Black Mamba
trevlig film, det ringer väldigt mycket i denna.
 jenz
Rörande och välspelat om sorg, ånger och att hitta tillbaka till livet efter en näras bortgång. Jag gillar detta mycket! Med små medel sägs här väldigt mycket.
 ezeikel
Jag tycker att det är lite för mycket tv-filmskänsla i fotot, musiken och kanske framförallt skådespeleriet. Dessutom visar filmen lite upp en shablon av en sådan här situation, det gör att historien känns lånad och ofarlig. Den italienska känslan lyfter tvåan till den svaga trean.
 Elinnee
Lågmäld, gripande o Väldigt bra.
 Desolation
Väldigt gripande och välspelad.
 fionka
når livskärnan.
 Craxyknas
bra skådespelare och rätt bra händelseförlopp och så. men vad vill den säga? :S
 amelie poulain
Mycket bra film, trevlig känsla och bra skådespelare. Tycker särskilt om hur scenerna klipps innan de är helt avslutade, dock utan att något går förlorat, d.v.s. det överflödiga skippas.
 Manxson
Känslomässigt stark utan överdrivna gester("läs bildligt"). Beskriver sorgearbetet på ett mycket trovärdigt sätt.
 Andy_B
Ett av de känslostarkaste slut jag sett i film...
 orCa
bra film men förstod aldrig riktigt vad den ville. Lite öppen sorlig stark film.
 Svensson90
Kändes väldigt äkta.
 nodon
En stark och fin film. Flera oväntade scener och alltså inte alls förutsägbar.
 FreddyKrueger
Extremt vacker och känslomässig. Man blir rörd av den.
 Ibanez
Redigt tråkig, fast visst, den var väl hyffsad..
 PeterTheW
Riktigt bra. Inte en tråkig sekund.
 CreeM
3,5
 MutantKnut
varför inte... bra skådisar...
 Koriander
Fasansfullt! Men filmen lämnar i slutändan ändå en känsla av livsglädje och hopp.
 Kycklingbenet
lite mer action tack
 Striped
Riktigt riktigt endimentionell.
 koanäs
Lågmält och bra på alla vis. Slutet är oväntat och hoppfullt men inte alls överdrivet.
 kennert
Lågmäld,men bra.Mycket trovärdig historia.
 LasseKongo74
Rätt bra men har en förmåga att bli ganska enformig och framkalla jäspningar. Inte speciellt motiverande att följa en deprimerad familjs vardag.
 okidoki
Sevärd, men inte mer. Filmen känns tom och kanske retar jag mig på denna perfekta överklassfamilj.
 fabbejen
En lågmäld och vardagsvacker film som dock känns lite tom.
 Joaquim
lågmäld och vacker. Dessutom rörande realistisk om att förlora någon. Italiensk film är - oftast - bra fim
 Herr Arne
Nyansrikt spel och ett manus som tar sin historia på allvar.
 smichael
Trovärdigt om sorgearbetet efter en förlust men många scener känns väldigt krystade och överdrivna. Dock väldigt bra spel av Nanni Moretti. En stark trea.
 LiselotteÖ
Bra film! Utmärka skådespelare med ett otroligt samspel. Mycket känsloladdat tårdrypande drama. Filmen tajmar att det aldrig leder till något sentimenalt nonsens
 aspettando
Otroligt fin film. Moretti: som Woody Allen, men utan att vara äcklig, ytlig och tråkig.
 *hallon*
Väldigt gripande på ett lågmält sätt. Nanni Moretti som spelar pappan är fantastisk.
 Albion
En väldigt fin film om sorg och efterdyningar. Man kommer personerna nära och det hela känns mycket äkta och berörande. Mycket bra skådespelare bidrar till en välstämd helhet. Betyget blir en klar 4;a
 Tobias Fünke
Finns bara ett betyg att ge en sån här film.
 dr.kristina
Åh så fin film om förlust, sorg men också kärlek. Moretti är fantastisk.
 Merim
Here we are stuck by this river you and I underneath the sky that's ever falling down, down, down ever falling down. Through the day as if on an ocean waiting here always failing to remember why we came, came, came I wonder why we came. You talk to me as if from a distance and I reply with impressions chosen from another time, time, time from another time.
 Daniel Mott
Öh, ja, Brian Eno är ju bra.
 robe_karlsson
Så här ska en familjeskildring se ut! Väldigt starkt i en favoritgenre.
 Nolie
En film om en helt vanlig familj och vad man gör när man förlorar någon närstående.
 kakafoni
Väl genomförd socialrealism. Lämnade dock inga djupa spår i mig. En stark trea.
 #54
Utmärkt balanserat drama.
 ellaine
Sådär, den lyckades inte beröra riktigt.
 Dele
Finstämt och lågmält drama med vemodig känsla. Stark trea.
 Sznax
Väldigt trivsam och gjord med Morettis fina humor. Lyckas oerhört väl skildra de flesta av aspekterna som dyker upp kring ämnet. Filmen blir inte heller för sentimental eller för gråtmild, och inte heller humorn tar för stor plats. Utan allt blandas på precis rätt sätt. Betyg 7.2
 JimCarrey
Vilken solskenshistoria! Drama som precis orkar sig upp till trean pga bra skådespeleri och manus 3-
 Ful_fisk
Mycket bra italiensk film om sorgehanterande. Låter på storyn som en sentimental och jobbig film, men framstår mer som varm och trevlig. Mycket fin och vacker film!
 Roswall
Här finns kvalité, framför allt i patientscenerna. Filmen tappar på det då och då stolpiga fotot och den bitvis dåliga personregin.
 Sture Stenhög
En sådan där film som bara helt enkelt är bra utan att det varken finns något att klaga på eller något exceptionellt att lyfta fram: Temat är alltid intressant, och det är välspelat och välskrivet utan att glänsa. En väldigt typisk trea
Ganska bra, tycker det känns naturligt och blir liksom aldrig tråkigt. Men den lyckas aldrig med att engagera eller att kännas särskilt mycket. Ganska fint berättad ändå. Roswall kallar fotot för stolpigt och jag måste hålla med, sällan jag reagerar på att fotot skulle vara dåligt men det känns platt och trist. Slät trea.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Replicas (info) 14:10 16/2 (2)
Enter the Void (info) 13:02 16/2 (104)
Robin Hood (info) 12:28 16/2 (7)
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben (info) 11:16 16/2 (770)
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)