Fläskkäft
Småmysig b-film, en billigare variant på Gremlins. Riktigt rôtna effekter men det gör inte så mycket. Det hela är roligt och fånigt. Billy Zane tittar förbi som en allergisk brat med en fin bil, givetvis blir han ett tidigt tugg för de stygga Critterna. Minns bioplanschen från åttiotalet: "Critters - Fula men grymma"
 lehtonen
Början på någonting som kunde bli mycket mycket roligt.
 volvo_240
bra välgjord och spännande. litet minus dock för att ungen klarar av allt osv.
 Ogräset
De kan rulla som bollar!
 Totenkopf
Inte samma klass som Gremlins dock.
 haajen
Hahahaha, det här är so underbart cheesy men ack så dåligt, förstår varför man älskade den när man var yngre!
 Bara2eller3
Hade jag sett Critters 1 när jag var barn hade jag blivit jätteskraj. Dom är ju läskiga med sina dubbelradiga tänder, huamigligen att hitta en sådan blöt hårboll i toastolen ...
 Ihsahn
Hahaha, vilken extremt töntig (om än charmig) film! Åttiotalet har aldrig varit så påtagligt som här!
 100tonvalspäck
De är ju faktiskt riktigt söta, påminner om Gremlins. Snygga effekter o explosioner med, effekten med huset var faktiskt riktigt cool.
 Cuteboringlove
Man måste bara älska 80-tals skräckisar, dock var denna inte så bra.
 eppjones
En riktig barndomsklassiker. Vill se om den, men bävar lite för att kvalitén kanske inte håller i vuxen ålder.
 ladyvengeance
HAHA så jäkla kul! :O
 Jonatanh
Stark trea. Helt otrolig inledning och första halvan är snudd på en femma men den tappar allt eftersom den blir mer skräck/actionorienterad. Familjen är lysande med Billy Zane i en grym biroll. Transformationen av prisjägarna är bland det snyggaste jag sett. Mer våta döskallar på film!
 Noseman 2005
OMG! Hade glömt de här filurerna. Föredrog dessa framför de snällare (men mognare) gremlins... Nåt att försöka se igen och avgöra om mitt satta betyg stämmer. ;)
 Lars-O
Såg precis om den här gamla godingen, riktigt kul :)
 Johjt
Riktigt bra ;D
 CultOfZenith
Vansinnigt snygga varelser, och imponerande visuella effekter (prisjägarnas metamorfos och husets rekonstruktion) - men lider i övrigt av samma problem som första Gremlins-filmen: konceptet tas inte tillräckligt långt. Sköna skådespelare och fantastisk location.
 EricSini
JAG HITTADDE DEN! FAN VAD RANDOM!!! SÅG DENNA NÄR JAG VAR LITEN ÄÄÄÄNTLIGEN! hoppas det är den bara!! haha.....
 LaDecima
Gammal barndomsfilm.
 Halofreak92swe
Hahahaha skitrandom och skitkul!! :D
 latzius
Detta är inte skräck det är humor på bästa nivå
 gurra-91
Charmig på något underligt vis och något rolig.
 the bully
they have guns - so what - pang - fuck
 Blink182
älskar Crittersarna. En sådan skulle man ju ha:D
 Mr_v
Ja, det är ju egentligen inget vidare det här. men nostalgifaktorn och det glada humöret gör att den ändå får förtjäna en trea. They sure don´t make 'em like this anymore.
 dudson
Sådär Lagom Bra...Visst filmen har ju Charm så det Räcker&Blir över!! Plus en del Minnes-värda scener som t,e,x i Biljard-Hallen=) och När Billy-Zane äts upp...Men visst sen är det ju 80-tal åxå=/
 Gobo
OWJÄH!
 ziferN
Mysig och underhållande 80-tals rulle, jag älskar verkligen sådana här 80-tals rullar. Jag är fan sugen på att se tvåan nu. Hur som helst, perfekt film att fördriva tiden med under natten! Stark 3a.
 Kekz
Bra minnen, en av dem första filmerna jag hyrde :)
 Vitus
enda nackdelen är väl att filmen uspelar sig i mörker och crittersen är små och svåra att se imellanåt.
 ToddDowney
En bra skräck/komedi. Inte överdrivet bra men endå hyfsad, och de små rackartygen monstren gör är helknasiga. Helt klart värd att se
 tpb
Jag vet att det är störtlöjligt, men kan inte låta bli att skratta när dom små luddbollarna tittar på varandra, flinar och skriker "let's roll".
 Djason
Ett ord räcker: Kult
 federico033
lite för söta för att vara läskiga
 Starlette
Gillade den här som liten. Små plutte-nuffse-gulliga små monsterbollar som gör livet outhärdligt för en familj. Mer komedi än skräck.
 Cybot
Critters är värdiga efterapningar av Gremlins. Dock inte alls lika bra. Men fortfarande underhållande!
 Podpolkovnik
Så skön :)
 FelixFTM
Så jävla rolig! Störtskön alltså :)
 jeremy_jones
Det är rätt charmigt, och visst levererar det i "80tals-scifi med glimten i ögat-genren", men den blir lite uddlös och faller på slutet. Fullgod underhållning dock. (3/6)
 F-M-J
Kul att se Billy Zane back in the days, redan då som nu i en biroll. Annars har produktionen misslyckat med vitala aspekter för att bibehålla illusionen av det hela. Men b-skräck är det det, så i det avseendet så kan jag rekommendera filmen, även om den inte är en av de bättre i sitt slag.
 ASSFACE
Alltså mamman i filmen... Hon är så fruktansvärd, kan hon bara hålla tyst? Hennes gälla och hysteriska röst gör mig galen! Inte nog med det så är hon en värdelös skådespelare.
 LacombeLucien
Hah.
80-talets smaklösa charm gör det inte svårt att le sig igenom och tycka om den här. Skräck/Sci-fi/Komedi gjord i kölvattnet av den mer påkostade Gremlins. Tuffa monster, roliga effekter och en rejäl dos oförarglig underhållning.
 myslas
Rätt uppenbart ett försök att rida på Gremlins framgång. Det är väldigt b-aktigt men samtidigt lite charmigt. Lite torr och halvtrist första halvan men tar sig när det blir lite mer humor inblandat under andra halvan.
 jonbo
Lite charm, men inte mycket mer än så.
 stgurgel
Mysig film, mysiga effekter, inte för pjåkiga skådisinsatser. Väl godkänd.
 Robkiller
Lite småunderhållande och 80-tals charmig, men var väl egentligen inte nå vidare bra.
 Supernaut
En objektivt dålig film som trots det osar av charm och nostalgi, trots att jag inte såg den förrän i vuxen ålder.
Som dom flesta andra sagt, den är kass, men det är en lökcharmig 80-tals B-film så en ganska klar tvåa ändå.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)