allaluktarfisk
segare och mer intetsägande film får man fan leta ett bra tag för att hitta
 lat_soldat
Mycket bra!
 Matilda14
Jag bara älskar denna film! Helt otroligt underbar!
 booby
Magnefikt! Bra skådespel och härlig musik, stämningen går nästan att ta på.
 The_monsterman
Jättebra film!
 Cecilia-H
Äh, jag ger den vad jag anser att den är värd, trots att jag varken gillar Johnny Cash eller är intresserad av hans livshistoria.
 Joe Pesci
Underbart Phoenix, även Whiterspoon gör det grymt. Sevärd.
 ralle106
Fick mig att gå från att tycka om till att älska cash! Reese förtjänar sin Oscar så väl!
 karlmats
Det är inte ointressant men under filmens gång har jag konstant känslan att musiken är bättre än utförandet. Det klipps hit och dit och det känns nånstans som att allt är lite förenklat, som att någon fått en punktlista med Cash-incidenter att klämma in i en film. Sen har jag aldrig gillat Phoenix eller Witherspoon heller så jag antar att jag hade lite fördomar redan från början. Man kan dock förstå att han vill lämna sin gnällande plufsiga fru för ett glamoröst turnéliv. Att låten Hurt aldrig dyker upp gör mig än mer gnällig. En stark 2a är det, men jag är lite för distanserad för att sträcka mig längre.
 need_sleep
Den här filmen håller även om det inte riktigt är min musik. Skådisarna gör ett gott dagsverke och filmen sllutar på en 3:a.
 Amalia89
Det här är en bra film med bra musik. Phoenix och Witherspoon är perfekta i sina roller.
 tpb
Svag fyra. Phoenix är bra.
 robbieroy
Det mesta är fantastiskt med den här filmen och jag kan se den hur många gånger som helst.
 Fredrok
Grymt bra musik. Fina skådespelarprestationer, speciellt av Joaquin Phoenix som är helt suverän!
 emsir
Är i allmänhet inte så intresserad av musik, men detta får även mig att digga med. Älskar dessutom den amerikanska södern, vilket man får mycket av i filmen. Som vanligt med filmer i den här genren kan man dock inte låta bli att spekulera kring vad som är sant och hur mycket friheter filmskaparna tagit sig.
 schimon
en av få filmer man kan mysa till med jämna mellanrum utan några konstigheter !
 Dobegirl
Mkt sevärd film, förvånade nästan mig själv när jag började söka efter Johnny Cash på Spotify
 The Narrator
Walk The Line, filmen om Johnny Cash. Jag tycker att detta är en riktigt bra film. Kemin mellan Witherspoon och Phoenix är superb. Musiken som de spelar och som kommer upp med jämna mellanrum är riktigt skön ameriansk 50-60tals rock n roll. Jag bara älskar det. Tyvärr så tycker jag att slutet inte är särskilt bra och kan då tyvärr inte de filmen högsta betyg. Måste och nämna att Joaquin Phoenix är helt fantastisk som Cash och gör sin livs roll! Filmen får en riktigt stark 4 av fem möjliga.
 GNStudios
FIna skådespelarprestationer och en film som beror. Även om man inte tycker om musiken.
 h9202j
Fantastiska skådespelare, intressant berättelse och underbar musik. Vad mer behöver man säga!?
 manhunter
fenomenal
 Ful_fisk
"Om du tjatar tillräckligt mycket så får du tjejen i slutet, när hon inte orkar höra på ditt gnäll längre." Lysande skådisar.
 Mikkala
En film som är underhållande, bra musik och duktiga skådisar speciellt Joaquin Phoenix är brilljant! Den lyckas även beröra på sina ställen men tycker den i helhet aldrig riktigt toppar därav trean men absolut mer än sevärd!
 Camilla 133
Bra film, bra musik en av dom bästa jag sett.
 a9davhar
Stark trea. Välgjord och intressant story.
 Xenox
Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon gör OERHÖRT bra ifrån sig som Johnny Cash och June Carter. Bra musik och intressant story. Tyvärr fick jag aldrig den där mästerverk-känslan av filmen, men den är ändå sevärd.
 strawwberry
Mycket bra film och riktigt bra skådespelar prestationer.
 Canaletes
Mycket bra och sevärd film. Gillar hur filmen följer hans liv och att man får se hur det var på 50 och 60-talet, riktigt coolt! Skådespel av alla var sjukt bra, speciellt av Joaquin Phoenix. Lite minus för Ginnifer Goodwin i början av filmen. Tyckte att några scener var lite för långa och man tappade intresset lite liksom filmen mot slutet, den höll inte samma klass som i början av filmen. Men jag såg extended version. Ändå om Reese Witherspoon är bra i filmen så har jag aldrig gillat hennes look, så det störde jag mig på under filmen. Tycker att Rachel McAdams tex skulle passat in bättre. Soundtrack riktigt bra! Gillar sån här musik. 8.2/10
 ScArRrFaCe
Ruskigt välgjord och välspelad. Gillar att den inte behandlar Johnny Cash hela liv utan stannar när han är "back on track" igen. På så vis får filmen ett trevligt, och klyschigt, happy ending. Den här torde vara den bästa och intressant biografi jag sett, och det säger jag utan att ha vetat ett dyft om Cash innan jag såg filmen. Val av betyg står mellan fyra och fem, men hamnar på en stark fyra av den anledningen att jag saknar det där lilla extra som förvandlar filmen till det där mästerverket, som ju femman står för i min betygsskala.
 corneliabela
Den här filmen är värd ett högre betyg än en femma. Detta är min absoluta favoritfilm. Den är välgjord och måste vara den bästa biografi jag har sett. Skådespelarna är så perfekta dessutom. Ingen hade kunnat spela Johnny Cash lika bra som Joaquin Phoenix! Reese Witherspoon gör också en grym insats. Musiken är underbar, men det är även en bra film för personer som inte tycker om denna sorts musik. Ett mästerverk!
 mr_magi
Den här slår allt! Fyfan vad bra skådespel av J.P samt R.W.. Jag blir sällan lyrisk efter att ha sett en rulle, detta var dock ett undantag!
 siabbe
Kan inte sluta älska den här filmen!
