Silvanesti
Inte starkaste 5:an någonsin, men för mig är detta nostalgi, gick på bio på den två gånger på samma dag. Snyggt filmad, grymt soundtrack, ett par bra karaktärer - gillar framför allt Ed Harris roll, ok story och humor. Och javisst, överdrivna explosioner och machomän, men hallå det är ju en actionfilm. :)
 Jonathan89
Jag gillar den här rullen mycket! Intressant och bra action! Och musiken är också fantastiskt!
 need_sleep
Bra action med Nicolas Cage, Sean Connery och Ed Harris.
 Adoniram
Gammal actiongoding som står sig.
 Tim Buckley
Jag saknar dessa 90-tals kolosser där det verkligen är full kastrull i både magasin, soundtrack & filmiska repliker. De goda är helgon, de onda är demoner och däremellan endast de missförstådda. Med respekt, men när jag vill se något som är kryddat med intelligens ser jag någon film med Bergman, Linklater eller varför inte Allen. När jag däremot vill se popcornen poppa, så föredrar jag 90-tals kastrullen framför den ihåliga skrud dagens action-filmer fått. De är lika dumma som "the rock" fortfarande, men klär sig snyggare. Action är ingen inteligent genre & "the rock" är ingen intelligent film. Hand i hand, = solid 3a!
 Syntesis
På ren utrikiska.. Epic Classic! :)
 setterwall
Man får ju ta filmen för vad den är och som den är finns det ingen annan som är bättre. Inte förr, inte nu, inte sen.
 brap
Jag såg verket under en minifestivalen Beautiful2, under ett mycket märkligt format på tv-duken. Många oneliners, det gillas!
 ulpe01
En klassisk actionrulle som håller hela vägen in i kaklet. Cool Connery och härlig Cage.
 andrew777
riktigt bra film! Hade glömt hur underhållande den är! Sean Connery är toppen!
 hsimpson
Fascinerande att man har lyckats undvika den i 16 år... Men det är skön action och rätt spännande och skapligt välgjort, om man tar den för vad den är. Cage är ju inte mycket att hänga i granen, men Harris och Connery lyfter den till en fyra, rentav. Över förväntan!
 ClintanTheKing
Grym rulle! Men dem har ett jäkligt stort fel i denna film,och ett tydligt sådant - De säger att någon aldrig har rymt från Alcatraz, men det finns ju tre stycken som lyckats: Frank Morris & bröderna Anglin. Annars är det full fart hela tiden i filmen, och Connery gör efter sina roller som Bond en av sina bästa filmer här enligt mig. 4/5.
Tung action som håller även vid andra titten och 16 år efter första titten. Connery och Harris är bra och Cage hade ännu inte flippat ur.Modern klassiker.
 Genstruktur
Blir väl inte mer amerikanskt än så här. Står man ut med det så har man en lättsmält actionrulle med lite oneliners.
 ShittyChicken
När man vill vara pojke i 125 minuter. Excellent.
 Xenox
Filmen är ganska underhållande och har ett väldigt bra soundtrack. Cage och Connery gör bra ifrån sig i huvudrollerna. "Skurkarna" känns dessutom ganska trovärdiga. Jag tycker dock inte att den är tillräckligt intressant för en fyra så det får bli en trea.
 Limp
Barnslig amerikansk mainstream-smörja utan själ. Rekommenderas inte för någon över 13 år... inte under heller för den delen
 Solidus
Mycket bra action med ett underhållande manus! Miljön, musiken, skådespelarna, actionsekvenserna, allt är mycket bra gjort. En actionfilm som alla actionälskare måste ha i sin filmsamling.
 Duke Igthorn
Fartfylld och lättsmält action av 90-talsstuk. På något vis kulminerar hela den genren i denna film - den har fått med allt och förvaltar traditionen bäst av alla!
 Palmertz
På tok för amerikansk. Ingenting man inte sett förut. Förutsägbart. Funkar dock om man inte har något annat för sig.
 spiel mit mir
Svulstig och amerikansk, men det är bara att gapa och svälja! Med den här skådespelarensemblen kan man inte misslyckas. Hade kanske varit trevligt med något mindre testosteron och lite kvinnlig hjärna också, men Cage får stå för de kvinnliga egenskaperna och gör det bra!
 Teddy1975
Bra när man såg den för första gången, nu inte så mycket :-)
 molls
Väldigt osannolikt och förutsägbart.
 Qhunden
En av favoriterna som liten och visst, den är ju sådär härligt överdriven och har några riktigt episka scener i sann Bay-anda. Inte värd den solklara femman jag skulle ge den som liten men ändå en stabil 4a för stabil hjärndöd action.
 Vikinget
Sammantaget en bra film som är lite halvt hjärndöd på sina ställen. Sean Connery är bäst men även dom andra gör bra roller. Tyckte att den lät lite lång på förhand (136 min) men det störde inte det minsta. En stabil 3a!
 DrJW
En Michael Bay-film som jag gillar?! GILLAR?! "Forty years of darkness! Earthquakes, Volcanoes! Human sacriffice! Dogs and cats living together! Mass hysteria!" Visst, storyn var bra och skådespelarna var bra, framförallt Sean Connery som var den bästa i hela filmen, men vissa scener hade en hjärndöd moment och den har en del flaws, men eftersom de är Michael Bay som regisserar så naturligtvis får man förvänta sig hjärndöda och flawiga-moments! Men här så kändes de som att han inte hade så mycket kontroll, plus så är den här en väldigt tidig film från Bay innan han blev ökänd för sin dåliga nyans!
 jskogh
Först blev jag väldigt imponerad att det inte var ännu en typisk propaganda fel utan de vågade faktiskt visa hur dum i huvudet styret i USA är. Men sen visar det sig att de bara nosar på problemet. Då blir man ju förbannad istället.
