Johannes NA
HAHAHA! andra halvan är en ren soppa
 Patronus
Bristen på originalitet gör att jag ligger halvt sovandes när den ena efter den andra twisten levereras. Kan i nödfall fungera som lättsam underhållning en vardagskväll om man inte har några kvalitetskrav.
 ferttoo
Tunn historia. bra insatser av skådisarna. Helt ok underhållning.
 Belward
Velade länge om den skulle få betyg 2 eller 3. Irriterande märkligt agerande (enligt manus) mot slutet av filmen gjorde valet enkelt. Bra skådespeleri och helt ok film om man bortser från vissa konstigheter.
 NeeB
Förvirrat men bra :)
 Les_Sourcils
Var nog en trea eller fyra när man ser den första gången. Nu såg jag om den, och det är inte att rekommendera.
 Heddis
helt okej film. tror det är en sån film som man bara kan se en gång...
 LaDecima
Rätt spännande.
 BörjeNr1
trodde det var en komedi ända tills jag insåg att den var för dålig för att ens vara rolig
 SiouxieSue
Väldans snygg produktion, vilka filmsekvenser de har lyckats med. Tror det höjer en halvtrist film till en trea.
 amam
Kul att de försökte göra nåt nytt men tyvärr så blev det så konstlat och idiotiskt. Plus att Foster var så jävla osympatisk hela filmen att jag bara ville att hon skulle dö nån jävla gång. Urk för den här filmen.
 M_Hedman
börjar ganska bra och jag får förhoppningar om att filmen kommer att vara mer psykologiskt inriktad än vad den är. detta slarvas bort och filmen blir ganska tråkig..
 fitteld
Grymt snygg filmografi och en fin idé men det hela utfördes på ett ganska dåligt sätt. Dåligt skådespel från de flesta parter men får ändå säga att Bean och Sarsgaard gjorde helt okej insatser. Hade grymt låga förväntningar på denna filmen så den var ändå bättre än förväntan. Jag hatar Jodie Foster, hon äcklar mig.
 cahi
Spännande.
 kaj08
Blev glatt överraskad av den här filmen. På förhand låter det som en lika usel film som den bedrövliga "panic room", men här bjuds det i alla fall på lite spänning. Dessutom är det betydligt bättre skådespelare med den här gången, även om de inte hjälper upp den något dumma storyn till mer än en svag 3-a. Synd att behöva se Judie Foster i sådana här relativt dåliga filmer.
 MinotaurKing
bra film.
 Ondskapt
Det är en intressant idé och rätt kompetent utfört, men dom logiska luckorna är alltför många och det är en drös frågor som förblir obesvarade.
 CultOfZenith
Konceptet går hem, men det är allt.
 Hulk Hogan
Jag gillar storyn och skådespelet. Den är mörk och förvirrande. Ingredienser som passar väl in här. Den har en spänning som tilltalar mig. Filmen var bättre än vad jag hade förväntat mig. Absolut ingen förutsägbar film enligt min mening.
 recencent96
Mycket bra början.
 sonocronic
Jag kan inte med den här skådespelaren! Hon är så tröttsam! Blä! Nej, denna filmen är pinsam och långtråkig!
 zabb
första delen bra, andra delen dålig, men en trea ger jag ändå, känner mig snäll idag
 Dele
Jodie Foster är duktig, det finns ngt sympatiskt inslag och miljövalet är ok.. Utöver detta se består "Flightplan" av de vanliga gamla tröttsamma ingredienserna.
 Zizza
Hyfsat bra fast den bara spelas i ett plan, dock tycker jag att det är en rätt så enformig handling... skulle ha handlat om mer än bara en försvunnen flicka
 need_sleep
Helt okey film, Jodie Foster gör en bra tolkning av en hysterisk mamma och trots att filmen till största delen utspelas på ett flygplan så är den okey.
 Gyllenbock
Helt ok, annorlunda story helt klart. Jag gillar thillers som är åt det "psykologiska" hållet. En del av flygplanscenerna var förstås inte realistiska men det får man ta.
 Agatefilm
Det här var den bästa thiller jag sett! Inte för att jag har sett så många.
 Grillo
Fram till ungefär 50 minuter kändes det rätt så tråkigt, men slutet ryckte upp sig rejält. Rätt klichéspäckad och förutsägbar, men ändå underhållande och tillräckligt spännande.
 Xenox
En spännande thriller.
 Nemralis
Sämre än vad jag minns den. Överspel från skådisarna, sanslösa hål i logiken. Spänningen lyfte aldrig för mig heller.
 Råtta
Dynga helt igenom.
 sirkurt
Blandade känslor: Väldigt mycket på plussidan särskilt Jodie Foster som är så makalöst bra ännu en gång. Det är också en spännande, gripande och underhållande film men på minussidan finns en lite hastig upplösning och själva historien känns lite väl rörig och osannolik men det får man väl antagligen ta när det gäller thrillers, svag 4:a.