 Berniey
Mera ett relationsdrama än om karriären men det funkar hyfsat inte mer!
 Insanehorror
Magi!
Förvånansvärt ointressant.
 swecarlsson
Ruskigt bra skådespelar insatser från Joaquin och Reese. Magisk film med en del bitterhet.
 kimpah
Jo men visst! Cash var ju snygg. Lite onödigt många gånger samma låtar kom kändes det som, men trovärdigt skådespel!
 Invertedd
Ruggigt välspelad och mycket snygg. Lyckas vara lite tjatig på grund av sin längd, kan bero på att jag såg extended version som var 2,5 timmar lång...
 Gigi1943
Oerhört stark, behöver knapptast sägar mer.
 applesgonewild
tog sig mot slutet! svag fyra.
 LacombeLucien
Bra.
 badpanda1606
I min mening en överskattad film. Jag "kände" inte filmen helt enkelt och tror inte att det beror på att jag inte är ett direkt cash-fan heller faktiskt! Witherspoon är den som lyfter denna film och Robert Patrick är bra som hans far!
Det jag tar med från denna film är all den fantastiska musiken. Sedan är det ju svårt att glömma de underara prestationerna av Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon. Dessa delar lyfter själva historien som i sig själv inte är något speciellt. 4-
 todape
Efter en omtitt känner jag att den inte förtjänar mer än ett bra betyg och sänker därmed betyget. Det är verkligen en standardfilm med musik i fokus. Välgjord. 6/10
 LucaToni
Grym musik hjälper. Bra skådespelare rakt igenom.
 Spook
att det tog mig 10 år att sätta mig ned och se den här är något jag skäms över. jättebra film om en jättebra artist.
 Dream
Ganska ofta blir den här typen av biografi filmer mediokra utan någon inlevelse som bara intresserar dem största fansen av själva artisten! Men det gäller inte denna, här finns inlevelse, charm och karisma så det känns mer som en vanlig mysig drama film samtidigt som man lär sig om Johnny Cash liv, ifall man nu aldrig hört talas om "Cash" förut, så att den här filmen passar både fansen och personerna som bara söker en helt vanlig "feelgood" film att njuta av och till sist soundtracket sitter som en smäck. En skön film jag gärna ser flera gånger
En väldigt bra och värdig Johnny Cash-biografi!
 RustyFilm
Det här gillar jag, det här är bra. Men det var inte så länge sen jag såg den snarlika filmen Ray (om Ray Charles) och den är bättre på alla punkter. Därför blir det inte det absoluta toppbetyget. Men visst Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon gör helt lysande ifrån sig som Johnny Cash respektive June Carter.
 Qhorinhalfhand
Extremt bra drama och Joaquin Phoenix gör sig otroligt bra i rollen som Cash. Älskar tonen i filmen och man sitter helspänd hela filmen. Lätt toppbetyg.
« Föregående   |   1 ... 22 23 24
Senaste kommentarer
The Possession of Hannah Grace (info) 11:52 25/4 (4)
The Huntsman: Winter's War (info) 07:22 25/4 (34)
House at the End of the Street (info) 06:47 25/4 (71)
The Silence (info) 06:10 25/4 (4)
Bunny Drop (info) 01:51 25/4 (1)
Patriots Day (info) 23:37 24/4 (30)
Avengers: Endgame (info) 23:32 24/4 (6)
Dr Hfuhruhurrs dilemma (info) 21:54 24/4 (95)
A Sense of History (info) 21:53 24/4 (15)
Flickor i karriären (info) 21:51 24/4 (28)
No Picnic (info) 21:51 24/4 (1)
Never Look Away (info) 21:24 24/4 (7)
Let's Be Cops (info) 20:11 24/4 (64)
Don Jon (info) 20:05 24/4 (121)
Leave No Trace (info) 19:58 24/4 (17)
Svensson, Svensson - i nöd och lust (info) 19:46 24/4 (56)
Rose Red (info) 19:26 24/4 (281)
I am Nojoom (info) 19:24 24/4 (1)
Wildling (info) 19:24 24/4 (8)
Unga Astrid (info) 19:00 24/4 (16)
The Prodigy (info) 18:00 24/4 (3)
Belinder auktioner (info) 17:35 24/4 (2)
Gentle (info) 17:27 24/4 (6)
Snödrottningen (info) 17:26 24/4 (3)
Crocodile Dundee II (info) 17:21 24/4 (156)
Us (info) 17:12 24/4 (14)
Tornet (info) 17:10 24/4 (2)
Wallander - Saknaden (info) 17:03 24/4 (24)
Lysande gift (info) 16:55 24/4 (18)
Journal 64 (info) 16:53 24/4 (2)
Crocodile Dundee – en storviltjägare i New York (info) 16:46 24/4 (227)
Meningslösa konversationer i fantastiska miljöer (info) 16:06 24/4 (5)
Inbred (info) 15:56 24/4 (20)
Mad Dog och Glory (info) 15:44 24/4 (49)
Free Solo (info) 15:12 24/4 (18)
Sune vs. Sune (info) 15:06 24/4 (6)
The Babymakers (info) 14:01 24/4 (12)
You Were Never Really Here (info) 13:45 24/4 (34)
Dead Man (info) 12:16 24/4 (278)
Fogden Sansho (info) 09:53 24/4 (34)
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)