gilliam briljerar!
 vieekk
Fortfarande en femma. En film så trogen sin förlaga och ändå en så fantastisk översättning till filmformatet. Hur lyckades Gilliam? 5/5
 Xenox
Starka skådespelarinsatser och rolig humor. Mycket välgjord film.
 Netza
Alltså... va?
 DanneManne
Helt random film, man fattar nada av handlingen men dom lever fasen soft liv.
 Henkee
säger bara what a fuck.... grym film
 JPMk18
Efter att ha sett den igen kan jag inte sätta annat än en 5:a. Underbar rulle
 patrasket
Wow! Stod ut i 45minuter. Vilka jävla skit! Måste man ha käkat svamp själv för att tycka detta är underhållande. Bland det värst jag sett! 5/5 Christer Petterson
 kamadora
”Fear and Loathing in Las Vegas” har alla delar av mytiska berättelser. Raoul Duke och Dr. Gonzo är ett exempel på två antihjältar som gör en desperat resa till hjärtat av den amerikanska drömmen. Dem går till helvetet - intrasslade i en virvelvind av händelser i den bisarra och excentriska verklighet för att till slutet komma ur detta levande. Vi ser skrämmande, konstiga och roliga situationer för att komma fram till att så här var det i början av sjuttiotalet och det är faktiskt sant även idag. Detta är inspelning av ”sista resan” där vi kan fånga de sista ögonblicken av tid innan det börjar hända något dåligt. Men det är också en film om hopp - där Hunter säger - ..”Låt de goda tiderna komma ... det är faktiskt enda överlevnads sätt". Stark 5:an!
 JanneN
Grattis till Dig som stod ut i 45 min. Själv stod jag ut i 30.
 Kebaa
Nae, jag verkar inte tycka om drogfilmer helt enkelt. I nästan varenda en jag sett så stör jag mig bara på de drogade personerna och deras dumma beteende/tråkas ut av att det inte finns någon riktig intrig eller vilja (annat än att bli hög). Tände inte på den här filmen alls, och tvingade mig själv att titta klart på den. Sen att den var rätt snyggt gjord är ju en annan femma.
 Ful_fisk
Så sjuk och galen. Men jag tycker nog ändå att den är rätt överskattad. I mina ögon får inte filmen direkt fram något budskap eller ens någon direkt mening. Filmen är underhållande, välspelad och snyggt gjord, men vad är egentligen poängen? Gilliam har gjort bättre.
 ocbgb
Drogromantik när den är som bäst!
 KnivesForAPro
Skådespelet i denna film är övergrymt och för jävla roligt!! Johnny Depp's karaktär garanterar skratt så du får ont i magen
 peepshower
Efter att, omedvetet, ha lyckats undvika denna "klassiker" i så många år så var ju förväntningarna skyhöga. Blev så sjukt besviken. Bara flummigt och tröttsamt mest hela tiden. Somnade fyra gånger, tror jag... Innan vi stängde av en halvtimma från slutet. Inte ens Johnny Depp kunde rädda det här.
 hardcore
Va för ung förra gången men nu har jag blivit äldre och klokare. Det här är en riktigt bra rulle
 Berniey
En smått fantastisk film där första halvan av filmen är bäst då man tröttnar lite på depps karaktär men fram tills dess har man en trivsam titt.
 Ehrmann
Helt ok film, som dock förlorar mycket på att bli lite för hysterisk ibland
 johnny_silvers
Terry Gilliam lyckades! Han förvandlade en roman som av flera bedömts som ofilmbar till en minst sagt sevärd och fullt fungerande film. Å andra sidan väcker filmen men framför allt romanen frågan varför man ens vill göra den. Gilliam destillerade romanens snirkliga och personliga innehåll till en knappt två timmar lång visuell framställan av en enda lång psykadelisk trip, men utelämnade i mångt och mycket Hunter S. Thompsons bitande satiriska kommentarer på det amerikanska samhället, och därmed förloras en stor del av kärnan i romanen till förmån för en sprakande paranoid bildfest. En underhållande film där såväl Johnny Depp som Benicio Del Toro briljerar och kommer imponerande nära sina lika verkliga som fiktiva förebilder. Eftersmaken är förvisso fadd då filmen upplevs som något kontraproduktiv jämte den litterära förlagan i avsaknaden av kritiska frågeställningar.
 snurvelhuvud
Helt sjuk rulle, Depp är på topp :D
 kloakula
Jag vet ärligt talat vilket inte betyg jag skall ge filmen.. Jag fick skratta otroligt mycket men vet inte om det beror på att filmen var rolig på riktigt eller om den var så urflippad så jag inte begrep och därav skrattade..? Jag har verkligen ingen aning. I övrigt utmärkt skådespeleri av Johnny Depp och Benicio Del Toro. Det känns som att de fångat 70-talet åtminstone musikmässigt. Jag är diplomatisk idag och ger den en 3, men inom några dagar när man smält filmen kanske man ändrar betyg till 2 eller 4..
 Vikinget
Inte min typ av film. Man fick skratta gott ett par gånger men den tillför ingenting utan är ett evigt svammel med vissa ljusglimtar som sagt. Skådespeleri av toppklass av både Depp och Del toro i kombination av att man hade roligt då och då ger den godkänt!
 kloakula
Nu har jag bestämt mig, det blir 4 i betyg! Faktiskt otroligt underhållande nu när man fått smälta den!
 NoShameInsane
Alltså.. är jag den enda som fick sån huvudvärk av den här att jag var tvungen att stänga av efter en halvtimme?
 Engravadlax
Snark.
