Nathanael
Bra och en godkänd uppföljare....
 D-axxis
liiit sääker han ä!!!
 Klunkenstråle
Steven Seagal: "Många människor jorden runt ser mig som en spirituell ledare."
 Gobo
WTF DET ÄR JU SEAGAL!
 CigarFace
grymt!!!
 John Kimble
Lika bra som ettan. Klockren.
 Afflicter
Uppföljaren till Steven Seagals bästa (och enda bra) film borde aldrig ha gjorts. Det skiter sig ganska snabbt.
 Little Big Aun
Helt ok action
 Jonatanh
Lika bra, om inte bättre, än första verket. Hisnande action, klockrena repliker och lysande eldstrider i äkta Seagelvildmarksaction. Slutscenen på bron är bland det fetaste jag sett på film.
 Christofer
Första filmen är en av få med Seagal som fått högre betyg än ett av mig, men den här är inte värd mer.
 buggen
Hjälp .. kan ngt trolla bort Seagal?
 pestoman
bättre än ettan iaf..
Bättre och tuffare än ettan. Seagal passar fint i rollen och skurkarna är lagom onda. Underhållande action helt enkelt
 kexchokladet
Sällar mig nog till skaran som tycker detta är ganska bra i alla fall som actionfilm betraktad..Seagal är och blir ju alrig nån stor skådis..men det behövs inte i den här typen av rullar.
 Irwin Fletcher
Usel uppföljare. Seagal är en hemsk aktör. De flesta skådisar har åtminstone ett ansiktsuttryck men Seagal har inte ens det.
 fartrand
Så mycket sämre än ettan.
 Kurganen
Jag tycker den här filmen är ett stycke skön action. Det finns inga större tankar bakom, Seagal kör sitt race och allt tuffar på i 200 km/h. Nä, bra helt enkelt.
 kanemura
För mig har den ett nostalgiskt värde som en av de första actionfilmerna som jag såg. Den är ju inte så bra och de två största felen är dels att terroristerna är 40 stycken (ungefär) istället för 13 som i Die Hard...någon amerikansk recensent sa att i Die Hard så fick regissörens oss att känna "Every death counts"...Här är tåget fullproppat med bovar så att Segal skall kunna hålla igång med slagsmål genom hela filmen. Det andra felet är Segal i sig, som ju knappast är någon stjärna. Färre terrorister och en bättre hjälte tack! Annars är det mesta bra i filmen :)
 Totenkopf
Bra action, men inte samma finess som ettan.
 MrMario
Bullshit skulle rankas högre. Måsen är ju usel som vanligt
 vitorm
 arruba
Inte i närheten av den klassiska Under Siege. Men är du ett Segalfan så är detta en av de bättre han gjort, men det är ändå inte bra. Rekomendation till Seagalfans annars inte.
 rebelscum
Så länge det är Steven så är det hållbart.
 Djason
Ok action men Seagal är ju så fruktansvärt stel, fan vad tråkig han är att titta på.
 dudson
RiktigT häftig Seagal film när han fortf,,,är någelunda smal men är rätt stel tyv...Men storyn är helt OK! Onda Galna Terrorister som vill spränga en större stad....Data nörden och Den gamla lego-soldats räven är Cola i sina roller! Inte lika Bra som Under Siege 1 har inte samma känsla men är ända Skaplig...Så diggar man Seagal så måste man se den här filmen när han Knäckte armar och leder på löpande Band..=)
 JTP1987
Så dålig är den ju inte. underhållande helt klart.
 Gorgir
Steven Cigarr
 syltkatt
alltså va, den här var ju helt klart godkänd, och mer därtill. trea.
 robbieroy
När det gäller Seagal återkommer jag gärna till årtalet 1995. Innan 95 gick Seagal in för sina projekt för fulla muggar och resultatet blev ofta därefter. Mellan 95 och 00 segade det ihop sig och efter 00 blev filmerna fruktansvärda direkt-till-hyllan-soppor. Under belägring 2 är från 95 och självklart full av logiska luckor, orimligheter och taskigt skådespel, men ack vad underhållande! Det är mycket kul att Peter Greene medverkade i Pulp Fiction 94, The usual suspects 95 och.....Under belägring 2 samma år.
 MOT
Tror det är första filmen någon träffar Steven utan att han hinner köra sina Aikido-moves. Då räknar jag inte med när han sitter fast i en stol i Nico
 Freeko
en ganska så sämst film, fast med ett bra citat: "Assumption is the mother of all fuckups"
 yrkeschaufföre
Jag kom ihåg att hans syskondotter var snygg men att det var Katherine mindes jag inte. Det är mycket action för pengarna och mycket o-logik, därav tvåan. Jag såg om den nu en månad senare för att fylla i lite luckor men det hjälpte inte....
 eliastheman
riktigt najs seagalaction!
 Hanness
Som övriga Steven Seagal filmer, smått dålig men ack så underhållande!
 kanemura
En RIKTIGT bardomsklassiker för mig. De enda negativa jag kan komma på är Seagals skådespel (men det är ju inget konstigt) och att han VÄGRAR ta emot något stryk alls från de andra karaktärerna. Hur skall det kunna bli det minsta lilla spännande om han aldrig blir slagen? Bruce Willis i Die Hard är ett toppexempel på hur det ska göras. Die Hard är en actionfilm från 80-talet, SJÄLVKLART fattar man inom 4 sekunder att bovarna ska dö och Willis ska vinna, men det är i alla fall SPÄNNANDE! Utöver de där två grejorna så är detta en riktig stabil action!
 ClintanTheKing
Jag gillar detta stuk mer än det i första filmen men utförandet är här aningen svagare, tyvärr. Seagal gör som han brukar och är jäkligt skön och underhållande att se när han tar sig an skurkar spelade av Everett McGill och Peter Greene bl. a. Action var ordet. Man vet vad man får när man startar en Seagal-film alltså, hehe!
 menschenfeind
Ungefär på samma nivå som första filmen, dvs godkänd Die Hard-kopia. Plus för rätt fett Poledouris-soundtrack och Peter Greene i en alltför liten skurkroll.
 yrkeschaufföre
Jag blir lite sur på mig själv som gillar detta, Det är riktigt dum action men jag står för det och ger en godkänd tvåa.
Totalt utan utstrålning som den actionhjälte han ska föreställa så fortsätter Seagal i samma stil film efter film. Hur sannolikt är det att världens främste antiterroristexpert hamnar på samma tåg som en terroristgrupp? Vill man bara se action så kan det vara helt OK att se denna film.
Alltså, det är ju inte bra. Men det är inte heller långtråkigt.
 Vibby
Gillar inte Seagal.
 Luca Canali
det duger inte i den här typen av film att ha en så här blek chefsskurk. men det är dumkorkat och underhållande i actiondelarna. betyg: inte så bra+ (36/100).
 Razzel
Seagal själv ser ut att filmen igenom skratta åt eländet.
 Solidus
Dum uppföljare, men lite underhållande är det.
 Murvel48
Oväntat bra men diverse dumheter gör att jag inte kan sätta en trea.
 Starkbröl
Supertöntig men inte helt värdelös (men varför ser jag sådana här filmer). Kul att se en yngre Jonathan Banks.
 Rele
Seagal action. Inget för mig och då blir det en svag tvåa.
 Halofreak92swe
Töntig action med en töntig men hård Seagal:) Svag 3.
 ulpe01
Har varken Tommy Lee Jones eller Gary Busey, så det här kan man skippa. Jag hade glömt att tjejen var Katherine Heigl. Det här var lääänge sen...
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)