 OG_
Skön action som inte riktigt når upp till några högre höjder. Connery är grymt bra.
 ptns soffa
Härlig film att slå sig ner och se en vardagskväll, har dock mer potential än vad som kommer fram,
 FilmJohan_77
Grymt bra actionfilm, Connery äger denna film.
 emilstjernholm
Tro det eller ej en ganska underhållande film. Connery och Cage är perfekta i de två huvudrollerna och har ett lustfyllt samspel. Att en del händelser är smått ologiska får man väl förlåta då det tillhör genren.
 Sarakin76
Får 3/4. Første delen av filmen var en klar firer mens andre halvparten av filmen får en treer. Cage spiller over en del i min mening, selv om Hollywood manuset inviterer han til å gjøre det.
 kanemura
När jag var 14 så tyckte jag detta var den bästa film som gjorts. Nu, ungefär 10 år senare, är den inte riktigt lika bra (och en del saker blev jag till och med irriterad över) men det är onekligen en adrenalinfylld actionfärd! Ed Harris, som spelar skurken, är ungefär 10 gånger enklare att tycka om än Cage som spelar hjälten.
 Brouhaha
En mycket trevlig actionrulle, med både känsla och intensiva actionscener. Ed Harris är ju ett namn som alltid är trevligt att se i rollistan, och till skillnad mot vad många verkar anse är Cage en mycket talangfull och varierad skådis!
 snipsnap
haha "lustfyllt samspel"
 marleey
Det här borde vara mallen för alla actionfilmer. Först och främst soundtracket som är episk och som man kan höra på om och om igen. Full fart, packat med action från start, coola dialoger, häftiga miljöer och intressanta karaktärer. Precis som det ska vara i en actionfilm. Storyn är också bra, i många actionfilmer så bryr man sig inte om storyn utan förlitar sig på det visuella i maffiga explosioner och utdragna eldstrider. Men här är det faktiskt en bra story som man bryr sig om hur den slutar. Man känner helt klart sympati för General Hummel och hans mannar som ska gestalta "onda", vilket inte är helt självklart. Ed Harris, Sean Connery m.fl. är bra, ja till och med Cage som på senare år blivit en outhärdlig är bra i sin roll. Filmen har 17år på nacken men den står sig fortfarande lika bra idag. Osäkert om jag kan nämna en bättre film i samma genre. Det görs knappt sådana här filmer längre, tyvärr.
 LacombeLucien
Actionklassiker.
The Rock är en av de bästa action-filmerna som gjorts. Utmärkt handling, skådespeleri och soundtrack. Michael Bay står för regin som är lysande. En tung rollista med bland andra Nicolas Cage, Sean Connery och Ed Harris. Den här bör alla filmälskare ha i sin samling!
 Portugallien
 Nintendo 64
Såg om denna för säkerligen 15e gången igår kväll. Actionfilm blir fasen inte bättre än så hör.
 RustyFilm
Faller sällan för den här typen av action-film. Gör det inte nu heller men tror nog ändå att det här är en av 90-talets bästa i genren. Snyggt och häftigt foto är det i alla fall. I en sån här action får man väl inte ha några större krav på realism men här gör man en del onödigt korkade grodor.
 myslas
Michael Bay + Jerry Bruckheimer är inte direkt en duo man vill se i förtexterna till en film men trots mina fördomar mot dessa herrar kan jag inte säga annat än att det här är en bra actionfilm. Här finns en del korkade grejer, det är ändå en Michael Bay-film, men de hålls i alla fall till ett minimum och bortsett från ett höjt ögonbryn så stör de inte så mycket. Även om filmen har ett flertal välkända ansikten i rollbesättningen så överglänser Sean Connery de andra med stor marginal. Filmen är en eller ett par klasser under de bästa actionfilmerna men helt klart underhållande och värd att se.
 picklessmulan
En av mina favoriter. Fantastiskt manus och spänning hela tiden.
 Ful_fisk
Äh, vad fan, det här håller ju! Snyggt ihopsvarvad och muskulös action-film som aldrig tvekar att slå på stora trumman, vilket förvisso slår åt båda hållen. Sean Connery är fantastisk och resterande skådespelare gör sitt för helheten också, och det är färgstarkt, spännande och minnesvärt. Till bristerna hör dock själva action-biten, som aldrig riktigt håller den klass den borde. Mycket kutande i mörka tunnlar och en plågsamt lång (och rätt överflödig) biljakt i San Fransisco. Men trots sina tveksamma utsvävningar är helheten ett väloljat action-maskineri som definitivt är värd att beskåda, och jag vågar till och med dra till med fyran, vilket är ett högre betyg än jag ens satte som tonåring.
Ingen höjdare.
Klassiker
Nej, absolut inte! Ingen film man tycker om!
 yrkeschaufföre
Vet att jag gillade den här när den kom men nu tycker jag verkligen inte om Cage så betyget blir lägre. Men det är ju ändå en schyst action och Connery är cool. Svag trea
 jopjop
Jag får nog sänka till en trea.
 sodomiten
En av de bättre actionfilmerna från 90-talet. Fast om man ser lite närmare på saken ; varför inte bara betala terroristerna och plocka dom senare?
« Föregående   |   1 ... 16 17 18
Senaste kommentarer
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)
Thelma (info) 23:11 23/4 (19)
Konspirationen (info) 23:07 23/4 (79)
Den vackre Antonio (info) 22:50 23/4 (1)
Den skyldige (info) 22:18 23/4 (11)
Inherent Vice (info) 22:12 23/4 (98)
Priest (info) 22:05 23/4 (185)
Someone Great (info) 21:45 23/4 (1)
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)