Stora delar utgörs av effektiv och spännande popcorn-underhållning, men resten... Korkade karaktärer, osannolika reaktioner, konstlad dialog, pekpinnar, krystade estetiska filmvinklar och en helt hopplös stämning i slutscenen. Hade det varit mera "pang på" och mindre försök att göra något sorts platt drama av det hela, så hade det funkat enormt mycket bättre. (6/15)
 yrkeschaufföre
Jag har aldrig varit förtjust i Jodie, men i den här känner jag iallafall med henne och blev lite engagerad i historien. Men den är alldeles för otrolig och dum. Jag slår på stor och ger den en hyfsad tvåa.
 annihilat0r
Jag blev väldigt imponerad av Jodie Foster i "Flightplan". Jodie gör nämligen en hjärtskärande roll och tillåts spela ut hela sitt känsloregister. Ett register som är så brett, så brett. Överraskande brett. Ovanligt brett. Filmens stämning är mörk och musiken är skrämmande. Usch ja, jag upplevde filmen som skräckfasoner i farliga toner. Det blev en läskig kväll, med tanke på atmosfären som jag befann mig i, den där som enbart förstärkte skräckväldet. Faktorn Sean Bean är vad som väger över betyget till den gula dalens oändlighet.
 92axha10
Alldeles för klumpigt genomfört. Det är för många hål i handlingen och den tar sig för många friheter. De försöker göra det till en psykologisk thriller men misslyckas något grymt.
 Tatty
Besviken på handlingen då det verkar tråkig men filmen är ju bra och spännande. Tröttnar aldrig på att titta på den fler ggr.
 GinNTonic
Först var den förutsägbar och sedan blev den osannolik.
 ThePatient
Spänningsmomenten är täta och en perfekt roll för Jodie Foster.
 silvertrain
En bra och spännande film. Även oförutsägbar. Såg den på.bio vilket höjer spänningen en del. Stark trea. Lite kul också att flygvärdinnor och annan flygplanspersonal manar till bojkott till filmen på grund av att de tycker att filmen visar upp dålig reklam för hur flygplanspersonal beter sig.
 LacombeLucien
Spännande.
 SatyreX
Riktigt, riktigt bra film! Jodie Foster är lika bra som vanligt, handlingen är inte den vanligaste och att den är så oförutsägbar gör den extra bra. Kan se denna film om och om igen. :)
En historia som griper tag i en...i alla fall till en början och jag förundras över mycket jag gillar Jodie Foster som skådis. Det enda man hoppas på är att filmen ska ha något nytt och överraskande slut men ju längre in i filmen man kommer så inser man att det kommer bli ett standardslut. Det positiva ligger i skådisarnas skickliga prestationer.
 GNStudios
Svårt att känna sympati för Kyle och man blir snarare irriterad på situationen. En stor irriterande detalj är att flygplansmodellen inte finns utan är byggd på ett helt orealistiskt sätt.
 BrutusBeefcake
Nej detta var verkligen inget att hänga i granen. Börjar väl hyfsat men spårar ut mer och mer för varje sekund, och det är ingen utspårning i positiv bemärkelse. (4/15)
En väldigt bra film, mycket tack vare Jodie Foster.
 Sarakin76
Får en treer da det fins en viss spenning. Men handlingen er jo utrolig langsøkt for ikke å si lite troverdig. Foster er jo bra som vanlig.
som sagt, en flygplansfilm är ju alltid en flygplans film.. Denna film är riktigt bra med duktiga och melodiska Jodie Foster, som alltid ser lite sorgsen ut.
 husberg
Superspännande, paranoid Polanskistämning & tajt manus. En förskrämd men oövervinneligt beslutsam Jodie Foster illustrerar nödvändigheten av att alltid följa sin övertygelse, instinkt och förnuft trots omgivningens förkrossande fördömande och skepsis. Hennes okuvliga will2power fixar naturligtvis biffen till slut!
 Merwinna
Filmen var mycket spännande fram tills lösningen avslöjades, c:a en halvtimme före slutet. De lyckades lägga in hintar åt olika håll, och det var osäkert om man skulle tro på mamman eller inte, om hon inbillade sig eller inte, om det var en konspiration - och i så fall vilka som var inblandade i den. Det gick verkligen inte att ana lösningen! (Vilket i och för sig även berodde på att historien var väldigt orealistisk.) Men efter att man fick veta, tyckte jag inte att det var så intressant längre. Då blev det bara den vanliga actionfilmen med spring, förföljelse, våld, skjutande. Men filmen som helhet är ändå bra. Jodie Foster är lysande i rollen som den förtvivlade mamman, och Sean Bean har det perfekta utseendet för en flygkapten: erfarna, mycket maskulina, lite kantiga ansiktsdrag.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)
Pacific Rim: Uprising (info) 13:00 21/5 (26)
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)