 Solidus
Det finns mycket gott att säga om själva produktionen. Depp och Del Toro är utmärkta i sina flummiga roller och bättre regissör än Gilliam för det här projektet gick knappast att hitta. Problemet är att filmen aldrig blir mer än en drogad historia med absurda situationer. Om den har något mer att förmedla går det mig förbi. Underhållande.
 alandicade
Grymt bra film sjuk som fan det är en film man kan se om och om och om och om igen :)
 andmoreagain
Såg filmen för en herrans massa år sedan och har med tiden tyckt att betyget kanske var lite väl hårt. Har nu sett om den och betyget känns alldeles solklart. En fullständig katastroffilm.
 Sarakin76
Det er skuespillerne som gjør filmen.
 Podpolkovnik
Klassisk psykedelisk galning som porträtteras mycket bra av Depp.
 ClintanTheKing
Allt jag kan säga att jag hade otroligt rolig under dessa två timmar i denna fantastiska komedi! Det bästa är att jag tror den växer mer och mer för varje gång man ser den.
 foppa99
Ha ha så sjuk. Depp e strålande. Skojig
 Guldbuddah
Helt fantastiskt snygg film. Dessutom från -98. Skådespelarinsatserna är enorma. Underhållande från början till slut.
Depp och Del Toro är bra här och karaktärerna frambringar mycket skratt. De sekvenser när Depp är nerdrogad är speciellt gjorda utan överdrift. En inte helt enkel filmupplevelse att titta på och uppskatta. 2+
 Jompalompier
Trippy! Galen resa med bra skådisar. Dont do drugs, mkay?
 CinemaStrange
Den hade sin charm.
 perrrvo
Helt fantastisk.
 Brink
Väldigt jobbig film
 AlbinWesley
Jag tycker ju verkligen inte om sköna knarkfilmer... det är liksom inte så värst kul grej. Men det bjuds på rätt så mycket stolliga skojigheter ändå. Underhållande och välgjord, inte nämnvärt givande mer än så dock.
 rebeccaawesome
Best freaking movie ever!!!
 RustyFilm
Man ska nog va aktiv narkoman för att uppskatta den här komiken. Har sett att folk hyllar eller sågar den här filmen, sällan något mitt i mellan. Jag går till sågbocken.
 Starkbröl
Lång som fan och kräver verkligen uppmärksamhet: man kan inte slötitta på den utan man måste leva sig in i alltihopa. Gillar man då den knarkade känslan (som faktiskt uppstår) så är det en bra film, annars inte. Förväntar man sig logik och konsekvenstänk har man kommit till fel film. Får höja från en etta trots allt.
rätt skön
 Teolinda
Skön men boken är bättre.
 KyLLo
Jag upplevde den som för skum. Det gäller att hitta balansen, för att det ska bli bra.
« Föregående   |   1 ... 22 23 24
Senaste kommentarer
Apostle (info) 00:02 17/10 (6)
Hold the Dark (info) 00:00 17/10 (8)
Cry of the Banshee (info) 23:27 16/10 (10)
UFO (info) 23:08 16/10 (5)
Deep Red (info) 22:58 16/10 (151)
Shaolin and Wu Tang (info) 22:53 16/10 (7)
Hämndens timme (info) 22:33 16/10 (15)
Havenhurst (info) 22:24 16/10 (1)
Cold Skin (info) 22:00 16/10 (3)
Fahrenheit 451 (info) 21:49 16/10 (7)
Slender Man (info) 21:45 16/10 (5)
Kärlekens hus (info) 21:44 16/10 (17)
Five Easy Pieces (info) 21:42 16/10 (105)
Hedda Gabler (info) 21:40 16/10 (3)
Hjärtats tysta smärta (info) 21:40 16/10 (1)
Utøya 22 juli (info) 21:18 16/10 (10)
Venom (info) 21:18 16/10 (9)
Juliet, Naked (info) 21:05 16/10 (2)
Under Toscanas sol (info) 20:47 16/10 (136)
Baywatch (info) 20:34 16/10 (30)
Tau (info) 20:27 16/10 (12)
Det sjunde inseglet (info) 19:54 16/10 (697)
A Boatload Of Wild Irishmen (info) 19:49 16/10 (1)
Gagarin: First in Space (info) 18:59 16/10 (9)
Sverige åt svenskarna (info) 18:39 16/10 (12)
Mordmysteriet (info) 18:01 16/10 (1)
Fifty Shades Darker (info) 17:03 16/10 (31)
Amityville: The Awakening (info) 16:34 16/10 (8)
Pysar och sländor (info) 15:19 16/10 (23)
The Notorious Bettie Page (info) 14:19 16/10 (30)
Call Girl (info) 14:14 16/10 (166)
V för Vendetta (info) 13:35 16/10 (1489)
Scrub Me Mama with a Boogie Beat (info) 12:45 16/10 (8)
Working Girl (info) 12:20 16/10 (97)
My Tomorrow, Your Yesterday (info) 12:19 16/10 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 12:08 16/10 (143)
1408 (info) 11:19 16/10 (812)
Snowden (info) 10:47 16/10 (32)
Filmworker (info) 09:17 16/10 (2)
Jimmie (info) 09:16 16/10 (5)
First Man (info) 08:11 16/10 (5)
Ginger Snaps 2 (info) 06:44 16/10 (38)
Get Hard (info) 05:43 16/10 (54)
T-Men - Al Capones banemän (info) 00:33 16/10 (5)
Knock Knock (info) 00:32 16/10 (42)
Terrassen (info) 00:08 16/10 (162)
The Domestics (info) 23:26 15/10 (3)
Leave No Trace (info) 23:00 15/10 (5)
En andra chans (info) 22:51 15/10 (250)
211 (info) 22:50 15/10 (3)